Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, Krzysiak napisał(a):

Szczęście w nieszczęściu że tylko góra oberwała.

Czyli dołożyła jedno „0” do całej kwoty :E 

Moja siostra kiedyś w starej Megane 1.9 DCi zrobiła dokładnie to samo tyle, że wtedy zamiast 450zł zapłaciła 900zł bo okazało się, że przy zerwaniu paska ścinał się klin na kole zębatym. Z początku wyglądało to tak jak by wszystko się pogięło bo koło stało skosem ale to klin się ściął by uderzenie nie poszło na silnik. Dokupiła koło zębate, zestaw rozrządu i tyle :) 

5 minut temu, galakty napisał(a):

Kolega z pracy robił remont dwukrotnie, bo za pierwszym razem też nie było tak źle i motor po 6 msc kaput ponownie :hihot: 

Znajomy po zakupie Mk5 2.0TDCI chciał zaoszczędzić i wstawił auto do serwisu gdzie zbytnio nie mieli pojęcia o tym silniku. Wymienili uszczelnienie pompy CR + rozrząd. Po odbiorze zrobił 750km - cyk pasek zerwany, laweta i naprawa. Na szczęście nic po za paskiem nie poszło. Zrobili na swój koszt. Auto  odebrał, zrobił 1000km cyk, pasek zerwany i tym razem góra silnika dostała. 
Okazało się że przy wymianie uszczelnienia w pompie CR trzeba odpowiednio ustawić rozrząd do wyjęcia pompy z napędem i tego nie zrobili. Pompa nie była zsynchronizowana z rozrządem i zrywała pasek. 
Nie chcieli mu tego zrobić i temat ciągnie się przez Sąd. 
Rwmont silnika finalnie wyszedł go prawie 10 tys.


 

Opublikowano

No w tych silnikach musem jest ustawienie pompy z rozrządem, bo zawsze zerwie pasek...kilku na grupie 508 doświadczyło tego po odbiorze aut od mechaników.

18 minut temu, galakty napisał(a):

Kolega z pracy robił remont dwukrotnie, bo za pierwszym razem też nie było tak źle i motor po 6 msc kaput ponownie :hihot: 

Jest duża szansa że to auto poleci na sell. Szkoda trochę bo nawet rok nim nie jeździ.

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Kuzynka dziś odebrała od mechanika superba 2.0tdi 150KM z 2020 po strzale rozrządu...nie zrobienie go po zakupie kosztowało ją teraz 12500PLN.

Jak tak można? :| ZAWSZE SIĘ ROBI pełen serwis po KUPNIE, rozrząd, płyny, filtry... 

Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, Gret napisał(a):

jak już mieli górę zrzuconą to zrobili inspekcję pierścieni tłoków i panewek? zrobili prawda? :D

Nie wiem :E

29 minut temu, huudyy napisał(a):

Jak tak można? :| ZAWSZE SIĘ ROBI pełen serwis po KUPNIE, rozrząd, płyny, filtry... 

Uwierzyła w fakturę z bodaj 2023... okazało się że części zdjęte z auta są z 2020, czyli roku produkcji.

 

 

Ja przykładowo w 508 nie robiłem, ale auto od brata i zmieniał w kwietniu 2024, sam nawet z nim odbierałem wtedy auto od mechanika.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Panowie, jaki SUV (dla rodziców, nie musi być długi, ważne by był wysoki) w przedziale cenowym 60-80 tys? Do jazdy i zamulania wokół komina więc raczej benzyna.

Myślałem o Renault Capture ale coś się mamie nie podoba. Jej się podoba Peugeot 3008 a tam benzynowe silniki to albo pjur tech 1.2 albo pomiot szatana 1.6 THP :E 

Opublikowano

Jak widać nie jeden wałek przy tym aucie, bo faktura za rozrząd była, a nie zmienili go. Niestety zawalił pierwszy mechanik do którego auto trafiło po zerwaniu paska, bo zdemontował części bez informowanie jej że z 2020, choć ciężko go nazwać mechanikiem, bo założył nowy rozrząd i myślał że będzie ok. Drugi dopiero od razu zarządził zrzut głowicy i powiedział jej, że rozrząd nie był wymieniany patrząc na to co dostał w pudełku. Teraz niestety w razie ewentualnej sprawy w sądzie raczej przegrana...bo nie udowodni, że to w ogóle było na tym silniku.

Opublikowano
Godzinę temu, Tornado3 napisał(a):

W takim razie przy jakim przebiegu strzelił pasek ?. One wytrzymują do 210tys

Gucio prawda.

To, że producent wyznaczył interwał wymiany na 210tyś.km to nie znaczy, że jest on bezpiecznym. Zalecana wymiana rozrządu w tych jednostkach przypada na 150tyś.km.

 

Niejedno auto już widziałem z zerwanym rozrządem w 2.0TDI przed 200tyś.km. Rekordziście wybił dzwon przy 92tyś.km.

Opublikowano
8 godzin temu, trepek napisał(a):

Panowie, jaki SUV (dla rodziców, nie musi być długi, ważne by był wysoki) w przedziale cenowym 60-80 tys? Do jazdy i zamulania wokół komina więc raczej benzyna.

Myślałem o Renault Capture ale coś się mamie nie podoba. Jej się podoba Peugeot 3008 a tam benzynowe silniki to albo pjur tech 1.2 albo pomiot szatana 1.6 THP :E 

ASX z 1.6 115KM, tam się nie ma co zepsuć.

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, Seeba03 napisał(a):

Rekordziście wybił dzwon przy 92tyś.km.

widocznie w fabryce był źle zmontowany. Sam pasek sporo wytrzyma a głównym problemem są zazwyczaj rolki, napinacze itp. Mam podobny motor i pierwsza wymiana przy 188tys. Po zdjęciu wszystko było w bardzo dobrej kondycji. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...