Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Niestety ciężko z tym polemizować :E 

 

btw te zegary, które wrzucił Bergercs to jeszcze nie są takie tragiczne w porównaniu do tego tabletu przyklejonego na fixall, który jest w obecnie sprzedawanych modelach. No nie mogę się do tego przekonać. Podobały mi się te gadżety jak były elegancko wkomponowane w deskę i z zewnątrz to nawet za bardzo nie było widać, że zegary to już ekran. Teraz przyklejają takie wielkie tałatajstwo przed nosem i się zastanawiasz, czy przy dzwonie nie będziesz miał tego wbitego w twarzoczaszkę.

Edytowane przez dannykay
Opublikowano

Co do Mercedesa to mam wrażenie, że stał się mega oklepany co trochę straciło na prestiżu. BMW to już od jakiegoś czasu mega brzydactwo ale wydaję mi się, że teraz większość producentów idzie w tą stronę, a elektryki już w szczególności. 

Opublikowano
2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Mercedes poszedł drogą Stellantisa - 1.3 w GLB to jakaś kpina :) 

Akurat te 1.3 z Renówek to jedne z najlepszych benzyniaków na rynku, więc lepiej to niż jakiś nowy "wynalazek". Ponadto w odróżnieniu od PSA (gdzie 1.2 i uj, nie ma więcej) dają wybór - jest jeszcze 2.0 w ofercie. A i co ważne: 1.3 to cztery cylindry.

Pomijając fakt, że GLB to auto oparte na klasie A/B - więc mała popierdółka, więc czego tam wymagać więcej (w pierwszej generacji  klasy B /245/ montowali wolnossące 1.5 /95 koni/ i tak się sprzedawało).

Mi trudniejszy do przetrawienia jest trzycylindrowy diesel 1.5 w BMW (214d w najsłabszej wersji miała 95 koni z tego diesla - 12,9 do setki podczas gdy najsłabsza wersja 1.3 w GLB - 136 koni: 9,9) - pomijając te osiągi to kultura takiego klekota zimą jest tak prestiżowa, że ja pier..... :-) Aż mi się przypomina bardzo popularne kiedyś w Polsce Daihatsu Charade 1.0 diesel - potężne 37 koni i 60 niutów (było to też z 1.0TD - 48 koni)  - z żywotnością trzycylindrowego silnika na poziomie tego od 1.2 od PSA (co ciekawe takie Charade miało kilka benzyniaków w ofercie, najmocniejszy z nich to 1.3 - 90 koni pozwalało na osiągnięcie setki w okolicy 9 sekund - gdzie diesel potrzebował na to 21 :E).

Opublikowano
11 minut temu, bergercs napisał(a):

co ciekawe takie Charade miało kilka benzyniaków w ofercie, najmocniejszy z nich to 1.3 - 90 koni pozwalało na osiągnięcie setki w okolicy 9 sekund

Było jeszcze 1.0 Turbo o mocy 101 KM i to setkę robiło w 8.2 sekundy :)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Idę rano z córką do przedszkola. Nagle córka do mnie:

- tato, to auto jest chyba popsute, bo jest takie głośne

- nie, to diesel. One są takie głośne...

 

Sąsiad odpalał Passata B8 2.0 TDI :E

 

Co do 1.3 w renault. Poprzedni X-TRAIL miał w końcowych rocznikach też 1.3 DIG-T. W obecnej generacji masz szalone 3-cylindrowe 1.5. więc nie ma się co śmiać :P

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Mercedes poszedł drogą Stellantisa - 1.3 w GLB to jakaś kpina :) 

Ten 1.3 to całkiem fajnie daje radę...brat to ma w cla (163KM) i w połączeniu z automatem który tam siedzi toto zapierdziela :)

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
50 minut temu, bergercs napisał(a):

Akurat te 1.3 z Renówek to jedne z najlepszych benzyniaków na rynku, więc lepiej to niż jakiś nowy "wynalazek". Ponadto w odróżnieniu od PSA (gdzie 1.2 i uj, nie ma więcej) dają wybór - jest jeszcze 2.0 w ofercie. A i co ważne: 1.3 to cztery cylindry.

