Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak to jest w PRAKTYCE z wzieciem pieniedzy zamiast auta zastepczego ktore mi przysluguje z oc sprawcy
w ergo limit 153zl - naprawa ma potrwac ponoc tydzien wiec jednak fajnie byloby dostac 1000 na konto bo auto zawsze moge pozyczyc od brata.

 

Opublikowano

Co prawda w DE, ale to chyba wszędzie działa podobnie. W serwisie dali mi kwity do podpisania, że chcę hajs a nie auto zastępcze. Jest tam jakaś tabelka z klasami aut. Ubezpieczalnia ma jednak także swoją tabelkę i dają swoją wycenę. Ja dostałem ok. 65€ za każdy dzień. Kasę dostajesz na konto, jak naprawa jest zakończona 

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze auto do 6-8k? Czego szukać? Wymagania: brak, żeby jeździło i w miarę się nie psuło. Żeby też nie było bardzo słabe (z 90 kuca fajnie jakby miało)

Edytowane przez bleidd
Opublikowano
45 minut temu, bleidd napisał(a):

Pierwsze auto do 6-8k? Czego szukać? Wymagania: brak, żeby jeździło i w miarę się nie psuło. Żeby też nie było bardzo słabe (z 90 kuca fajnie jakby miało)

Ja bym Hondę Jazz polecił. Dobre auto. 83KM ale jak trzymasz obroty 2,5k+ to idzie ładnie. Lubilem te auto. 

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/peugeot-207-peugeot-207-niski-przebieg-ID6GWu2q.html

przebieg mało prawdopodobny jak na 18 letniego diesla, obstawiam że skręcony z 2x jak nie lepiej - zdjęcia po ciemku i adnotacja o lakierze, na żywo może wyglądać nieciekawie

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-klima-alu-po-oplatach-ID6GTRQj.html

na pierwszy rzut oka wygląda chyba nieźle, pytanie czy urwałby coś z tej kwoty

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/fiat-punto-evo-punto-evo-1-3-multijet-95km-dynamic-ID6GTfKz.html

ten multijet chyba jest ok, w takiej budzie to byłoby całkiem dynamiczne, nie rdzewieje to, tanie w utrzymaniu i naprawach (mój ojciec miał benzynowe Punto i przez 13 lat nie robił w nim nic poza eksploatacją, rdzy żadnej nie było)

Opublikowano (edytowane)

Wyszukać zadbane i naprawdę dobre auto - warto poszukać kombi, większy rozstaw kół - sporo więcej miejsca z tyłu.

 

A co do trwałości silników - Scenic II z 1.6 pod maską: gościu jeździł ponad tydzień z "terkoczącym kołem zmiennych faz rozrządu" - zrobił ponad 300km z rozrządem w takim stanie (silnik przetrwał):

430311ff32d9c.jpg

b86151138d62f.jpg

Edytowane przez bergercs
  • Like 2
  • Confused 1
Opublikowano

A ja mam takie pytanie bo ostatnio ktoś mi przypierdzielił w lusterko i obudowa wypadła z zaczepów (nie sprawdzałem, czy połamane). Trudno, nie ważne, wracając do pytania - mam Viofo A129 i chętnie bym zaczął używać jej w trybie parkingowym, pytanie tylko jak to zrealizować, żeby było to dobrze? Myślałem, żeby pociągnąć kabel z aku czy skrzynki bezpieczników i wstawić włącznik, że jak wyłączam samochód to puszczam prąd z aku ale widzę dwa problemy - raz to drenaż aku, dwa to, że muszę o tym pamiętać no i to będzie nagrywanie w pętli. Da się to jakoś zrealizować na zasadzie automatu? Wyłączam samochód i kamerka przechodzi w tryb parkingowy przez jakiś czas - np. aż do rozładowania się jakiegoś powerbanka.

Opublikowano
19 godzin temu, bleidd napisał(a):

Pierwsze auto do 6-8k? Czego szukać? Wymagania: brak, żeby jeździło i w miarę się nie psuło. Żeby też nie było bardzo słabe (z 90 kuca fajnie jakby miało)

Ford MK1, potrafią trafić się ładne sztuki. 

Opublikowano
19 godzin temu, bleidd napisał(a):

Pierwsze auto do 6-8k? Czego szukać? Wymagania: brak, żeby jeździło i w miarę się nie psuło. Żeby też nie było bardzo słabe (z 90 kuca fajnie jakby miało)

Kurde, nieśmiertelne A3 8L :D Mam taką 1.9TDI 100KM do jazdy koło domu, no eleganckie wozidło. Miała być dla żony ale jakoś nie pali się do jazdy, to wrzuciłem eibachy i jest jeszcze bardziej młodzieżowa :E

Opublikowano

Miałem przyjemność ostatnio MK1 widzieć, konserwacja podłogi idzie oraz będzie jako young-timer. Pod spodem zero rdzy, belka delikatnie powierzchniowa rdza. Da się znaleźć tylko takie orzeszki są już trudne. 

