Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
48 minut temu, crush napisał(a):

I jak mnieman każdy tam ma wykształcenie dziennikarskie?

 

 

 

 

 

 

Mnie nie interesuje wykształcenie dziennikarskie ale rzetelność i doświadczenie w tematyce. Na przykład te wspomniane to są ludzie co mają doświadczenie w strategiach. 

 

Opublikowano

Mi się podoba, gram na najłatwiejszym poziomie w GP, skipuje dialogi i lecę tylko wątek główny + ekploruje miejscówki, do GP w sam raz gierka.

I jeszcze reshade wjechał na kolory bo oryginal słabo wygląda (jakoś tak zielonkawo wszędzie) + zmniejszona gamma bo stockowo jak dla mnie za bardzo podbita.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Keller napisał(a):

Hit, a 20% to ci od antylgbt.

A jeśli będzie później informacja, że się nie sprzedało tak jak zakładali to przeprosisz?

Edytowane przez crush
Opublikowano
11 godzin temu, ODIN85 napisał(a):

80% dalej się utrzymuje. Jednak hit?

Teraz jest już 79% ("mostly positive"). Od premiery lekko spada, dzienna średnia ocen jest między 75-80 %. Czyli gorzej niż Deadfire i The Outer Wolds, a to też był taki średniak.

Opublikowano (edytowane)

Avoided ma tylko 4 tysiące recenzji i pewnie stąd wynika ~80% ;)

Veilguard ma 37 tysięcy i ~70%. 

Po prostu gry nie kupują ludzie, którym przeszkadzają takie wady i braki. Szczególnie gdy są inne gry... Co miałoby skłonić do ogrania tej gry, zamiast Dishonored, Elder Scrolls lub tej gry fantazy na silniku source, w którą pewnie prawie nikt nie grał.

 

Ogólnie szkoda więcej o tym gadać, więc się nie angażuję dalej :E

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Wczoraj ukończyłem grę. Zrobiłem 85% zawartości - zadania poboczne, polowania, odkryte sekrety.

 

Fabuła
Nie przypadła mi do gustu. Nie potrafiłem się wciągnąć. Szczerze mówiąc, czasami nie mogłem się doczekać, aż dialogi się skończą. Pierwsza połowa gry to dla mnie jeden wielki żargon rodem z Pillars of Eternity - jeśli nie zna się tamtych gier, trudno zrozumieć większość treści.
Postacie, mimo że miały bardzo dobry voice acting (występuje tu aktor grający Garrusa z Mass Effect), nie były dla mnie angażujące.
Jednak wybory to aspekt, który gra realizuje dobrze. Decyzje zarówno w zadaniach pobocznych, jak i wątku głównym są znaczące i prowadzą do różnych rezultatów.

 

Walka
Na początku wydawała się świetna. Uniki są responsywne, walka wręcz ma odpowiednią wagę, parowanie działa dobrze, a rzucanie zaklęć jest satysfakcjonujące - prawdopodobnie to jedna z najlepiej zrealizowanych walk z perspektywy pierwszej osoby.
System ulepszeń jest bardzo prosty, ale można inwestować w praktycznie każdą ścieżkę i czerpać z tego korzyści na późniejszych etapach gry. Możliwość jednoczesnego korzystania z grimuaru i broni, a przy tym rzucania zaklęć, jest świetna.

Jednak im dalej w grze, tym było gorzej - niemal wszystkie starcia w kolejnych biomach zaczynały mnie nużyć. Były identyczne, głównie ze względu na ekstremalnie małą różnorodność przeciwników. To jedna z największych wad gry. W większości walczymy z humanoidalnymi wrogami oraz dziką fauną (przerośniętymi pająkami, robalami, niedźwiedziami - tych szczególnie nie brakuje :E ). Owszem, każda nowa strefa dodaje kilka nowych rodzajów wrogów, ale działają one niemal identycznie: zawsze jest kilku przeciwników dystansowych, mag, uzdrowiciel, summoner i grupka wojowników walczących wręcz.
Nie ma tu ani jednego ciekawego bossa, przeciwnika, który zapadłby w pamięć. Każdy z nich to po prostu zwykły wróg z wydłużonym paskiem zdrowia.
Kolejna kwestia: to niestety trudność sprowadza się do poziomu ekwipunku. Jeśli ma się trochę niższy poziom to będzie znacznie ciężej - przeciwnicy uderzają wtedy mocniej i mają więcej HP.

 

Eksploracja/loot
Mam mieszane uczucia, podobnie jak w przypadku walki. Z jednej strony eksploracja jest interesująca - nie brakuje sekretów, prostych zagadek i ciekawych przejść. Lokacje są bardzo wertykalne - można wspinać się na wieże, chodzić po dachach, skałkach, a sam movement jest bardzo responsywny. Z drugiej strony loot dosłownie wali się z każdej strony. Niemal wszędzie można znaleźć skrzynki lub zwłoki z łupem, a 90% z nich to materiały do craftingu. To sprawia, że eksploracja staje się mniej ekscytująca.

 

Grafika
Ogólnie jest bardzo ładna, baśniowa, z unikalnym stylem. Można zawiesić oko na niektórych miejscach. Szczególnie podobał mi się klimat nocą.
Minusem jest jednak statyczny świat, przypominający makietę. Brakuje animacji poruszania się roślinności (czy czegokolwiek :E ), co może wybijać z immersji. Dawno nie grałem w grę z tak sterylnym otoczeniem.


