kapcer 75 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Nawet po przeniesieniu produkcji do Rumunii? Myślałem, że parciały tylko te produkowane w Rosji. Do Insignii żony zamówiłem nowe Seasonproofy 2, bo zapowiada się dobra opona.
SuLac0 354 Opublikowano 9 Października Opublikowano 9 Października (edytowane) jakby kto planowal kupic albo ma FULDA ECOCONTROL HP2 XL DOT 1H378 JAFR 4524 225/50R18 99W "Zmienność produkcji może prowadzić do deformacji bieżnika, co może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wypadków i obrażeń. " https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10095733?lang=en Edytowane 9 Października przez SuLac0
Paarthurnax 412 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października (edytowane) Ja tylko nawiąże do Hankooków - samochód z salonu wyposażony fabrycznie w letnie nowe opony waga około 1.200. Na dworze temperatura około 15 stopni lekko popadało i przy hamowaniu z 40 km/h jechałem jak na lodzie, zero tarcia jak by opony dostały oleju. Specjalnie sprawdziłem, czy w miejscu hamowania nie było oleju lub innego świństwa - nic tylko woda, nawet organoleptycznie w pacach nie było czuć żeby coś było nie tak. Nie wiem, czy może ta mieszanka może sprawdza się do cięższego samochodu, gdzie nacisk na oś może mieć znaczenie ale chyba już nigdy nie zaufam oponom tej marki. Co do opon całorocznych, to w mieście nawet praktyczniejsze od lato/zima ale jak ktoś dojeżdża z 20-30 km w tym po drogach szybkiego ruchu to sorry ale żadne całoroczne są niepraktyczne. Latem powyżej 90km/h szlifowane x 2, drą się strasznie, a hałas jak by jazda była po bruku. Jeżeli ktoś kupi te najdroższe modele to może hałas zlikwiduje do buczenia ale to dalej jest dyskomfort. Zimą całoroczne na tresie też tak sobie niby ok ale przy trudniejszych warunkach pogodowych mocno czuć różnicę. W góry zimą na całorocznych to już tylko jak ktoś chce mieć dodatkowe wrażenia Oczywiście też da radę ale po co. Może jak ktoś się kieruje budżetem, to może i warto z dozą nieśmiałości ale to trochę jak kupić kartę graficzną RX.... i nią renderować - też się da. Edytowane 13 Października przez Paarthurnax
Petru23 251 Opublikowano 11 Października Opublikowano 11 Października (edytowane) @Paarthurnax Dziwne, bo zarówno ja jak i wielu innych użytkowników wielosezonów mają odmienne zdanie. I to generalizowanie... Czyli na Twoim przykładzie zaczynamy negować letnie, bo Twoje okazały się badziewne? Dałeś piękny przykład jak to letnie w deszczu są do D. Powinni zakazać sprzedaży letnich opon. Edytowane 11 Października przez Petru23
serwal4 162 Opublikowano 11 Października Opublikowano 11 Października Tak sobie analizuję wyniki najnowszego testu opon zimowych AutoBild i w niektóre wyniki aż trudno uwierzyć: (test w 225/40/ r18): https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Autobild-Winter-Tyre-Test.htm Budżetowe+ Kumho na równi z Blizaak 6, a lepiej od Goodyear'a; (3/3 vs 5 miejsce); Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium); I do tego niewiele słabiej wypadający Ceat od klasyki gatunku, czyli Kleber HP3, którego teoretycznie bliźniacze BF-Goodrich lądują 2 pozycje wyżej, a różnica między nimi w pojedynczych testach bywa sroga... Oraz nowe Falkeny HS02 Pro lądujce na ostatnim miejscu, poniżej chińskich Ling'Longów... A biorąc pod uwagę cenę kompletu vs wyniki to wygrywają ww. Kumho i Hankooki evo3
Petru23 251 Opublikowano 11 Października Opublikowano 11 Października @serwal4 Czyli wynika z tego, że te testy to o kant żąda obić.
