Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, galakty napisał(a):

Ty się zdecyduj czy szukasz auta na krótki dystans czy tykającej bomby :D 

??? 

Przypomnę że jeżdżę laguna w automacie :E

Edytowane przez Gret
  • Haha 1
Opublikowano

Wymyślasz jakieś Infinity i inne cuda, kup tę hybrydę do miasta i tyle. Albo pogódź się z awariami i kosztami utrzymania.

 

Która Laga? Trójka z 2.0T i automatem to pancerne połączenie, gdyby nie rocznik to bym sobie taką coupe sprawił ;) 

Opublikowano
3 minuty temu, Gret napisał(a):

Hybrydy na pewno nie kupię. Szukam po prostu ładnego auta, pancernego jak stara laguna, z fajnym zawieszeniem i wykonaniem środka. 

Mazda 3, 2.0 wolnossak + automat, można zrobić program i odblokować 165KM 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Kyle napisał(a):

Weźmy pod uwagę taką elektryczą Corsę ... zasięg 100->0% @21stopni C przy ... 40 km/h (?) ~350 kilometrów. Przy 80->20% mamy 210 kilometrów ... w zimie 105 kilometrów i to przy prędkości nie 200/h tylko 120/h (+- 20). 8:E

 

Tym sposobem na trasie 500 kilometrów stajesz 4x ;);) (pół żartem, pół serio, bo nie wiem jak bardzo spadną te zasięg

Stek bzdur! ;) 

Żona ma elektryczną Corse-E od lipca. Wzięła nową na wynajem z dotacją 40tys zł. 
Auto jest mega oszczędne jeśli chodzi o zużycie energii!
Przy prędkościach 120km/h zużywa 17kWh/100km więc spokojnie można zrobić zasięg 260km w zakresie 100-10%.

W zimę jak praktycznie w każdym elektryku zasięg -30%.

 

att.UQSJxfpwstZs4IBFPFwZWNJh1447TUyi9ks1BmnoTpM.thumb.jpeg.c267632c67d3d24a88385a2f0dd4949b.jpegKrecąc się wokół komina po drogach lokalnych 50-90km/h żona spokojnie robi 350km.

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Thanks 1
Opublikowano
2 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

@DjXbeatNapisz jak będzie tak -5 stopni na zewnątrz. 

Napisałem. Jak praktycznie w każdym elektryku -20-30% w zależności od tego jak nisko spadnie temperatura.

Teraz, galakty napisał(a):

Ja widzę średnią prędkość 84 km/h, a nie 120 km/h ;) 

Bo tu głupoty pokazuje. 
Mozesz skasować licznik i jechać stałe 100km/h a pokaże Ci np 48km/h bo wlicza czas od uruchomienia auta a nie liczy samej prędkości :) 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Przy prędkościach 120km/h zużywa 17kWh/100km więc spokojnie można zrobić zasięg 260km w zakresie 100-10%.

Dzięki za te konkretne informacje. Czy można domniemywać, że przy 80% -> 20% będzie to ~173 kilometry? No i jeszcze kolejnego czynnika nam brakuje - przy jakiej temperaturze otoczenia było to 260km. Jeśli było to przy 21 stopniach (??) to ile będzie przy -5 stopniach? (aha, niżej napisałeś)

4 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Napisałem. Jak praktycznie w każdym elektryku -20-30% w zależności od tego jak nisko spadnie temperatura.

No widziałem testy, gdzie w jednych modelach aut spadało o te 30%, a w innych o 50%. No ale licząc 173 kilometry dystansu (80% -> 20%) x0,7 = 121 kilometrów.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano
2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Bo tu głupoty pokazuje. 
Mozesz skasować licznik i jechać stałe 100km/h a pokaże Ci np 48km/h bo wlicza czas od uruchomienia auta a nie liczy samej prędkości :) 

lel :E 

 

No to jak przy 120 km/h faktycznie bierze 17KWh to powiem że niezły wynik. 

Opublikowano
3 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

Dalsze - 30%. 
No i tu jest problem wtedy masz 120km:)

No tak tylko, że On wspomniał, ze taka trasę może raz w roku zrobi więc czemu nie naładować auta do 100% tym bardziej że producent zaleca co jakiś czas takie ładowanie w celu resetowania BMS i takie ładowanie sporadyczne nie ma wpływu na degradację baterii.
100-10% w zimę poniżej-5C prędkościach ~120km/h i zrobi spokojnie ~180km. 
 

