Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, JeRRyF3D napisał(a):

Ale... takie mało być w założeniu.

Ale można to zrobić dobrze albo źle, a w tej grze wyszło średnio. Minecraft z tekturami 1x1 też jest sterylny i czysty a nie powie nikt że to dobra grafika. 

Opublikowano
W dniu 15.03.2025 o 09:01, SebastianFM napisał(a):

@HappyLittleGamer, następny. Jaka symboliczna poprawa? Pokaż mi gry z 2015 roku, które wyglądają tak jak np. A Plague Tale Requiem, Alan Wake 2, Indiana Jones, Black Myth Wukong, Horizon Forbidden West.

Gdybyś komuś kto nie gra w gry odpalił dzisiejsze gry i te poniższe tytuły grając kilka metrów od ekranu np. na konsoli to ktoś taki żadnej różnicy by nie zauważył.

 

Filmik wrzucony w 2015 roku:

 

 

Filmik wrzucony w 2015 roku:

 

 

Tutaj 2016 rok:

 

 

Można byłoby pomyśleć, że to ostatni Indiana Jones:

 

Battlefield-1.jpg

 

W ogóle podałeś np. Horizona czyli grę Sony które słyną z takich sztuczek technologicznych jak głębia ostrości czy też blur, a gdy tego nie ma to ich gry wcale dobrze nie wyglądają pod względem terenu, oni mają tylko dobrą roślinność i modele postaci

 

0f25b7b4b02ac3f81e69.jpg

dab559b52a0f0e3b5d45.jpg

 

Dla kogoś kto gra w gry rzadko i dostanie takie efekty na oczy to później będzie mylnie mówił, że gry na konsole wyglądają najlepiej:

 

5aa83b6bd4726761bebb.jpg

 

Także dużej różnicy pomiędzy 2015 i 2025 nie ma jak w przypadku 1995>2005>2005>2015.

  • Upvote 1
Opublikowano
13 minut temu, Gothic napisał(a):

Gdybyś komuś kto nie gra w gry odpalił dzisiejsze gry i te poniższe tytuły grając kilka metrów od ekranu np. na konsoli to ktoś taki żadnej różnicy by nie zauważył.

Słowo klucz. "komuś kto nie gra w gry". To nie jest fachowiec, którego opinię warto brać pod uwagę.
Ten kto "się zna", będzie widział różnice nawet między FENOMENALNYM przecież w swoim czasie Horizonem 1, a jego v.2, która wyszła niewiele później.

A że nie ma porażającego skoku? Dobijamy do ściany jakości.

Inaczej ujmę.
Czego Ci brakuje i czego oczekujesz & jakiego rozwoju "wizualnego"?
Nie idźmy w fizykę, AI, tylko w to "co widać".

  • Upvote 1
Opublikowano

W Battlefroncie z sukcesem zastosowano fotogrametrię, gra robiła piorunujące wrażenie jak na swoje czasy. I do dziś faktycznie wygląda bardzo dobrze. W dwójce ten efekt nie do końca udało się powtórzyć.

Opublikowano (edytowane)

@Gothic, większość twojej odpowiedzi jest nie na temat więc nie będę się do tego wszystkiego odnosić. Dyskusja jest o tym, czy w ciągu 10 ostatnich lat jest postęp w grafice w grach więc daruj sobie jakieś gdybanie o tym czy jak ktoś nie zna się na grach i siedzi daleko od telewizora to zobaczy różnicę. Nie podałeś ani jednej gry z 2015 roku, która ma grafikę na takim poziomie jak moje przykłady nowych gier. Głupoty piszesz o jakichś sztuczkach. W Horizon Forbidden West możesz wyłączyć Motion blur i DoF i to i tak nic nie zmieni. W ostatnim zdaniu sam sobie przeczysz, ponieważ piszesz, że jednak jest różnica pomiędzy grafiką w grach z 2015 i 2025 roku. Zajrzyj sobie do tematu Niesamowita oprawa graficzna i artystyczna czyli screeny z najpiękniejszych gier. Są tam zrzuty ekranu z gier z 2015 r. czy raczej z nowszych? 😁

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano (edytowane)

@Sebastian StrzelecNiewielu gra obecnie w starsze tytuły, bo mogą mieć je za sobą.
Sam nadrabiam stare gry, to może doczekasz się paru zrzutów, choć rzadko robię jakieś fotki w grach :E 
Przy okazji dyskusji o AC, sprawdziłem jak AC:Unity działałoby na rtx3070 i to wygląda bardzo dobrze:

Jak wrócę do Batmana to będzie więcej, teraz wygrzebałem coś z dysku:
20240905234359_1.thumb.jpg.61ee8a7ac262e31c4440581f89c97ea6.jpg

 

Edit. Oh, jeszcze jeszcze jest Metal Gear Solid:GZ oraz V, gdzie silnik skalował się aż do poziomu PS3.
W sumie film nie najlepszy, ale pierwszy z brzegu :E 
 

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
20 godzin temu, galakty napisał(a):

Albo profiler, tam można wymusić x3/x4 (nie wiem czy działa ale skoro apka Nv działa to raczej tak, działa tak samo)

hej, a jakim profilerze mowa? 

i dlaczego jest FG, co dodaje 1 klatke,a pozniej od razu X3 i X4? dlaczego nie ma x2? chyba ze cos zle odczytuje 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, samsung70 napisał(a):

hej, a jakim profilerze mowa? 

i dlaczego jest FG, co dodaje 1 klatke,a pozniej od razu X3 i X4? dlaczego nie ma x2? chyba ze cos zle odczytuje 

Apka nie nazywa się profiler, tylko Nvidia Prolile Inspektor :)  Ale często, gęsto ludzie piszą profiler, za co zostałem zjeb..y :niegrzeczny:

https://github.com/Orbmu2k/nvidiaProfileInspector/releases/download/2.4.0.19/nvidiaProfileInspector.zip

 

Na fotce jest zaznaczona opcja FG i możliwość wyboru x2/x3/x4. Na końcu Aplly trzeba kliknąć i już.

 

1.jpg

Edytowane przez leven
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 20.03.2025 o 07:55, IceMan napisał(a):

Szybkie pytanko odnośnie nowego MFG.

Czy jeśli gra obługuje stary FG, to mogę ją zmusić do pracy z nowym MFG np. x3 ? Oczywiście na rtx5xxx

Zapomniałem/przegapiłem bardzo istotną sprawę: seria 5xxx ma mozliwość korzystania z FG wbudowanego w sterownik grafiki, który nazywa się: NVIDIA Smooth Motion

 

"NVIDIA Smooth Motion działa wyłącznie w trybie x2, a więc nie jest alternatywą dla Multi Frame Generation, działających także w trybach x3 oraz x4. Obecnie model Smooth Motion jest dostępny wyłącznie dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 5000, co być może miało być dodatkową zachętą do wyboru nowej generacji Blackwell. Producent jednak już potwierdził, iż model AI trafi także do generacji Ada Lovelace (GeForce RTX 4000). Nie ma natomiast żadnych informacji, które by wskazywały, iż Smooth Motion trafi w przyszłości także dla kart GeForce RTX 2000 oraz GeForce RTX 3000."

 

https://www.purepc.pl/nvidia-smooth-motion-frame-generation-z-poziomu-sterownika-dla-gier-bazujacych-na-api-directx-11-i-directx-12

 

2.jpg

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...