serwal4 162 Opublikowano 11 Października Opublikowano 11 Października Jakkolwiek były te, czy inne sugestie nt. 'legitności' testów ADAC, czy prasówek... O tyle większość testów raczej generuje dość zbieżne wyniki / pozycje dla danej opony. (pomijam różnice wynikające z rozmiaru opony / auta testowego); Ten test AB natomiast to jakaś abstrakcja
Paarthurnax 412 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października W dniu 11.10.2025 o 09:46, Petru23 napisał(a): @Paarthurnax Dziwne, bo zarówno ja jak i wielu innych użytkowników wielosezonów mają odmienne zdanie. I to generalizowanie... Czyli na Twoim przykładzie zaczynamy negować letnie, bo Twoje okazały się badziewne? Dałeś piękny przykład jak to letnie w deszczu są do D. Powinni zakazać sprzedaży letnich opon. Odmienne? Czyli wielosezonowe nie nadają się do miasta za to idealnie na trasę lub w góry? Serio... I czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że akurat trafiłem na jakiś wadliwy model albo wadliwą partię letnich i nie neguję letnich opon tylko naciąłem się na tego producenta.
Seeba03 126 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października W dniu 11.10.2025 o 17:54, serwal4 napisał(a): Tak sobie analizuję wyniki najnowszego testu opon zimowych AutoBild i w niektóre wyniki aż trudno uwierzyć: (test w 225/40/ r18): https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Autobild-Winter-Tyre-Test.htm Budżetowe+ Kumho na równi z Blizaak 6, a lepiej od Goodyear'a; (3/3 vs 5 miejsce); Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium); I do tego niewiele słabiej wypadający Ceat od klasyki gatunku, czyli Kleber HP3, którego teoretycznie bliźniacze BF-Goodrich lądują 2 pozycje wyżej, a różnica między nimi w pojedynczych testach bywa sroga... Oraz nowe Falkeny HS02 Pro lądujce na ostatnim miejscu, poniżej chińskich Ling'Longów... A biorąc pod uwagę cenę kompletu vs wyniki to wygrywają ww. Kumho i Hankooki evo3 Właśnie dziś zamówiłem w testowanym rozmiarze Barum Polaris 6 225/40R18 do swojego nowego nabytku. Miałem poprzednie "Polaris 5" na Leonie (225/40R18) oraz Atece (235/40R19) i nie mogłem narzekać przy swoim użytkowaniu. Dobrze sobie radziły. Ciekaw jestem tego nowego modelu. Aha, do Formentora ojca z kolei zamówiłem Falkeny HS02 Pro 245/40R19, a tu w teście na ostatnim miejscu za chińczykami ... 1
Petru23 251 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października (edytowane) 22 godziny temu, Paarthurnax napisał(a): Odmienne? Czyli wielosezonowe nie nadają się do miasta za to idealnie na trasę lub w góry? Serio... I czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że akurat trafiłem na jakiś wadliwy model albo wadliwą partię letnich i nie neguję letnich opon tylko naciąłem się na tego producenta. Nie, czyli że wielosezonowe nadają się również na trasy, drogi pozamiejskie itp. Tam też często pokazują swoją wyższość właśnie że względu na zmienne warunki na drodze. Edytowane 14 Października przez Petru23
Krystian03 12 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października (edytowane) W ostatnim roku ja jeździłem ciągle na oponach letnich bo aż takiej zimy nie było, czasami były kilka dni gdzie ciężko się jeździło ale się udało. Może w tym roku zimy aż takiej nie będzie. Edytowane 14 Października przez Krystian03 1 1
MadDog 303 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Update odnośnie Crossclimate 3 Sport. W ostatni weekend zrobiłem wypad do Warszawy i z powrotem. W sumie 900km. Sporo odcinków mokrych i część w deszczu. Nie zauważyłem jakiegoś dziwnego zachowania auta na drodze. Auto dobrze prowadziło się w zakrętach, dobrze się zbierało się na mokrej nawierzchni. Ile w tym zasługi nowych gum i ile napędu AWD? Ciężko powiedzieć. Natomiast miałem jedno ostre hamowanie u siebie w mieście na mokrej nawierzchni bo jakiś przyjemniaczek władował mi się przed maskę na pasach. Tutaj auto posiłkowało się już ABSem. Ale w ogólnym rozrachunku jestem na razie pozytywnie zaskoczony zachowaniem tych opon. Czekam teraz na mrozy i śnieg. 1 1
