JeRRyF3D 1 725 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 3 minuty temu, Dirian napisał(a): (...) Natomiast to jest gra skierowana głównie do community Stalkera, ludzi, którzy grali w poprzednie części i zdawali sobie sprawę jak gra będzie wyglądać, a takich ludzi jest od groma. I to community czekało na tę grę 15 lat... Są w stanie dużo wybaczyć, ale też wiedzą, że twórcy większość tych zgłaszanych błędów będą sukcesywnie eliminować. Wg mnie to jest trochę inny przypadek, niż Outlaws. Tu mamy grę unikatową, grę zrobioną w starym stylu i wyczekiwaną długimi latami, na którą czekał ogromny fanbase. (...) No to jeszcze GORZEJ IMO. To znaczy, że stare konie i ludzie dorośli przełykają żabę, bo... (?) Miałem nadzieję, że to gimbaza akceptuje kiłe, ale nie dorośli, wytrawni gracze,
crush 3 575 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 24 minuty temu, Zas napisał(a): Jeśli tak będziemy przyjmować kolejne gry, to trudno będzie niedługo znaleźć cokolwiek, co działa prawidłowo. "Underdogom" zawsze wybacza się więcej. Bo tutaj ludzie widzą serce włożone w grę. Porażki są odbierane jak podknięcia, a nie wykalkulowane cięcia i skutek zatrudniania tęczowych jełopów.
Dirian 670 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 (edytowane) 17 minut temu, JeRRyF3D napisał(a): No to jeszcze GORZEJ IMO. To znaczy, że stare konie i ludzie dorośli przełykają żabę, bo... (?) Bo czekali na tę grę 15 lat i nic podobnego na rynku nie ma? Sam kupiłem Stalkera na premierę żeby wesprzeć twórców i pokazać wydawcom, ze takie gry są mile widziane nawet na dzisiejszym, trudnym rynku. Ale kupiłem tę grę z myślą, że zagram w nią gdzieś za pół roku, może nawet za rok. Nie pali mi się, niech ją dokończą na spokojnie. Czy wspieram tym samym branżowy standard wydawania niedokończonych gier? Być może, ale tutaj robię to świadomie. Wiele innych tytułów odpuszczam na premierę, bo wiem w jakim wychodzą stanie i kupuję dopiero za rok, dwa, połatane i na promocji. W przypadku Stalkera trzeba po prostu pewne niedociągnięcia twórcom wybaczyć, tym bardziej biorąc pod uwagę to w jakich warunkach powstawała ta gra (wojna, przeniesienie studia, pewnie różne ludzkie dramaty po drodze). Dodatkowo studio prowadzi bardzo dobrą komunikację z fanami, na bieżąco przyjmują błędy, informują, nad jakimi poprawkami pracują - nikt się tu na graczy nie wypiął, nie olał tematu. Żeby nie było - też wolałbym zagrać już dziś w dopracowanego Stalkera, nie bronię twórców, bo nie powinno to tak wyglądać. Ale gdzieś tam rozumiem, że już po prostu kończył się czas, a umowa z Microsoftem nie pozwalała na kolejne opóźnienie. btw. wersja na Xboksa działa sporo lepiej od tej na PC - oczywiście bugi dalej są, ale całość wydaje się bardziej dopracowana. Edytowane 8 Grudnia 2024 przez Dirian
Vulc 2 191 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Godzinę temu, Zas napisał(a): No dobrze, dobrze, może to jednak Stalker jest wypadkiem przy pracy, ale skąd to zbiorowe zaćmienie? Przecież poprzednie części były raczej niszowe, niezbyt przystępne. Jasne, rynek się zmienił, masohizm soulsowy wszedł do mainstreamu, podobnie jak wszelkie survivale, więc Stalker może mieć dziś łatwiej, ale żeby aż do tego stopnia? Generalnie zgadzam się w większości z postem, a raczej rozumiem co jest myślą przewodnią. Natomiast Stalker mimo wszystko nie do końca pasuje do innych produkcji, które zostały wspomniane. Nie pod każdym względem. