Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Publicznych stacji ładowania jest o 3tys więcej niż stacji benzynowych. Dane z września 2025r. ;)

Działających? Ile stanowisk? Czy taka pod Lidlem jest liczona jako 1 czy 2 miejsca? Czy stacja benzynowa to jest liczona jako 1 czy 8? Serio pytam.

 

Zresztą mi filmy Zmywaka o podróży z UK do PL wystarczą i jego przygody :E 

Opublikowano (edytowane)

11 tys punktów, które są 1-2-4 stanowiskowe. Są też 8-12-16 czy nawet 24- stanowiskowe. To samo w przypadku stacji benzynowych, które są 8 stanowiskowe ale są też i 2-stanowiskowe. 
Z roku na rok stacji ładowania przybywa znacznie więcej niż EV na drogach. Po za tym spora część osób nie korzysta z nich a ładuje w w garażach czy na prywatnych posesjach. 
Pracodawcy zakładają ładowarki dla pracowników na swoich prywatnych parkingach.

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, bergercs napisał(a):

Może powinien pomyśleć o zmianie samochodu bardziej pasującego do mentalności? Może Dacia Sandero lub Skoda Fabia?

Mi tego mówić nie musisz... Ale jest jak jest. 

Dzięki ;) 

Opublikowano
31 minut temu, DjXbeat napisał(a):

11 tys punktów, które są 1-2-4 stanowiskowe. Są też 8-12-16 czy nawet 24- stanowiskowe. To samo w przypadku stacji benzynowych, które są 8 stanowiskowe ale są też i 2-stanowiskowe. 
Z roku na rok stacji ładowania przybywa znacznie więcej niż EV na drogach. Po za tym spora część osób nie korzysta z nich a ładuje w w garażach czy na prywatnych posesjach. 
Pracodawcy zakładają ładowarki dla pracowników na swoich prywatnych parkingach.

Stacji benzynowych do punktów ładowania nie można tak porównywać, by zachować tę samą przepustowość tankowanie vs ładowanie, to punktów musi być kilka razy więcej niż stacji benzynowych, ile aut na dobę zatankuje stacja benzynowa z 8 stanowiskami, a ile punkt ładowania z 8 stanowiskami, skoro tankowanie trwa kilka razy krócej 

Opublikowano

nie ma co porównywać. Strach czy załaduję auto czy nie, jakieś koczowanie albo sprawdzanie czy aby wolna ładowarka to bez sensu. 
Już lepiej mzk jeździć niż tak świrować. 
Niestety obecnie to nie jest opcja dla ludzi mieszkających w bloku chyba, że w garażu mają dużo ładowarek

Opublikowano (edytowane)

W garażach to teraz chyba zabraniają ładowania?

W polskich warunkach elektryk najlepiej się sprawdzi przy domach, nie blokach, tam może być idealny, auto pod domem, ładowanie pod domem, na punkt ładowania tylko w trasie. 

W NL wygląda to inaczej, tu nieraz nawet w niedużych miastach widzę na parkingu jedyne wolne miejsca to te przy ładowarkach. 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
12 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Stacji benzynowych do punktów ładowania nie można tak porównywać, by zachować tę samą przepustowość tankowanie vs ładowanie, to punktów musi być kilka razy więcej niż stacji benzynowych, ile aut na dobę zatankuje stacja benzynowa z 8 stanowiskami, a ile punkt ładowania z 8 stanowiskami, skoro tankowanie trwa kilka razy krócej 

W swoich obliczeniach zapomniałeś o ilości aut na drogach. 20mln aut spalinowych vs 100tys aut EV z których spora część ładuje się z prywatnych przydomowych stacji ładowania ;) 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

W swoich obliczeniach zapomniałeś o ilości aut na drogach. 20mln aut spalinowych vs 100tys aut EV z których spora część ładuje się z prywatnych przydomowych stacji ładowania ;) 

 

Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem

Opublikowano
7 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem

watpie, aby doszlo do zamiany 20mln ICE, na tyle samo BEV. czasy, ze w domu bylo >3 auta-gruzow, bo kazdy musial miec swoje, sie koncza. szczegolnie w miastach. koszty utrzymania aut beda rosly, skonczy trzymanie i kupowanie na kg >20 latkow, bo nie bedzie sie oplacac. zacznie sie przesiadania na zbiorkom. ludzi ubywa, aut tez zacznie ;) 

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Oj tam...u mnie w mieścinie może ze 2-3 razy widziałem ładującego się elektryka przy którymś z 3 istniejących tu stanowisk, więc problemu z kolejkami raczej nie ma obecnie :E Choć jak pisałem tu swego czasu stanowiska się pojawiły po tym gdy obwodnica i eska minęły całkowicie miasto, więc przejezdnych praktycznie nie ma...ewentualnie jakieś zbłąkane duszyczki mające nieaktualne mapy w nawigacjach mogą się napatoczyć :E 

 

 

edit

Oczywiście wiem ocb w dyskusji, faktycznie gdyby nagle pół miasta przesiadła się na elektryki zapewne byłby z tym problem.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Wyobraź sobie  że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad  musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka.  Horror

2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem

Opublikowano
26 minut temu, Dimazz napisał(a):

Wyobraź sobie  że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad  musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka.  Horror

2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem

Albo jechać tramwajem i zostawić samochód. Wyobraź sobie że jedziesz do domu na rezerwie a najbliższa stacja 15 km, argument z czapy. Jeśli jesteś świadomą osobą to nie zostawisz sobie 15% baterii by wrócić do domu. Horror, trzeba myśleć.
 

 

4 godziny temu, MadDog napisał(a):

Się śmiejesz ale ostatnio jak do Wawy leciałem to klient zapierdzielał sobie białą Octavią właśnie. Chciałem sprawdzić jak szybko jedzie to skończyłem na 240 km/h. Się okazało, że wersja RS :E 

Chyba mijaliśmy ten sam samochód :E 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Hmm... Wczoraj słyszałem w radiu, że mieszkam w jednym z najlepszych miast w DE pod względem dostępności publicznych ładowarek. No i spoko, bo faktycznie tych ładowarek jest sporo. Wiecie jednak jaki jest problem? Stawiają ładowarki w miejsce zwykłych miejsc parkingowych, a w ścisłym centrum nieważne ile nastawiają ładowarek, to i tak ciężko dorwać coś wolnego.

Opublikowano
3 godziny temu, SylwesterI. napisał(a):

Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem

Te 100% jakoś ciężko mi sobie wyobrazić. Do 2030r w PL to nawet 1mln aut EV nie będzie choć z roku na rok tendencja sprzedaży jest wzrostowa. Obecnie przybywa znacznie więcej punktów ładowania niż samych elektryków i tu stosunek wynosi 1:35. 

 

2 godziny temu, SylwesterI. napisał(a):

Z drugiej strony, jak ktoś ma ładowarkę przy domu, to po pracy zamiast zatrzymywać sie na stacji benzynowej, tankować, latać do kasy, ma z głowy, stawia auto pod domem, podłącza i zapomina do rana. 

 

To jest największa zaleta w przypadku EV. 
Niedawno opisywałem swoją sytuacje gdzie w ciągu 7 dni zrobiłem 1600km kręcąc się wokół komina między Łodzią a Warszawą. Ani razu nie odwiedziłem publicznej ładowarki. Cały tydzień auto ładowane w nocy. Wieczorem auto podłączone do ładowarki, rano naładowane na kolejne 400-450km. 

