Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 2.02.2025 o 11:31, Arczevski napisał(a):

Mam przedliftową Insignię 2.0 CDTI z 2010, zanim ją kupiłem założenia były takie, że nie chce diesla i niekoniecznie chcę Opla :D Raczej nie jest to polecane autko, zrobiłem nią 90k km więc coś tam powiedzieć mogę. Akurat poprzedni właściciel przed sprzedażą zrobił w mojej sprzęgło i dwumasę, wymienił też kolektor ssący na nowy. Co się może zepsuć, patrząc po grupce na FB - panewka lubi się obrócić i różne problemy z elektroniką. W swojej zaraz po kupnie wymieniłem tę uszczelkę smoka na nową, przy okazji mechanik przejrzał panewki i było git. Jakoś niedługo po kupnie zaczęły się odzywać łożyska, ale to imo kwestia też przebiegu, auto miało wtedy ze 210k, więc po kolei były wymieniane, pamiętam że z coś koło 5 stów za jedno wychodziło. Generalnie to raczej sama eksploatacja, ale jak na Opla (albo moje wyobrażenie o Oplu) to najtaniej nie jest.

 

Przetwornice w lampach z przodu - woda z lamp zbiera się prosto na nie, bo są pod spodem i lubi je szlag trafić. Ori hella 600zł, zamienniki są taniej, ale wywalają błąd. Jedną musiałem zmienić, a same lampy, tzn jedną, też wysyłałem na uszczelnienie.

 

U mnie w ostatnim czasie elektryczna klapa przestała się otwierać, okazało się że woda dostawała się na moduł, który jest w bagażniku po prawej stronie w skrytce - jest na YT filmik gdzie gość wyjaśnia którędy to się dostaje (puszcza stare uszczelnienie na 2 plastikach) i jak to poprawić. W każdym razie ten moduł powodował niesamowite cyrki w elektronice, kupiłem zamiennik (250zł jakoś), dostępne tylko NTY, i jest git.

 

Najważniejsze regularnie wymieniać olej i pilnować tego nieszczęsnego DPF, gdzie jak nie masz dorobionej diody, to trzeba się nauczyć kiedy się wypala. W trasie to tam wywalone, ale jak się kręcisz po miejscu to raz dwa ogarniesz - podwyższone obroty i specyficzny, metaliczny dźwięk silnika na niskich obrotach. Ja już nauczony że jak podjeżdżam pod blok to kontrolnie jeszcze sprawdzam obroty, chwilowe spalanie na wolnych (wtedy skacze tak pomiędzy 1,5l-2l/h).

 

W moim przypadku poza tym modułem i przetwornicą, to generalnie eksploatacja. Olej i filtry średnio 2x w roku, hamulce przód/tył też już były robione. Samo auto w miarę wygodne, akurat wczoraj jeździłem do KRK i z powrotem, jakieś 500km, przyjemne spalanie po trasie.

 

A jeszcze mi się przypomniało, że ostatnio poluzował się kabel od rozrusznika i nie chciała odpalić, no tak :E W każdym razie to chyba jedyna taka sytuacja w ciągu tych 5 lat, że zastrajkowała i trzeba było ją ściągnąć na lince.

Ja nie zliczę ile razy podjeżdżam pod dom i ja już wiem, że będę zawracał, bo oczywiście to gówno musiało się zacząć wypalać. Najgorzej jak koniecznie musisz już do domu, ale przecież nie przerwiesz wypalania DPF :D

Miałem Insignie 2 lata z tym silnikiem do tego w automacie i cieszę się, że sprzedałem.

 

