Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zakupie Renaty jedną z rzeczy "na później"było pozbycie się rdzy na progu, w miejscu gdzie auto w przeszłości było uderzone i zrobione "na odp...". Ostatnio moja zaczęła marudzić, że czas się tym zająć, a ja skoro jak powiedziałem, że zrobię to zrobię i mi nie trzeba co 11 lat przypominać :E

Oczywiście okazało się, że rdza się "rozlazła" wokół:

ZdjcieWhatsApp2025-06-10o11_16.32_783994e5.thumb.jpg.64d7a4fe3e5bc663276455a616c32877.jpg

Plus jeszcze w miejscu przecierki z tyłu:

ZdjcieWhatsApp2025-06-10o11_16.36_f628280d.thumb.jpg.cd39f47df045922efe71458b033daa28.jpg

a mój blacharz (którym jest mega specem - niestety wkrótce przechodzi na emeryturę :-(  ) nie uznaje półśrodków to:

ZdjcieWhatsApp2025-06-10o11_16.34_9dba5d13.jpg.7e46b0ed761cfb3958c821ee48d6d351.jpg

wywalił cały próg, wyciął kawał podłogi itd. Dzisiaj w okolicy południa auto wyglądało już tak:

894335753938613498.jpg.612df66eb90e00c82253bf9080da4d8d.jpg

-3123980645010711212.jpg.6f6430b3e9a572b65afa592e4753393e.jpg

 

Więc jutro już powinno być poskładane do kupy.

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Ja mam w passacie troje drzwi i tylną klapę do zrobienia. Na drzwiach standardowe miejsce, czyli pod klamkami bąbelki, a klapa tak z :dupa: na środku też bąbelek. Na jaki koszt się nastawiać żeby to miało ręce i nogi?

Edytowane przez dannykay
Opublikowano

Lakierowanie  to wg oficjalnych stawek 800-1200/element. Plus zapewne z 1000-1500 "prace dodatkowe".  Ogólnie blacharka/lakiernictwo to droga zabawa.

Gdybym tutaj musiał płacić wg normalnego cennika to przekroczyłoby wartość auta (wymiana kompletnego progu, części podłogi, "zrobienie" błotnika, zabezpieczenie antykorozyjne /do profili zamkniętych poszło tyle chemii, że jeszcze kapie :E/ polakierowanie dwóch elementów).

Opublikowano

Sprzedać jak stoi. Dopóki dół jest okay to bąble nie powinny zrazić przyszłego klienta. Próbowałem sprzedać Passata B5.5 1.8T przez pół roku, nikt tego już nie kupuje, więc powodzenia życzę. Mój poszedł na złom, w całkiem dobrym stanie. 

 

Opublikowano (edytowane)

Ale to jest b7 z dobrym wypasem i utrzymany jak trzeba. Zaraz będę wymieniał wszystkie 4 amory na zgodne z vinem, czyli aktywne - innymi słowy dbam jak mogę. Głupio trochę oddać auto za 30k na złom, bo ma parę Bombli pod klamkami :E 

Edytowane przez dannykay
Opublikowano (edytowane)

B6 gniją masakrycznie - najgorzej, że drzwi najpierw bierze od wewnątrz, więc długo nie widać; następnie błotniki Te bąble w B7 to robić,  podejrzewam, że w 1500-1800 się zmieści - zakładałem, że to jak w B6, że połowy błotników i poszycia drzwi brak pod lakierem :E

Kwestia jeszcze znalezienia dobrego fachowca, bo lakierników jest od uja, ale dobrych to na palcach jednej ręki na województwo można znaleźć. U mnie np robione "zgodnie ze  sztuką" - pełne cztery dni roboty - gdyby trafić na "paproka"* to wspawałby fragment progu lub jeszcze szybciej szpachla/włókno szklane, podobnie z błotnikiem, polakierowanie i kilka godzin i "zrobione" - tam "gdzie widać" wszystko byłoby cacy - a to, że po roku dziury wyszłyby jak ślimaki na deszczu to już nie go problem.

*Ewentualnie "specjalistyczna robota pod handlarzynę".

