Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
21 minut temu, Lameismyname napisał(a):

@leven Nie wystarczy w Nvidia APP:

Grafika -> Ustawienia Globalne -> Nadpisanie DLSS - Ustawienia wstępne modeli: Najnowsze ?

NDLSS.png.7bb61c9e292d2dbba63defb588df4a87.png

NDLSS2.thumb.png.e441a1f335aa4252ecd9b3753dee616a.png

Ustawiasz tak globalnie i olewasz jakiś trzeci-soft.

Dokładnie tak, sprawdzałem przynajmniej w 5 grach i działa jak złoto, nie używam już nic innego oprócz samego Nvidia App i wystarczy kliknąć tak jak wkleiłeś. Oczywiście sprawdzałem OSD, czy na pewno najnowsza wersja.

 

Godzinę temu, leven napisał(a):

Swaper ściąga z internetu pliki na bieżąco. Jak lubisz, to why not.

Jak go kiedyś używałem to ściąga tylko to co klikniesz, a nie na bieżąco, chyba, że miałeś jakieś pierdoły w opcjach ustawione.

Opublikowano
56 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Nie pliki tylko plik ktory ma podmienic i to ty decydujesz o tym, nic samo nie sciaga, no faktycznie klopot :hihot: I to jest ten twoj syf, plik DLSS to syf ?? :hahaha:  Ty uzywales tego programu czy tylko tak pitolisz takie glupoty byle cos napisac bo widac pojecia zadnego nie masz nt tego programu i jak dziala. 

Nie lubie jak ktos pisze takie glupoty jak Ty ;) 

No ale nic madrego po tobie spodziewac sie nie mozna, ta jak to pierdololo gdzie nie odrozniasz alokacji vram od realnego zapotrzebowania i pieprzysz glupoty.

Jak zwykle uprzejmy :E 

Ja decyduję, a nie apka. 

Możesz się odwołać do admina po wyjaśnienie.

  • Haha 1
Opublikowano
8 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

Smutna prawda ale to Radeoniarze muszą się męczyć w ten sposób.

Tak się trzeba namęczyć, że instalacja OptiScalera do gry to minuta roboty %-) Konfiguracja, jak już się grę odpali, druga minuta. Jak ktoś ogarnia podstawy, to nie będzie to problem. Choć fakt, NVIDIA jest bardziej bezobsługowa, masa gier ma już natywną implementację DLSS 4, gdzie FSR 4... jedna czy dwie.

W dniu 16.09.2025 o 07:55, Kabor napisał(a):

Miałem wtedy radka. Pamiętam jak był problem ze sterami AMD gdy mapy bardzo długo się wczytywały. Czasami jak się już wczytało to pierwsze mcomy były już zdobyte. Dopiero w jakimś patchu lub nowych sterach to poprawili. Więc moim zdaniem AMD nie było, aż tak do przodu w tej gierce ;-).

Od strony CPU było do przodu, jak ktoś miał proca z małą liczbą rdzeni ;)

https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/radeon-i-geforce-na-procesorze-2-i-4-rdzeniowym-runda-ii/strona/15981.html

O innych rzeczach ta dyskusja nie była, tylko stricte o osiągach procesora w grach.

Opublikowano

@tomcug Dałbym głowę, że widziałem gdzieś oficjalną rozpiskę Optiscalera z kompatybilnością gier i w większości uwag do każdego tytułu były unikalne czynności typu "dodaj to i to do rejestru", "Edytuj ten i ten plik cfg", "to usuń, to podmień", "dodaj takie I takie parametry uruchamiania".

Ja wiem, to nie fizyka kwantową jednak chyba trochę się za wygodny zrobiłem aby się tak bawić I przy okazji używać jakiegoś third-party softu.

Kibicuję czerwonym ale jak zwykle są w tyle mimo osiągnięcia kamienia milowego. Na GPU Nvidii wszystko działa z kopyta, a wymuszenie najnowszego DLSS to zaznaczenie jednej opcji w Nvidia APP który jest oficjalnym programem Nvidii.

 

Na chwilę obecną przyszłościowo najprędzej kupię RX 9070 po taniości i wgram mu vBIOS z XT 😀

Opublikowano
4 minuty temu, Lameismyname napisał(a):

Dałbym głowę, że widziałem gdzieś oficjalną rozpiskę Optiscalera z kompatybilnością gier i w większości uwag do każdego tytułu były unikalne czynności typu "dodaj to i to do rejestru", "Edytuj ten i ten plik cfg", "to usuń, to podmień", "dodaj takie I takie parametry uruchamiania".

Dodawałem niedawno FSR 4 do Deliver Us The Moon, czyli gry bez Streamline (więc wymagany jest GPU spoofing). Wszystko zrobił automatycznie łącznie ze wpisami do rejestru skrypt dołączony do Optiscalera w kilkanaście sekund.

Opublikowano

@tomcug jeżeli w tej chwili ten soft sobie sam takie rzeczy ogarnia to rzeczywiście duży plus. Jednak upierdliwe byłoby manualne robienie takich czynności jak wspomniałem przed odpaleniem danego tytułu.

