trepek Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu Przy rocznych przebiegach 5 tys km to prędzej ze starości padną niż z zużycia ;-) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michasm Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu (edytowany) 14 minut temu, Gret napisał: Racja, w ostatnich latach śniegu jak kot napłakał. Dlatego też odraczałem tą wymianę Nokianów. Rozważę też wielosezonowe, jako że robię rocznie ~5000km i to głownie po mieście to pomysł wydaje się nie głupi. Wielosezonowe są spoko. Rok temu ze znajomymi byliśmy w lutym na takich domkach przy wsi i dosyć mocno padało. Mega błoto na dojeździe. Kolega w zimowych mocno się zakopał, a typ pomad 20 lat autem jeździ. Ja wielosezonowych na lajcie przejechałem, a ja od niedawna prowadzę. Pewnie w dużej mierze miałem farta, ale to nie jest tak, że zimowe są jakoś będą znacznie lepsze w terenie. Bierz całoroczne z górnej półki i tyle. Zachwalają Goodyear Vector 4Seazons gen3, bo w ADAC wypadły dobrze. Koniec kombinowania i zmieniania opon. Edytowano 23 godziny temu przez michasm 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheMr. Napisano 23 godziny temu Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu 1 minutę temu, trepek napisał: Przy rocznych przebiegach 5 tys km to prędzej ze starości padną niż z zużycia ;-) Różnie bywa. Zależy od stylu jazdy. Mimo że robię 12-14k rocznie to wielosezon musiałem zmienić po dwóch latach Okazało się że opony nie lubią wysokich prędkości Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gret Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu (edytowany) @michasm ze zmianą to żaden problem mam domek, mam gdzie trzymać drugi komplet kół. Na spokojnie 30 minut i mam koła zmienione. @trepek no właśnie moje Nokiany mają mięsa bardzo dużo ale guma już twarda i zaczyna trochę pękać po bokach. Przypadek że padły od starości ale podejrzewam że za ~500zł jeszcze ten komplet na allegro opchnę Edytowano 23 godziny temu przez Gret Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiak Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu W 307 żony mam wielosezonowe Hankook Kinergy 4S2 i w sumie złego słowa nie powiem na nie. Fakt że auto służy raczej do jazdy wkoło komina, głównie do pracy czy na zakupy i tu się sprawdzają bardzo dobrze. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gang Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu Z wielosezonów polecam klebery, niesamowicie ciche i dobrze trzymające na mokrym. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michasm Napisano 23 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 23 godziny temu Moje też są popękane przy bokach. Nigdy nie myślałem, że to od starości. Diagnosta podczas zakupu auta mówił, że to pewnie od jeżdżenia na niskim ciśnieniu. 9 lat to sporo. W sumie dla świętego spokoju bym wymienił. Na oponach nie ma co oszczędzać. 2 minuty temu, Gang napisał: Z wielosezonów polecam klebery, niesamowicie ciche i dobrze trzymające na mokrym. Tylko Goodyear vector 4Seazons gen3 otrzymał ocenę "dobrą" w teście ADAC. Wszystkie pozostałe wielosezony otrzymały niższe oceny. W sumie świetna reklama Ja bym się nie zastanawiał nawet chwili przed wyborem. Będzie odrobinę głośniej, ale jak u nas w maju potrafi walnąć przymrozek to będzie pewnie bezpieczniej. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Totek Napisano 21 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 21 godzin temu Mnie też korci na wielosezon, niby mam warunki na trzymanie kilku zestawów ale coraz mniejszy sens widzę w tym. Przeważnie jeżdżę wieczorami albo w nocy, to i asfalt jest chłodniejszy, w innych porach wilgotniejszy. Zimy bardziej przypominają wiosnę, śniegu to może tydzień tylko leży. Raczej wielozeson by mi wystarczył. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunzdun Napisano 21 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 21 godzin temu Zmieniłem już w dwóch autach na wielosezon i jestem zadowolony. Ostatnio po zmianie na żony clio nawet bardzo zadowolony, bo nawet po długiej intensywnej jeździe opony nie pływają, nie robią się mniej pewne. Teraz we wrześniu pracę zmieniłem i mam do niej raptem 7 km prostej drogi (nie przez miasto) no to już w ogóle będę robił śmieszne przebiegi i w zasadzie chyba tylko raz w roku opony dostaną taki prawdziwy test. Ja polecam, na jednym siedzą vredesteiny, a na drugim aucie goodyear gen 2. Swoją drogą jest już z nami @bergercs? Potrzebuję pomocy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baQus Napisano 21 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 21 godzin temu Zmigrowany, z ciekawości sprawdziłem sobie od kiedy byłem zarejestrowany na pclab - rejestracja 19 Stycznia 2004. Ciekawe, czy to forum przetrwa 20 lat Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelec7 Napisano 20 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 20 godzin temu Wielosezonówki nie bardzo się nadają na upały. U mnie wciąż sezonowe. Nie