Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

W blabli jest ostatnio niezły syf i ciężko się przebić stąd ten temat. 

Lagunę mam już 10 rok i chyba przychodzi czas na zmianę. Mimo tego że auto jest bezawaryjne i sprawdza się u mnie wyśmienicie, krótkie dystanse nie robią na niej wrażenia. Spalanie 13l/100 też mi nie przeszkadza bo robię rocznie tym autem z ~5-6tyś. 

Szukam czegoś do 100tyś. ~5-6 latek. Biorę pod uwagę każdy segment. Z wymagań to chciałbym żeby to auto sprawdziło się na krótkich dystansach stąd biorę pod uwagę tylko benzyny. Na elektryka nie mam budżetu a hybrydy typu toyota odpadają bo nie zdzierżę ich środka. Osiągami nie chciałbym się cofnąć w porównaniu do Laguny tj. 9.4s do 100km/h. Skrzynie biegów preferuję automat ale zacząłem się rozglądać za Mazdami 3/6/CX5/3 i tam podobno manuale są świetne. 

Z wymagań to także światła przednie matrycowe led, zawsze chciałem mieć taki bajer. 

Na ten moment faworytem jest wcześniej wspomniana Mazda 3. 2.0 150 lub 180.  Przekonuje mnie do niej wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Mało skomplikowane i bezawaryjne układy napędowe. 

Na minus to auto jest w środku dość małe szczególnie z tyłu i bagażnik. Lagunę miałem kombi i bardzo mi to ułatwiało życie. 

Nie wiem co jako alternatywa? Patrzyłem też na Megane GT ale tutaj ciężko znaleźć w dobrym roczniku i małym przebiegu no i nie wiem jak z trwałością skrzyń, no i środek mnie nie zachwyca w tym aucie. 

Co myślcie? :D

 

Opublikowano (edytowane)

Paroma Mazdami miałem okazję jechać i rzeczywiście jest to jedna z tych firm, które potrafią zrobić układ kierowniczy, precyzyjnie wchodzące biegi i dobrze działające pedały. W tej cenie to bym się pokusił o szukanie czegoś używanego z salonu z małym przebiegiem z gwarancją lub coś od pierwszego właściciela. Jak podoba Ci się Megane to może spójrz na Talismana? Wnętrze trochę ładniejsze, a model tak skrytykowany przez niemiecką prasę, że chodzi w śmiesznej kasie. 

 

No i w talizmanie masz większy wybór silników. Jak patrzysz Megane to tam powyżej 160KM robi się drogo, Talisman ma więcej silników z taką mocą więc możesz go dorwać w podobnej kasie co Megane GT

Edytowane przez KiloKush
  • Like 1
Opublikowano

Na talismany też patrzyłem. Czarne kombi 1.8 225 EDC w fajnej kasie idzie wyrwać. Tylko pytanie jak to auto zniesie moje, krótkie odcinki. Czy skrzynia mi nie klęknie za 2-3 lata. 

 

PS. Zapomniałem dodać w 1 poście. Auto chciałbym kupić na "lata". Nie lubię zmieniać :P Szczególnie jak coś dobrze działa. 

Opublikowano
Teraz, Krzysiak napisał(a):

Jako podglądacz aut od dołu potwierdzam :thumbup:

:D czyli dalej je bierze ruda? a w necie się czyta że już wszystko poprawione i problemów nie ma :P 

 

2 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

A jakieś S60? :) 

ale to chyba 10 letnie :P

Opublikowano

Zajrzałem na otomoto, traktuj to jako wskazówkę orientacyjną, żebyś wiedział, jakich ewentualnie modeli szukać, niekoniecznie tych konkretnych egzemplarzy

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/opel-insignia-ID6Hyi4J.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-golf-ID6HxXE9.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mazda-6-ID6HCWd4.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-superb-ID6Hv1Ie.html

Opublikowano

Prawie spełniająca wytyczne, jedynie uturbienie na krótkie dystanse ... Kia Stinger?

