Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

tylko w przypadku euroNCAP mowy nie ma o klimatyzacji, a problem dotyczy zupelnie czegos innego - kierunkowskazow, kierunku jazdy, awaryjnych, e-call,  wycieraczek, swiatel, asystentow

 

https://www.euroncap.com/media/85790/sd-203-driver-controls-test-procedure-v10.pdf

 

image.png.faa7b0dcd3b0cd88c1a124e57373b5f1.png

 

 

Jedyne co mi przeszkadza w Tesli to właśnie włącznik awaryjnych w podsufitce. Nie raz coś się działo na trasie tak że musiałem mocno hamować. Odruchowo chcę „awaryjnymi” dać znać innym kierowcą i szukam tego włącznika.
To jest słabe rozwiązanie i tu trzeba to zmienić. 
 

W takiej sytuacji mógłbym nie dotykać hamulca, asystent sam zahamuje i włączy awaryjne - jakieś rozwiązanie jest 8:E

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Fajnie, że nie produkują od trzech lat elementu, pasującego do samochodów oferowanych od 5 lat (okres zastosowanie od 07.01.2020) :E

A tak poważniej: "sprzedażowy" nr OE to: 2464034

W zamienniku nie istnieje (bo po co - skoro "do niczego to nie potrzebne"):\

"Część już niedostępna do serwisu w Europie"

Pozostaje: używka, drukarka 3d lub ściąganie z USA. Tyle, że w PL ASO wołało 628netto, więc sensu nowego nie widzę,

Ewentualnie Ukraina.

  • Upvote 1
Opublikowano
29 minut temu, bergercs napisał(a):

Fajnie, że nie produkują od trzech lat elementu, pasującego do samochodów oferowanych od 5 lat (okres zastosowanie od 07.01.2020) :E

A tak poważniej: "sprzedażowy" nr OE to: 2464034

W zamienniku nie istnieje (bo po co - skoro "do niczego to nie potrzebne"):\

"Część już niedostępna do serwisu w Europie"

Pozostaje: używka, drukarka 3d lub ściąganie z USA. Tyle, że w PL ASO wołało 628netto, więc sensu nowego nie widzę,

Ewentualnie Ukraina.

Ford-esklep ściagał mi z zeszłym miesiącu nieprodukowany wąż ukł. chłodzenia z Niemiec.

Podobna sytuacja - brak zamiennika, oryginalny nr części niedostępny i nie został zastąpiony (katalogowo) żadnym innym.

Po moim mailu, wąż jest już dostępny na ich stronie :) 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, larry.bigl napisał(a):

Żeby żonę pociszyć po zwolnieniu zamówiłem:

 

No. Tylko Cię opierd*li, że rysujesz podłogę tym g*wnem :E

 

Można przyjąć, że podałeś jej powód do wydarcia się na Ciebie. Więc powinna być zadowolona :E

Edytowane przez marko
  • Haha 2
Opublikowano

ostatnio gadaliśmy o zmywarkach - dziś miałem pierwsze odpalenie nowej Whirlpoola, ale się zdziwiłem jak sama po skończeniu mycia się otworzyła :E nawet nie wiedziałem, że to ma. Swoją drogą bardzo cicha, dużo lepiej wyciszona niż mój stary Hotpoint (aczkolwiek tamten już był mocno zmęczony życiem)

Opublikowano
57 minut temu, huudyy napisał(a):

ale się zdziwiłem jak sama po skończeniu mycia się otworzyła :E

Dobry miesiąc się do tego przyzwyczajaliśmy, na początku nawet pies był w konsternacji, co to za piekielna machina :E

  • Haha 2
Opublikowano
2 godziny temu, huudyy napisał(a):

 Swoją drogą bardzo cicha

Podejrzewam, że masz 40-41dB - w połączeniu z dobrą "obudową" (np IKEA ładuje podwójne "nogi" /boki/) robi wrażenie. A najnowsze topowce od Whirpoola mają 38dB.

