Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ludzie kupuja auta bez zadnych gwiazdek i jezdza

nowe, z salonu? gdzie masz takie auta w sprzedaży?

27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

beda nadal kupowac auta tylko z tabletami. i tez beda jezdzic.

dlatego VW po spadkach sprzedaży jednak wraca do normalnych przycisków :E 

 

27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

do dzialania wycieraczek nie jest potrzebny zaden wl/wyl, regulator, przycisk , okno w menu. wystarczy dobrze zrobiona automatyka.

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

  • Upvote 2
Opublikowano
13 minut temu, huudyy napisał(a):

nowe, z salonu? gdzie masz takie auta w sprzedaży?

ostatnie jakie pamietam, Renault ZOE, Fiat Panda/Punto.  wiele aut tez nie jest przetestowanych, szczegolnie tych najtanszych, ciekawe dlaczego :E

13 minut temu, huudyy napisał(a):

dlatego VW po spadkach sprzedaży jednak wraca do normalnych przycisków :E 

i nagle sprzedaz im wzrosnie, bo faktycznie to byl glowny czynnnik zalamania ich sprzedazy - brak przyciskow :E

13 minut temu, huudyy napisał(a):

 

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

jakie ciagle? zle numer wybrales :E jezeli byly wyjatki, to nie nigdy. pominalem manetke w liscie. wl/wyl, regulator, przycisk , MANETKA, okno w menu. lepiej ? :E o kontekst tutaj chodzilo, ale nie zalapales. trudno

Opublikowano
15 minut temu, SuLac0 napisał(a):

Fiat Panda/Punto. 

Ten Fiat Panda, co dostał całe 0 gwiazdek w 2018r w NCAP, to w sumie i tak nieźle zniósł te uderzenia np. od frontu:

 

... nie to co auta z początku lat 2000 które się składały jak papier:

 

Opublikowano

wiec gwiazdkami nie ma co sie nakrecac. ENCAP odejmie iles tam pkt, moze max jedna gwiazdke za brak fizycznego "wyzwalacza", czy tez opcji na tablecie w "max 2 klikach" i tyle. zadnej rewolucji tutaj sie nie spodziewam. wszystko idzie w kierunku tabletow. takie sa i beda realia. a wiekszosc ludzi i tak kupi to co bedzie tanie i nikt nie bedzie szukal gwiazdek ENCAP.

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, huudyy napisał(a):

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

Jak zacytowałeś, to niestety zobaczyłem jego post. 

Dobrze zrobiona automatyka wycieraczek. Tak...

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.12.2025 o 07:25, bergercs napisał(a):

jeżdżąc wcześniej dowolnym "normalnym" autem wystarczy sięgnąć dłonią i obrócić: bo tak jest w większości samochodów. Nie potrzeba czytać instrukcji, żeby używać.

Masz głównie dwa sposoby włączenia wycieraczek poprzez obrotowy koniec na manetce lub samą dedykowaną manetkę pracującą w zakresie góra-dół ale są też inne jak dodatkowa rolka w prawej manetce. Mając auto z jednym rozwiązaniem do którego się przyzwyczaisz po zakupie innego auta z drugim rozwiązaniem na początku będziesz miał problem z obsługą. Miałem Toyotę z obrotową końcówką i po przesiadce na stałe do Mondeo MK5 miałem problem z przyzwyczajeniem się do manetki bo ciągle chciałem wycieraczki włączyć przekręcając końcówką w prawej manetce a tu sterowanie odbywało się zupełnie inaczej bo na manetce była dedykowana rolka. Włączenie tylnych wycieraczek w Toyocie odbywało się tym samym obrotowym przełącznikiem a w MK5 był przycisk na końcu manetki z 2 trybami. To samo jest z innymi elementami choćby włączniki świateł, panele klimatyzacji czy sterowanie na kierownicy. Jeśli się z tym nie zaznajomisz przed jazdą to w trakcie będziesz kombinował co gdzie i jak. 

