Fatality 692 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 47 minut temu, GordonLameman napisał(a): No to spróbuj udowodnić te diablo wysokie marże choćby tym, że są w stanie obniżyć ceny w Azji o ok 30% względem Europy. USA też ma taniej o jakiś 10-20% w zalezności od modelu czy marki. Europa płaci najwięcej. Zdarzają się obniżki i te gokarty z silnikiem 1.0 albo 1.2 od VW staniały w ostatnim roku i mozna dorwać nówki za 60-70k PLN, gdzie rok temu były po ponad 100k. To jest bardzo prosty wniosek: albo mają wysokei marże, albo niektóre modele sprzedają poniżej kosztów a w Azji i USA dopłacają do interesu. Wg mnie odpowiedź prosta Zmieniając temat: poniżej panstwo świeckie uśmiechniętego rządu. Zero krzyży, zero choinek za to mmay świętowanie ludobójstwa przez rzymian: Edytowane 22 godziny temu przez Fatality
GordonLameman 8 882 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu 2 minuty temu, Fatality napisał(a): choćby tym, że są w stanie obniżyć ceny w Azji o ok 30% względem Europy. USA też ma taniej o jakiś 10-20% w zalezności od modelu czy marki. Europa płaci najwięcej. Zdarzają się obniżki i te gokarty z silnikiem 1.0 albo 1.2 od VW staniały w ostatnim roku i mozna dorwać nówki za 60-70k PLN, gdzie rok temu były po ponad 100k. A sprawdzałeś wyposażenie i opłaty lokalne w tych krajach? 2 minuty temu, Fatality napisał(a): To jest bardzo prosty wniosek: albo mają wysokei marże, albo niektóre modele sprzedają poniżej kosztów a w Azji i USA dopłacają do interesu. Wg mnie odpowiedź prosta To jest prostacki wniosek. Taki chlopskorozumkowy
Fatality 692 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 4 minuty temu, GordonLameman napisał(a): A sprawdzałeś wyposażenie i opłaty lokalne w tych krajach? mówię o wyposażeniu podstawowym, czyli zwykłym golasie. Opłaty lokalne to nie 30% wartości auta. 4 minuty temu, GordonLameman napisał(a): To jest prostacki wniosek. Taki chlopskorozumkowy Za to ty musiałeś dodać kolejny prostacki komentarz do puli 7.2k wszystkich swoich prostackich postów. Edytowane 22 godziny temu przez Fatality
GordonLameman 8 882 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 5 minut temu, Fatality napisał(a): mówię o wyposażeniu podstawowym , czyli zwykłym golasie. Opłaty lokalne to nie 30% wartości auta. No właśnie. UE ma wysokie wyposażenie standardowe w kwestii bezpieczeństwa. 5 minut temu, Fatality napisał(a): Za to ty musiałeś dodać kolejny prostacki komentarz do puli 7.2k wszystkich swoich prostackich postów. Musisz się bardziej postarać. Edytowane 22 godziny temu przez GordonLameman
Fatality 692 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 4 minuty temu, GordonLameman napisał(a): No właśnie. UE ma wysokie wyposażenie standardowe w kwestii bezpieczeństwa. Wyposażenie jest takie samo + standardy bezpieczeństwa jeśli mówimy o europejskich markach aut. 10s w googlach to za trudne widzę. Tym bardziej w USA, gdzie kwestia wyposażenia jeszcze bardziej uwidacznia różnicę cen. Auta w USA są często bardzo dopakowane pod względem dodatkowego wyposażenia a cena wtedy jest podobna (zazwyczaj niższa niż w EU). Przy autach nowych za co najmniej 100k USD to jest już spora różnica - przy tańszych mniej widoczna lub jej brak 4 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Bebe złe, że zostało złapane na kłamstwie? Biedne bebe Podałem suche fakty i nie ma argumentów do odp. Przykro mi, że koczownik forum nie wie co odpowiedzieć. Edytowane 22 godziny temu przez Fatality