  • Upvote 1
Opublikowano
21 godzin temu, marko napisał(a):

Bo masz za mało do roboty, nie opłaca im się.

Dzisiaj jeden krzyknął mi, że mógłby to zrobić za 5k 😄

Chyba bym się odczepił. Powiedziałem mu jeszcze o trzech elementach do lakierowania to gość mówi, że nie ma opcji. Blacharkę może ogarnąć za około półtora miesiąca, ale na malowanie nie ma czasu. Dopiero po wakacjach. 

 

Jeszcze gada mi o jakichś powłokach poliuretanowych. Doradza jak by to zrobił, ale że pistolet do nich kosztuje 2,5k itp. Ewentualnie może to zrobić, ale muszę przygotować się na około 40 kartuszy no i sam sprzęt taki drogi do tego. 

Ja się zastanawiam po kiego mi to opowiada, co to w ogóle za zakres prac, zupełnie nie o tym rozmawialiśmy. 

Okazało się, że chodziło mu o masy natryskowe typu stp, sika itp. 

Pistolet do takich mas kupuje się za mniej więcej 800 zł. Mniejsza o to, ale bajera wciskana okrutna. 

 

No cóż, trzeba raczej zacząć samemu ogarniać tematy, których robić nie chciałem. Malować dalej sam bym nie chciał. Mam jakąś wprawę, ale nie do kładzenia lakieru na auto. 

Opublikowano
Godzinę temu, Katystopej napisał(a):

Jadę mu nasrać do grilla  :lovin:

PXL_20250513_160408314.jpg

 

PXL_20250513_163723343~2.jpg

Kiedyś jeździłem po Imielinie z paczkami... Może nawet akcesoria do grilla przywoziłem nieświadomie :E

  • Haha 5
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, LYCONE napisał(a):

To ten szefo od służbowej fury i ten sam co go chwaliłeś jako przykład pracodawców? Czy już inny? :E

 

Co do pracy to sam musiałem "uciekać" z JDG przez składkę zdrowotną i inne dziwne rzeczy, więc obecnie działam jako mała Sp. z o. o. Oszczędności są spore jak dla mnie, ale więcej myślenia, obowiązków i dyscypliny finansowej. 

Tak, ten sam. Zwolnienie pracodawcy wynikało z wielu czynników ale finalnie robię dalej to samo a raczej tylko część na własnej działalności a były pracodawca jest już tylko moim dostawcą. Wszyscy wyszli ma tym na dobre bo robię jak chce i co chce mając z tego 3x więcej na konto i projekt na kilka lat.

Edytowane przez Petru23
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.05.2025 o 20:47, trepek napisał(a):

Dwa lata temu przeżyłem zwolnienie grupowe. Generalnie rano przyszedł mail, że wieczorem każdy ma być na town hallu. No i bach, firma się zamyka.

Życie :( 

Teraz kontraktornie mają ciężko. Pracuję w jednej i też zwolnienia są. I nie tylko w Polsce.

Nie najlepiej miałem na początku pandemii. Spotkania z zapewnieniami że jest git aż tu nagle z rana mail, że papa. Marzec.

Wszyscy... Zostało dosłownie kilka osób jako przedstawicielstwo w PL

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)

Patrzę na nowego Outlandera, a tam takie dane:

- masa własna 2167kg (są też wersje ważące ponad 2200kg)

- DMC 2665kg

- moc systemowa 306KM

- vmax 170kg

- 0-100kmh 7,9s

- bagażnik 495litrów

- ładowność dachu 80kg

- nacisk na hak 80kg

- przyczepka z hamulcem 1600kg

 

Kurde, robią 2,5-tonowe auta, a parametry jak z jakiegoś kompakta.

Edytowane przez marko
  • Like 1
Opublikowano

@marko niby tak, ale pod maska masz niezabijalne, wolnossące 2.4L. Tam jest moc z pojemności do choćby ciągnięcia przyczepy i silnik będzie żył długo i szczęśliwie. Spróbuj latać z przyczepą z silnikiem 1.5 tsi czy innym mniejszym poniżej 2 litrów, dać się da, ale na dłuższą metę nie będzie to bezpieczne dla jednostki napędowej.

