Skocz do zawartości

DOOM: The Dark Ages - PC, XSX, PS5


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Brak glory kills? Zawód. :( 

 

Fajnie, że próbują czegoś nowego, ale sterowanie ogromnym mechem czy smokiem nie wygląda interesująco - wydaje się bardzo uproszczone. Na szczęście podobno nie ma tego zbyt wiele. Poza tym duży nacisk na fabułę i sporo cutscenek? Moim zdaniem to zupełnie niepotrzebne w tego typu grze.

 

Opublikowano

Nas razie dla mnie lipnie to wygląda, regres w szybkości rozgrywki, jakieś blokowanie tarcza i przyciągnie się do przeciwnika...

No powiem jestem trochę zaskoczony, bo wygląda to bardziej jak Doom 2016, który w porównaniu do Eternal jest mega powolny i wręcz nudny.

 

Opublikowano (edytowane)

Obejrzałem. Otwarte areny gdzie świecące kulki niespiesznie zmierzające w naszą stronę, pranie mobków kulą na łańcuchu, jak na jakiejś wiejskiej zabawie, latanie na smoku (co to ma być, jakaś nowa odsłona Drakana?), walki na pięści w gigantycznym mechu..., wygląda na to, że z tych nowych odsłon, to ta z 2016 zostanie jedyną w którą zagrałem.

Edytowane przez Ryszawy
  • Upvote 2
Opublikowano

Ja tym 'nowym' Doomem od Eternal jestem rozczarowany i wygląda na to, że tu będzie podobnie. Miało być mroczniej i poważniej, a wciąż widzę oczojebne pickupy wszędzie, które całkowicie psują mi immersję.

Opublikowano
2 godziny temu, Jaycob napisał(a):

Brak glory kills? Zawód. :( 

 

Fajnie, że próbują czegoś nowego, ale sterowanie ogromnym mechem czy smokiem nie wygląda interesująco - wydaje się bardzo uproszczone. Na szczęście podobno nie ma tego zbyt wiele. Poza tym duży nacisk na fabułę i sporo cutscenek? Moim zdaniem to zupełnie niepotrzebne w tego typu grze.

 

Nacisk na fabułę na plus. Do strzelania dla odstresowania będzie Painkiller.

Opublikowano (edytowane)

Doom 3 jeszcze nawiązywał stylem do poprzednich części i miał super klimat. Tego Doom`a, to nawet nie wiadomo do czego to porównać :stukniety:

Edytowane przez Alek_M
  • Upvote 1
Opublikowano

Nie wiem czy bardziej nie chodziło o to, że fabuła w Doomie pasuje jak pięść do nosa. ;) A że się da, udowodniła właśnie trójka, która jednak zauważalnie odeszła od klasycznej konwencji tej serii. Doom z 2016 znów do niej nawiązał, ale dodając będący na wznoszącej fali parkour, co jeszcze bardziej uwydatniono w Eternal. To znów też nie każdemu odpowiadało (mi się nowa jedynka podobała bardziej od dwójki). W Dark Ages walka ma być znów bardziej ground based, pomijając etapy ze smokiem (oby jak najkrótsze).

  • Like 1
Opublikowano

Jeśli nie podobała się komuś walka z Marauderem w Eternalnu to mam złe wieści, bo z prawie każdym wrogiem będzie się w tej grze walczyło na takiej zasadzie, różnica jest tylko taka że Maraudera nie dało się inaczej zabić a tutaj teoretycznie można po prostu wywalić w kolesia pół magazynku i padnie, tak przynajmniej twierdzi osoba która grała już w grę. 

Do tego otwarty świat, brak (lub uproszczenie) glory kills które były w zasadzie wizytówką nowej serii, prawdę mówiąc to niewiele mi się w tej grze podoba, pod względem rozgrywki to wywrócili tą grę do góry nogami i w niczym (oprócz grafiki i potworów) nie przypomina ona poprzednich odsłon.

 

Zazwyczaj jestem za tym, żeby nie bać się w grach odważnych zmian, bo nie chce żeby to wyglądało jak Assasynach, ale w tym przypadku chyba Elden Ring komuś wszedł za mocno i ślepo popędzili za modą, zapominając o tym jaką gre robią.

Straciłem zainteresowanie tą grą, szkoda.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Nas razie dla mnie lipnie to wygląda, regres w szybkości rozgrywki, jakieś blokowanie tarcza i przyciągnie się do przeciwnika...

