Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Liczę, że w nowej generacji więcej producentów puści karty z blokami wodnymi. Szczerze słabo z tym w adzie. Mówię o budżetowych modelach... Tu by się przydały jakieś 5080 z blokiem wodnym, nie 2 tys droższe niż air. 

Edytowane przez NoviAMG
  • Thanks 1
Opublikowano
57 minut temu, Art385 napisał(a):

Mówię tylko, że FSR na panelu 4k wygląda spoko i nie ma potrzeby posiłkować się XeSS czy TSR.

Na pewno FSR wygląda lepiej w 4K jak 1440p. Jednak różnica jest.
Rzuć okiem na porównanie w 4K w Stalkerze 2. Nadal przepaść jakościowa względem DLSS

https://www.techpowerup.com/review/stalker-2-dlss-vs-fsr-vs-xess-comparison/

Nawet tak gołym okiem patrząc DLSS Performance lepiej wygląda jak FSR Quality (nie wiem czy to błąd czy tak jest).

A co do RTX 5090 i 575W... moim zdaniem pojawią się nowe problemy z popalonymi kosteczkami ;)

Opublikowano

Z tym, że przepaści na żywo absolutnie nie ma. Nie jeden z ziomków już się dziwił o wuj chodzi. W części gier ja w ogóle nie widzę problemów w tych samych cholernych miejscach co te porównania. No ale ja głównie i tak w natywnej rypie i FSR używam od wielkiego dzwonu albo w lecie :E bo to kilkadziesiąt watów mniej i drobne artefakty nie robią mi różnicy, bo nie stoję i się nie przyglądam a gram może dlatego w FFXVI ni wuja nie widzę większych różnic między natywką chyba, że na ogniu na zbliżeniu z DOF i to też pod warunkiem, że suwak ostrości w grze jest na max co z FSR jest overkillem. No ale ja już dawno mam małe zaufanie do żurnalistów a w ostatnim roku pokazali co potrafią ojjjj pokazali. Oczywiście to moje odczucia ty możesz mieć inne i nie mam zamiaru się spierać.

Opublikowano
Godzinę temu, Godlike napisał(a):

Kurcze taki nie za ładny ten iChili od Inno a rozwazalem ten model przy 5070Ti albo 5080.

Wiem, że jak ktoś wydaje wiadro siana na GPU, to mogłoby być też i ładne. :)
Ale z drugiej strony. Jak ktoś nie buduje BARDZO pokazowego pieca, którego się oglada - a nie patrzy w ekran, to czy to ma jakieś znaczenie większe?
Jeżeli ktoś nie montuje GPU wertykalnie, to "ładność" karty idzie do dołu, widzisz i tak PCB i jakiś RGB na boku. I tyle.
Ja mam przeszklonego torrenta i co bym do tej budy nie włożył, to w finale widać niewiele. :)

 

Spoiler

torrent.thumb.jpg.64976f72127430386370f8188e82a09f.jpg

 

Opublikowano (edytowane)

@PiPoLiNiO Nie no. Sama praca na zegarach się nie liczy jeszcze.
Chodzi o ściąganie mV. Ja też mam +1100 na memkach, ale prądy na minusie. ;)

 

 

 

6 minut temu, Element Wojny napisał(a):

A po cholerę miałbym kupić 4080 dwa razy, skoro nie planuję nawet 1 raz? 

Masz kupić. 2x! Nie dyskutuj!
:hihot:

Ale pytałeś o 5080 ;)

