Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Gret napisał:

Racja, w ostatnich latach śniegu jak kot napłakał. Dlatego też odraczałem tą wymianę Nokianów. Rozważę też wielosezonowe, jako że robię rocznie ~5000km i to głownie po mieście to pomysł wydaje się nie głupi. 

Wielosezonowe są spoko. Rok temu ze znajomymi byliśmy w lutym na takich domkach przy wsi i dosyć mocno padało. Mega błoto na dojeździe. Kolega w zimowych mocno się zakopał, a typ pomad 20 lat autem jeździ. Ja wielosezonowych na lajcie przejechałem, a ja od niedawna prowadzę. 

Pewnie w dużej mierze miałem farta, ale to nie jest tak, że zimowe są jakoś będą znacznie lepsze w terenie. 

 

Bierz całoroczne z górnej półki i tyle. Zachwalają Goodyear Vector 4Seazons gen3, bo w ADAC wypadły dobrze. Koniec kombinowania i zmieniania opon. 

Edytowane przez michasm
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, trepek napisał:

Przy rocznych przebiegach 5 tys km to prędzej ze starości padną niż z zużycia ;-)

Różnie bywa. Zależy od stylu jazdy. Mimo że robię 12-14k rocznie to wielosezon musiałem zmienić po dwóch latach :E 

Okazało się że opony nie lubią wysokich prędkości :E

Opublikowano (edytowane)

@michasm ze zmianą to żaden problem mam domek, mam gdzie trzymać drugi komplet kół. Na spokojnie 30 minut i mam koła zmienione. 

@trepek no właśnie moje Nokiany mają mięsa bardzo dużo ale guma już twarda i zaczyna trochę pękać po bokach. Przypadek że padły od starości :D

ale podejrzewam że za ~500zł jeszcze ten komplet na allegro opchnę :D

Edytowane przez Gret
Opublikowano

Moje też są popękane przy bokach. Nigdy nie myślałem, że to od starości. Diagnosta podczas zakupu auta mówił, że to pewnie od jeżdżenia na niskim ciśnieniu. 

9 lat to sporo. W sumie dla świętego spokoju bym wymienił. Na oponach nie ma co oszczędzać. 

2 minuty temu, Gang napisał:

Z wielosezonów polecam klebery, niesamowicie ciche i dobrze trzymające na mokrym. 

Tylko Goodyear vector 4Seazons gen3 otrzymał ocenę "dobrą" w teście ADAC. Wszystkie pozostałe wielosezony otrzymały niższe oceny. W sumie świetna reklama

Ja bym się nie zastanawiał nawet chwili przed wyborem. 

Będzie odrobinę głośniej, ale jak u nas w maju potrafi walnąć przymrozek to będzie pewnie bezpieczniej. 

 

Opublikowano

Mnie też korci na wielosezon, niby mam warunki na trzymanie kilku zestawów ale coraz mniejszy sens widzę w tym. Przeważnie jeżdżę wieczorami albo w nocy, to i asfalt jest chłodniejszy, w innych porach wilgotniejszy. Zimy bardziej przypominają wiosnę, śniegu to może tydzień tylko leży. Raczej wielozeson by mi wystarczył.

 

 

Opublikowano

Zmieniłem już w dwóch autach na wielosezon i jestem zadowolony. Ostatnio po zmianie na żony clio nawet bardzo zadowolony, bo nawet po długiej intensywnej jeździe opony nie pływają, nie robią się mniej pewne. 

Teraz we wrześniu pracę zmieniłem i mam do niej raptem 7 km prostej drogi (nie przez miasto) no to już w ogóle będę robił śmieszne przebiegi i w zasadzie chyba tylko raz w roku opony dostaną taki prawdziwy test. 

Ja polecam, na jednym siedzą vredesteiny, a na drugim aucie goodyear gen 2.

 

Swoją drogą jest już z nami @bergercs

Potrzebuję pomocy :D

 

Opublikowano
1 godzinę temu, baQus napisał:

Zmigrowany, z ciekawości sprawdziłem sobie od kiedy byłem zarejestrowany na pclab - rejestracja 19 Stycznia 2004.

Ciekawe, czy to forum przetrwa 20 lat :) 

U mnie 23 luty 2004 i 58328 postów nastukane...a tu od nowa trzeba zaczynać :E 

Opublikowano
36 minut temu, Pawelec7 napisał:

Wielosezonówki nie bardzo się nadają na upały. U mnie wciąż sezonowe. Nie ma to jak zimówki premium, napęd na 4 koła i zabawa na śniegu.

Potwierdzam. Ogólnie ekstremalne warunki są zabójcze i się szybciej ścierają. Ale złego słowa nie mogę powiedzieć o nich, korzystam z Goodyearow chyba 7-8 rok. 

  • Upvote 1
Opublikowano

Tak jak ktoś pisał. Nawet nie które zimówki premium na mokrym potrafią zachowywać się słabo. A w zimę najczęściej jest właśnie mokro.

https://www.tyrereviews.com/

 

Z ciekawostek w Focusie mam Fulda Kristall Control HP2 to będzie ich 5 zima i wczoraj mierzyłem bieżnik to od 6.2mm do 7.3 mm. A Focus robi tak z 20-30 tys rocznie. Tak więc raczej prędzej zacznę narzekać prędzej na stan gumy niż na ilość bieżnika.

Opublikowano
7 godzin temu, zdunzdun napisał:

Potrzebuję pomocy :D

 

Jestem, tylko ostatnio mocno zabiegany, więc mniej czasu na forum.

Da się gdzieś w ustawieniach, żeby jak na PCL po kliknięciu na temat przenosiło do najstarszego nieprzeczytanego?