No powiem jestem trochę zaskoczony, bo wygląda to bardziej jak Doom 2016, który w porównaniu do Eternal jest mega powolny i wręcz nudny.

 

W opcjach będzie można zwiększyć szybkość rozgrywki nawet o 50%.

 

Mi akurat bardzo fajnie grało się w tą odsłonę z 2016 r. natomiast nie spodobały mi się zmiany wprowadzone w Eternal, np. elementy zręcznościowe czy itemy w kolorach tęczy.

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.04.2025 o 10:04, Kadajo napisał(a):

Nas razie dla mnie lipnie to wygląda, regres w szybkości rozgrywki, jakieś blokowanie tarcza i przyciągnie się do przeciwnika...

No powiem jestem trochę zaskoczony, bo wygląda to bardziej jak Doom 2016, który w porównaniu do Eternal jest mega powolny i wręcz nudny.

 

Same doskonałe informacje, im dalej od tego 💩 Eternala, tym lepiej! 😍

Edytowane przez Zas
  • Upvote 1
Opublikowano

Był irytujący i pozbawiony swobody (konkretna broń skuteczna przeciwko konkretnemu wrogowi), a do tego posiadał mega wkur.. elementy platformowe..

 

Tutaj też nie wszystko mi się podoba po obejrzeniu filmów wyżej - smok faktycznie karykaturalny (mech powinien być OK), fabuła potencjalnie żenująca, do tego nie wiem, czy jednak tarcza nie będzie nazbyt wyeksponowana, a otwarte tereny zbyt duże (faktycznie przypomina to Serous Sama) - nadal jednak zapowiada się gra lepsza niż Eternal, a to już duży plus sam w sobie.

  • Like 1
Opublikowano
7 minut temu, Zas napisał(a):

Był irytujący i pozbawiony swobody (konkretna broń skuteczna przeciwko konkretnemu wrogowi), a do tego posiadał mega wkur.. elementy platformowe..

Oglądałeś gameplaye z The Dark Ages? Czy wg Ciebie walka w tej grze wygląda lepiej? Postrzelać to tam możesz sobie chyba tylko do tych najsłabszych mobów którzy padają w zasadzie od wszystkiego i którzy czasem występują faktycznie w ilościach hurtowych, z całą resztą wrogów walczysz na zasadzie odbijania ataków i kontrowania, ja wiem że graficznie to wszystko wygląda fajnie, że Eternal na padzie mógł być za dużym wyzwaniem, ale serio... nie wydaje wam się że w tym Doomie jest trochę za mało strzelania? Co samo w sobie wydaje się dziwaczne.

 

Opublikowano

Trudno powiedzieć. Zależy, jaka będzie paleta bosów i broni, na poprzednich materiałach były chyba mocniejsze pukawki, od których padali duzi przeciwnicy. Nie chce mi się oglądać raz jeszcze i sprawdzać. Wstępnie jestem na tak pomimo obaw jak wyżej, no ale jeśli masz rację, to wyjdzie po prostu kolejny nieudany, przekombinowany DOOM :E 

Opublikowano
1 godzinę temu, Zas napisał(a):

Był irytujący i pozbawiony swobody (konkretna broń skuteczna przeciwko konkretnemu wrogowi), a do tego posiadał mega wkur.. elementy platformowe..

 

Tutaj też nie wszystko mi się podoba po obejrzeniu filmów wyżej - smok faktycznie karykaturalny (mech powinien być OK), fabuła potencjalnie żenująca, do tego nie wiem, czy jednak tarcza nie będzie nazbyt wyeksponowana, a otwarte tereny zbyt duże (faktycznie przypomina to Serous Sama) - nadal jednak zapowiada się gra lepsza niż Eternal, a to już duży plus sam w sobie.

A ja się w niej bawiłem jak za dawnych czasów ala Quake Arena, dynamika rozgrywki wyniosła tą grę na nowy poziom. W życiu bym nie pomyślał ze Doom może być taki. Jak potem wróciłem do 2016, którego nadal lubię to jednak myślałem ze zasnę i ze ktoś mnie przyspawał do podłogi. :D

Dla tych, co uwielbiali 2016 bardziej niż Eternal, no na ten moment wygląda ze nowy Doom właśnie bardziej będzie przypominał tamtego Doom'a. No ale to się jeszcze okaże.

No i ciekawe co z muzyka, bo jak wiadomo nie napisze jej już Mick Gordon, który stworzył już ikoniczne OST z 2016 i Eternal.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...