Rocznik 2018+ 2.0 Turbo 245/255km do dostania; 8-biegowy klasyczny automat.
Część jeszcze na gwarancji producenta (choć w ostatnich latach to tam już chyba niewiele podlegało jej);

 

 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Gret napisał(a):

:D czyli dalej je bierze ruda? a w necie się czyta że już wszystko poprawione i problemów nie ma :P 

Ogólnie z 3-5 letnimi japońcami jest tak, że wchodzę pod spód i często rudo (chyba jedynie nissan najlepiej z nich wypada), nie że dziury czy coś, tylko powierzchownie...mówię sobie "no przecież dziury z tego to będą za 10 lat pewnie", po czym po coś wjadę na halę swoim 10 letnim francuzem i nie widzę tego nalotu nigdzie...na pocieszenie na drugim, 14 letnim francuzie, który spędził swe pierwsze 5 lat życia w Danii naloty powierzchowne są w kilku miejscach  :E 

Edytowane przez Krzysiak
  • Like 1
Opublikowano

Na nich też jest ok, niestety najgorzej japonia w tej kwestii wygląda...no i ford nie powiem co wort (że mondeo 4 pod bagażnikiem mają potężne problemy z rudą, to mają prawo bo stare, ale i 5 też rudzieją tam)  :E 

Z samej Francji renault lepiej wypada niż psa. 

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Gret napisał(a):

bezawaryjne

krótkie dystanse

robię rocznie tym autem z ~5-6tyś. 

Szukam czegoś do 100tyś.

~5-6 latek.

chciałbym żeby to auto sprawdziło się na krótkich dystansach

Osiągami nie chciałbym się cofnąć w porównaniu do Laguny tj. 9.4s do 100km/h.

Skrzynie biegów preferuję automat

Na elektryka nie mam budżetu

idealny opis dla Tesla Model 3 Standard,

budzetu w opor to nawet mlodsza sie uda, zostanie drugie tyle gwarancji na baterie

 

zero serwisu, krotkie dystanse i male przebiegi pasuja idealnie do wersji Standard a nawet ona to bedzie 5-6s do setki i wchodzisz na inny etap przyjemnosci z jazdy w porownaniu do tych farfocli 8-9s a jak bedziesz chcial to kupisz tez jakas lr awd (4.4s)

 

bonus: wspolczesny system multimedialny w porownaniu do tych farfocli ktore bierzesz pod uwage

Opublikowano
9 godzin temu, Gret napisał(a):

a Audi A4 2.0 150 DSG? To ta sama skrzynia co w 1.5TSI? 

Nie, tam jest na mokrych sprzęgłach. Mimo tej samej mocy 2.0 ma więcej niuta i DQ200 byłaby za słaba. A tak btw to na krótkie dystanse to wolałbym wziąć coś innego, w tej samej cenie dostaniesz nowszą, świeższą, lepiej wyposażoną Mazdę 3 - przykładowo.

Opublikowano
2 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

W sumie jeszcze Honda Civic mogłaby się nadać :) 

O ile przód jest spoko to tył tego auta odpada w przedbiegach. 

9 minut temu, bleidd napisał(a):

Nie, tam jest na mokrych sprzęgłach. Mimo tej samej mocy 2.0 ma więcej niuta i DQ200 byłaby za słaba. A tak btw to na krótkie dystanse to wolałbym wziąć coś innego, w tej samej cenie dostaniesz nowszą, świeższą, lepiej wyposażoną Mazdę 3 - przykładowo.

Mazdy też trzymają mocno cenę, tak z dycha mniej w porównaniu do audi. 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Gret napisał(a):

uwagę tylko benzyny. Na elektryka nie mam budżetu

 

 jestes pewien? najlepsze rozwiaznie, to skorzystac z programu "naszEauto". min 30.000zl to zawsze cos, a wtedy juz mozesz myslec o BEV w tym budzecie. gdzies mi mignelo np peugeot e2008 za ok 150zl/mies na 2lata,  w tym programie. potem mozesz sie zastanowic, czy zostawiasz, czy "kladziesz" reszte kasy. 

ogolnie imo kupowanie spalinowej uzywki za 100k w tym segmecie, przy obecnych ofertach nowych BEV z salonu, to slaby pomysl. :hmm:

Edytowane przez SuLac0
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...