Pod względem technicznym gra wypada bardzo dobrze. Grałem prawie na maksymalnych ustawieniach (bez RT) w 80 FPS. Okazjonalne dropy i stutter zdarzały się tylko w miastach.
Z innych błędów zauważyłem tylko jeden, mało istotny glitch graficzny (lewitujący przedmiot).
Zabrakło mi dynamicznego HUD-a i natywnego wsparcia dla HDR.

6/10

  • Like 6
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

New Xbox Game ‘Avowed’ Took Six Years, Two Reboots

Cytat

Cztery lata temu Obsidian Entertainment postanowiło zresetować rozwój gry Avowed po ponad dwóch latach pracy. Carrie Patel, która objęła funkcję reżyserki, musiała zmierzyć się z trudnym zadaniem odbudowy projektu. W tym samym dniu, 6 stycznia 2021 roku, wydarzenia na Kapitolu w Waszyngtonie przyćmiły wewnętrzne ogłoszenie w studiu.

 

Gra pierwotnie miała być połączeniem Destiny i Skyrima z trybem multiplayer, ale koncepcja się nie sprawdziła. Po przejęciu Obsidian przez Microsoft w 2018 roku, projekt przeszedł dwie próby „vertical slice” (demonstracyjne fragmenty rozgrywki), zanim został całkowicie przebudowany. Patel musiała stworzyć nową wizję gry, zatrudnić nową kadrę kierowniczą i utrzymać zaangażowanie zespołu, który nagle znalazł się na rozdrożu.

 

Ostatecznie Avowed przeszedł dwie kluczowe zmiany: skupienie się na lore serii Pillars of Eternity oraz zastąpienie otwartego świata systemem „otwartych stref” na wzór The Outer Worlds. Pomogło to stworzyć bardziej dopracowane i zróżnicowane lokacje.

Gra została ponownie zaprezentowana w 2023 roku i miała premierę w lutym 2025. Początkowe recenzje są pozytywne, a sprzedaż spełnia oczekiwania. Patel jest zadowolona z efektu końcowego i rozważa rozwijanie Avowed poprzez dodatki lub kontynuacje.

Gezz, 6 lat i 2 rebooty:o - pewnie zamiast dopracowywać grę, zastanawiali się, jakich zaimków użyć. :E ;)  Do tego wszystkiego sam CEO dowalił do pieca sabotując własną grę.

 

Widać też, jaki burdel panuje w MS w zarządzaniu ich studiami.

 

 

Edytowane przez Jaycob
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jaycob, ty mi powiedz, czy są jakieś lokacje w tej grze, takie WOW? Popatrzyłem tak pobieżnie po gameplayach na Tubie i o ile graficznie jest przyzwoicie, to nie widziałem jakiś lokacji zapierających dech w piersiach, ale może coś mnie ominęło.

Edytowane przez Ryszawy
Opublikowano

Znalazłoby się kilka, szczególnie w pierwszych dwóch biomach, które są znacznie ciekawsze i bogatsze w detale niż pustynie. Wystarczy wejść na pierwszą napotkaną wieżę i można podziwiać ładne widoczki, ale czy to "zapierających dech w piersiach"? Raczej nie. Z gier z otwartym światem lepiej wygląda Horizon Forbidden West

YouTube ma bardzo słabą kompresję.

 

WRdsX5S.jpeg

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki, właściwie nie chodziło mi o widoczki/panoramy tylko o takie lokacje, które się potem pamięta. Te, które zostają na długo w pamięci i zawsze kojarzą ci się z danym tytułem.
Zakupiłem właśnie drugą część Horizona, w związku z tym, że bardzo podobała mi się jedynka, czas chyba zainstalować :D

Opublikowano
22 godziny temu, Jaycob napisał(a):

Znalazłoby się kilka, szczególnie w pierwszych dwóch biomach, które są znacznie ciekawsze i bogatsze w detale niż pustynie. Wystarczy wejść na pierwszą napotkaną wieżę i można podziwiać ładne widoczki, ale czy to "zapierających dech w piersiach"? Raczej nie. Z gier z otwartym światem lepiej wygląda Horizon Forbidden West

YouTube ma bardzo słabą kompresję.

 

 

 

 

Ile godzin zajęło Ci ukończenie fabuły? Ja na razie wywaliłem grę z dysku, ale pewnie do niej wrócę jak skończę kcd2

Opublikowano
W dniu 21.02.2025 o 20:50, Ryszawy napisał(a):

Jaycob, ty mi powiedz, czy są jakieś lokacje w tej grze, takie WOW? Popatrzyłem tak pobieżnie po gameplayach na Tubie i o ile graficznie jest przyzwoicie, to nie widziałem jakiś lokacji zapierających dech w piersiach, ale może coś mnie ominęło.

Moim zdaniem pierwsza mapa jest fajna, ma klimat - naprawdę doceniam jak na razie projekt 1 miasta i fajnie że można szukać sekretów, skakać po budynkach a zakamarków jest sporo, nawet w kanałach popływać w mieście i fajne fanty na dnie można znaleźć :cool:

 

Wiadomo słabe jest to że nikt nie łazi po mieście tylko kukły ale explor mi pasuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...