GordonLameman 8 882 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 40 minut temu, Fatality napisał(a): Wyposażenie jest takie samo + standardy bezpieczeństwa jeśli mówimy o europejskich markach aut. 10s w googlach to za trudne widzę. Tym bardziej w USA, gdzie kwestia wyposażenia jeszcze bardziej uwidacznia różnicę cen. Auta w USA są często bardzo dopakowane pod względem dodatkowego wyposażenia a cena wtedy jest podobna (zazwyczaj niższa niż w EU). Przy autach nowych za co najmniej 100k USD to jest już spora różnica - przy tańszych mniej widoczna lub jej brak Aha, takie samo mówisz? Audi A3, podstawowa wersja USA: Audi A3, podstawowa wersja PL: To jest dosłownie TO SAMO WYPOSAŻENIE! TO SAMO! I teraz cena. USA: 40.100 USD (144.200 PLN) Polska: 127.700 PLN Widzę, że to Ty nie poszukałeś. Wiem, że to inny silnik - co wynika z norm emisji spalin i kar za za duża emisję. Ale jak widać wystarczyło zrobić "check" bzdur, które napisałeś. I jeszcze może A5: Wersja USA: Wersja PL: Ceny? USA: 49.700 USD (~179.000 PLN) PL: 189.000 PLN "TO SAMO WYPOSAŻENIE"!!!!!! 40 minut temu, Fatality napisał(a): Podałem suche fakty i nie ma argumentów do odp. Przykro mi, że koczownik forum nie wie co odpowiedzieć. Podałeś bzdury. Przykro mi, że nie umiesz dotrzeć do prawdy ani jej zrozumieć. Może kiedyś Ci się uda, le musisz jeszcze poćwiczyć Edytowane 22 godziny temu przez GordonLameman 1 2
Suchy211 1 314 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu 46 minut temu, GordonLameman napisał(a): A sprawdzałeś wyposażenie i opłaty lokalne w tych krajach? To jest prostacki wniosek. Taki chlopskorozumkowy Ale co? Powinniśmy być dumni, bo mamy droższe auta z powodu opłat lokalnych? To jest dopiero pokrętna logika.
GordonLameman 8 882 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu 1 minutę temu, Suchy211 napisał(a): Ale co? Powinniśmy być dumni, bo mamy droższe auta z powodu opłat lokalnych? To jest dopiero pokrętna logika. Nie, ale jak porównujesz do USA to ceny na stronach nie zawierają lokalnych opłat. Dlatego musisz do nich doliczyć jeszcze to: **Total MSRP includes $1,295 destination fee for all 2025 and 2026 models. Total MSRP excludes taxes, title, other options, and dealer charges and fees. Dealer sets actual price. May vary from MSRP. Ja się w to nie bawiłem bo i tak widać było, że fatality popłynął z bzdurami. Ale jak doliczysz state tax, np. 6% na Florydzie, delaer charges and fees to ile wyjdzie? 1
TheMr. 2 704 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Chiński dumping samochodowy wydaje mi się że wywodzi się z ich historii. Lata 50, cel partii to było bycie numerem jeden jeśli chodzi o przetop stali. Więc Chińczycy przetapiali stal nawet w piecach na węgiel, domowych, gdzie temperatura była za mała a za to szła mierna jakość. Analogia? Stworzenie miliona firm, firemek, która każda dostaje dofinansowanie za wyprodukowanie samochodu, nie za samą sprzedaż, 80% firm upadnie, ale za to świat będzie zalany. Co z tego że większość tego złomu będzie kiepskiej jakości, bez serwisu czy gwarancji. Topowe BYD być może przeżyje dłużej, ale jaką mamy pewność że to nie będzie drugi Evergrande? 1
trepek 1 474 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Kurski się odpalił wczoraj, w PISie ostro zaczęli kopać się po kostkach. A nawet i po kolanach. 2