  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 


Jeśli budżet pozwoli + zakładany przebieg i nie mieszkasz w górach to wielosezon:
Wspomniane Goodyear Vector gen-3 (gen-2 dalej w sprzedaży a są dość podobne wizualnie) lub nowość Pirelli SF3:
https://allegro.pl/oferta/pirelli-cinturato-all-season-sf3-215-50r17-95-w-3pmsf-xl-15566399314

Całkiem ok, a bliżej ~2100zł za komplet to wspomniane już Kleber Quadraxer 3 lub Hankook 4S

Jeśli stricte zima to każdy odpowiednik zimowy GY / Kleber będzie ok; tak samo jak nowe Michelin A7.

Testy:
https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Sports-Car-All-Season-Tyre-Test.htm

https://www.tyrereviews.com/Article/2024-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm

Ja póki co zrobiłem ~17 tys. km w Hankook 4S2 w rozmiarze 205/55/r17 (Renault Fluence) i przeżyły ze mną już wakacje na Mazurach, jedną zimę na Śląsku...
A w tym roku dzielnie objechały ze mną w upały całe Czechy wokół Ich granic (~2650 kilometrów w 2 tyg.) jak i spontaniczny 5-dniowy wypad na wybrzeże Litwy (~2260 kilometrów) w sierpniu;

Przedniej parze daję jeszcze drugie tyle kilometrów lub 3 lata (że na rok 2028 już nowe - a używam ich od maja 2023r);
Póki co trzymają bardzo dobrze, ale tak - jak każdy wielosezon tak w upale po paruset km / paru h jazdy zaczyna odpuszczać.
Natomiast sytuacji awaryjnych jeszcze nie miałem;

 

  • Like 1
Opublikowano
18 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 

Wyznaję filozofię, że do opony zawsze warto dopłacać i kupować możliwie najlepszą na jaką Cię stać. Dopłacisz 500-1000 zł do kompletu i niech chociaż raz droga hamowania skróci się o metr albo niech w tej jednej sytuacji tylko troszkę lepiej utrzymają Cię w łuku niż inne i zwraca Ci się to z nawiązką. To w końcu jedyna część, która łączy samochód z nawierzchnią.

Również jestem fanem wiekosezonówek, ale do samochodów miejskich. A przynajmniej tych, które miasta nie opuszczają. Wtedy faktycznie jest to wygodne i sam tak mam. Dużo jednak jeżdżę po trasach drugim samochodem i tam sezonówki muszą być.

A żeby tylko nie teoretyzować, polecam Conti TS870P. Dobrze sprawuje się na mokrym, suchym i jest bardzo cicha. Z drugiej strony jest trochę mniej odporna na aquaplanning niż inne i ma słaby rant ochronny.

  • Like 3
Opublikowano (edytowane)

Wielosezon jest spoko w mieście. Poza miastem jednak wolę zestaw zima/lato. Chociaż mój ojciec w Fabii 1 miał wielosezon od kiedy ją kupił do momentu sprzedaży, 15 lat i nigdy nawet nie myślał o zmianie na dwa komplety. Średnio robił 15-20k km rocznie. Różne modele przerobił ale chyba najbardziej polubił się z Goodyear Vector 4season (takie też ja miałem u siebie w Hondzie Jazz kiedyś i też były spoko). 

1 minutę temu, larry.bigl napisał:

 

 

@Gang, dunno, PcLab mi się wykrzaczyl i nawet w dzial Moto nie mogę wejść :E

Edytowane przez larry.bigl
Opublikowano (edytowane)

Dziś jeszcze spojrzałem na letnie, i też już wymagają wymiany. Spękane dość mocno... Także raczej wleci wielosezon. 

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 najpewniej :)
No i zamówione. :)
 

Edytowane przez Gret
  • Like 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • VUJO WOŁAJO CIE @Vujo @Vujo @Vujo  @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo
    • Tak patrząc na cały temat związany z grą jedno jest pewne że gra wyszła w takim stanie że to nie miało prawa mieć status gold tylko pre-beta. Silnik gry dosłownie wali shutterem a wycieki pamięci są wszechobecne. Z 70 FPS potrafi grę tak ściąć że na 30-40s mam 1-2 FPS w mieście wystarczy że szybko się obrócę i mogę pójść sobie zrobić herbatę i przy tym problemie opcje są dwa poczekać z dobrą minutę zanim się silnik odmuli albo wywali raport crash. Problemem jest też zarządzanie"zatwierdzaniem,anulowaniem,zapisaniem" danego ruchu w grze litery A,X,S,Y zmieniają swoje przypisanie , przesuwanie mapy też graniczy z cudem . Jak złapie chorobę to można tylko zapisać i zrestartować grę. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy dlaczego gra została wydana jak stan techniczny nie pozwala na wydanie takiej gry. Czyli jeśli z fabryki wyjdzie super samochód ładnie wygląda ma wszystko z zewnątrz a gdy go się kupi z salonu i poprowadzi okaże się że jest w bardzo złym stanie technicznym... Ale przecież to jest nowe dopiero co wydane ... Ponad milion ludzi by miało wypadek akurat tym ładnym samochodem  A tak na serio ... Gdzie są testerzy aby wyłapywać takie rzeczy , co oni zrobili z optymalizacja przecież gra technicznie nie powinna być przepchnięta do publica a tym bardziej gra nie powinna zostać wydana . Na moje jeszcze dobry rok pracy brakuje im aby można było powiedzieć że są na dobrej drodze do wydania gry . Łapie się za głowę że takie coś im wyszło ... Szok
    • Dalej są ładniejsze planety no i niektóre bazy czy stare fabryki też fajnie wyglądają.
    • Jeden jest całkiem nieźły,drugi bardz krótki ale można ograć z braku laku
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      168
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      162
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...