Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja szukam czegoś do 30K, jeździdełka wkoło komina w benzynie i... dramat.
Albo strucle 20 lat, że mój obecny złomek lepszy, albo... same gówna (z WOW pozorem!) z PurTechami 1.2, 3 garnki, mokre paski rozrządu i inne syfy.
SERIO nie potrafię się zdecydować na nic sensownego. Albo stary syf, albo, ładne, ale gówniane. :( 

Nawiasem. Swojego peugote 207 CC cabrio - 10-latka kupowałem z 7 lat temu za 16.000 pln!

Dziś za Chiny nie mogę ucelować żadnego 10-latka za 30.000 !
Za 30K, to już bardziej 13latki, a do tego z zabawkowymi motorami. :(

Ale to się pięknie zjeb...ło.
Nawet nie zauważyłem kiedy. :(

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)

@JeRRyF3Dniestety używki też poszły w górę, teraz do sensownego 10 latka nie ma co bez 30k podchodzić.

 

 

Pomyśleć że ~11 lat temu 9 letniego 407 kupiłem za 16 i była to wyższa niż rynkowa cena :E

 

9 lat temu 5 letni C5 mnie wyniósł ~25k :D 

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

No o tym mówię. Mami się nas punkcikami procentowymi inflacji w skali roku i to zawsze wychodzi "mało".
A w skali lat!

7 lat temu kupiłem 10latka za 16K (jak cukierek).
Po 7 latach trzeba dać 30K (prawie dwa razy więcej!) za jakiegoś strucla z dolnej półki (wybierać w najtańszych i koślawych markach albo modelach).
Słabo. Dopiero w dalszej perspektywie czasowej widać, jak dogina nas inflacja, której przecież prawie nie widzimy.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, JeRRyF3D napisał(a):

Ja szukam czegoś do 30K, jeździdełka wkoło komina w benzynie i... dramat.

Swoją drogą patrzyłem ostatnio z kolegą w budżecie tak 35k i najlepiej wypadły... Focusy w dieslu :E 

Jakąś sensowną benzynę dostać to dramat, albo baziew który zamula (w trasy też chciał) albo turbo wynalazki. To już wolałbym trochę taniej diesla kupić i przeznaczyć te kilka tysiaków na serwis. 

 

Sam mam teraz Ceed'a z 2007 roku w dieslu, 224kkm przebiegu. A za 30-40k są diesle z 2015-2016 z przebiegiem... Takim samym :E I mi się odechciało wymieniać. Muszę dołożyć i coś nowszego, bez sensu takie półśrodki.

Edytowane przez galakty
  • Thanks 1
Opublikowano
31 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

No o tym mówię. Mami się nas punkcikami procentowymi inflacji w skali roku i to zawsze wychodzi "mało".

punkciki troche zanizaja wzgledem realnego skoku cen jaki widac a do tego najblizsze lata to totalna jazda z zadluzaniem, kup cokolwiek byle nie trzymac PLN albo zostaniesz skrojony

Opublikowano
W dniu 30.09.2025 o 08:50, Petru23 napisał(a):

Tylko, że wraz ze wzrostem minimalnej urośnie wszytsko inne, i te 15k dla każdego będzie miało zbliżona wartość do dzisiejszej. A auta będą kosztować nie 100tys a 300tys pln ;)

Poważnie? Myślałem, że znalazłem lek na biedę świata... 

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.09.2025 o 10:05, galakty napisał(a):

Wartość netto i majątek :D 

 

Mam kolegę który w IT zarabia sporo, ale co miesiąc mu mało zostaje gotówki bo wszystko w kredyty i leasingi. 

O leasingach już było, że są tanie i dobre :E

Kredyty to też świetna sprawa, ale z głową. Sam się podparłem 3 kredytami hipotecznymi 5 lat temu, z perspektywy czasu była to świetna decyzja bo mieszkania wzrosły o 50% od tamtego czasu, a została mi końcówka jednego do spłaty. Kwestia kilku miesięcy i będę bez żadnego kredytu. Gdybym kupił za gotówkę to nie miałbym tych nieruchomości :D

 

Edit:

Pany, wpadł mi do głowy szatański pomysł, ale po kolei. Jeździłem dzisiaj Kia EV 229KM RWD, jeździło się super. Samochód jest duży i szeroki i jeździ się świetnie. Pomyślałem, że może sprzedać Tarraco, dołożyć parę złotych i kupić EV6 GT AWD (585 KM i pełne wyposażenie, łącznie z szyberdachem). Auto do kręcenia się w okół komina, ładowanie z domu, mam PV. Są jakieś wady? :E

Edytowane przez LYCONE
Opublikowano
7 godzin temu, JeRRyF3D napisał(a):

Ja szukam czegoś do 30K, jeździdełka wkoło komina w benzynie i... dramat.
Albo strucle 20 lat, że mój obecny złomek lepszy, albo... same gówna (z WOW pozorem!) z PurTechami 1.2, 3 garnki, mokre paski rozrządu i inne syfy.
SERIO nie potrafię się zdecydować na nic sensownego. Albo stary syf, albo, ładne, ale gówniane. :( 

Nawiasem. Swojego peugote 207 CC cabrio - 10-latka kupowałem z 7 lat temu za 16.000 pln!

Dziś za Chiny nie mogę ucelować żadnego 10-latka za 30.000 !
Za 30K, to już bardziej 13latki, a do tego z zabawkowymi motorami. :(

Ale to się pięknie zjeb...ło.
Nawet nie zauważyłem kiedy. :(

Szukałem niedawno czegoś dla brata w benzynie do 30k. Ostatecznie kupił Golfa 6 1.2 TSI z 2012 roku za niecałe 22k. Pali mu to 6 litrów na 100 km i na razie zadowolony. Silnik co prawda z wadliwym rozrządem (rozciąga się łańcuch), ale łańcuchy do 1.2 TSI są tanie, więc po prostu trzeba doliczyć do eksploatacji. Ogólnie ciężko było znaleźć coś sensownego do 30k. W tym budżecie zaczynają się pojawiać Golfy 7 i Leony 3 z poprawionym 1.2/1.4 TSI na pasku, ale realnie bliżej 35k trzeba by szukać i raczej wśród pierwszych lat produkcji 2012-2013. 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, kapcer napisał(a):

łańcuchy do 1.2 TSI są tanie

I sam ma zamiar sobie je wymieniać? Bo takie usługi serwisowe, to już tanie raczej nie są (1600zł? ... jakie obecnie stawki za taką wymianę?)

Opublikowano

Mechanik który czasami naprawia moje auto kasuje 350 zł za wymianę paska rozrządu w prostym, benzynowym silniku. Za łańcuch nie spodziewam się u niego kwoty większej niż 700 zł. Sama robocizna bez części. Zestaw OE łańcucha z napinaczem to 450 zł. Raz na 80-100 tys. km koszt akceptowalny według mnie. 

 

Ogólnie nie chodziło mi o to, że 1.2 TSI EA111 to jakaś wybitna jednostka. Bardziej o kierunek, że szukając auta za 30k czasami warto dać szansę czemuś tańszemu/minimalnie starszemu i też być zadowolonym. Absolutnie też nie namawiam, że grupa VAG to jedyny słuszny wybór. Sam jeżdżę "włoszczyzną". ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...