 

Ostatni raz odpalałem FSR 2.0 w Cyberpunku przez moda, nie było oficjalnej implementacji, a brakowało mi FPS w 6600XT więc kombinowałem. To rozwiązanie miało swoje wady... nadmierny ghosting i coś jeszcze, nie pamiętam. Dało się, nie było to skomplikowane jednak na karcie zielonych wszystko na czas, jeden klik i grasz.

Opublikowano (edytowane)

Ja odpalałem optiscalera w Alanie Wake 2 to też było 2 minuty, skopiować pliki, klikać start, wybrać że mam AMD i gotowe. Można zmieniać FSR 1 2 3 4, i wszystkie presety bez restartu gry. W sumie to się zdziwiłem ostatnio że w Hogwarcie na Nvidii trzeba restart gry robić po włączeniu RT, i chyba w Alanie też, a na Radku nie trzeba, tylko się włącza i wyłącza w locie :E Tak samo Frame Gen On/off wymaga restartu w Hell is Us, a na Radku nie trzeba restartować gry ;)

Edytowane przez HappyLittleGamer
Opublikowano (edytowane)

Ale rozumiesz, że tu mowa o kartach, które wyjdą 1.5-3 lata PO Rubinie, który to będzie używał procesu pozwalającego na jedynie +10% względem tego użytego w RTX 5090? (mowa o samym procesie)

 

Oczywiście, że duży układ na tak drogim i nowoczesnym procesie nie pojawi się w kartach do gier tego samego roku co pierwsze komóreczki czy tam inne smartwatche (chodzi mi o wielkość chipu) czy układy profesjonalne (AI, obliczenia)

 

Przejście na GAA to przełom. BPD i SPR to też potężne zmiany. Nie ma w ogóle czego porównywać do procesu 3nm.

Nikt, nigdy nie pisał, że N2 czy A14 da tylko +10%. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

@Brolly ja zaczynam mieć podobnie. Czekam na 5080s i zastanawiam się czy nie poczekać do 6080, tym bardziej że wyjdzie GTA6 i akurat pół roku będę tylko w to grał, a teraz BF6 i też do GTA będę tylko w to grał :hihot: mój 3080 jeszcze tyle wytrzyma :rotfl:

  • Haha 1
Opublikowano
4 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

Więc cfet i powervia(backside power delivery) nic nie dają do zagęszczenia tranzystorów i ich zegarków i ogólnej efektywności?

Porównaj sobie ile daje przejście do tego procesu z 3nm tutaj chodzi o wzrost szybkości. Większe zagęszczenie nie ma nic do wydajności na wat.

Tak samo parametr o zmniejszeniu zużyciu energii jest podawany przy zachowaniu tej samej wydajności względem porównywanego "gorszego" procesu. Ludzie czytają te parametry, ale za bardzo ich nie rozumieją.

Samo większe zagęszczenie daje możliwość stworzenia większego monolitu o wyższej wydajności. To już wchodzą w rachubę zmiany w architekturze i możliwość wykorzystania większego zagęszczenia do poprawy wydajności na wat. Więcej tranzystorów nie oznacza stagnacji w kwestii wydajności i na wat tylko dokonane zmiany dające poprawę w produktywności czy IPC pożerają więcej tranzystorów.

Opublikowano
22 minuty temu, Totek napisał(a):

@Brolly ja zaczynam mieć podobnie. Czekam na 5080s i zastanawiam się czy nie poczekać do 6080, tym bardziej że wyjdzie GTA6 i akurat pół roku będę tylko w to grał, a teraz BF6 i też do GTA będę tylko w to grał :hihot: mój 3080 jeszcze tyle wytrzyma :rotfl:

Wiesz że to jest pętla śmierci i nigdy nie zmienimy karty xD 

Jedyne co mnie obecnie hamuje to brak siana, gdybym miał to i tak planując przesiadkę z 1440p na UW wolę zaczekać na superki.

  • Haha 1
Opublikowano
17 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

Swapper czy NPI to są softy "third-party", Nvidia APP to jednak soft Nvidii. Wydaje mi się, że powinien chodzić najlepiej mimo wszystko.

Odnośnie włączenia Override to NVIDIA Profile Inspector robi dokładnie to samo co NVIDIA App, czyli tylko zmienia ustawienia zapisane w pliku C:\ProgramData\NVIDIA Corporation\Drs\nvdrsdb0.bin lub nvdrsdb1.bin.

Opublikowano (edytowane)

U mnie zmiana pacjenta 🤣

IMG_4003.jpeg

IMG_4001.jpeg

RTX 4080 -> 5070 (2 szt)  i Prime -> 5070ti -> 5080 (2 szt), a teraz 3szt 5070 :hihot:

Chłodzenie mega, w solar bay extreme 65/66st przt 1200rpm :hahaha:

 

2 wentylatorowy Dual naprawde kozak chlodzenie, cyberek na maxa z PT/MFG4/DLSS transformer i karta nie che sie spocic i to po OC :D 

 

20250917214806_1.jpg

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...