piotr07 70 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia (edytowane) Transport Tycoon Deluxe PC Premiera: 15 czerwca 1994r Producent: MicroProse Wydawca: MicroProse Wydawca PL: CD Projekt SA Edytowane 27 Stycznia przez piotr07 5
Harddrinkingman 78 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Fantastyczny temat, przyjemnie tutaj zaglądnąć. Może i ja coś w pewnym momencie wrzucę, bo dobrych i jednocześnie pełnoletnich gier jeszcze sporo zostało.
AndrzejTrg 2 740 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Teraz może być już bieda jeżeli chodzi o duble Stunt GP – komputerowa gra wyścigowa stworzona przez Team17 na platformy Microsoft Windows, PlayStation 2 i Dreamcast. Są to wyścigi małych, sterowanych radiem samochodów. Można nimi skakać, jeździć po rampach, spiralach i innych atrakcjach znajdujących się na przygotowanych specjalnie w tym celu torach. Wikipedia Producent: Team17 Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 2, Dreamcast Data wydania: 6 kwietnia 2001 Wydawcy: Eon Digital Entertainment, Titus Interactive Wymagania: Pentium II 350 MHz, 128 MB RAM, akcelerator 3D I w podobnym klimacie Re-Volt – komputerowa gra wyścigowa wydana w 1999 roku przez studio Acclaim Entertainment, dostępna na komputery osobiste oraz konsole PlayStation, Nintendo 64 i Dreamcast. Gra polega na wyścigach modeli samochodów RC sterowanych drogą radiową, które odbywają się w różnorodnych sceneriach. Wikipedia Producenci: Acclaim Cheltenham, Acclaim Entertainment · Pokaż więcej Data wydania: 1999 Platformy: Microsoft Windows, Nintendo 64, Dreamcast, PlayStation, Android, iOS Gatunku: Komputerowa gra wyścigowa, Komputerowa gra akcji, Vehicular combat game, Racing Wydawcy: Acclaim Entertainment, H2 Interactive Wersja: 1.2 4
galakty 3 305 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia (edytowane) Stunt Car Racer na Commodore, Amiga etc Stunt Car Racer to wyścigowa gra wideo opracowana przez Geoffa Crammonda. Została opublikowana w 1989 roku przez MicroProse, pod ich wytwórniami MicroStyle i MicroPlay odpowiednio w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Gracz wciela się w rolę jednego z kierowców niezwykle widowiskowych wyścigów samochodowych, w których wyczyny kaskaderskie będą miały pierwszorzędne znaczenie. Wszyscy śmiałkowie zostali podzielni na cztery dywizje, po trzech zawodników każda. Edytowane 27 Stycznia przez galakty 2 1
AndrzejTrg 2 740 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Długo szukałem tej gry, jeszcze było coś podobnego ale tam już bronie były i pętla na początku lub końcu etapu, ale tytułu skojarzyć nie mogę i tak przez mgłę kojarzę...
galakty 3 305 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia A to raczej nie grałem, nie kojarzę. Za to próbuję sobie przypomnieć grę, gdzie widok był albo z trzeciej osoby, albo jakoś z góry, jeździło się jakby traktorami, też były bronie, postacie jakieś dziwne były, jakby maskotki czy coś. Za cholerę nie wiem co to mogło być, na pewno PC już.
