galakty 3 332 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 5 minut temu, DjXbeat napisał(a): Publicznych stacji ładowania jest o 3tys więcej niż stacji benzynowych. Dane z września 2025r. Działających? Ile stanowisk? Czy taka pod Lidlem jest liczona jako 1 czy 2 miejsca? Czy stacja benzynowa to jest liczona jako 1 czy 8? Serio pytam. Zresztą mi filmy Zmywaka o podróży z UK do PL wystarczą i jego przygody
DjXbeat 492 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada (edytowane) 11 tys punktów, które są 1-2-4 stanowiskowe. Są też 8-12-16 czy nawet 24- stanowiskowe. To samo w przypadku stacji benzynowych, które są 8 stanowiskowe ale są też i 2-stanowiskowe. Z roku na rok stacji ładowania przybywa znacznie więcej niż EV na drogach. Po za tym spora część osób nie korzysta z nich a ładuje w w garażach czy na prywatnych posesjach. Pracodawcy zakładają ładowarki dla pracowników na swoich prywatnych parkingach. Edytowane 5 Listopada przez DjXbeat 1
lesiu155 139 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 2 godziny temu, bergercs napisał(a): Może powinien pomyśleć o zmianie samochodu bardziej pasującego do mentalności? Może Dacia Sandero lub Skoda Fabia? Mi tego mówić nie musisz... Ale jest jak jest. Dzięki
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 31 minut temu, DjXbeat napisał(a): 11 tys punktów, które są 1-2-4 stanowiskowe. Są też 8-12-16 czy nawet 24- stanowiskowe. To samo w przypadku stacji benzynowych, które są 8 stanowiskowe ale są też i 2-stanowiskowe. Z roku na rok stacji ładowania przybywa znacznie więcej niż EV na drogach. Po za tym spora część osób nie korzysta z nich a ładuje w w garażach czy na prywatnych posesjach. Pracodawcy zakładają ładowarki dla pracowników na swoich prywatnych parkingach. Stacji benzynowych do punktów ładowania nie można tak porównywać, by zachować tę samą przepustowość tankowanie vs ładowanie, to punktów musi być kilka razy więcej niż stacji benzynowych, ile aut na dobę zatankuje stacja benzynowa z 8 stanowiskami, a ile punkt ładowania z 8 stanowiskami, skoro tankowanie trwa kilka razy krócej
Dimazz 567 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada nie ma co porównywać. Strach czy załaduję auto czy nie, jakieś koczowanie albo sprawdzanie czy aby wolna ładowarka to bez sensu. Już lepiej mzk jeździć niż tak świrować. Niestety obecnie to nie jest opcja dla ludzi mieszkających w bloku chyba, że w garażu mają dużo ładowarek
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada (edytowane) W garażach to teraz chyba zabraniają ładowania? W polskich warunkach elektryk najlepiej się sprawdzi przy domach, nie blokach, tam może być idealny, auto pod domem, ładowanie pod domem, na punkt ładowania tylko w trasie. W NL wygląda to inaczej, tu nieraz nawet w niedużych miastach widzę na parkingu jedyne wolne miejsca to te przy ładowarkach. Edytowane 5 Listopada przez SylwesterI.