Auto nie było zmęczone, miało 200tyś, uderzone nie było i wersja wyposażenia dość fajna ale sam samochód to straszna tandeta. Wygłuszenie w tym aucie nie istnieje, silnik pracuje jak traktor (chociaż dostawał olej Liqui Moly) i nie miał mechanicznie żadnych problemów. Auto z 2011r wyglądało gorzej niż moja starsza bmka, sanki, wahacze, okolice amortyzatorów tylnych i doły drzwi to rdza i rdza. Sanki można wymienić w całości tylko silnik trzeba targać. Wnętrze trzeszczy i sama jakość materiałów to plastik fantastik a fotele recaro poza wyglądem komfortu nie prezentują niestety. Silnik pomijając słynną uszczelkę smoka zaciera się przez DPF głównie na trzeciej panewce która jest zaraz za filtrem a do tego częste wypalanie i wysokie temperatury oraz rozrzedzanie oleju przez ropę przy przerwanej procedurze wypalania nie pomaga. Lampy można naprawić rzeźbiąc i wycinając moduł DRL dremlem w lampie od spodu co drastycznie obniża koszty. Moduły są na allegro bez problemu. Sterownik od klapy tylnej też się sypnął, chińczyk nie działa tak dobrze jak oryginał (już sama ilość elektroniki na nim o czymś świadczy), niby działa ale np nie odłącza pompy zaraz po otwarciu bagażnika, nie reaguje za każdym razem. Różnych drobiazgów i niektórych podzespołów nie ma z zamiennika i trzeba polować na używki lub pytać w serwisie. 

 

Ogólnie auto jest ładne, stosunkowo tanie i bogato wyposażone ale wykonane byle jak, niekoniecznie dynamiczne i w niektórych jak widać sytuacjach upierdliwe i nie do końca tanie w eksploatacji. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Jeśli jeszcze ktoś nie widział (najłatwiej było na to trafić oglądając "Newsy bez cenzury"):

„Bezpieczni w ruchu drogowym” finał III edycji konkursu filmowego zorganizowanego przez koronowskich policjantów: miejsce pierwsze uczniowie SP (!!):

 

 

  • Like 5
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jaki może być powód tego, że silnik BMW po odpaleniu z rana przez 2-3 sekundy (nie raz krócej) pracuje nierówno? Świece żarowe nowe, przekaźnik świec nowy oem BMW. Im zimniej tym dłużej nim trzepie. Jak już chwilę popracuje i go zgaszę, to po odpaleniu jest ideolo. Gdy postoi dłużej i zdąży mocno wystygnąć, to objaw znów występuje. Muszę jakoś nakierować mechanika, bo te cymbały u mnie nic nie potrafią znaleźć jak im palcem lub kompem nie pokażesz.

Edytowane przez dannykay
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, trepek napisał(a):

Niskie ciśnienie paliwa albo powolne problemy z kompresją.

Ciekawe, ciekawe :/

 

Godzinę temu, lesiu155 napisał(a):

A nie słychać, żeby na 3 cylindry np pracował? 

Trudno mi ocenić.

 

 

To telepanie nigdy nie trwało dłużej niż te 3 sekundy. Jak było -7 to trząsł się 3 sekundy, a przy -1 ledwo można wychwycić. Zastanawiam się nad układem paliwowym, bo pali mi to jak smok. Co prawda aktualnie jazda raczej typowo miejska, ale 11,5/100, to chyba trochę za dużo :)

Edytowane przez dannykay
Opublikowano

Wracając na chwilę do tematu Insignii. Sprawdziłem z ciekawości jaki jest obecnie koszt świec żarowych z czujnikiem ciśnienia (Beru PSG006). Jedyne ~1400 zł za sztukę. Jak się "dobrze" trafi silnik może być wyposażony w takie 4... :E

Opublikowano
1 godzinę temu, dannykay napisał(a):

To telepanie nigdy nie trwało dłużej niż te 3 sekundy. Jak było -7 to trząsł się 3 sekundy, a przy -1 ledwo można wychwycić. Zastanawiam się nad układem paliwowym, bo pali mi to jak smok. Co prawda aktualnie jazda raczej typowo miejska, ale 11,5/100, to chyba trochę za dużo :)

To może wskazywać na lejące wtryski.

Opublikowano

@dannykay

 

Sprawdź świece żarowe. Skoro problem jest widoczny przy niższych temperaturach to tutaj bym się pierw sfokusował. Bo problemów może być kilka, a najlepiej zaczynać diagnostykę od rzeczy najszybszych i najłatwiejszych do sprawdzenia.