maxmaster027 875 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia 2 godziny temu, AndrzejTrg napisał(a): Teraz może być już bieda jeżeli chodzi o duble Stunt GP – komputerowa gra wyścigowa stworzona przez Team17 na platformy Microsoft Windows, PlayStation 2 i Dreamcast. Są to wyścigi małych, sterowanych radiem samochodów. Można nimi skakać, jeździć po rampach, spiralach i innych atrakcjach znajdujących się na przygotowanych specjalnie w tym celu torach. Wikipedia Producent: Team17 Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 2, Dreamcast Data wydania: 6 kwietnia 2001 Wydawcy: Eon Digital Entertainment, Titus Interactive Wymagania: Pentium II 350 MHz, 128 MB RAM, akcelerator 3D I w podobnym klimacie Re-Volt – komputerowa gra wyścigowa wydana w 1999 roku przez studio Acclaim Entertainment, dostępna na komputery osobiste oraz konsole PlayStation, Nintendo 64 i Dreamcast. Gra polega na wyścigach modeli samochodów RC sterowanych drogą radiową, które odbywają się w różnorodnych sceneriach. Wikipedia Producenci: Acclaim Cheltenham, Acclaim Entertainment · Pokaż więcej Data wydania: 1999 Platformy: Microsoft Windows, Nintendo 64, Dreamcast, PlayStation, Android, iOS Gatunku: Komputerowa gra wyścigowa, Komputerowa gra akcji, Vehicular combat game, Racing Wydawcy: Acclaim Entertainment, H2 Interactive Wersja: 1.2 Na starszym telefonie w to gralem, na sd 835 90fps wczesniej na PC z tego co pamietam chodzilo o wiele gorzej postep sie dokonał bardzo duzy w sektorze mobilnym
VRman 2 634 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Godzinę temu, galakty napisał(a): A to raczej nie grałem, nie kojarzę. Za to próbuję sobie przypomnieć grę, gdzie widok był albo z trzeciej osoby, albo jakoś z góry, jeździło się jakby traktorami, też były bronie, postacie jakieś dziwne były, jakby maskotki czy coś. Za cholerę nie wiem co to mogło być, na pewno PC już. Dodaj choćby styl graficzny, sprite'y, wektorówka itp. i wrzuć to w chatGPT. Może to trochę potrwać, ale na 99% znajdzie. Kilka razy próbowałem i chyba leciał scraping z for retro, bo sporo skubaniec "wie". Gdyby nie traktory to bym strzelał w Wacky Racers (silnik ala Doom, nie wektorówka). Chyba nawet mignęła mi gra, która by pasowała do tego co piszesz. Może w jakimś video na Digital Foundry w serii retro. Chyba na PS1. BTW. A ja Stunt Car Racera nie wspominam miło. Może to wrodzona alergia na niski framerate. Na C64 tragedia, na A500 bez szału, za to na PC Stunts (zupełnie inna gra, ale też wektorówka) chodził płynnie i tego wspominam bardzo dobrze. Poza tym Stunt Car Racer był nudny. W Stunts była masa różnych przeszkód. 1 godzinę temu, maxmaster027 napisał(a): postep sie dokonał bardzo duzy w sektorze mobilnym A poczekaj aż zobaczysz co potrafi mobilny układzik wsadzony w Questa 2 albo Questa 3 hehehe
galakty 3 305 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia 8 minut temu, VRman napisał(a): Wacky Racers Coś bardzo podobnego, a moze to jest to właśnie... Niestety nie pamiętam grafiki aż tak dobrze.
AndrzejTrg 2 740 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia 2 godziny temu, maxmaster027 napisał(a): Na starszym telefonie w to gralem, na sd 835 90fps wczesniej na PC z tego co pamietam chodzilo o wiele gorzej postep sie dokonał bardzo duzy w sektorze mobilnym Taaa postęp jest duży, ale co z tego? Mobilny sektor dla mnie przynajmniej jest bez sensu, handhledy też. A dodając jeszvze https://www.ppe.pl/news/361824/resident-evil-kolejna-porazka-gre-aaa-kupilo-niewiele-osob.html to mógłby w ogóle nie istnieć .
Yedi 277 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Nie zgadzam się - czekam na wszystkie klasyczne przygodówki jako mobilki ..
AndrzejTrg 2 740 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Ja mówię za swojej perspektywy. Ogrywam gry raz, na palcach jednej ręki zliczę to co przeszedłem więcej razy . W domu to mam od tego kompa, w podróży czy na wakacjach odpoczywam od grania i wszystkich rzeczami z nim związanymi, a gram ile kot napłakał. Także wszystko zależy od człowieka, a jak idę na tron to mam skład czy inne takie do poczytania no ewentualnie to sobie w Dokkana pogram, no ale to się opiera na dziennym logowaniu i tyle z mojego mobilnego grania