Edytowane przez bergercs
Opublikowano (edytowane)

Jak się cieszę, że mam francuskie bagiety na których ciężko znaleźć nawet jakąkolwiek rdzę...do tego się psuć nie chcą, elektryka nawet nie świruje :E 

 

@bergercsno niestety z lakiernikami lipa...na 508 po przycierkach bratowej sporo niedoróbek (niedobrany odcień, pod pewnym kątem z bliska pod światło niedoskonałości pod lakierem), ale teraz brat odebrał cla od najdroższego lakiernika w okolicy swej...jeszcze większe albo w najlepszym wypadku takie same niedoróbki jak po tym tanim od 508 :E Jakoś tak z dnia na dzień przestały mi te niedoróbki na 508 przeszkadzać jak to zobaczyłem :rotfl2:

 

 

Żeby nie robić OT dziś zmieniłem olej i filtry w 307 syna.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano (edytowane)

Fajna pogoda, więc po grillu zabrałem się za reflektory w Shreku: były niby ok, ale już trochę "zamglone" /taki stan - czy te modele tak mają, czy zaczyna je brać/ - na zdjęciach słońce mocno nawalające z boku, więc efekt pogłębiony:

Przed: 

1.thumb.jpg.e454cd674c6c7f2688c20d1f015d056d.jpg

3.thumb.jpg.ca5349bdfeb70ec6df87fe103334d298.jpg

 

P: (lewy i prawy identycznie, więc po lewym widać wpływ światła na zdjęcie:

4.thumb.jpg.95f61b426b6a14c4d11b25df609a4d67.jpg

5.thumb.jpg.afb492643c6fee56e95800d171fa828c.jpg

A jak już wrzuciłem zdjęcia Shreka, to jeszcze foty po zakupie, żeby pokazać jakie to kurna brzydkie:

6.thumb.jpg.ec78d99f7c2a12ff586c7bb92bf4a2c5.jpg

7.thumb.jpg.cbaa7f09d9051994442ae0e11c39f9e3.jpg

8.thumb.jpg.aba967a6e856aad106b416ca63020ab6.jpg

Edytowane przez bergercs
  • Upvote 4
Opublikowano

Koja KiNIA  dostała ostatnio nowe dywaniki EVA (super sprawa )  ,nowa bateryjka EXIDE AGM ek700  70ah, dzisiaj  kosmetyczny zabieg wymiany zużytego loga eco dynamic .

Zamiennik od chinskch braci mniejszy o 2 cm ..ale  to nie gra roli .... oryginalny emblemat 299zł XD 

IMG_20250604_095859.jpg

IMG_20250613_161426.jpg

IMG_20250621_142510.jpg

IMG_20250621_143255.jpg

Opublikowano

Tak poważniej to o ile np c5 I oraz II generacji nie rdzewieją, tak C2/C3 to jedne z najbardziej rdzewiejących modeli, 307 również wpieprza na potęgę (i to spód/tył). C4 i 407 też gniją. Poodobnie Berlingo/Partner.

W Renówkach lepiej - bo od 2002 teoretycznie spokój, chociaż ostatnio gdzieś ktoś mierzył w salonie Captura lub coś podobnego i modele prosto "z fabryki" ponoć bez ocynku (podczas gdy auta z zeszłorocznej produkcji pełen ocynk)  - nie wiem jak faktycznie, czy błąd czujnika, elementy z tworzywa czy faktycznie cięcia kosztów.

Opublikowano

Ori przewody zapłonowe.

Myślałem, że lekkie drganie to już efekt ~20 letniego auta, ale okazało się, że ktoś przede mną wsadził każdy przewód innego producenta i losowej długości :P 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, dannykay napisał(a):

PRZECIEŻ FRANCUSKIE NIE RDZEWIEJOM!

To była profilaktyka, bo akurat to auto ma u mnie dożywocie ;) Choć w 508 też dla profilaktyki to zrobiłem ze 2 miesiące temu.

 

 

@bergercsdokładnie tak jest, te niższe segmenty psa rdzewieją w spodzie i to dość mocno, Renault wydada tu zdecydowanie lepiej. W C5 i 508 ruda lubi się pojawiać na rantach błotników przednich (progu w 508,)... oczywiście po tym gdy syf spod kół wypiaskuje je z lakieru.

 

 

Z popularnych aut Mondeo MK4 też w 90% przypadków mocno pordzewiałe w spodzie (głównie tylna jego część).

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Passat

Wymieniłem klocki i tarcze z przodu, klocki z tyłu, olej z filtrem, przeguby wewnętrzne i oddałem wtryski do sprawdzenia/regeneracji. O dziwo nie było źle mimo przebiegu 488 tys km. Minimalnie za mała dawka przy małych ciśnieniach i przy maksymalnym. Cały środek w normie. 

Opublikowano

Widzę że nie tylko ja latem maluje autka :D

 

Aktualnie zabrałem się za malowanie tiktaka mamy, cały tydzień mordowania się bo jakiś baran w przeszłości malował na słabych materiałach. Baza łuszczyła się okropnie. 

IMG20250629163926.jpg

 

Jutro składam i wjeżdża octavia mk1 RS, potem Passat NMS (B7 z USA), TT mk2, czyli malowania na cały lipiec :pijaczyna:

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...