Opublikowano
57 minut temu, marko napisał(a):

Dzięki! Tylko pytanie, wiesz może czy idzie jakiegoś powerbanka wpiąć w szereg? i jak tak to gdzie w sumie? Niby coś tam poczytałem i można ale jakoś tego nie widzę bo między kamerką, a adapterem to i tak adapter zacznie ładować po wyłączeniu zapłonu, między adapterem a skrzynką bezpieczników to adapter będzie rozpoznawał powerbanka jako aku, nie aku właściwy.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem. Musiałbyś powerbank zasilić tym kablem, a kamerkę do powerbanka. Ja osobiście nie bawiłbym się w powerbanki. Raz, że chińskie często są tak niskiej jakości, że występuje ryzyko pożaru (nawet w markowych potrafią robić akcje przywoławcze), to i faktyczna pojemność jest zawsze zagadką. Już bym wolał sprzedać stary akumulator i dorzucić parę złotych do pojemniejszego akumulatora. 

Mniej zabawy, a i efekt będzie lepszy

Edytowane przez marko
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu jak byłem ze służbowym w aso na wymianie oliwy to pytałem się, co im się stało z jedną z bram bo cała zjarana. Okazalo się że nowy pug 308 czekał na pierwszy serwis i zajarał się w nocy powerbank zostawiony w aucie. Ubezpieczalnia odrzuciła roszczenie bo to był jakiś chiński wynalazek z aliexpress, właściciel nie potrafił przedstawić dowodu zakupu urządzenia z europejskiego rynku, tak że ten co do takich urządzeń w aucie. Od tamtej pory przy zostawianiu auta pytają się czy żadne cygarety internetowe i powerbanki nie zostały w aucie 8:E

Edytowane przez Katystopej
  • Like 1
Opublikowano

@bleidd Jeżeli patrzysz na 207 to musisz brać poprawkę, że jest to auto, które ma tendencję do gnicia w pewnych miejscach. Nie degraduje typowo po japońsku (w sensie, że szybko) ale brakuje mi trochę do np nieco starszego, większego 307. 

 

Megane 2 jest fabrycznie fantastycznie zabezpieczony od spodu. Był czas, że się przymierzałem do kombi na drugie, tanie i pakowne auto. Miejsca w kombi jest bardzo dużo, z tyłu wygodnie usiądzie dosłownie każdy. Jeśli patrzysz na cenę to najłatwiej ustrzelić uczciwego sedana. 

Chyba dlatego, że nie jest zbyt urodziwy (Chociaż wygląda chyba lepiej niż taka astra H w sedanie :E) i był często wybierany przez dziadków. Sporo tych aut jest sprzedawanych z dość wiarygodną historią, prosto od pierwszych właścicieli. 

Ten syndrom ma też druga Thalia, pełno tych aut sprzedawanych jest od osób prywatnych mających je od nowości. 

 

Fiata polecę zawsze, bo prosty jak budowa cepa, ale do co do 1.3 Mjet to według mnie znacznie bezpieczniejszą opcją będzie szukanie benzyny 1.4 95 konnej. Świetne motory, proste jak budowa cepa. Minus za lekkie picie oleju (ten typ tak ma) no i skrzynia jest naprawdę krótka. Będzie całkiem dynamicznie, ale obroty są wysokie. 

 

 

Opublikowano
26 minut temu, Katystopej napisał(a):

Od tamtej pory przy zostawianiu auta pytają się czy żadne cygarety internetowe i powerbanki nie zostały w aucie 8:E

Ja ogólnie jestem uczulony na tanią chińską elektronikę. A jak to ma jeszcze wbudowany akumulator, to traktuję jak potencjalny ładunek wybuchowy. 

Opublikowano
2 godziny temu, Seeba03 napisał(a):

W sensie, że Focus? Jak tak, to ładnie zardzewiałe chyba.

Jeszcze ze 2-3 lata temu widziałem sporo fajnych sztuk i to głównie ST170, teraz już coraz mniej i same trupki. Jedyny ciekawy jaki widziałem niedawno, to taki co bokiem latał na zawodach driftingowych w okolich :E

Opublikowano
25 minut temu, Arczevski napisał(a):

teraz już coraz mniej i same trupki

W 2012 roku kupiłem Focusa MK1 z 1999 roku - chrupało go strasznie - błotniki przednie, dolne ranty drzwi, wahacze, belka tylna. Skutecznie się wówczas wyleczyłem z zakupu aut bez szczegółowej kontroli podwozia pod kątem korozji.