huudyy 3 000 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu student na KULu? wtf 8 minut temu, trepek napisał(a): Kurski się odpalił wczoraj, w PISie ostro zaczęli kopać się po kostkach. A nawet i po kolanach. akurat psy to tam się gryzą już od dawna - podział na maślaków/harcerzy nie wziął się znikąd. 1 1
Fatality 692 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) 45 minut temu, GordonLameman napisał(a): Ceny? USA: 49.700 USD (~179.000 PLN) PL: 189.000 PLN ale ignorancja... Poświęciłem kilka minut i zrobiłem konfigurację najbogatszej wersji na polskiej stronie i dla US. Oto wyniki: jest gorzej niż myslałem. Najbogatsza wersja, czyt. "gotowiec" bo można sobie dorzucić więcej bajerów(za dodatkowe ~40k), które nie są w podstawowym pakiecie prestige: PL: 346 780 PLN US: $58,840 = 211.147,34 PLN. Doliczymy teoretycznie najwyzszy sales tax 10%, wychodzi ok 232k PLN 120k różnicy, dolar tani, więc jest to jakieś usprawiedliwienie, ale nie aż tyle. Nie jestem tylko pewien czy w tej wersji US, nie ma tych bajerów które w PL trzeba jeszcze dopłacać. Ale jakby dowalili takie ceny w US to nikt by tego nie kupił Sam kupiłem w tym roku uzywaną A5 i w polskim salonie pierwszy właściciel wziął pakiet indywidualny zaznaczył wszystko co było możliwe (typu sportowe fotele z rs5, itp) i mu wyszło 370k w 2020r. Takich używanych aut w takim pakiecie widziałem dosłownie 2-3 na polskich stronach i 4-5 na niemieckich. A uwaga: w USA było takich jakieś x10 tyle (wiem, że większy kraj ale skala i tak spora). Tam jest to po prostu normą i nie trzeba dokupywać wielu pierdół Więc przestań pieprzyć głupoty na tematy gdzie nie masz pojęcia. Dziękuję Edytowane 21 godzin temu przez Fatality 1
MaxaM 1 703 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) 2 godziny temu, GordonLameman napisał(a): Ta naiwna wiara, że to nie jest opłacone mnie naprawdę bawi Influencer, nawet warsztatowy sprzedałby nerkę za 500 zł albo nową oponę Goście nagrywają swoją pracę. Przyjeżdża klient chińczykiem na pierwszą wymianę oleju. Wielcy influencerzy biorący w łapę... a no tak biorą, za wymianę oleju Chłopie, nie masz żadnej wiedzy w temacie mechaniki, a się wymądrzasz. Udowodniłeś to wielokrotnie. Dla mnie wystarczy, że ktoś pozagląda kamerą w zakamarki silnika i zawieszenia aby wiedzieć jak to jest zbudowane i z czym się to je. A Ty nawet nie wiesz jak wahacz jest zbudowany (w ogóle wiesz co to wahacz?) ale za to jesteś ekspertem od odpadających kół A co do porównania Audi, lepiej porównaj dokładnie wyposażenie. A najlepiej zmień przykład, bo w Audi konfigurator to jakiś koszmar. Kto siedzi w motoryzacji, to dla niego jest oczywistością, że auta w USA są znacznie tańsze. Kolejny przykład Twojej niewiedzy, a udawania znawcę. Masz tu jasny przykład. Nowy Tiguan: Podstawka 31k USD R-line 37k USD U nas podstawka 166k (z gorszym silnikiem!) Biorąc ten sam silnik 198k! R-line 208k Edytowane 21 godzin temu przez MaxaM
Fatality 692 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu 1 minutę temu, MaxaM napisał(a): A najlepiej zmień przykład, bo w Audi konfigurator to jakiś koszmar. Dokładnie. Widzę, że tam konfigurator jest trochę "dla debili" w US. Ograniczony do minimum, gdzie polski jest bardziej rozbudowany. Co nie oznacza, że tam nie można dobrać lepszych rzeczy bo większość jest już w cenie a pozostałe można i tak sobie zamówić na miejscu.