Edytowane przez JeRRyF3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Polowac? Scan UK i tyle w temacie (1 karta na 1 osobe), na nic nie musze polowac, czas Covida juz dawno sie skonczyl.
    • Zaczynają do mnie docierać jakieś przypływy rozsądku i mój umysł zaczyna rozważać czy nie pójść w 5080... Skoro 5080 jest w przystępnej cenie i żre mniej prądu to czy potrzebuję 5090? Gram w 4K. W single player dla mnie mogą być i fejk multi klatki. Natomiast w multi już mile widziana wysoka wydajność w czystym rasterze. W zasadzie w multi to gram tylko w jedną grę tj War Thunder. Swoją drogą to kiedy testy ?
    • Ale to musisz day 1 polować potem.
    • Dlatego czekam tez na testy 5080, bo w cenie £999 (gwarantowana, bo bedzie wersja FE) to moze byc lepszy deal niz 5070Ti, ktory bez FE i gwarantowanej MSRP moze skoczyc na premiere do £850-900. Pamietaj, ze moj limit £899 byl ustalony dla 5070Ti. 5080 to zupelnie inny temat.   
    • [spoiler]Podsumowanie najważniejszej cześci konferencji NVIDII (tej, która nas interesuje dla graczy)   Neural Compressing NVIDIA pokazałą dwa slide'y porównawcze z "Real Time Computer Graphics using Neural engineering" - coś w tym stylu. Pojawiły się 2 przebitki pokazujące, ile Mb pamięci zabierają tekstury przed oraz po "zastosowaniu magii Ai (DLSS4?)" Plik 47Mb został zdownsizeowany do 16Mb - 3 krotnie mniej. Oznacza to, że gry, które obecnie na RTXie 4090 zabierają 20GB VRAMu, będą w stanie być odpalone na RTXie 5060 z 8GB VRAMu bez najmniejszych problemów i nie napotkacie problemów z pojemnością pamięci. Tyle z teorii.   Ceny RTXów 5000 Szczerze? o wiele lepiej niż sie spodziewaliśmy. Osobiście nie spodziewałem się RTXa 5090 o cenie niższej niż 2199-2400$. Dodatkowe koszta R&D oraz produkcji w nizszej litografii, droższe pamięci GDDR7 oraz w większej ilości, 6% inflacja dolara na przestrzeni ostatnich 2 lat na to wskazywała. Jensen ugotował.   Ceny laptopów Zostały podane ceny, od których beda zaczynać się laptopy wyposażone w konkretne modele kart graficznych.   W międzyczasie Jensena poj***ło i myślał, że jest główną postacią ze Star Wars (nice) Streama w piku oglądało 126tys. osób.   Na samym streamie nic więcej nie było, reszta to gadanie o tym jak AI jest wspaniałe, rozmowa o LIDAR, autonomicznych samochodach, NVIDIA Omniverse, wsparcia języka llama oraz o języku NVIDIA Cosmos, który jest otwartym modelem językowym możliwym do pobrania na GitGub'ie.   Teraz trochę informacji ze strony:   Specyfikacja RTX 5000 Poznaliśmy specyfikację RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070Ti oraz RTX 5070. Wyglądaja słodko. RTX 5090 otrzyma 21760 CUDA (+32% vs 16384), 512-bitową (+33% vs 384bit) magistralę pamięci o prędkości 28Gbps (+33% vs 21Gbps). RTX 5080 otrzyma 10752 CUDA (+10% vs 9728), 256-bitową szynę danych (+0%) o prędkości 32Gbps (+42% vs 22.4Gbps) RTX 5070Ti otrzyma 8960 CUDA (+16% vs 7680), 256-bitową szynę danych (+0%) o prędkości 28Gbps (+33% vs 21Gbps) RTX 5070 otrzyma 6144 CUDA (+4% vs 5888), 192-bitową szynę danych (+0%) o prędkości 28Gbps (+33% vs 21Gbps) *dane o prędkości VRAMu w serii RTX 5000 użyczyłem z leaku z Wccftech, dane niepotwierdzone*   Wydajność kart z serii RTX 5000 Najprostszy przekaz jest taki - 2x większa wydajność w porównaniu do poprzednika według slajdów. Jednak aż tak kolorowo to nie jest. Na