galakty 3 305 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Też nie mam w zwyczaju przechodzenia gier po kilka razy, przecież tyle tego jest że nawet jeden raz czasem nie ma wolnego
VRman 2 634 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Jakbym na tablecie mógł mieć porządny symulator TV CRT, to już bym pewnie wrzucał cały pakiet przygodówek point & click. A w ogóle to przypomnieliście mi, że przecież zacząłem ogrywać na emulatorze to niestety nie dałem rady i poległem po pierwszej sesji. Nie da się w to grać dłużej niż pół godziny, bo na drugi dzień człowiek się orientuje, że znowu zaczął czytać cykl książek i zamiast grać dalej, już jestem na siódmej książce. A ja już je wszystkie czytałem i to nawet nie dekadę temu. btw. Tu jest w kiepskiej wersji filtra CRT. Dobry filtr na nadającym się ekranie daje 100x lepszy efekt, ale i tak jest znacznie lepiej niż surowe piksele jak na filmiku wyżej. 1
Dresiq 57 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Jako ucznia podstawówki gra mnie przerosła. Doszedłem tylko do drugiego poziomu, w 2 części gierki nigdy nie ukończyłem pierwszej misji. Pamiętam jedynie jakiś w miarę zaawansowany system komend, bo maksymalnie można było kierować 4 żołnierzami. 7
ghostdog 900 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Dark Seed (1992) Kolejna przygodówka point&click w mrocznym klimacie (podobnie jak I Have No Mouth, and I Must Scream). Jej głównym atutem był świat wykreowany przez H. R. Gigera. Pamiętam, że przeskakiwało się pomiędzy światami. Ze względu na brak znajomości języka człowiek sporo stracił. Nie skończyłem tej gry, już nawet nie pamiętam na jakim etapie utknąłem. A może pirat był wadliwy. Wtedy człowiek dużo tytułów zaczynał i nie kończył. Za dużo ich miał i jak pojawił się jakiś problem to odpuszczałem. 2
Dresiq 57 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Zawsze mnie zastanawiało czemu nie dałem rady jako starszy dzieciak dojść dalej niż do lodowej krainy. Jako że mam anbernicka 556 chciałem znów zmierzyć się z croc 2. Ale to jest syf jeżeli chodzi o sterowanie. Razem z xeną z psx, croc w sumie też jest z psx, te gry mają 2 pierwsze miejsca na podium jeżeli chodzi o skaszanione sterowanie. Nie wiem jak to opisac, ale ruchy analogiem, a to co widzę w grze to jakaś niezsynchronizowana padaka. Dobrze że wychodzi remake. Na switcha 2 będzie jak znalazł. 1
bbandi 452 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Książę i Tchórz (1998) Gra przygodowa naszej rodzimej firmy Metropolis Software, naprawdę nie mamy się czego wstydzić, kapitalna ręcznie robiona grafika nawet dziś robi wrażenie, fajny humor ale rozgrywka troszkę przegięta i mało intuicyjna miejscami, mimo to bardzo miło wspominam 2
Necronom 431 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia O Dark Seed pisałem na Labie. Gra miała fantastyczny klimat jak na tamte lata. Jest w miarę krótka jak się wie co robić. Największym problemem był upływający czas. Miała przez to masę dead endów. Chodzi o to, że trzeba było wykonać określone czynności w danym momencie. Tyle, że gra w żaden sposób nie informowała, że czegoś nie zrobiliśmy. Problem pojawiał się później, bo okazało się, że przez właśnie brak wykonania danej czynności nie da się skończyć gry. Do tego niezbędne przedmioty po prostu znikały jak np. butelka alkoholu w sklepie. Bez poradnika powodzenia w próbie przejścia 🙂 Ale klimat pierwszorzędny. 1
ghostdog 900 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia The Dig (1995) Pamiętam, że demo wyrwałem na płycie do anglojęzycznej gazety o grach. To chyba był początek ery gier wydawanych na cd. Akurat miałem świeżo zakupiony cdrom i kartę Sound Blaster AWE32 (więc mogłem się raczyć dialogami aktorów). Logo LucasArts gwarantowało dobrą zabawę. 2
Qrdello 826 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia Ja to generalnie zbudowałem dzisiaj kompa z graciarni właśnie pod kątem starych gier FX-6100 6gb ddr3 HD6770 Win7 (a na drugi dysk zamiaruję wrzucić XPka) +1 dla każdego, kto wymienił Re-Volta. W swoim czasie ciurałem w to dosłownie codziennie po kilka h mapka na titanicu - niezapomniana 1