ma to jak zimówki premium, napęd na 4 koła i zabawa na śniegu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiak Napisano 20 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 20 godzin temu 1 godzinę temu, baQus napisał: Zmigrowany, z ciekawości sprawdziłem sobie od kiedy byłem zarejestrowany na pclab - rejestracja 19 Stycznia 2004. Ciekawe, czy to forum przetrwa 20 lat U mnie 23 luty 2004 i 58328 postów nastukane...a tu od nowa trzeba zaczynać Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheMr. Napisano 20 godzin temu Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 godzin temu 36 minut temu, Pawelec7 napisał: Wielosezonówki nie bardzo się nadają na upały. U mnie wciąż sezonowe. Nie ma to jak zimówki premium, napęd na 4 koła i zabawa na śniegu. Potwierdzam. Ogólnie ekstremalne warunki są zabójcze i się szybciej ścierają. Ale złego słowa nie mogę powiedzieć o nich, korzystam z Goodyearow chyba 7-8 rok. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KiloKush Napisano 18 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 18 godzin temu Tak jak ktoś pisał. Nawet nie które zimówki premium na mokrym potrafią zachowywać się słabo. A w zimę najczęściej jest właśnie mokro. https://www.tyrereviews.com/ Z ciekawostek w Focusie mam Fulda Kristall Control HP2 to będzie ich 5 zima i wczoraj mierzyłem bieżnik to od 6.2mm do 7.3 mm. A Focus robi tak z 20-30 tys rocznie. Tak więc raczej prędzej zacznę narzekać prędzej na stan gumy niż na ilość bieżnika. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergercs Napisano 13 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 13 godzin temu 7 godzin temu, zdunzdun napisał: Potrzebuję pomocy Jestem, tylko ostatnio mocno zabiegany, więc mniej czasu na forum. Da się gdzieś w ustawieniach, żeby jak na PCL po kliknięciu na temat przenosiło do najstarszego nieprzeczytanego? 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serwal4 Napisano 12 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 12 godzin temu 10 godzin temu, Gret napisał: Siema, Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. Jeśli budżet pozwoli + zakładany przebieg i nie mieszkasz w górach to wielosezon: Wspomniane Goodyear Vector gen-3 (gen-2 dalej w sprzedaży a są dość podobne wizualnie) lub nowość Pirelli SF3: https://allegro.pl/oferta/pirelli-cinturato-all-season-sf3-215-50r17-95-w-3pmsf-xl-15566399314 Całkiem ok, a bliżej ~2100zł za komplet to wspomniane już Kleber Quadraxer 3 lub Hankook 4S Jeśli stricte zima to każdy odpowiednik zimowy GY / Kleber będzie ok; tak samo jak nowe Michelin A7. Testy: https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Sports-Car-All-Season-Tyre-Test.htm https://www.tyrereviews.com/Article/2024-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm Ja póki co zrobiłem ~17 tys. km w Hankook 4S2 w rozmiarze 205/55/r17 (Renault Fluence) i przeżyły ze mną już wakacje na Mazurach, jedną zimę na Śląsku... A w tym roku dzielnie objechały ze mną w upały całe Czechy wokół Ich granic (~2650 kilometrów w 2 tyg.) jak i spontaniczny 5-dniowy wypad na wybrzeże Litwy (~2260 kilometrów) w sierpniu; Przedniej parze daję jeszcze drugie tyle kilometrów lub 3 lata (że na rok 2028 już nowe - a używam ich od maja 2023r); Póki co trzymają bardzo dobrze, ale tak - jak każdy wielosezon tak w upale po paruset km / paru h jazdy zaczyna odpuszczać. Natomiast sytuacji awaryjnych jeszcze nie miałem; 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valeri Napisano 11 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 11 godzin temu Pclaby przejmują forum 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Katystopej Napisano 11 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 11 godzin temu Abordaż 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry.bigl Napisano 8 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 8 godzin temu Siema! :V 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcusfff Napisano 4 godziny temu Zgłoś Udostępnij Napisano 4 godziny temu 18 godzin temu, Gret napisał: Siema, Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. Wyznaję filozofię, że do opony zawsze warto dopłacać i kupować możliwie najlepszą na jaką Cię stać. Dopłacisz 500-1000 zł do kompletu i niech chociaż raz droga hamowania skróci się o metr albo niech w tej jednej sytuacji tylko troszkę lepiej utrzymają Cię w łuku niż inne i zwraca Ci się to z nawiązką. To w końcu jedyna część, która łączy samochód z nawierzchnią. Również jestem fanem wiekosezonówek, ale do samochodów miejskich. A przynajmniej tych, które miasta nie opuszczają. Wtedy faktycznie jest to wygodne i sam tak mam. Dużo jednak jeżdżę po trasach drugim samochodem i tam sezonówki muszą być. A żeby tylko nie teoretyzować, polecam Conti TS870P. Dobrze sprawuje się na mokrym, suchym i jest bardzo cicha. Z drugiej strony jest trochę mniej odporna na aquaplanning niż inne i ma słaby rant ochronny. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się