marko 715 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Jak jeździsz normalnie, a nie jakbyś spieszył się do kibla, to nie zauważysz zbytnio różnicy. Z tym, że jakbym jeździł częściej w góry, to bym wybrał jednak dobre opony sezonowe. Ale dobre. Nie wiem, czy 2x średniaki sezonowe byłyby lepsze od porządnych opon wielosezonowych. 1
galakty 3 332 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października 44 minuty temu, MadDog napisał(a): Ile w tym zasługi nowych gum i ile napędu AWD? Głównie zasługa gum. AWD za wiele nie wnosi do normalnej jazdy, zanim zareaguje to często jest za późno. Co innego ruszanie na mokrym czy śniegu. Bo o stałym napędzie AWD to dzisiaj w sumie można zapomnieć, wyginęło
lesiu155 140 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Wystarczy, że wiesz, który bezpiecznik wyjąć i szybko robisz RWD lub AWD
MadDog 303 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października 44 minuty temu, galakty napisał(a): Bo o stałym napędzie AWD to dzisiaj w sumie można zapomnieć, wyginęło Oj tam oj tam. Akurat mój Stingerek ma stały napęd AWD . Napęd rozdzielany w zależności od trybu jazdy: 1. ECO/Komfort ma 40% przód i 60% tył 2. Sport ma 20% przód i 80% tył 3. Sport+ ma 13% przód i 87% tył. Także w trybach sportowych można sobie nawet fajnie boczkiem polatać 2
galakty 3 332 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października (edytowane) Wyjątek potwierdza regułę, takie AWD już praktycznie nie istnieje Samo auto piękne, szkoda że wycofali (i tak bym nie kupił, ale wciąż). Edytowane 14 Października przez galakty 1
Klima 33 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Pierwsze kilometry na Hankook W330 zrobione. Aura deszczowa i w takich warunkach trakcja jest świetna. Czytałem dużo opinii, że przez pierwsze kilkaset kilometrów potrafią szumiec, ale na razie nic takiego nie stwierdziłem. Nie są głosniejsze od letnich Bridgestone T005.
SuLac0 354 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października W dniu 11.10.2025 o 17:54, serwal4 napisał(a): Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium); u mnie Pirelli SF2 sie skonczyly po ok 55kkm i 2.5 sezonu, dzielnie znoszac >2tony dla jednych malo, bo mialy jeszcze >3mm bieznika, a dla innych juz wystarczajaco, bo dojechaly do "zimowego" TWI. decyzja jedyna sluszna, czyli wymiana na SF3
Klima 33 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Zmiezylem dziś Bridgestone Turanza T005 po przebiegu 11000km. Zostało między 5,8mm, a 6mm. Coś szybko znikają, mimo że większość tego przebiegu to autostrady. W drugim aucie mam ten sam model opon i głębokość bieżnika podobna, a przejechane mają ok 25000km.
Petru23 251 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października Znów kilkaset km w zmiennych warunkach. Od 10 do 4st C. Autostrada i krajowe. Żadnych zastrzeżeń do Vector 4season. Kuga FWD.
dannykay 621 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października Barum polaris 6 czy Hankooki Winter i*cept RS3 W462? Rozmiar 205/55 R16.
kapcer 75 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października Aktualnie ja i teść, a jeszcze w poprzednim sezonie moja żona i mama: wszyscy na Hankook Winter i*cept RS3 W462. Wszyscy zadowoleni. Ja nawet konkretnie na 205/55R16. Zimowe Hankooki bardzo polecam.
dannykay 621 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października Mam też na Passacie, dlatego je rozważam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się