Opublikowano (edytowane)

Tam masz dwa silniki elektryczne i baterię. Ten Outlander, to klon X-Traila o gorszych parametrach użytkowych (co mnie mocno zdziwiło patrząc na moc systemową), ale tutaj domyślam się, że ten 2.4 będzie brał czynny udział w napędzie, a nie tylko generował prąd. Tak czy siak, większość parametrów jest niewspółmierna do segmentu samochodu. 

Edytowane przez marko
Opublikowano
Godzinę temu, marko napisał(a):

Tam masz dwa silniki elektryczne i baterię. Ten Outlander, to klon X-Traila o gorszych parametrach użytkowych (co mnie mocno zdziwiło patrząc na moc systemową), ale tutaj domyślam się, że ten 2.4 będzie brał czynny udział w napędzie, a nie tylko generował prąd. Tak czy siak, większość parametrów jest niewspółmierna do segmentu samochodu. 

Outlander jest konkurentem dla Rav4 i tak bym go rozpatrywał, a nie porównywał do uturbionego 1.5 czy ile on tam ma.

Opublikowano

Nowy Actros 
Klient zrobił sobie trasę samym koniem 400km ;) 
średnie spalanie 12,6, śmiał się, że taniej jak jego osobówką. 

Drugi trasa - Dania - Polska - Dania, lekki ładunek, 17,6.


Gdzie te czasy Magnumki co spalnie między 30 a 50 :D

Opublikowano
39 minut temu, Katystopej napisał(a):

Outlander jest konkurentem dla Rav4 i tak bym go rozpatrywał, a nie porównywał do uturbionego 1.5 czy ile on tam ma.

Tylko ten 1.5 nie odpowiada za napęd. Dopóki jest w stanie ładować baterię, to jest obojętne czy to 1.5, 0.7 czy 2.5.

 

Godzinę temu, GordonLameman napisał(a):

X-Trial w tych liczbach też nie błyszczy :E 

Większy bagażnik, większa ładowność dachu (100kg), większy nacisk na hak(100kg), większy uciąg przyczepy przy 4x4 (1800-2000kg). 

 

Nie błyszczy, ale te parametry są jednak lepsze. 

Opublikowano
11 minut temu, marko napisał(a):

Tylko ten 1.5 nie odpowiada za napęd. Dopóki jest w stanie ładować baterię, to jest obojętne czy to 1.5, 0.7 czy 2.5.

 

Większy bagażnik, większa ładowność dachu (100kg), większy nacisk na hak(100kg), większy uciąg przyczepy przy 4x4 (1800-2000kg). 

 

Nie błyszczy, ale te parametry są jednak lepsze. 

Czytałem trochę na grupkach facebookowych i niektórzy co nie wzięli "E4orce" mają trochę problem z ciągnięciem przyczepek w UK :) 

 

Ja tam ciągnąć pewnie nic nie będę. Najprędzej jakiś box dachowy kupię, bo przy tej 7-osobówce troszkę miejsca się traci w bagazniku.

Opublikowano
2 godziny temu, marko napisał(a):

Tam masz dwa silniki elektryczne i baterię. Ten Outlander, to klon X-Traila o gorszych parametrach użytkowych (co mnie mocno zdziwiło patrząc na moc systemową), ale tutaj domyślam się, że ten 2.4 będzie brał czynny udział w napędzie, a nie tylko generował prąd. Tak czy siak, większość parametrów jest niewspółmierna do segmentu samochodu. 

To autorskie rozwiązanie mitsu. Benzynowy robi za to co chce, albo szeregowo, równolegle, szeregowo/rownolegle, albo jako generator ;)

Kozak jestem bo film obejrzałem 8:E

 

Napęd od 9mimuty

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę Cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasując do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajrzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...