1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a):

Opieranie sie na jednym przykładzie odczytu tez nic nie mówi, raz to bedzie trasa 120km/h, w bezwietrzną pogodę, innym razem pod wiatr, albo z wiatrem, ruch tez nie zawsze pozwala ja stałą prędkość, auto zwalnia, przyśpiesza itp.itd.

Zgadzam się tylko auto ma już ponad 3500km zrobione i na trasach przy prędkościach 120km/h wychodzi właśnie 17kWh/100km ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

No tak tylko, że On wspomniał, ze taka trasę może raz w roku zrobi więc czemu nie naładować auta do 100% tym bardziej że producent zaleca co jakiś czas takie ładowanie w celu resetowania BMS i takie ładowanie sporadyczne nie ma wpływu na degradację baterii.
100-10% w zimę poniżej-5C prędkościach ~120km/h i zrobi spokojnie ~180km. 

Ja ze swojego punktu widzenia też jeżdzę cały czas maks 25km, ale w zimie jade czasem w trasę 500+ i nawet na 100% to zasięg masz jak wtedy. 2 ładowania po drodze w trasie z dzieckiem odpada:)

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Zgadzam się tylko auto ma już ponad 3500km zrobione i na trasach przy prędkościach 120km/h wychodzi właśnie 17kWh/100km ;) 

Ja absolutnie nie twierdze że tak nie jest, znasz auto, masz doświadczenie z nim, przyjmuję to za dobrą monetę i wierzę w to

  • Upvote 1
Opublikowano

No i jadać te 120km/h jak benzyniakiem mogę spokojnie 140:)

Jak będą bateria co dadzą 1000km zasięgu w lecie przy 120km/h to wtedy spokojnie pewnie kupię elektryka bo mam PV na starych zasadach jeszcze to tym bardziej prąd byłby tańszy od benzyny sporo:) 

@DjXbeat

Dalej coś duży masz ten zasięg - jedziesz 120km/h na gps czy licznikowe

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

@wrobel_krk 

Tylko autor szuka auta na krótkie dystanse z jedna lub dwiema dłuższymi trasami. 
Corsa E to auto idealne do jazdy wokół komina i od biedy w trasę też można ruszyć ale trzeba się pogodzić z faktem, że jakiegoś dużego zasięgu auto nie ma przynajmniej względem Tesli 3 LR, którą użytkuje.
Bawienie się w wyliczenia ile auto pokona w konkretnym zakresie pojemności gdzie w ciągu roku ktoś ma raz wyskoczyć w trasę 500km jest trochę na wyrost :E  

Nawet jak pojedzie wolniej o te 20km/h to względem autostradowej prędkości to na tej jednej, dłuższe trasie w roku będzie 30min później a z ładowniem, które w zime spokojnie zmieści się poniżej 1h straci 1.5h względem spalinówki.
Uwzględniając zalety jazdy wokół komina chyba na tą jedną trasę w roku w przypadku Corsy można przymknąć oko ;) 

 

Nadmienię tylko, że gdybyśmy nie mieli PV i mozliwosci ładowania aut w garażu na własnej posesji to nie zdecydował bym się na EV. 
Najwieksza zaleta EV jest możliwość ładowania auta w domu. Bez tego bym sobie odpuścił ;)

 

Bjorn testował Corsę E z 2021r i wszystkie testy są z tej wersji przed liftingiem. My mamy wersje nową z 2025r a trochę zmian zaszło w tym dostępna pojemność baterii netto.
Przy 120km/h licznikowe wychodzi ~260km w zakresie 100-10%. 
IMG_5934.thumb.png.8eb04dac17cae71a6900b52121108afe.png

 

59 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Ja absolutnie nie twierdze że tak nie jest, znasz auto, masz doświadczenie z nim, przyjmuję to za dobrą monetę i wierzę w to

Kręcąc się wokół komina 50-90km/h żona cały czas osiąga zużycie energii poniżej 13kWh/100km :) 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...