Opublikowano (edytowane)

Żeś se kupił diesla, to znajdź sobie dobrego majstra od diagnostyki. Taki urok diesli, że bez dobrej diagnostyki będzie wróżenie z fusów i niepotrzebne wydawanie pieniędzy Trzymam kciuki, że będzie bzdura :thumbup: 

 

Następnym razem spróbuj zagrzać kilkukrotnie świece. Czy coś się zmieni. A jak nie, to za miesiąc minie zimno. Może na przyszłą zimę problem się nasili, to będzie prostszy do zlokalizowania.

 

Tylko to spalanie zastanawiające. Na jakim odcinku pali Ci te 11 litrów?

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, marko napisał(a):

Tylko to spalanie zastanawiające. Na jakim odcinku pali Ci te 11 litrów?

To jest średnie ze zbiornika i 11,5 to jest z kompa. Jakby policzyć z dystrybutora, to 12 wyjdzie.

 

mieszkanie > żłobek - 3km

Żłobek > praca - 1km

praca > żłobek - 1km 

Żłobek > mieszkanie - 3km

Mieszkanie > budowa - 8km

budowa > mieszkanie - 8km

+ czasem wyskok 20-30km w jedną stronę. 
 

Standardowy rozkład jazdy :) tak, wiem, że ten diesel jest bez sensu, dlatego intensywnie myślę nad sprzedażą, ale nie mam zbytnio czasu się tym zająć… Pisałem o tym. 

Edytowane przez dannykay
Opublikowano (edytowane)

Pany jak to jest z tym OC przy zakupie auta. Brachol we wrześniu opłacił całe, gdy mi auto sprzedał to poszedł zgłosić zmianę właściciela, ale nie chciał zwrotu składki. Po przerejestrowaniu auta jak już cepik przemielił pokazała mi się polisa wrzesień - wrzesień. Nagle dziś dostaję pismo od ubezpieczyciela, że mam zapłacić od daty zakupu (18 listopad ) do tej daty wrześniowej. Na piśmie stary numer rejestracyjny, do tego całkiem inny numer polisy :hmm:

 

Edit 

Na stronie ufg znów numer ten co na wezwaniu.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
58 minut temu, dannykay napisał(a):

To jest średnie ze zbiornika i 11,5 to jest z kompa. Jakby policzyć z dystrybutora, to 12 wyjdzie.

 

mieszkanie > żłobek - 3km

Żłobek > praca - 1km

praca > żłobek - 1km 

Żłobek > mieszkanie - 3km

Mieszkanie > budowa - 8km

budowa > mieszkanie - 8km

+ czasem wyskok 20-30km w jedną stronę. 
 

Standardowy rozkład jazdy :) tak, wiem, że ten diesel jest bez sensu, dlatego intensywnie myślę nad sprzedażą, ale nie mam zbytnio czasu się tym zająć… Pisałem o tym. 

zależy jaki ruch, ale moje A3 2.0 TDI po Łodzi potrafi i 12 wciągnąć jak muszę zrobić trasę pn - płd w godzinach szczytu :E  więc nie jestem jakoś mocno zdziwiony.

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, dannykay napisał(a):

To jest średnie ze zbiornika i 11,5 to jest z kompa. Jakby policzyć z dystrybutora, to 12 wyjdzie.

 

mieszkanie > żłobek - 3km

Żłobek > praca - 1km

praca > żłobek - 1km 

Żłobek > mieszkanie - 3km

Mieszkanie > budowa - 8km

budowa > mieszkanie - 8km

+ czasem wyskok 20-30km w jedną stronę. 
 

Standardowy rozkład jazdy :) tak, wiem, że ten diesel jest bez sensu, dlatego intensywnie myślę nad sprzedażą, ale nie mam zbytnio czasu się tym zająć… Pisałem o tym. 

Norma, nie szukaj dziury w całym. Outlander na takich odcinkach wciąga mi pod 13 jak jest normalna zima 8:E

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Kowal_ napisał(a):

Jak zgłosił w ubezpieczalni zmianę, a chcą kasę to znaczy tyle, że mają burdel w papierach.

Zwłaszcza że nie jest to jakaś dopłata rzędu "przekalkulowane i dopłać pan 100" tylko 600. Tak jakby naliczyli 10 miesięcy jakby nieopłacone w ogóle było...a płacone było, bo mi nawet dał z autem potwierdzenie przelewu na pełną kwotę.

Edytowane przez Krzysiak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...