W jednym aucie masz sterowanie tempomatem po lewej stronie na kierownicy a w innym po prawej. W jednym aucie masz dedykowany włącznik do świateł a w innym go nie masz i po przesiadce ze starego rozwiązania szukasz jak włączyć światła. 

Praktycznie każda przesiadka na inne auto innego producenta wymaga zaznajomienia się z obsługą bo sterowanie światłami, wycieraczkami, panelem klimatyzacji czy kierownicą multimedialną mogą być inne lub w zupełnie innym miejscu. Po za zdobyciem wiedzy gdzie co i jak się włącza zostaje jeszcze kwestia zmiany starych przyzwyczajeń a na to potrzeba czasu. 

 

W dniu 19.12.2025 o 07:25, bergercs napisał(a):

Bronienie rozwiązania z Tesli jest delikatnie mówiąc głupie - po pierwsze gość przewalił w sądzie, po drugie Tesla sama wycofała się z tego debilnego rozwiązania (z ekranem, bo jak widać na filmiku wciąż trzeba przed zmianą częstotliwości kręcić "kulką" - zapewne wtedy na ekranie wyświetla się tryb pracy).

Brak możliwości sterowania wycieraczkami z manetki jaki występował w Tesli w 2020r uważam za karygodne i faktycznie stwarzające na tamten czas realne zagrożenie natomiast dzisiejsze rozwiązanie jest mega intuicyjne i jedyne czego wymaga to przyzwyczajenia się. Czy to lepsze rozwiązanie od starych sprawdzonych rozwiązań? Nie ale da się do tego bez problemu przyzwyczaić i komfortowo z tego korzystać bez ekranu. 

Jeżeli chodzi o sterowanie to kulka służy w tym przypadku do wyłączenia Auto - Manual - Auto a reszta trybów pracy zmieniana jest przyciskiem. Kulka nie jest bez władna i ma swoje przeskoki więc wiesz, że zrobiłeś jeden ruch do przodu i tak - każda czynność wyświetlana jest na ekranie. 

Dodatkowo wszystko możesz ustawić pod siebie czyli wyłączyć na stałe Auto - wycieraczki i korzystać tylko z przycisku. Możesz również samemu zaprogramować jakie tryby chcesz mieć pod przyciskiem bo wszystkie ustawienia i przyciski w Tesli są w pełni programowalne. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
12 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

 

i nagle sprzedaz im wzrosnie, bo faktycznie to byl glowny czynnnik zalamania ich sprzedazy - brak przyciskow :E

Nie, ale klienci krytykowali takie rozwiązanie, tak samo jak idiotyczne gładziki na kierownicy i VW częściowo wrócił do fizycznych przycisków i podobnie robią inni producenci.

13 godzin temu, huudyy napisał(a):

przepraszam, źle się wyraziłem - będę PREMIOWAĆ (lepiej?) fizyczne przyciski

Dokładnie, NCAP nie jest od narzucania czegoś producentom, ale wpływa na pewne decyzje od kwestii bezpieczeństwa.

11 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

wiec gwiazdkami nie ma co sie nakrecac. ENCAP 

Ilu klientów idących do salonu zawraca sobie dupę jakimiś gwiazdkami?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Ilu klientów idących do salonu zawraca sobie dupę jakimiś gwiazdkami?

no wlasnie. ilu? 

 

Fewer than one in five (18%) motorists check official safety ratings such as Euro-NCAP when buying a new car, new findings show.

