Skocz do zawartości

Steam Machine 2026 - wątek zbiorczy - Zen 4,RDNA 3/28 CU,Steam OS 3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Patrząc na politykę Microsoftu mogliby nawet całkiem spory kawałek tego tortu jednym swift ruchem zdobyć.

1) OS mają, działa przyzwoicie

2) bazę mają jak nikt inny

3) kasę na rozwój sprzętu, podpisane umowy z AMD również

 

Tylko sobie wyobraźmy sprzęt ciut wydajniejszy lub na poziomie ps5pro, ale oparty o RDNA4 i prockiem x3d, w podobnym targecie cenowym - jako alternatywa dla konsol obecnego genu. Ja bym brał. Granie w salonie na TV na takiej skrzynce, później możliwość kontynuacji na klopie na SD lud SD2 może kiedyś i finish na dopasionym PCcie. Wszystko w jednym ekosystemie, który de facto jest już gotowy.

 

Może nie od razu, ale jakby to było dobrze zrobione i sprzedane, za rozsądną cenę do możliwości - mogłoby realnie zmieść pozostałych pod dywan lub popchać do roboty.

Opublikowano (edytowane)

Procesor X3D jest potrzebny tylko do gry w ponad 60-120fps... Takie miniaturki celują w 60fps, bo inaczej to marnowanie zasobów.

 

Wydajność PS5 Pro ma już rx9060xt, ale pewnie nie mogli go użyć, ponieważ sprzedaje się, a moce produkcyjne idą w AI. Na 6nm jest wiele zwykłych sprzętów, w tym konsole i steam deck, a biznes już nie pcha się w ten proces, więc mogą tanio skalować produkcję. ZEN4 używa niższego procesu, ale pewnie dostali dobrą umowę w zamian za pozbycie się zalegających rx7600m, ponieważ nikt nie użył tego do laptopów. :E

 

Przy okazji oszacowałem że Steam Deck 2 mógłby mieć prawie połowę wydajności GabeCube, a to są okolice zwykłego gtx1660 i rx590, które mają ~połowę wydajność gtx1080ti.

Choć przez 15w może to być gtx1650S.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Warto pamiętać, że SM to będzie jedna konfiguracja do optymalizacji i będzie na STEAM OS, który wydajnościowo do gier jest 'lżejszy' niż Windows. 

Ponadto, brak fsr4 będzie można po części obejść instalując lossless scaling jak na Decku (bez potrzeby instalacji Windowsa). 

Opublikowano

Rozbawiają mnie te dyskusje o X3D i RDNA4, 32GB ramu i 12GB vramu...

Nie wiem jak to nazwać, chyba kompletna nieznajomość rynku/realiów to będzie najbardziej uprzejme określenie :lol2:

 

Nawet na dużych konsolach najmocniejsze wersje są ciekawostką a na PC najpopularniejsze gry są znacznie mniej wymagające więc najlepsza rada dla Valve to ...zaatakować TOPem 8:E

 

2 godziny temu, musichunter1x napisał(a):

Przy okazji oszacowałem że Steam Deck 2 mógłby mieć prawie połowę wydajności GabeCube, a to są okolice zwykłego gtx1660 i rx590, które mają ~połowę wydajność gtx1080ti.

Choć przez 15w może to być gtx1650S.

Przez samo TDP między SD2 i MiniPC będzie gigantyczna przepaść

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Przez samo TDP między SD2 i MiniPC będzie gigantyczna przepaść

Biorę to pod uwagę, tylko zastanawiam się czy podniosą maksymalną moc do 20-25w.

Rx7400 który ma 42-56w, jest gdzieś w okolicy rx570-gtx1660 lub wyżej, ale brakuje rzetelnych testów, aby to ustalić.

Pełny rx7600 to jakieś 60-70% rx9060xt, więc 1/4 następnej generacji mogłaby osiągnąć prawie połowę tego miniPC.

 

Xbox series S ma <85w, a to okolice wydajności gtx1660, jakby odjąć optymalizację to wyjdzie gtx1650 super.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Czas działania na baterii to dla nich priorytet więc 25W raczej nie ma szans, może 20 ale pewnie 15.

 

Według Valve nie ma jeszcze odpowiedniego HW dla SD2 więc najbliższy kandydat to nadchodzące APU na 2026 Zen5 i ...RDNA 3.5 :D

 

APU Zen6+RDNA5/UDNA to dopiero 2027 + generacyjne opóźnienie Valve i faktycznie potężny SD2 to dopiero 2028,

mocne APU + niska rozdzielczość i by to mogło walczyć tak jak PS6 portable ale jak 2028 to w zasadzie martwy temat na najbliższe lata.