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Przede wszystkim nie jest tak, że nikomu wymienione wyżej problemy tej gry (a jest ich faktycznie sporo), nie przeszkadzają. Wręcz przeciwnie, pisze się o nich w odpowiednim wątku często i gęsto. Ciężko więc tutaj mówić o zachwytach. O zaciskaniu zębów, jak najbardziej. Czy to znaczy, że ludzie nie powinni grać, bo coś im się w grze nie podoba? No cóż, znając niektórych ludzi (w tym mnie!), takie osoby nie grałyby praktycznie w nic. Nie ma gier pozbawionych błędów, zwłaszcza w okresie popremierowym, to jest branżowy standard od dawien dawna. Co Stalkera w żaden sposób nie tłumaczy, ale okoliczności powstawania tej gry, jak i doświadczenia z poprzednich odsłon, nie pozostawiały złudzeń jak to będzie wyglądać. Kto nie chciał kupić, nie kupił. Jak więc ludzie grają i dlaczego mają tyle cierpliwości? Przynajmniej tutaj, a i pewnie spory procent w skali całości, uzyskał dostęp przez Game Passa. A umówmy się, 40 zł za dostęp do gry, to nie jest wygórowana kwota w świetle regularnych cen. Jest to równocześnie całkiem sensowne zabezpieczenie przed problematycznymi premierami - można grę przetestować, skonfrontować obietnice ze stanem faktycznym i sprawdzić wymagania sprzętowe. Ja tak właśnie zrobiłem, nie planowałem zakupu, mimo sympatii do poprzednich odsłon, doskonale wiedząc czego można się spodziewać. Odpowiadając na pytanie "czy Stalker ma łatwiej". Oczywiście, nie da się ukryć, że działa tutaj taryfa ulgowa. Gra ma zdrowy fundament, w przeciwieństwie do takiego Veilguarda. Zawiodło wykończenie, zabrakło czasu na testy mechanik i latanie błędów, ale podstawy są solidne i kiedyś pewnie to będzie dobra produkcja. Gracze to widzą, dlatego łatwiej im przychodzi zapłacić za coś takiego niż za kolejną - mniej lubi bardziej subtelną - lekcję tolerancji. Plus, jak wspomniał kolega wyżej, to jest mimo wszystko dość specyficzna produkcja o specyficznym fanbase.
Zas 287 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 2 godziny temu, Kadajo napisał(a): Jacy gracze takie gry No właśnie, problem w tym, że masa "świadomych" graczy dostała zaćmienia. Bo Stalker, bo Ukraina? No nie wiem, może jak by mi WSZYSTKIE wyścigi zabrali na 15 lat, to też bym potem chwalił nowego NFS-a,. a sterowanie sobie schematami Steam Input korygował... ale czy z FPS-ami w otwartym świecie było AŻ tak źle przez 15 lat? 1
crush 3 575 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Z takimi w stylu Stalkera? A jakie podobne FPSy wyszły w ciągu ostatnich kilku lat?
Zas 287 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 (edytowane) BTW - żeby nie było, oczywiście to nie recenzenci, ale czesiowo jutuberzy, a przede wszystkim zwykli gracze odkryli i opisali, wypunktowali i nagłośnili te wszystkie błędy - o których normalnie, z "portali branżowych" bym się nie dowiedział (ale ten aspekt kryzysu mamy już chyba dobrze omówiony ) Rozumiem też, że pewne rzeczy autorom się wybacza - sam pewnie, mniej lub bardziej świadomie, czasem tak robiłem. Ludzie drutują modami gdy Beci, ludzie grają w Asseto Corsa albo inne simy robiąc sobie grę samemu albo płacąc kosmiczne pieniądze za dodatki/abonamenty (choć trzeba przyznać, że zwykle płacą za jakiś obiektywnie poprawny content - co najwyżej zbyt wysoko wyceniony, bo kto monopoliście zabroni)... Odnoszę jednak wrażenie, że żadna gra Bethesdy - pewnie poza Failout 76 - nie była tak popsuta w swoich podstawowych mechanikach jak Stalker 2. Nie wydaje się to również produkcja tak niszowa, jak symulatory pociągów czy samolotów (ale w tej dziedzinie raczej wymaga się jakości, po prostu jest ona słono przepłacona, ale to trochę inne oblicze kosmicznego hajpu). Innymi słowy - oczywiście, że generalnie od lat mamy w giereczkowie różne, mniej lub bardziej drastyczne przejawy hajpu i klapek na oczach - niszowe symulatory za grube tysiące złotych, dojenie graczy za pomocą posiadających monopol staroci w stylu Euro Truck Simulator 2 , rak mikropłatności, lootboxy, DLC... wszystkie one jednak nie były aż tak niebezpieczne i dotkliwe dla gracza single-player - a przynajmniej większość z nich taka nie była. Dotyczyły bowiem albo produkcji spoza mainstreamu albo, mimo