Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, AMDK11 napisał(a):

 

Nieważne, jak na to spojrzeć, opóźnienie wpływa na rzeczywiste osiągi IPC.

 

Mniejsze opóźnienia oznaczają mniej przestojów, a rdzeń może pobrać i przetworzyć więcej danych w tym samym czasie, co finalnie daje wyższy IPC.

Intel do określania IPC używa benchmarków SPECrate®2017, Cinebench R23, Cinebench 2024, w których opóżnienie w dostępie i przepustowość RAM nie mają wpływu na wyniki.

 

Powinieneś napisać o jakie IPC tobie chodziło, jakie aplikacje?

Opublikowano (edytowane)

Pisałem głównie o opóźnieniach i przepustowości pamięci podręcznej, która ma bezpośredni wpływ na osiągany w praktyce IPC. Oznacza to, że opóźnienie i przepustowość cache wpływa na to, czy podstawowa logika rdzenia może zostać nasycona danymi w każdym cyklu. Im więcej cykli przestoju/oczekiwania, tym mniej danych może przetworzyć rdzeń, co skutkuje niższym osiągalnym IPC. W zależności od typu/specyfiki kodu uwydatniać się będą różne wąskie gardła.

 

ArrowLake ma L3 z żenująco wysokimi opóźnieniami i niską przepustowością gorszą nawet od Zen 2. Śmiem twierdzić, że gdyby ArrowLake miał L1(L0) i L3 na poziomie Zen5, wyniki w wielu przypadkach byłyby inne niż są.

Edytowane przez AMDK11
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, SebastianFM napisał(a):

@AMDK11, próbuję ci uświadomić, że to zależy od konkretnego programu a ty cały czas piszesz zbyt ogólnikowo.

Każde wąkie gardło uwydatnia się w określonym przypadku, przez co praktycznie osiągalne IPC nie jest liniowe i jednakowe dla całego spektrum obciążeń.

 

Gdy dla Zen5 L2 zostanie przepełnione i trzeba odwołać się do L3 to Zen5 ma przewagę +60%! w dostępie do L3. To ogromna różnica mimo faktu że LionCove ma 3x więcej L2.

Edytowane przez AMDK11
Opublikowano
7 godzin temu, AMDK11 napisał(a):

Nieważne, jak na to spojrzeć, opóźnienie wpływa na rzeczywiste osiągi IPC.

Ja patrze z perspektywy gracza i glownie chodzi mi o opoznienia w pamiec L3. W wielu programach opoznienie nie ma wplywu na wynik co pokazuja rozne testy gdzie intel radzi sobie znakomicie, a co przytoczyl juz SebastianFM wyzej, jest dobrym przykladem.

Zreszta co tu duzo pisac, nawet tutaj pieknie widac do czego glownie ludzie kupuja cpu i nie sa to uzytki, a zwyczajnie gry.

Godzinę temu, AMDK11 napisał(a):

ArrowLake ma L3 z żenująco wysokimi opóźnieniami i niską przepustowością gorszą nawet od Zen 2.

Mnie to zastanawia co za magik w intelu to projektowal bo to sa tak razace probllemy, ze glowa mala.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Ja patrze z perspektywy gracza i glownie chodzi mi o opoznienia w pamiec L3. W wielu programach opoznienie nie ma wplywu na wynik co pokazuja rozne testy gdzie intel radzi sobie znakomicie, a co przytoczyl juz SebastianFM wyzej, jest dobrym przykladem.

Zreszta co tu duzo pisac, nawet tutaj pieknie widac do czego glownie ludzie kupuja cpu i nie sa to uzytki, a zwyczajnie gry.

Radzi sobie dobrze, ale nie ma punktu odniesienia, bo nie ma wariantu z lepszym L3. Można tylko gdybać, jak poradziłby sobie z lepszym L3.

 

Programy, które mieszczą się w ogromnym L2, w pewnym stopniu maskują słaby L3, ponieważ dla LionCove rzadsze są sytuacje gdy brakuje L2(3MB) niż dla Zen5(L2 1MB) który częściej sięga do L3. Komunikacja między rdzeniowa nadal odbywa się na poziomie L3.

Edytowane przez AMDK11
Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.12.2024 o 12:13, Phoenix. napisał(a):

Mnie to zastanawia co za magik w intelu to projektowal bo to sa tak razace probllemy, ze glowa mala.

Na forum Anandtech był/jest ktoś o pseudonimie Exist50, który od bardzo dawna twierdzi, że tak naprawdę problemem Intela był i jest nie tyle proces produkcyjny, ile zespoły projektujące mikroarchitekturę procesora. Dostał tam bana na długi czas.

 

Podobno wielu kluczowych inżynierów Intela przeszło na emeryturę, odeszło(m.in do RISCV) lub zostało zwolnionych. Podobno RoyalCore gdy został anulowany główni inżynierowie pracujący nad tym projektem odeszli i przeszli do Startup i  RISCV.

Edytowane przez AMDK11
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, SebastianFM napisał(a):

@Pawelek6, nie wymyślaj, mój brat ma już od 2 miesięcy 285K i jest z niego zadowolony.

Każdy inaczej może interpretować słowo "zadowolony" 

Edytowane przez Pitt_34
  • Confused 1
Opublikowano

@Pitt_34, i co z tego, skoro to nie ma znaczenia. Ja podałem fakt. On potrzebował wydajnego procesora na pierwszym miejscu do programów, a to że w niektórych grach jest trochę niższa wydajność nie ma dla niego znaczenia, ponieważ u niego to przeważnie i tak karta graficzna ogranicza FPS w 4K.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

To, że Core Ultra nie jest tak wydajny w grach, jak X3D i Raptory nie oznacza, że nie nadaje się do gier zupełnie. Pograć się da, tak samo, jak na Ryzenach bez X3D, czy na Alder Lake. A w programach już nie jest taki słaby i śmiem uwierzyć, że komuś taki procesor podpasuje.

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, SebastianFM napisał(a):

, a to że w niektórych grach jest trochę niższa

Ja bym z tym pajacowaniem się nie rozpędzał 

Nie wszyscy grają w 4k 

Ps. Ja gdzieś w ogóle oglądałem , że w grach to nawet do gen 13 się cofnęli, no ale może się mylę , może złe recenzje oglądałem :D

 

I teraz wróć do pierwszego mojego posta. 

Edytowane przez Pitt_34

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...