DjXbeat 492 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 12 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Stacji benzynowych do punktów ładowania nie można tak porównywać, by zachować tę samą przepustowość tankowanie vs ładowanie, to punktów musi być kilka razy więcej niż stacji benzynowych, ile aut na dobę zatankuje stacja benzynowa z 8 stanowiskami, a ile punkt ładowania z 8 stanowiskami, skoro tankowanie trwa kilka razy krócej W swoich obliczeniach zapomniałeś o ilości aut na drogach. 20mln aut spalinowych vs 100tys aut EV z których spora część ładuje się z prywatnych przydomowych stacji ładowania 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 2 minuty temu, DjXbeat napisał(a): W swoich obliczeniach zapomniałeś o ilości aut na drogach. 20mln aut spalinowych vs 100tys aut EV z których spora część ładuje się z prywatnych przydomowych stacji ładowania Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem
SuLac0 354 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 7 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem watpie, aby doszlo do zamiany 20mln ICE, na tyle samo BEV. czasy, ze w domu bylo >3 auta-gruzow, bo kazdy musial miec swoje, sie koncza. szczegolnie w miastach. koszty utrzymania aut beda rosly, skonczy trzymanie i kupowanie na kg >20 latkow, bo nie bedzie sie oplacac. zacznie sie przesiadania na zbiorkom. ludzi ubywa, aut tez zacznie 3
Krzysiak 1 523 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada (edytowane) Oj tam...u mnie w mieścinie może ze 2-3 razy widziałem ładującego się elektryka przy którymś z 3 istniejących tu stanowisk, więc problemu z kolejkami raczej nie ma obecnie Choć jak pisałem tu swego czasu stanowiska się pojawiły po tym gdy obwodnica i eska minęły całkowicie miasto, więc przejezdnych praktycznie nie ma...ewentualnie jakieś zbłąkane duszyczki mające nieaktualne mapy w nawigacjach mogą się napatoczyć edit Oczywiście wiem ocb w dyskusji, faktycznie gdyby nagle pół miasta przesiadła się na elektryki zapewne byłby z tym problem. Edytowane 5 Listopada przez Krzysiak
Dimazz 567 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada Wyobraź sobie że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka. Horror 2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada Z drugiej strony, jak ktoś ma ładowarkę przy domu, to po pracy zamiast zatrzymywać sie na stacji benzynowej, tankować, latać do kasy, ma z głowy, stawia auto pod domem, podłącza i zapomina do rana. 2
bergercs 1 402 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada [spam mode on] Jeśli ktoś chcialby pewnej 508 w dobrej kasie - zrobiona cala zawiecha. [spam mode off]
TheMr. 2 606 Opublikowano 5 Listopada Autor Opublikowano 5 Listopada 26 minut temu, Dimazz napisał(a): Wyobraź sobie że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka. Horror 2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem Albo jechać tramwajem i zostawić samochód. Wyobraź sobie że jedziesz do domu na rezerwie a najbliższa stacja 15 km, argument z czapy. Jeśli jesteś świadomą osobą to nie zostawisz sobie 15% baterii by wrócić do domu. Horror, trzeba myśleć. 4 godziny temu, MadDog napisał(a): Się śmiejesz ale ostatnio jak do Wawy leciałem to klient zapierdzielał sobie białą Octavią właśnie. Chciałem sprawdzić jak szybko jedzie to skończyłem na 240 km/h. Się okazało, że wersja RS Chyba mijaliśmy ten sam samochód 1 1
marko 714 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada Hmm... Wczoraj słyszałem w radiu, że mieszkam w jednym z najlepszych miast w DE pod względem dostępności publicznych ładowarek. No i spoko, bo faktycznie tych ładowarek jest sporo. Wiecie jednak jaki jest problem? Stawiają ładowarki w miejsce zwykłych miejsc parkingowych, a w ścisłym centrum nieważne ile nastawiają ładowarek, to i tak ciężko dorwać coś wolnego.
JeRRyF3D 1 726 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 5 godzin temu, galakty napisał(a): AJakoś po mieście nie widuję tych szybkich elektryków które robią codziennie 0-100km/h jak Ty piszesz. Na trasach szybkiego ruchu też malutko, a jak jadą to 100-110 km/h albo za tirem. https://vm.tiktok.com/ZNdTEkjfL/
DjXbeat 492 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 3 godziny temu, SylwesterI. napisał(a): Zgadzam się, tylko docelowo to elektryki mają stanowić 100% ruchu, jak nie wymyślą czegoś na skrócenie czasu ładowania to będzie problem Te 100% jakoś ciężko mi sobie wyobrazić. Do 2030r w PL to nawet 1mln aut EV nie będzie choć z roku na rok tendencja sprzedaży jest wzrostowa. Obecnie przybywa znacznie więcej punktów ładowania niż samych elektryków i tu stosunek wynosi 1:35. 2 godziny temu, SylwesterI. napisał(a): Z drugiej strony, jak ktoś ma ładowarkę przy domu, to po pracy zamiast zatrzymywać sie na stacji benzynowej, tankować, latać do kasy, ma z głowy, stawia auto pod domem, podłącza i zapomina do rana. To jest największa zaleta w przypadku EV. Niedawno opisywałem swoją sytuacje gdzie w ciągu 7 dni zrobiłem 1600km kręcąc się wokół komina między Łodzią a Warszawą. Ani razu nie odwiedziłem publicznej ładowarki. Cały tydzień auto ładowane w nocy. Wieczorem auto podłączone do ładowarki, rano naładowane na kolejne 400-450km. 3 godziny temu, Dimazz napisał(a): Wyobraź sobie że jedziesz do domu po pracy i masz 15% baterii, ładowarki zajęte a ty zamiast na obiad musisz koczować godzinę, dwie lub dłużej żeby się zwolniło miejsce do naładowania bo kolejka. Horror 2-3 takie sytuacje i rozwód z elektrykiem Podjeżdżasz a tu przy ładowarce Jacek EV - Sorry nie ma Cię na liście. Nie naładujesz się 😂
GordonLameman 8 454 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada https://e.autokult.pl/unia-chce-tanszych-samochodow-ale-tylko-z-jednym-rodzajem-napedu,7218540787665504a Pisałem o tym jakoś niedawno - ma być nowa kategoria pojazdów z lżejszymi wymogami bezpieczeństwa. Niestety nie poluzują wymogów dot. Emisji co2, a szkoda - mogłyby mieć np. Pojemności do litra i byłoby git.