- Only 18% check official safety ratings such as Euro-NCAP
- 73% expect all modern cars to meet high safety standards
 

ciekawe ilu w ogole wie, ze jest cos takiego jak ENCAP :E

4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Masz głównie dwa sposoby włączenia wycieraczek 

 

powaznie probujesz tlumaczyc cos komus, dla kogo stan technicnzy auta, to wina producenta? chyba jedyny w tym sens, to prostowanie bzdur zalewajacyh internet :thumbup: bo brak reakcji , to przynanie racji

 

btw ENCAP

 

image.thumb.png.57253d9e8286c373b7b4733748826241.png

 

wiec sie zdecydujcie - gwiazdki, sa wazne, czy nie? bo przeciez "chinczyk nie hamuje i rozpada sie po byle uderzeniu w kraweznik" tak jak "kazdy BEV, to calkowita kasacje po kazdym krawezniku, a pala sie od samego patrzenia na nie" . typowa narracja . hipokryzja , ze szkoda strzepic

ja rozumiem, ze dla czesci szczyt technologii to MANETKA i spalinowe dogrzewanie auta, bo koze trudno wlozyc :E ale mamy 2025/26 rok, internet juz nie dziala pod 0202122. chyba :hmm: bo zaczynam miec watpliwosci

 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
34 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

ja rozumiem, ze dla czesci szczyt technologii to MANETKA i spalinowe dogrzewanie auta, bo koze trudno wlozyc :E ale mamy 2025/26 rok, internet juz nie dziala pod 0202122. chyba :hmm: bo zaczynam miec watpliwosci

 

Ale dla Ciebie wsadzenie obsługi wycieraczki z prostej intuicyjnej manetki do jednego przycisku w kierownicy i obsługi całej reszty za pomocą tabletu to jakiś skok technologiczny? To owszem, skok, ale na nasza kasę. Tak się robi bo jest to zwyczajnie tańsze w produkcji, ale naiwne społeczeństwo łyka marketingową papkę o jakiś przełomach technologicznych. 

  • Thanks 1
Opublikowano
Teraz, Cappucino napisał(a):

Ale dla Ciebie wsadzenie obsługi wycieraczki z prostej intuicyjnej manetki do jednego przycisku w kierownicy i obsługi całej reszty za pomocą tabletu to jakiś skok technologiczny? 

ewolucja, postep technologiczny. jezeli automatyka dobrze dziala, (a nigdzie nie napisalem, ze w tym przypadku dziala dobrze), wystarczy jeden przycisk. najlepiej, aby w ogole go nie bylo, bo do czego? to sa wycieraczki, wiadomo kiedy maja zadzialac. 

Opublikowano
42 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

ja rozumiem, ze dla czesci szczyt technologii to MANETKA i spalinowe dogrzewanie auta, bo koze trudno wlozyc :E ale mamy 2025/26 rok, internet juz nie dziala pod 0202122. chyba :hmm: bo zaczynam miec watpliwosci

 

Patrząc po tym, że w tesli nowej nawet biegi zmieniasz juz na ekranie albo suficie to manetka wydaje się niedoścignionym wzorem ergonomii.

 

Nie brońcie pls kretyńskich rozwiązań.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, GordonLameman napisał(a):

Nie brońcie pls kretyńskich rozwiązań.

wl/wyl. automatyka ma zrobic swoje. ewentualnie max 2 klikniecia na tablecie, dla dodatkowych opcji w dedykowanym miejscu. nie widze, w tym nic "kretynskiego". ENCAP tez nie. 

Opublikowano
1 minutę temu, SuLac0 napisał(a):

wl/wyl. automatyka ma zrobic swoje. ewentualnie max 2 klikniecia na tablecie, dla dodatkowych opcji w dedykowanym miejscu. nie widze, w tym nic "kretynskiego". ENCAP tez nie. 

No nie. Dodatkowo powinieneś mieć możliwość szybkiego i ergonomicznego włączenia maksymalnego biegu wycieraczki. 
 

opieranie się wyłącznie na automatyce to właśnie kretynizm. 

  • Upvote 2
Opublikowano
1 minutę temu, SuLac0 napisał(a):

ewentualnie max 2 klikniecia na tablecie,

i na te dwa kliknięcia musisz oderwać wzrok z drogi, bo nie sądzę, żebyś na ślepo trafi w odpowiednie miejsca na ekranie - w przeciwieństwie do manetek, które możesz obsługiwać bez większego zastanowienia.