wszystko, nie rujnowały podstaw rozgrywki - co najwyżej portfel. Tymczasem dostaliśmy teraz, czego by o poprzednich Stalkerach nie mówić, FPS-a skierowanego do masowego odbiorcy i fana open-worldów, wspieranego kasą i promowanego przez potężną korporację, w którym ukrył się naprawdę potężny zakalec, a nahajpowani, wyposzczeni gracze, i to zwykle ludzie dorośli, zaczynający przygodę z grami ho ho! - albo i jeszcze dawniej - absolutnie nie widzą w tym problemu. Przeciwnie - grają po 20, 30, 50 godzin, wymieniają się screenshootami i są zachwyceni. A w każdym razie tylko to się z ich wypowiedzi przebija... Nie wiem, może ulało mi się po którymś z kolei failu gry single-player, po którejś z kolei wtopie w tym roku, ale wygląda to tak, jakby większość się poddała i zaczynała godzić się z graniem w cokolwiek. I jest to smutne i niepokojące. No chyba, że te bugi to kłamstwa, tak jak faktycznie przesadzone okazały się sugestie na temat ilości woke w Veilguard (choć co do ilości cringe'u to chyba wszystko się zgadza). Trzeba poczekać do kolejnego faila i zobaczyć, czy zostanie zakopany tak jak Crapfield. Premiera Kingdom Come 2 już w lutym.. ale tu pewnie też zadziała taryfa ulgowa? Edytowane 8 Grudnia 2024 przez Zas 1
sideband 1 775 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 (edytowane) 37 minut temu, Zas napisał(a): No właśnie, problem w tym, że masa "świadomych" graczy dostała zaćmienia. Bo Stalker, bo Ukraina? Wiesz niektórzy są mało wymagający dostali to samo drewno z lepszą oprawą i japa się cieszy. A pisałem przed premierą, że to samo drewno nie przejdzie, a jednak się myliłem Edytowane 8 Grudnia 2024 przez sideband
Vulc 2 191 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Opublikowano 8 Grudnia 2024 Sęk w tym, że widzą. Widzą i o problemach piszą. Część przestała grać, o czym zresztą w wątku informowali. Inni czekają na łatki, a większość nawet gry nie kupiła (w sensie Steam, pudełko, etc.), tylko jedzie na GP. To jednak trochę inny obraz od "rzeszy zachwyconych", nie uważasz. Aczkolwiek w kontekście zachwytów i wklejania screenów, to podejrzewam na kogo trafiłeś w wątku. 2
Wu70 739 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Czy AI pozwoli wyjść z kryzysu? Co chińczycy(?) opublikowali... Cytat W ramach współpracy badawczej obejmującej ponad 20 laboratoriów, zaprezentowano Genesis - platformę do symulacji fizyki typu open-source. Genesis potrafi przetworzyć 43 mln klatek na sekundę na pojedynczym RTX 4090. Napisany w Pythonie działa 10-80 razy szybciej niż istniejące rozwiązania takie jak Isaac Gym. https://genesis-embodied-ai.github.io/
DITMD 787 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 8.12.2024 o 19:47, Dirian napisał(a): Wg mnie to jest trochę inny przypadek, niż Outlaws. Tu mamy grę unikatową, grę zrobioną w starym stylu i wyczekiwaną długimi latami, na którą czekał ogromny fanbase. Grę pod wieloma względami jednak dopieszczoną - fotorealistyczne miejscówki, ogromna i ciekawa mapa, ciekawe i unikatowe mechaniki (nawet jeśli nie wszystkie działają jak należy). A Outlaws? Kolejne takie samo Ubi-game, które już chyba każdemu się przejadło, do tego od wydawcy, który ma obecnie tragiczną opinię i dodatkowo się pogrąża, wydając następny półprodukt. Jedni mogą sobie na to pozwolić, inni - nie bardzo Outlaws również oferuje ogromną mapę z ciekawymi miejscówkami, mnóstwem detali, znajdziek i eksploracji. Gra jest klimatyczna, i posiada mechaniki które wyróżniają ją na tle innych produkcji Ubi. Nawet wersja premierowa była w znacznie lepszym stanie niż Stalker 2. Stalker 2 jest daleki od tego czym miał być. Elementy które miały wyróżniać tę grę na tle innych shooterów, albo nie działają, albo zostaną dodane w przyszłych patchach kiedyś tam. W obecnym stanie to przeciętny, choć klimatyczny survival shooter. Ukończyłem