Pomijając fakt, że GLB to auto oparte na klasie A/B - więc mała popierdółka, więc czego tam wymagać więcej (w pierwszej generacji  klasy B /245/ montowali wolnossące 1.5 /95 koni/ i tak się sprzedawało).

Mi trudniejszy do przetrawienia jest trzycylindrowy diesel 1.5 w BMW (214d w najsłabszej wersji miała 95 koni z tego diesla - 12,9 do setki podczas gdy najsłabsza wersja 1.3 w GLB - 136 koni: 9,9) - pomijając te osiągi to kultura takiego klekota zimą jest tak prestiżowa, że ja pier..... :-) Aż mi się przypomina bardzo popularne kiedyś w Polsce Daihatsu Charade 1.0 diesel - potężne 37 koni i 60 niutów (było to też z 1.0TD - 48 koni)  - z żywotnością trzycylindrowego silnika na poziomie tego od 1.2 od PSA (co ciekawe takie Charade miało kilka benzyniaków w ofercie, najmocniejszy z nich to 1.3 - 90 koni pozwalało na osiągnięcie setki w okolicy 9 sekund - gdzie diesel potrzebował na to 21 :E).

 

28 minut temu, Krzysiak napisał(a):

Ten 1.3 to całkiem fajnie daje radę...brat to ma w cla (163KM) i w połączeniu z automatem który tam siedzi toto zapierdziela :)

To może być spoko silnik, ale Mercedes jest premium.

To jest prawie tak jak DS9 z 1.6.

 

 

Mnie się kompletnie kłoci z premium. Ale to samo z BMW X1 U11 z 1.5 3-cylindry 138KM :E Kolego to ma w wersji z grzanymi fotelami na abonament.

To nie pasuje do tych marek. Robią się populami :) 

Opublikowano
2 godziny temu, trepek napisał(a):

Tymczasem Ford daje wolnossące 2.5 w Kudze :E 

Na początku były problemy z przegrzewaniem się tych motorów.  Była jakaś aktualizacja, to znowu ludzie narzekają na niedogrzanie (odbije się to na spalaniu i trwałości silnika ). 

Masa osób narzekała na stukanie na zimnym, najlepsze, że serwisy w niektórych miastach  twierdziły, że ten silnik "tak ma", w innych "czekamy na części, całkowity zakaz jazdy samochodem" - przyczyną  były wadliwe tłumiki drgań na skrzyni, sporo osób po wymianie na "poprawiony" wciąż narzeka, że słychać, tylko "mniej", po 2 latach od wymiany  znowu głośniej  przy niskich temp zewn - wkrótce pewnie wysyp aut po gwarancji, "nie wymagających wkładu własnego", tylko będzie trzeba wytargiwać skrzynie...

Opublikowano
Godzinę temu, bergercs napisał(a):

Pomijając fakt, że GLB to auto oparte na klasie A/B - więc mała popierdółka

Wielkość mojego Outlandera (długość, szerokość, rozstaw osi 15cm większy), waga 1500kg. Tak, mała popierdółka :E

Opublikowano

Merc A/B to nie jest zadne premium, to jest szersza oferta. zeby więcej osób było stac na Merca. 

ludzie którzy kupują CLA to w 90 procentach chcieliby klasę C, tylko budżet im sie nie zgadza;). zresztą nazwa CLA została specjalnie tak wymyślona, zeby trochę mylić. 

 

te niższe klasy celują w to co celuje Skoda/Seat w porównaniu do VW. 