Edytowane przez Wu70
Opublikowano
5 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Nawet na dużych konsolach najmocniejsze wersje są ciekawostką a na PC najpopularniejsze gry są znacznie mniej wymagające więc najlepsza rada dla Valve to ...zaatakować TOPem 8:E

Zasadniczo masz rację, ale... no właśnie, ale. Zakładając, że cena będzie raczej z worka wyższych niż niższych i nie wiedząc nic choćby o kulturze pracy, ta specyfikacja na kolana nie rzuca. Wypada przypomnieć, że Valve prowadzi marketing oparty o 4K/60, więc ludzie siłą rzeczy będą oceniać w tych kategoriach. Jest też różnica między topem, a rozsądkiem. GabeCube nie ma do zaproponowania praktycznie nic więcej niż konsole pod tym względem, już na dziś dzień. Gdzie ten config będzie z 4 lata? Obawy są więc jak najbardziej uzasadnione. Tak jak założenie, że to ma trafić głównie do przeciętnego użytkownika Steama, gdzie jego obraz łatwo sobie nakreślić patrząc na statystyki graczy i ich sprzętu.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Vulc napisał(a):

nie wiedząc nic choćby o kulturze pracy

Wspominali o ~30db w którejś rozmowie z inżynierami. Projekt komputera zaczęli od wentylatora, ponieważ decydował ile ciepła są w stanie wyciągnąć zachowując ciszę. Potem zgaduję, że wielkość to pochodna rozmiaru wentylatora i chęci zmieszczenia pudełka w półce o takich wymiarach. 
Gdyby wziąć pod uwagę czas planowania projektu to RDNA 4 nie było dostępne. Początkowo zapowiedź miała być latem tego roku, ale niepewne cła skomplikowały sprawę. Gdyby nie AI zgarniające moce przerobowe najlepszych procesów to kto wie...

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
11 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Rozbawiają mnie te dyskusje o X3D i RDNA4, 32GB ramu i 12GB vramu...

Nie wiem jak to nazwać, chyba kompletna nieznajomość rynku/realiów to będzie najbardziej uprzejme określenie :lol2:

Mimo wszystko szkoda że po 5-ciu latach od debiutu PS5/XSX Gaben wypuszcza urządzenie o wydajności mniej-więcej podobnej do nich.

X3D rzeczywiście można olać, ale już te 8GB VRAM może być realnym problemem, bo przecież mówimy o "zamkniętym" urządzeniu które domyślnie ma posłużyć kilka lat.

Gdyby to jeszcze miało premierę 4-5 lat temu...
A tak to szału ni ma.

Zobaczymy jak to będzie wyglądać cenowo.
Na plus na pewno gabaryty i obudowa.

Opublikowano

SD2 chyba zapowiedziany na 2028 rok jest, w sumie to i lepiej bo teraz wydawać nie ma sensu.

I Steam Machine też mógłby lekko później powstać, żeby ten RDNA4 już mieć w dobrej cenie, po prostu się obawiam że to będzie martwe przez cena/wydajność :D 

  • Upvote 1
Opublikowano

Chodzą dziś ploty o cenie 600-700$. Jeśli tak to glfh. Po pierwszym hajpie, tak teraz zastanawiam się - dla kogo. Pudełko na kilka lat, o wydajności z przed kilku lat:E

Chodzą dziś ploty o cenie 600-700$. Jeśli tak to glfh. Po pierwszym hajpie, tak teraz zastanawiam się - dla kogo. Pudełko na kilka lat, o wydajności z przed kilku lat:E

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe gdzie Valve potknie się w swoich wycenach, ponieważ sami powiedzieli że chcą konkurować z Mini PC.
Znalazłem Minisforum Neptune Series HX77G, obecnie w promocji za 659$ z 699$, Ryzen 7735HS, 6600M, 32gb, 1tb, a w teście ma około 75-85% procent wydajność 7600m xt (32CU 120W), więc przez większą pojemność ramu i dysku można uznać, że jest bardzo blisko GabeCube.
Jednocześnie ludzie Valve trochę ostudzili atmosferę, gdy Linus spytał się czy to będzie kosztować 500$.

Możliwe, że Valve przegięło z jakością wykonania i skupieniu się na rozmiarze oraz jednym wentylatorze, z dobrym sygnałem wifi, BT itd., dzięki antenom na radiatorze...
OH, jednak Ryzen 7 7735HS to Zen 3+, ale 8 rdzeniowy... Jak ja nie cierpię tego nazewnictwa mobilnych procesorów.
Edit. Na dodatek Minisforum ma zewnętrzy zasilacz oraz brak slotu na karty SD, więc trochę oszukuje... Pobierało ~232w przy procesorze 6900hx, a GPU na limicie 100w.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Nie ma opcji żeby było inaczej. Gdyby Valve zaczęło mocno dopłacać do komputerków, to zaraz ustawiłyby się w kolejce do zakupu firmy i instytucje, bo to byłaby po prostu opcja na zakup taniego PC. To nie konsola gdzie wszystko jest poblokowane, zwykły PC z Linuksem.

 

Ceny pamięci też podbiją koszty. Przynajmniej dobrze, że nie ma tej pamięci za dużo. :D

 

Opublikowano (edytowane)

Miałem coś napisać, ale nie będę psuł zabawy. Po prostu od pierwszego dnia mówią, że nie wycenią tego jak konsoli, ale celują w konkurowanie z miniPC.

Lepszy, mały komputer z głośnym chłodzeniem to 1000$, gorszy na zen3+, ale zachowujący ~75-85% wydajności, przy większej pamięci kosztuje 650$.

 

Niestety w YouTube i artykułach jest spam wieści, najczęściej bez rozeznania, byle nabić odsłon. :E

Edytowane przez musichunter1x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...