huudyy 3 000 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu moglibyście wynieść się z tym pieprzeniem o cennikach i autach do innego tematu? Z góry dziękuję. Zelenski mówi, że nie odda Donbasu https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/w-tej-kwestii-wolodymyr-zelenski-nie-zamierza-sie-ugiac-nie-uznamy-donbasu-za/v1ejtg7,79cfc278?utm_source=livebar&utm_campaign=newsy_sg 1 3
Fatality 692 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) 35 minut temu, TheMr. napisał(a): Topowe BYD być może przeżyje dłużej, ale jaką mamy pewność że to nie będzie drugi Evergrande? BYD to nie marka premium. To auto jak VW - dla mas. Budują pełno fabryk w EU, mają magayzny z częściami nawet w PL. Technologię kradną z europejskich marek. Jak oglądałem recenzję marek premium to chińczyk za ~450k PLN jest jakościowo porównywalnym z rollsem za 1.5m-2m PLN. Zainwestowali w to bo widzą kierunek jaki wyznaczyło EU + ich rynek wewnęntrzny to 99,9% elektryków teraz. Pekin 2008r - top 3 najbardziej zanieczyszczone miasto świata - obecnie same elektryki i czyste powietrze i cisza jak w lesie. 3 minuty temu, trepek napisał(a): Porównywanie cen samochodów USA/UE jest trochę bez sensu bo w USA samochody są przeważnie gorzej wyposażone. Są znacznie lepiej wyposazone, jesli chodzi o segment premium. Co do azjatyckich marek to się nie wypowiem, ale BMW, AUDI, Mercedes - tam nikt nie kupi nowego auta które nie będzie wiało luksusem (za wysoką cenę jaką sobie życzą producenci). Edytowane 21 godzin temu przez Fatality
trepek 1 474 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Porównywanie cen samochodów USA/UE jest trochę bez sensu bo w USA samochody są przeważnie gorzej wyposażone. Swoje obserwacje opieram na Toyotach i Hyundaiach sprowadzonych z USA, gdzie to co w Polsce jest w standardzie w USA jest od średniej albo i wyższej wersji. Z resztą, tam w wyposażeniu potrafi być dziwny misz-masz. 2
TheMr. 2 704 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) Czyli Tiguan z podatkiem federalnym, z gorszym wyposażeniem w podstawie kosztuje plus minus 129k, a u nas 166k. Mała różnica. To teraz proszę o cenę Tiguana z tymi wszystkimi rzeczami w USA. Wyjdzie na to samo. Edytowane 21 godzin temu przez TheMr. 2
GordonLameman 8 882 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) 26 minut temu, Fatality napisał(a): ale ignorancja... Poświęciłem kilka minut i zrobiłem konfigurację najbogatszej wersji na polskiej stronie i dla US. Oto wyniki: jest gorzej niż myslałem. Ale przecież pisałeś o wersjach podstawowych Nie pasowały do tezy? 26 minut temu, Fatality napisał(a): Najbogatsza wersja, czyt. "gotowiec" bo można sobie dorzucić więcej bajerów(za dodatkowe ~40k), które nie są w podstawowym pakiecie prestige: PL: 346 780 PLN US: $58,840 = 211.147,34 PLN. Doliczymy teoretycznie najwyzszy sales tax 10%, wychodzi ok 232k PLN 120k różnicy, dolar tani, więc jest to jakieś usprawiedliwienie, ale nie aż tyle. Nie jestem tylko pewien czy w tej wersji US, nie ma tych bajerów które w PL trzeba jeszcze dopłacać. Ale jakby dowalili takie ceny w US to nikt by tego nie kupił I dlaej nie zauważyłeś jak skrajnie różni się to wyposażenie? 