 

W jego miejsce sprzedałem swoje pierwsze auto - Fiata Bravo z 1997 roku. Ten był dziewiczy pod kątem blachy. Do dziś żałuję, że go sobie na pamiątkę nie zostawiłem, ale ... wówczas jako młodziak się o tym nie myślało, a każde kilkaset złotych ze sprzedaży cieszyło. Chyba z kilka lat już nie widziałem żadnego Bravo I na drodze; model wyginął :( 

Opublikowano
3 godziny temu, TheMr. napisał(a):

Ford MK1, potrafią trafić się ładne sztuki. 

fordy z tych lat rozsypują się od patrzenia.

 

3 godziny temu, TheMr. napisał(a):

 MK1 (...) jako young-timer.

sory, ale :E

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • No i tu jest coś dziwnego, z tego tematu co wkleiłeś tam jeden gość napisał "Dzięki za info, bo właśnie przymierzam się do kupna właśnie tej ładowarki, z kolei nie wiedziałem, że używając kabla USB C -- USB-C, szybkie ładowanie się wyłącza" i właśnie na tej ładowarce gdzie działa QC jest to kabel usb-c--usb c  mam w robocie taki kabelek żeński-męski usb-c, pożyczę sobie i zobaczę co taka kombinacja pokaże. Dzięki za odzew.
    • Jak już kiedyś wspominałem. Będzie zamrożenie wojny. Pewnie ukraina otrzyma gwarancje bezpieczeństwa tylko od niektórych pańśtw europy. Rosja nie zaatakuje państw NATO. Rosja jest zbyt mocno wykrawiona na wielką kolejną wojne z NATO. Estonię rosja mogla już przejac wiele razy. Nie zrobiła tego. Trump zmusi ukrainę do zrzeczenia się okupowanych przez Rosję ziem. Trump nie chce dawać pieniedzy do worka bez dna. Ukraina nigdy nie odbije okupowanych ziem, wiec sam Zełeński powinen sobie to uświadomić zamiast prowadzić wojnę w nieskończoność.
    • @AndrzejTrg z zabrudzonym wejściem słuszny kierunek  Ale skoro to nie pomogło, to obstawiałbym na uszkodzony port ładowania (a właściwie całą płytkę - w telefonach jest ona najczęściej jako osobny od płyty głównej element). Pewnie może to być i problem z baterią i jej kontrolerem (jest "wbudowany" w baterię, tę wymienną część). To wygląda tak, jakby albo coś nie stykało odpowiednio, albo był problem z komunikacją i "wynegocjowaniem" prądu/napięcia ładowania między telefonem, kablem i ładowarką. Czyli jakaś awaria.   Dlaczego działa na tej jednej konkretnej ładowarce? Tego nie wiem. Mam podobną sytuację na pewnym starym Sony. Ładuje (nie QC, w ogóle  ) się tylko na dwóch konkretnych kablach - i to takich starych no name. Żadne markowe Belkiny, BaseUsy czy Ankery, które też mam, nie działają. Na ładowarki jest trochę mniej wybredny, pod warunkiem, że nie przekracza 5V/2A czyli 10W    EDIT: jeszcze coś takiego znalazłem: https://forum.android.com.pl/topic/366002-xiaomi-mi-9t-pro-ładowarka-qc-4-wskazania-prędkości-ładowania   ------------------------------------------------   Aha, tak poza tematem (bo nie raz mi się zdawało, że coś ładuje nieprawidłowo, a się okazywało, że jest wszystko ok). do pomiaru prądu ładowania polecam Ampere albo AccuBattery. Schodzisz z baterią naładowaniem do niskich %, podłączasz kabel i wyłączasz ekran na parę minut. Potem w programie patrzysz średnią mA z jaką ładowała się bateria (np. 2000 mA = 2A podane na ładowarce jako "output"). To jest też fajny sposób na sprawdzenie czy dany kabel jest coś wart i daje pełną moc ładowarki. Potrzebny jest oczywiście telefon, który "przyjmuje" moc większą niż ładowarka, żeby ją sprawdzić. 
    • Ten benchmark jest z 2017r     Widziałem podkręconą do 3.4GHz 4090 w 1080p extreme  masakracja:
    • Z jednej strony jestem w stanie uwierzyć, patrząc na całokształt tej branży...   Z drugiej ten Endymion to ściemniacz i clickbaiter. Źródła, przecieki i informatorzy z dupy, bez żadnego potwierdzenia. Masa przecieków które okazały się fejkiem.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...