galakty 3 535 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia Za dużo już osprzętu i ekologii żeby diesla brać do miasta, jeszcze 10-15 lat temu niejeden był lepszy od benzyny w danym koncernie, a dziś... 1
GordonLameman 8 882 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia Moje doświadczenia z 2.0 TDI są świetne. A sporo po mieście jeździłem (szczególnie przez pierwsze dwa lata). 2
galakty 3 535 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia Tak, do tego 1.6 CRDi, 1.6 HDI - dobrze wspominam. Kolega z pracy do tej pory ma A4 z 2011 2.0TDI po chipie w manualu, powiem szczerze robi robotę nawet dziś.
GordonLameman 8 882 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia Ja też zrobiłem sobie chipa i to tylko boxem - 150@190KM i co najważniejsze prawie 400NM. Jeździło to świetnie a paliło jeszcze mniej
Gret 622 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia Diesel do miasta jest ok ale jakiegoś dużego, gdzie od strzała robi te 20km. U mnie to by była porażka jak z jednego końca miasta do drugiego mam 8km.
huudyy 3 000 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia (edytowane) 18 minut temu, GordonLameman napisał(a): Moje doświadczenia z 2.0 TDI są świetne. A sporo po mieście jeździłem (szczególnie przez pierwsze dwa lata). W moim audi parę dni temu pękło 80k przejechane przeze mnie (240k łącznie), nie narzekam 2 minuty temu, Gret napisał(a): Diesel do miasta jest ok ale jakiegoś dużego, gdzie od strzała robi te 20km. U mnie to by była porażka jak z jednego końca miasta do drugiego mam 8km. Chyba że są korki jak w Łodzi, spalanie potrafi rosnąć dramatycznie. To jest silnik stworzony na trasy Edytowane 10 Grudnia przez huudyy 1
Gret 622 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia W Niemczech na taxi same 2.0 cdi i tłuką po 500tys. na korki to rower
galakty 3 535 Opublikowano Czwartek o 07:22 Opublikowano Czwartek o 07:22 11 godzin temu, Gret napisał(a): Diesel do miasta jest ok ale jakiegoś dużego, gdzie od strzała robi te 20km. U mnie to by była porażka jak z jednego końca miasta do drugiego mam 8km. A ja stwierdzę że wręcz przeciwnie. Stojąc w korkach co z tego że silnik rozgrzany, jak ciągle na wolnych obrotach chodzi i generuje dużo sadzy? Lepiej jest jechać te 40-50 km/h.
Boldwyn 124 Opublikowano Czwartek o 07:54 Opublikowano Czwartek o 07:54 (edytowane) 15 godzin temu, Kyle napisał(a): ... a reszta to benzyny? (w praktyce obecnie to głównie turbo-benzyny) Te 10% elektryków, to i tak więcej niż się spodziewałem, natomiast 6% hybryd - zadziwiająco mało. Bo te 6% to hybrydy plug-in. Hybryd ogólnie, wliczając pluginy, mildy i pełne jest 48% A w sumie ciekawe do której kategorii się liczą diesle MHEV (diesli FHEV nie kojarzę żeby ktoś robił). Edytowane Czwartek o 08:02 przez Boldwyn
SuLac0 393 Opublikowano Czwartek o 08:26 Autor Opublikowano Czwartek o 08:26 dla zainteresowanych -swieta i nowy rok darmowego ladowania +350kW
DjXbeat 572 Opublikowano Czwartek o 09:33 Opublikowano Czwartek o 09:33 Nie śledziłem Greenwaya od zeszłego roku ale z tego co widzę teraz na aplikacji to bardzo mocno się rozbudowali. Mają najdroższe ceny więc podstawą do podróżowania nie są ale na jedno szybkie uzupełnienie energii jak najbardziej Sporo Hub 300-400kW przybyło.
trepek 1 474 Opublikowano Czwartek o 09:41 Opublikowano Czwartek o 09:41 17 godzin temu, Kyle napisał(a): natomiast 6% hybryd - zadziwiająco mało. Pewnie pluginy.