 

obraz.png.e19dd4d05ed71a43466168387e453da3.png

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Praktycznie każda przesiadka na inne auto innego producenta wymaga zaznajomienia się z obsługą bo sterowanie światłami, wycieraczkami, panelem klimatyzacji czy kierownicą multimedialną mogą być inne lub w zupełnie innym miejscu.

Więc jaki problem na sucho sprawdzić jak co działa? Nie musisz tego robić w trakcie jazdy 🤷 zajmie to dosłownie 5 minut i już mniej więcej możesz na ślepo obsługiwać.

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Cappucino napisał(a):

To owszem, skok, ale na nasza kasę. 

Z kineskopu i całej elektroniki za nim wziętej też cie okradli na rzecz cienkiego i łatwego w połamaniu LCD :hihot:

 

15 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Patrząc po tym, że w tesli nowej nawet biegi zmieniasz juz na ekranie albo suficie to manetka wydaje się niedoścignionym wzorem ergonomii.

 

Nie brońcie pls kretyńskich rozwiązań.

Tak - brak manetki do wyboru kierunku jazdy jest kretyńskim rozwiązanemu ale finalnie Tesla fajnie to rozwiązała bo system przez kamery wykrywa przeszkodę i jedzie w kierunku gdzie takowej nie ma. 
Parkujesz tyłem do garażu i po wejściu do auta ruszasz do przodu bez konieczności wyboru kierunku ;) 

Oczywicie ja mam manetkę i wolę ją niż takie rozwiązanie. O manetkach do zmiany kierunku jazdy już się nie raz wypowiadałem. Tesla 3 Highland takie nie posiada i z tego względu nigdy tego auta nie kupił! Krytyka była na tyle mocna że manetka w nowym Y wróciła.

8 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Dodatkowo powinieneś mieć możliwość szybkiego i ergonomicznego włączenia maksymalnego biegu wycieraczki. 

Ależ możesz to zrobić bo każdy przycisk jest w pełnił konfigurowalny ;) 

Możesz przypisać inny schemat pracy wycieraczek- taki jaki Ci odpowiada najlepiej.

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Ależ możesz to zrobić bo każdy przycisk jest w pełnił konfigurowalny ;) 

Możesz przypisać inny schemat pracy wycieraczek- taki jaki Ci odpowiada najlepiej.

Ale przeciez to też głupsze rozwiązanie, w końcu nie ma się nielimitowanej ilości takich przycisków... 

PS nie widzisz ironii tego rozwiązania? No wiesz, skonfigurowane GUZIKI zamiast manetek? :E

Opublikowano
6 minut temu, GordonLameman napisał(a):

No nie. Dodatkowo powinieneś mieć możliwość szybkiego i ergonomicznego włączenia maksymalnego biegu wycieraczki. 

ale to jest kwestia implementacji samego rozwiazania - np dwa szybkie klikniecia uruchamiaja najszybszy bieg. to, ze cos nie dziala, nie oznacza, ze samo w sobie jest zlym pomyslem. obecnie wystaczy OTA - zdalna aktualizacja, aby programowac dzialanie "przyciskow" . 

6 minut temu, GordonLameman napisał(a):

opieranie się wyłącznie na automatyce to właśnie kretynizm. 

nie. wlasnie na tym polega postep. ja nie narzekam na "automatyke" . dziala. jak musze szybko wlaczyc wycieraczki, to wystaczy "kliknac". mam manetke, ale rownie dobrze, moglbym miec przycisk na kierownicy, bo do "klikniecia" ogranicza sie ich obsluga. 

 

to jest "kretynizm"

 

image.png.a39897638fdbb97d8a856377e72d9d2d.pngimage.png.b1abce5acaf58ed94a831cf33283c18d.png

 

4 (slownie - cztery) manetki. szczyt technologicznej-ergonomicznej perfekcji :thumbup:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...