slajdach NVIDII RTXy 4000 pracowały na włączonym DLSS+FG, natomiast RTXy 5000 na DLSS+MFGx4 (co to oznacza dowiecie się za moment)   Wiemy, że powiększone zostały rozmiary cache'u L3 oraz z pewnością dokonano wzrostu IPC, jednakże nie znamy cyfr. Trochę wróżąc z fusów mogę wywróżyć wzrost wydajności w czystym rasterze (w porównaniu do poprzednika) dla RTXa 5090 w postaci 70%, dla RTXa 5080 w postaci 55%, dla RTXa 5070Ti 45% oraz RTXa 5070 w postaci 40%. Wartości +/- 10% z racji nieznajomości dwóch zmiennych, sterowniki również zrobią robotę.    Natomiast jak zawsze - poczekajcie na testy!   Warto zaznaczyć, że GDDR7 używa teoretycznie gorszego algorytmu PAM3 w porównaniu do GDDR6X PAM4, jednakże pozwala on przesyłać wiekszą ilość informacji bez błędów obliczeniowych przy tej samej prędkości pamięci.    Dodatkowo, według podpisu pod screenshotem NVIDII widnieje informacja, iż DLSS 3 operuje na jednostkach FP8 (połowicznej precyzji), natomiast DLSS 4 pracuje na jednostkach FP4 (niesłyszalnych dotad szerszej publice, jednostkach 'ćwiartkowej (?)' precyzji). W skrócie oznacza to odciążenie układu graficznego w postaci poświęcania mniejszej ilości mocy obliczeniowej na technikę DLSS.  Według NVIDII praca na modelu AI Black Forest Labs' FLUX.1 [dev], który zużywa 23GB VRAMu, na RTXie 4090 pracującym w FP16 obraz generuje się w czasie 15 sekund. W przypadku korzystania z RTXa 5090 pracującego na precyzji FP4 w tym modelu, czas generowania obrazu został skrócony do 5 sekund - -66% / 200% szybciej.   DLSS 4, Multi Frame Generator, NVIDIA Reflex 2 DLSS 4 w porównaniu do DLSS 3 jest rewolucją, jakim było w ogóle pojawienie się DLSS. DLSS 4 zwiększa prędkość renderowania klatek, zmniejsza zużycie pamięci VRAM oraz, wprowadza Multi Frame Generator oraz obsługę NVIDIA Reflex 2 Low Latency Mode Frame Warp (jeszcze niedostępne). Według danych prędkość renderowania klatek jest o 10% szybsza w porównaniu do DLSS3. Jeśli mowa o mniejszym zużyciu VRAMu - nowa, neuralna kompresja tekstur, na przykładzie gry Warhammer 40.000 pozwoliła na zmniejszenie zużycia pamięci o 5% - z 9.0GB do 8.6GB.    NVIDIA Reflex 2 ma być również dostępne na kartach RTX 4000. Oprócz tego: Poprawiona wydajność oraz zmniejszone zużycie pamięci dostępne dla RTX 4000; Poprawiona jakosć oraz stabilność DLSS Ray Reconstruction, wyższa jakość obrazu DLSS Super Resolution oraz DLAA również dla kart RTX 4000, RTX 3000 oraz RTX 2000.   Multi Frame Generator - dostępny tylko dla RTX 5000 - ma oferować wzrost klatek aż 4-ro krotny z możliwością generowania do 3 sztucznych klatek - tak samo jak to obecnie robi aplikacja Loseless Scaling z trybem LSFG 2.1 X4. "W przypadku karty GeForce RTX 5090 technologia DLSS 4 z generowaniem wielu klatek zwiększa wydajność ponad 8-krotnie w porównaniu z tradycyjnym renderowaniem siłowym w tej scenie Cyberpunk 2077, opóźnienie komputera jest zmniejszone o połowę, co zapewnia bardziej responsywną rozgrywkę, a jakość obrazu jest jeszcze lepsza" Oprócz tego uruchomienie techniki DLSS 4 ma obniżyć input laga generowania klatek dzięki "Flip Metering", który cyt. "przesuwa logikę tempa klatek do silnika wyświetlacza, umożliwiając GPU dokładniejsze zarządzanie czasem wyświetlania. Silnik wyświetlacza Blackwell został również ulepszony o dwukrotnie większą zdolność przetwarzania pikseli, aby