MadDog 303 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada (edytowane) 4 godziny temu, TheMr. napisał(a): Chyba mijaliśmy ten sam samochód To było jakieś firmowe auto. Jak mnie zobaczył z tyłu to od razu zwolnił bo może myślał, że to gliniarze ze Speed'a. . Kiedyś jeździli Stingerami Hmmm... 243 km/h dokładnie Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem Edytowane 5 Listopada przez MadDog
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada https://www.x-trail-uk.co.uk/threads/auxiliary-battery-fail-2024-epower-eforce-tekna.83913/ "Odebrałem mojego nowego Epowera Eforce Tekna z 2024 roku w kwietniu 2024 roku. Akumulator pomocniczy zepsuł się 24 czerwca… brak zasilania… samochód został odebrany przez dealera na lawecie, ponieważ nie chciał ruszyć. Jeden samochód zastępczy i zwrot Xtrail z resetem oprogramowania i nowym akumulatorem, który ponownie uległ awarii w październiku 24. Z powrotem do dealera… 2 strony błędów diagnostycznych, głównie z powodu zbyt niskiego napięcia. Trzymają go przez 5 dni… ponownie udostępniono mi samochód zastępczy. Napisałem do działu obsługi klienta, ostrzegając mnie, mając prawo odrzucić samochód i informując dealera o tym samym. Xtrail trafia do dealera na tydzień od 5 listopada. Zaktualizuję informacje, gdy tylko poznam ustalenia i odpowiedź dealera. Czy ktoś miał coś podobnego?"
DjXbeat 492 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 1 godzinę temu, GordonLameman napisał(a): Dynamiczna wymiana oleju 1
Totek 784 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 2 godziny temu, MadDog napisał(a): To było jakieś firmowe auto. Jak mnie zobaczył z tyłu to od razu zwolnił bo może myślał, że to gliniarze ze Speed'a. . Kiedyś jeździli Stingerami Hmmm... 243 km/h dokładnie Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem Generalnie dół silnika pamięta tam lata 80, nie ma nic odkrywczego, materiałowo dalej jest grubo więc bez problemu to wytrzymuje 2x tyle mocy. Jedynie optymalizacje pod normy psują ten silnik. Stare 1.8t po chipsie też tyle polecą a mają 20+ lat. 1
Katystopej 985 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) 8 godzin temu, MadDog napisał(a): Tak se pacze a w specyfikacji tej RSki prędkość maksymalna 250km/h. Że te silniki się nie rozlecą przy tej prędkości to w szoku jestem W TFSI możesz trzymać pedał w podłodze przez 1000km autostrady i nic mu nie będzie. Weź to samo powtórz z jakimś BMW, niewykonalne. Co do ilości ładowarek itd, zostało 14 lat do tego nowego celu klimatycznego czyli redukcji emisji o 90%, przecież jeśli nie powstanie w tym czasie jakaś inna technologia akumulatorów to nie ma szans na to. Weźmy same auta dostawcze, pokażcie mi choć jeden model, który weźmie na siebie na legalu 1300kg + przyczepa 1000kg i zrobi trasę 400km, już nie mówiąc o międzynarodówce, gdzie od przyszłego roku będą tachografy. Jedziesz sobie na urlop w Europę, zjeżdżasz żeby się naładować a tam 10 busiarzy na ładowarce i akurat jeszcze pauzę kręcą Edytowane 6 Listopada przez Katystopej
GordonLameman 8 454 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) 6 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Dynamiczna wymiana oleju Komentarze są fajne - omodowcy i i inne badziewiaki udowadniają że z tyłu nie ma silnika spalinowego więc nie ma tam prawa być oleju Edytowane 6 Listopada przez GordonLameman 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się