  • Upvote 4
Opublikowano
28 minut temu, Katystopej napisał(a):

Wielkość mojego Outlandera (długość, szerokość, rozstaw osi 15cm większy), waga 1500kg. Tak, mała popierdółka :E

Zwykła klasa C w sedanie jest 12 cm dłuższa od tej "wielkiej terenówki" (Outlander ma o połowę większy bagażnik od GLB). A, że spasiona (1550kg) to obecnie norma ze względu na wyposażenie - ostatnie produkowane Outlandery to masa od 1900kg,  Eclipse Cross (11cm krótszy od GLB) również od 1900 (w ofercie tylko PHEV) /i mimo silnika 2.4 jest wolniejszy od tego "malutkiego" 1.3/.

Ale żeby zobaczyć jak model jest pozycjonowany to wystarczy porównać wewnątrz marki:

GLA: 4410, od 1410kg

GLB: 4634, 1550kg

GLC: 4716, 1850kg; coupe 4769, 1945kg
GLE: 4924, 2235kg

GLS:  5210, 2450kg.

 

Porównanie do bezpośredniego konkurenta - BMW:

X1: 4500, od 1500kg

X2: 4552, 1600kg

X3: 4755, 1855kg

X4: 4751, 1800kg

X5: 4935, 2165kg

X6: 4960, 2165kg

X7: 5181, 2490kg

XM: 5110, 2620kg (oczywiście OD...)

 

Więc spasione, napompowane suvy dla pompowania ego właścicieli, a że w mniejszych modelach silniki w okolicy 1,5l to już tego na zewnątrz nie widać.

Zresztą najnowsza jedynka - najmniejszy hatchback w ofercie jest 27 cm krótszy od GLB - to jest mniej niż długość kartki A4. Już  BMW 3 w sedanie jest dłuższe od GLB (7cm).

 

 

Czyli to nie Mercedes jest ogromny, tylko ty masz małego.

SUVa :E

 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.01.2025 o 08:39, Arczevski napisał(a):

Dlaczego mi sie wydawało że Ty składasz Peugeota a nie Porsche?

Bo peżota to ja składałem ;)

 

Swoją drogą ten prosiak to chyba jeden z najgorszych średnich modeli technica, lubie prosiaki, ale tego modelu nigdy bym nie kupił ;)

Edytowane przez Kowal_
Opublikowano (edytowane)

Cewka mi się kończy w Saabie. Jakiej firmy polecacie cewki zapłonowe? Te cewki były chyba też w Alfie 159 itp.

 

Esen SKV

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-saab-9-3-2-8-turbo-v6-1208734-17136141100

NGK

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-48174-ngk-alfa-romeo-cadillac-opel-12362163381

Bosh

https://allegro.pl/oferta/bosch-0221604112-cewka-zaplonowa-15708865319

Magneti Marelli

https://allegro.pl/oferta/mma-cewka-zaplonowa-alfa-romeo-opel-saab-12999084389

 

Przy okazji warto wymienić też świece? Obecne świece zrobiły około 8 tys km.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
12 godzin temu, Kowal_ napisał(a):

Bo peżota to ja składałem ;)

 

Swoją drogą ten prosiak to chyba jeden z najgorszych średnich modeli technica, lubie prosiaki, ale tego modelu nigdy bym nie kupił ;)

Też nie byłem do niego przekonany, ale za 60 czy tam 70 zł u majfrenda było warto. Teraz jak F1 weszła mocniej we współpracę z Lego to czekam na nowe bolidy.

Opublikowano
W dniu 15.01.2025 o 00:24, GordonLameman napisał(a):

Ostatnio widziałem x3 z tym świecącym grillem. Szedłem obok niego i się śmiałem, bo aż trudno było mi uwierzyć, że to fabryczne, a nie tuning ze stacji benzynowej :E 

Teraz to im więcej świecidełek tym lepiej. W Golfie 8.5 podświetlone przednie logo też wygląda dość … dyskusyjne :E Ale fakt, że do BMW trochę jeszcze brakuje. 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...