 

3 godziny temu, Dimazz napisał(a):

Wyobraź sobie  że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad  musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka.  Horror

2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem

Podjeżdżasz a tu  przy ładowarce Jacek EV - Sorry nie ma Cię na liście. Nie naładujesz się 😂

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, TheMr. napisał(a):

 

Chyba mijaliśmy ten sam samochód :E 

 

To było jakieś firmowe auto. Jak mnie zobaczył z tyłu to od razu zwolnił bo może myślał, że to gliniarze ze Speed'a. :E. Kiedyś jeździli Stingerami :hihot:

 

Hmmm... 243 km/h dokładnie :bicz:

 

Screenshot_20251105_204226.thumb.jpg.4a4472db9dd961c346bd0807041d8220.jpg

 

 

Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem :E

 

image.thumb.png.ec832fd65e7a17e155a3c1cb3be83fad.png

Edytowane przez MadDog
Opublikowano

https://www.x-trail-uk.co.uk/threads/auxiliary-battery-fail-2024-epower-eforce-tekna.83913/

 

"Odebrałem mojego nowego Epowera Eforce Tekna z 2024 roku w kwietniu 2024 roku. Akumulator pomocniczy zepsuł się 24 czerwca… brak zasilania… samochód został odebrany przez dealera na lawecie, ponieważ nie chciał ruszyć. Jeden samochód zastępczy i zwrot Xtrail z resetem oprogramowania i nowym akumulatorem, który ponownie uległ awarii w październiku 24. Z powrotem do dealera… 2 strony błędów diagnostycznych, głównie z powodu zbyt niskiego napięcia. Trzymają go przez 5 dni… ponownie udostępniono mi samochód zastępczy. Napisałem do działu obsługi klienta, ostrzegając mnie, mając prawo odrzucić samochód i informując dealera o tym samym. Xtrail trafia do dealera na tydzień od 5 listopada. Zaktualizuję informacje, gdy tylko poznam ustalenia i odpowiedź dealera.
Czy ktoś miał coś podobnego?"

:hihot:

Opublikowano
2 godziny temu, MadDog napisał(a):

To było jakieś firmowe auto. Jak mnie zobaczył z tyłu to od razu zwolnił bo może myślał, że to gliniarze ze Speed'a. :E. Kiedyś jeździli Stingerami :hihot:

 

Hmmm... 243 km/h dokładnie :bicz:

 

Screenshot_20251105_204226.thumb.jpg.4a4472db9dd961c346bd0807041d8220.jpg

 

 

Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem :E

 

image.thumb.png.ec832fd65e7a17e155a3c1cb3be83fad.png

Generalnie dół silnika pamięta tam lata 80, nie ma nic odkrywczego, materiałowo dalej jest grubo więc bez problemu to wytrzymuje 2x tyle mocy. Jedynie optymalizacje pod normy psują ten silnik. Stare 1.8t po chipsie też tyle polecą a mają 20+ lat. 

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, MadDog napisał(a):

Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem :E

W TFSI możesz trzymać pedał w podłodze przez 1000km autostrady i nic mu nie będzie. Weź to samo powtórz z jakimś BMW, niewykonalne.

 

Co do ilości ładowarek itd, zostało 14 lat do tego nowego celu klimatycznego czyli redukcji emisji o 90%, przecież jeśli nie powstanie w tym czasie jakaś inna technologia akumulatorów to nie ma szans na to. Weźmy same auta dostawcze, pokażcie mi choć jeden model, który weźmie na siebie na legalu 1300kg + przyczepa 1000kg i zrobi trasę 400km, już nie mówiąc o międzynarodówce, gdzie od przyszłego roku będą tachografy. Jedziesz sobie na urlop w Europę, zjeżdżasz żeby się naładować a tam 10 busiarzy na ładowarce i akurat jeszcze pauzę kręcą :E 

Edytowane przez Katystopej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
    • Z jakiegoś powodu ktoś go wyrzucił. Zrób to samo.
    • W oleole odnalazła się paleta referencyjnych rx 6950 xt. Jest jeszcze 18 sztuk w cenie 2099 zł.   Cena chyba akceptowalna jak za nową kartę z gwarancją na 3 lata.    W ich outlecie karta od 1911 zł.
    • W xcom taniej masz lepszy zasilacz https://www.x-kom.pl/p/1098313-zasilacz-do-komputera-msi-mpg-a850g-pcie50-850w-80-plus-gold-atx-31.html  + wersja karty dość przepłacona a żadnej rewelacji nie ma jeżeli chodzi o eagle.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...