SuLac0 393 Opublikowano Czwartek o 10:21 Autor Opublikowano Czwartek o 10:21 @DjXbeat powiem szczerze, ze tez mnie troche zaskoczyli z ciekawosci moze podjade i sprawdze. "janusze" juz kombinuja jak obejsc ta "pierwsza" sesje multi-kontami, gdzie na 99% GW sprawdza ID auta ehh polska 1 1
DjXbeat 572 Opublikowano Czwartek o 10:21 Opublikowano Czwartek o 10:21 (edytowane) 3 godziny temu, galakty napisał(a): Stojąc w korkach co z tego że silnik rozgrzany, jak ciągle na wolnych obrotach chodzi i generuje dużo sadzy? Lepiej jest jechać te 40-50 km/h. Stojąc w korkach to dzisiejsze silnika diesla są wyłączone poprzez Start-Stop albo wypalają sobie DPF W zależności co komputer zasugeruje. @SuLac0 Nie mam teraz potrzeby podróżowania więc nie będzie okazji do sprawdzenia a specjalnie nie będę gnał by mieć za free. Urodził się Nam syn więc teraz to tylko wypady okoliczne po prowiant, lekarz, pielęgniarka itd. Nawet auto ładuje 30-50% bo nie potrzeba więcej 😂 Jutro tylko 2 kursy zrobie +200km bo z Tatą na chemioterapię. Edytowane Czwartek o 10:29 przez DjXbeat 1 1
galakty 3 535 Opublikowano Czwartek o 10:31 Opublikowano Czwartek o 10:31 6 minut temu, DjXbeat napisał(a): Stojąc w korkach to dzisiejsze silnika diesla są wyłączone poprzez Start-Stop albo wypalają sobie EGR W zależności co komputer zasugeruje. Chyba DPF EGR to się zaślepia 1
SuLac0 393 Opublikowano Czwartek o 10:32 Autor Opublikowano Czwartek o 10:32 no i gratki a promka jest do 11.01 , wiec jest czas
DjXbeat 572 Opublikowano Czwartek o 10:32 Opublikowano Czwartek o 10:32 Poprawiłem się zanim o tym wspomniałeś
Wu70 747 Opublikowano Czwartek o 11:29 Opublikowano Czwartek o 11:29 Fajna promocja, akurat w grudniu szykuje mi się cała jedna trasa To sobie przetestuję ile pójdzie maks kW w zimowych warunkach. 2
SuLac0 393 Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu "argumentow" antyBEV ubywa szybko. chyba tylko diesli na drogach szybciej ubywa https://wysokienapiecie.pl/115573-stalo-sie-argument-o-emisyjnosci-elektrykow-w-polsce-upadl/ 1
galakty 3 535 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Benzyny gorzej od diesli? Czy źle to czytam.
DjXbeat 572 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) 7 minut temu, galakty napisał(a): Benzyny gorzej od diesli? Czy źle to czytam. Najlepszy diesel może wyemitować mniej C02 niż najgorszy spalinowy benzynowy Edytowane 17 godzin temu przez DjXbeat 1
galakty 3 535 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu No ale tam jest użytkowane w Polsce Co drugi z wyciętym DPF i lejącymi wtryskami, a tu benzyny gorsze gdzie większość to małe jednostki albo turbo, a nie stare V8 HEMI.
DjXbeat 572 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Premia świąteczna wjechała na konto to i rozpusta w biały dzień 1
Qrdello 907 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) W dniu 10.12.2025 o 17:56, Kyle napisał(a): Sądzę, że większość osób raczej nie robi dłuższych tras na co dzień, a diesle, szczególnie współczesne, są do długich tras stworzone. Z drugiej strony dzisiejsze turbo-benzyny z GPF to przypominają kłopotliwością na krótkich trasach turbo-diesle z GPF. Do długich tras - tak, ale przede wszystkim do mądrego użytkowania. Na krótkich odcinkach też da się diesla użytkować, tylko taktykę odpalam-rura-gaszę, szczególnie w zimie, można sobie włożyć między bajki. To i system stop-start mieć zawsze na off. Edytowane 17 godzin temu przez Qrdello
galakty 3 535 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu 34 minuty temu, Qrdello napisał(a): taktykę odpalam-rura-gaszę Tego to żaden silnik nie zniesie, nawet benzynowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się