26 minut temu, Fatality napisał(a): Sam kupiłem w tym roku uzywaną A5 i w polskim salonie pierwszy właściciel wziął pakiet indywidualny zaznaczył wszystko co było możliwe (typu sportowe fotele z rs5, itp) i mu wyszło 370k w 2020r. Takich używanych aut w takim pakiecie widziałem dosłownie 2-3 na polskich stronach i 4-5 na niemieckich. A uwaga: w USA było takich jakieś x10 tyle (wiem, że większy kraj ale skala i tak spora). Tam jest to po prostu normą i nie trzeba dokupywać wielu pierdół chłopskorozumowebrednie.jpg Obejrzyj wyposażenie tych aut. 26 minut temu, Fatality napisał(a): Więc przestań pieprzyć głupoty na tematy gdzie nie masz pojęcia. Dziękuję Różnica jest taka, że ja pokazałem czym się róznia te auta, a ty tylko piszesz coś tam z chłopskiego rozumu 23 minuty temu, MaxaM napisał(a): Goście nagrywają swoją pracę. Przyjeżdża klient chińczykiem na pierwszą wymianę oleju. Wielcy influencerzy biorący w łapę... a no tak biorą, za wymianę oleju Chłopie, nie masz żadnej wiedzy w temacie mechaniki, a się wymądrzasz. Udowodniłeś to wielokrotnie. Dla mnie wystarczy, że ktoś pozagląda kamerą w zakamarki silnika i zawieszenia aby wiedzieć jak to jest zbudowane i z czym się to je. A Ty nawet nie wiesz jak wahacz jest zbudowany (w ogóle wiesz co to wahacz?) ale za to jesteś ekspertem od odpadających kół Ja nie piszę o mechanice. Może nie zauważyłeś tego, ale to nei mój problem 23 minuty temu, MaxaM napisał(a): A co do porównania Audi, lepiej porównaj dokładnie wyposażenie. A najlepiej zmień przykład, bo w Audi konfigurator to jakiś koszmar. Kto siedzi w motoryzacji, to jest oczywistością, że auta w USA są znacznie tańsze. Masz tu jasny przykład. Nowy Tiguan: Podstawka 31k USD R-line 37k USD U nas podstawka 166k (z gorszym silnikiem!) Biorąc ten sam silnik 198k! R-line 208k No to porównałem - masz na screenach. Prościej nie da się tego pokazać, bo audi ma spapraną stornę. A dodatkowo - pamiętacie o opłatach za emisję w Europie, czy nie? Bo pisałem o tym, ale widzę, że za trudne. Te opłaty są doliczane do ceny auta. Ja kończę te dyskusję bo WYRAŹNIE POKAZAŁEM RÓŻNICE W WYPOSAŻENIU auta w specyfikacji o jakie pisał mój adwersarz. Wiec teraz zmienił narrację z wersji podstawowej na najbogatszą. To nie jest racjonalna dyskusja tylko zderzenie logiki z chłopskoruzmkowymi bredniami. Tyle. Edytowane 21 godzin temu przez GordonLameman
MaxaM 1 703 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) @TheMr. ChatGPT wypluł bzdury. Zajrzyj do amerykańskiego konfiguratora. Każdy punkt jest błędny. Temu też podałem wersję R-line, bo takie najłatwiej porównywać bez większego przeklikiwania się. Muszę też się poprawić, że R-line z takim samym silnikiem co w USA u nas 230k Edytowane 21 godzin temu przez MaxaM
Asag 292 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) 2 godziny temu, GordonLameman napisał(a): Nom. A czy rysowane kalką Jaecco albo Omoda to takie ciekawe wozy? Raczej nie Wygląd kwestia gustu, z zewnątrz wiele modeli chińskich mi się podoba. W środku nie mój styl. Taki argument to możesz użyć wobec każdej marki EU. Wiele samochodów wygląda jakby ktoś zrobił Ctrl C/Ctrl V. PS: Wysłane zanim zobaczyłem post eNeSik. Koniec z mojej strony offtopu. Edytowane 21 godzin temu przez Asag 1
eNeSik 272 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu To jest temat odnosnie polityki - nie motoryzacji. Od tego drugiego - macie odpowiedni, inny temat Albo ogarniecie sie w tej kwestii albo czasowo zamkne temat abyscie siłą rzeczy - poszli pisac o samochodach - w odpowiedni temat 2 7
Camis 5 983 Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Ale Kurski się odpalił, wejdźcie na jego X Jeszcze Morawiecki go pocisnął w samej ruspublice 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się