obsługiwać wyższe rozdzielczości i częstotliwości odświeżania"   NVIDIA DLSS 4 ma być w stanie wygenerować 15 z 16 pikseli przy zachowaniu jakości obrazu oraz opóźnienia (sztuczne 94% klatki! (DLSS4 + mFG x4))   DLSS 4 przechodzi również z modelu CNN na model Transformer, który oferować ma większą szczegółowosć oraz jakość obrazu. Kręcący się wentylator powodował ghosting? Już nie powoduje. Artefakty pojawiały się na krawędziach małych obiektów pokroju lin zawieszonych w powietrzu? Juz się nie pojawiają. Ośwetlenie się bugowało przy skomplikowanych geometrycznie obiektach pokroju płotu? Teraz, ten płot bedzie się świecić jak psu jajca. Oprócz tego technika DLSS od teraz generuje bardziej szczegółowy, ostrzejszy obraz w każdym możliwym zastosowaniu.   Oprócz tego karty RTX 5000 oczywiście używają nowszej generacji rdzeni Tensor oraz rdzeni RT, używają nowszych generacji dekodera oraz enkodera NVENC (smaczek dla streamerów) oraz są zbudowane na interfejsie PCIe 5.0 Wymiary karty RTX 5090 to tylko 304mm długości, 137mm szerokości oraz grubość 2 slotów. RTX 5090 przychodzi z certyfikatem SFF-Ready. Dodatkowo, TIM w RTX 5090 FE to ciekły metal.   Z ciekawostek AI warto wspomnieć o NVIDIA ACE, która ma wspomóc tworzyć "lepszych towarzyszy NPC". NPCty mają być w stanie reagować z graczem w czasie rzeczywistym, choćby odpowiadając głosem postaci, w stylu postaci, na komendy głosowe wydawane przez gracza, co ma wprowadzić immersję w grach na zupełnie nowy poziom - przykład w tym materiale: https://www.youtube.com/watch?v=I65tiaHQuFk   Na sam koniec - przy użyciu NVIDIA APP jesteście w stanie uzyskać wszystkie benefity DLSS 4, otrzymać Multi Frame Generation oraz Reflex 2 w każdej grze, która obsługuje DLSS 3 + FG, na ten moment takich gier jest 75 oraz ponad 700 gier obsługujących DLSS 3. Wszystko to w postaci "day-0" patcha w dniu premiery. DLSS 4 jest już przygotowywane do implementacji w silniku Unreal Engine 5.   A propo premiery - RTX 5090 oraz RTX 5080 zadebiutują 30 stycznia. RTX 5070Ti oraz RTX 5070 w późniejszym okresie, prawdopodobnie luty.   Kolejny argument udowadniający, że NVIDIA wyprzedza konkurencje lata świetlen. Jensen ugotował.   Chciałbym nowym osobom, bądź tym które wcześniej na takie posty nie natrafiły, przypomnieć że skróty konferencji robiłem również przy okazji RTXów 4000: https://www.facebook.com/groups/EHBastionPasjonatow/posts/5494299107315699/ Oraz RTXów 3000: https://www.facebook.com/groups/EHBastionPasjonatow/posts/3301421083270190/   Możecie zostawić lajkacza za cięzką robotę i siedzenie po nocach, dziękował.   Dziękuję i pozdrawiam, prezentacja rozpoczęła się o 3:30 rano, w momencie pisania ostatniego fragmentu jest 6:40, pora na odpoczynek. Szczęśliwego Nowego Roku :)!   Materiały użyte do przygotowania skrótu: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/rtx-50-series-graphics-cards-gpu-laptop-announcements/ https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/graphics-cards/compare/ https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss4-multi-frame-generation-ai-innovations/ https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-5090-rtx-5080-gpu-tbp-gb202-575w-gb203-360w/ https: //www.youtube.com/watch?v=k82RwXqZHY8 [/spoiler] Analiza Kacpra Fryty z grupy FB EH  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...