PaVLo 916 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) Alone in the Dark (1992) Alone in the Dark – gra komputerowa z gatunku survival horror, wyprodukowana w 1992 roku przez przedsiębiorstwo Infogrames. Akcja gry, która czerpie inspirację z prozy H.P. Lovecrafta, toczy się w 1924 roku. Bohater gry – Edward Carnby lub Emily Hartwood, w zależności od wyboru gracza – przybywa do nawiedzonej posiadłości Derceto w Luizjanie w celu rozwikłania zagadki tajemniczej śmierci artysty Jeremy'ego Hartwooda. Rozgrywka w Alone in the Dark polega głównie na eksploracji przestrzeni posiadłości, odpieraniu ataków różnorodnych przeciwników zapożyczonych z uniwersum Lovecrafta tudzież bezpośredniej walce z zagrożeniem. Dysponując ograniczonym ekwipunkiem, gracz musi przeszukiwać posiadłość w celu odnalezienia narzędzi umożliwiających postęp w grze oraz ułatwiających walkę z przeciwnikami. https://pl.wikipedia.org/wiki/Alone_in_the_Dark_(gra_komputerowa) Edytowane 28 Stycznia przez PaVLo 2 1
Necronom 431 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia Z cyku Amigowe klasyki. Another World (1991). Jak jak w to się swojego czasu wkręciłem. Miejscami trochę mroczna, zabawna, a ostatnia scena wzruszająca. Najlepsze, że dzisiaj się w to dalej da grać. Powstała odświeżona wersja. Gra dostała też sequel, ale nie przypadł mi. 6
VRman 2 634 Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) Autora wątka pytałem, ale kazał zapytać Was. Chcecie, żeby się tu trzymano zasad zaproponowanych przez autora wątka, czy możemy tu pisać ogólnie o starych grach, o tamtych czasach, o tym jak wtedy było, a teraz nie jest? @Necronom Taa... do dziś nie wiem co mnie tam na końcu wzruszało. Chyba smutek, że to koniec tego cudu. Bo ta gra na pewno nim była. "To już koniec" bolało nie mniej niż ostatnia godzina wakacji nad morzem. Dużo męczyłem u kolegi na Amidze, a potem w końcu na nowym PC na koniec 1992 albo na początku 1993 wreszcie dostałem wersję na PC. Wtedy jeszcze marudziłem, że dźwięk do bani, bo cichy i piskliwy, bo z PC speakera. Ja głupi - nie miałem pojęcia, że to i tak super, że w ogóle były digitalizowane dźwięki na PC Speakerze. Gra wyglądała 2x gorzej od wersji Amigowej (monitor vs TV) ale i tak nadal super, w porównaniu do Atari, jakie miałem chwilę wcześniej. Jak ktoś z młodych robi ranking ulubionych intr i lecą jakieś japońszczyzny, a nie ma Another World, to taki redaktorzyna od razu traci mój szacunek. To był król intr. Nawet komiks w Top Secrecie był udany, jak był na podstawie intra z tej gry. A jak kupiłem sobie klawisze Yamahy i znalazłem podobne brzmienie, to miałem dosłownie łzy szczęścia w oczach jak sobie mogłem zagrać motyw z intra. Chyba pierwsza "filmowa" przygoda jaką przeżyłem w grze komputerowej. Bywały różne inne, bywały zdecydowanie gry lepsze pod względem gameplayu, ale całościowo, to było coś nie z tej Ziemi. Nigdy wcześniej nic się nawet nie zgliżyło do tej magii jaką ta gra dała radę wytworzyć. Muzyka.. pomysłowość grafika animacja fabuła a na to wszystko imersja w tamten inny, dziwny, ale cholernie ciekawy świat. Nawet pseudo-fizykę wody ta gra miała. A wszystko na jednej dyskietce i na kompie technologicznie z roku 1985. Kilka lat temu przy oglądaniu wywiadu z twórcą i zobaczenie oryginalnego nagrania na VHS, którym robił intro... https://www.youtube.com/watch?v=oEjq_arY6Pw no czułem się dziwnie. Mimo upływu dekad, ten świat mi się tak wrył w banię, że miałem dziwne, nieprzyjemne uczucie, jak oglądałem materiał pokazujący niby to co wiedziałem - że to tylko gra, że świat w grze nie jest prawdziwy, a twórca gry nie jest bogiem a zwykłym gościem, który miał/ma po prostu cholerny talent i umiejętności. W podświadomości to pozostawał dosłownie "inny świat". Grało się u kolegi, kolega nie miał tyle cierpliwości. Wszyscy poszli grać w Monopol a ja zostałem przy Amidze i się 3 godziny męczyłem. W końcu przeszedłem dalej. Pamiętam, że mi nie chcieli uwierzyć. Potem pamiętam, że jednak z opisu się skorzystało BTW. Po latach a wręcz dekadach, gość zrobił gierkę VR na PSVR1 i PCVR https://www.youtube.com/watch?v=s0-yAROPC2Y Edytowane 29 Stycznia przez VRman
brainq 47 Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia Dino Crysis 1 i 2 wróciło do cyfrowej dystrybucji na gog https://www.gog.com/en/game/dino_crisis_bundle Mam nadzieje ze to tez będzie dobry temat żeby zamieszczać takie powroty. 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się