PD wyszły fajnie, problemem okazało się, że stopka trzymająca PD powinna być na dwie śruby a nie na jedna. Podczas drgań i wielu lat pracy dochodziło do przekoszenia pompowtryskiwacza i nierównomiernego ścierania oringu uszczelniającego oraz gniazda w głowicy.
I to tyle z wad. Materiałowo 1.9 TDI był o klasę wyżej niż 1.9 TDI VP. Wszystkie grube projekty z 1.9 TDI VP mają dół od PD a tylko czapka jest od VP.
No a później to już czas dieselgate czyli afery, gdzie okazało się, że producenci diesli jak jeden mąż oszukują na testach spalin więc żeby rzeczywistość była zgodna z tym co na papierze było deklarowane przez producentów, silniki diesla musiały przejść szokową kurację oczyszczającą.
Yaris GR Rallye 2 pobił rekord na Karowej
W 1:33 to nawet mnie z jaruxem można w tłumie wypatrzeć Niby 3 cylindry, a darło japę. Rajdówki Rallye4 typu Lancia Ypsilon z 1.2 podobnie, w ogóle nie słychać, że tam 3 gary chodzą.
1.9 TDI na pompie to był dla mnie szczyt ich motoryzacji (jeśli chodzi o diesle). Mieli fajny pomysł jeszcze z PD ale w praktyce nie wyszło.
Później weszła ekologia i wodotryski zmniejszające spalanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez Kadajo,
Zasady "przechwycania" dla nieogarniętych ;)
Rekomendacja dodana przez Kadajo
1 reakcja
Pokaż odpowiedź
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się