Outlaws, i dobrze się przy tym bawiłem. Jak na razie moją przygodę ze Stalkerem 2, zakończyłem po przejściu pierwszej lokacji i przekroczeniu mostu, nie przez błędy, słabą wydajność, a raczej przez brak zainteresowania i motywacji do kontynuowania rozgrywki. Gracze od zawsze przymykali oko na pewne rzeczy, w jednej grze im one przeszkadzają, gdy już w drugiej ich nie zauważają, wystarczy wziąć pod lupę w jakim stanie technicznym wychodzą JRPGi, i jak one wyglądają. Grając w takiego Metaphora, czułem się jakby ktoś mnie w twarz uderzył, eksplorując te archaiczne dungeony które wyglądały jakby ktoś je zrobił w create an RPG in 5 minutes. Edytowane 21 Grudnia 2024 przez DITMD
musichunter1x 1 312 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Może w końcu trafi ten kanał do mas. Dzisiaj nawet podłogi nie umieją zrobić w UE5 1
Dresiq 57 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Odbicia w podłodze były już na gamecube.
musichunter1x 1 312 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 (edytowane) @DresiqChodziło o to z czego jest zrobiona idealnie płaska podłoga, która w ich wykonaniu zabijała wydajność Edytowane 29 Grudnia 2024 przez musichunter1x
Kris194 4 717 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia W dniu 21.12.2024 o 14:30, Fatality napisał(a): Polecam poczytać komentarze, czysta prawda o stanie tej branży.
Stjepan 2 376 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) https://ithardware.pl/aktualnosci/daniel_vavra_studia_aaa_boja_youtuberow_takich_jak_asmongold_i_critical_drinker-37932.html Mowa o jutuberach z USA, ale w Polsce też mamy swoich ludologów, widać po woli coś się dzieje. Gry powinny być dla graczy, a nie dla krawaciarzy i aktywistów. Edytowane 10 Stycznia przez Stjepan 4
Roman_PCMR 866 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Kurde, ten rok zapowiada sie tak zacnie ze od lutego bedzie jazda bez trzymanki. Smialo mozna temat zamrozic na jakis czas bo bedzie w co grac
Kris194 4 717 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Fragment artykułu, na który dzisiaj trafiłem "With this whole analysis, how fast could the game run? Assuming no changes on assets, just optimizing the rendering code itself. The biggest win of all would be the change to the shadows. It can save 8 milliseconds by fixing the culling, which should be a simple code fix. Improving the gbuffer layout compressing memory would save RAM, and will probably drop around half a millisecond from the gbuffer and character passes, while also improving the next render systems another half ms. Fixing the terrain mesh and its shader would save 0.5 ms to 1 ms, depending on scene. Going from overdraw-hell deferred lighting into a bruteforce algorithm or a fancier scheme would save 2 milliseconds, and improving the postfx pipeline by merging shaders would save 1 to 3 ms more. The total would be 12 to 15 milliseconds saved, which would make the game render almost 2x faster. At that level, the game would stay at 60 fps on most places in the game on the steam deck. Most of these things apply to PS5 too, assuming the render code is similar, so we could see it running at native 4k in there at 60 fps." https://vkguide.dev/docs/extra-chapter/graphics_analysis_metafor/ Branża zawsze już będzie w kryzysie jak developerzy będą odwalać taką chałę bo nie będzie mocy na innowacje... Edytowane 13 Stycznia przez Kris194 1
Kris194 4 717 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Ja jeszcze dodam to, ma swoje lata ale to coś co te delikatnie nazywając osoby deweloperskie powinny obejrzeć żeby zobaczyć ile faktycznie da się zrobić. Naprawdę mam dość tego wiecznego czekania na Naughty Dog/Rockstar Games żeby zobaczyć jakiś postęp. Edytowane 13 Stycznia przez Kris194
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się