Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 14.10.2025 o 09:33, Krystian03 napisał(a):

W ostatnim roku ja jeździłem ciągle na oponach letnich bo aż takiej zimy nie było, czasami były kilka dni gdzie ciężko się jeździło ale się udało. Może w tym roku zimy aż takiej nie będzie.

Ja również na przekór lobby oponiarskiemu jeżdżę cały rok na letnich. Przez te kilka czy kilkanaście dni śnieżnych w roku korzystam z komunikacji miejskiej.

  • Haha 4
Opublikowano

Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? 
- parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian 

- producent / model - mówią bierz Michelin 

 

Które Wy byście wybrali? 

IMG_9670.jpeg

IMG_9669.jpeg

Opublikowano
57 minut temu, kanon7 napisał(a):

Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? 
- parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian 

- producent / model - mówią bierz Michelin 

 

Które Wy byście wybrali? 

 

 

We wtorek zamontowałem Seasonproofy 2 w Oplu Insigni. Bardzo miękka ścianka boczna. Auto pływa/kołysze się przy szybkich manewrach/ruchach kierownicą. Poza tym są w porządku. Drugi raz bym ich nie kupił. 

 

Czemu nie Hankook 4S2 H750?

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, serwal4 napisał(a):

Finalnie zamówione wielosezonowe Pirelli SF3, dostawa do poniedziałku. 

Zobaczymy, czy faktycznie jest tak super jak mówią testy... no i czy odczuję różnicę vs H750 obecne;

Jeśli możesz to napisz jak się sprawują bo na następny sezon będę je kupował.

Godzinę temu, kanon7 napisał(a):

Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? 
- parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian 

- producent / model - mówią bierz Michelin 

 

Które Wy byście wybrali? 

IMG_9670.jpeg

IMG_9669.jpeg

Mam Seasony na X-ceedzie i nie polecam. Nie są tragiczne ale są lepsze opony. 68db na Oponeo. Chyba w snach. Wolałbym Goodyeary.

Edytowane przez Grolshek
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kapcer napisał(a):

Czemu nie Hankook 4S2 H750?

Klasa „średnia” producenta, paliwo D, deszcz B, głośność B (71db) - odrzuciłem, gdyż Michelin parametrowo wygląda lepiej. 

 

1 godzinę temu, Grolshek napisał(a):

Wolałbym Goodyeary.

Ta sama cena co Michelin, a głośniejsze - logika mówi Michelin > Goodyear. 
 

PS. Inaczej Panowie, co będzie lepsze od ww Michelin ? Tylko patrzcie na rozmiarówkę moją 15 cali. 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano

1. Głośność na etykiecie, a głośność słyszalna w aucie to 2 zupełnie różne tematy. 

2. Zupełnie nie ma co patrzeć na przynależność do budżet/średnia/premium, tym bardziej, że każdy sklep robi to inaczej. Raczej na testy jak wypadają w nich konkretne opony w konkretnym rozmiarze. 

 

Dla mnie obecnie premium to Goodyear, Michelin, Continental, Hankook, Bridgestone, Pirelli. Kolejność przypadkowa. Wybrałbym coś z tych producentów i nie patrzył na etykietki, a na testy.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, kanon7 napisał(a):

PS. Inaczej Panowie, co będzie lepsze od ww Michelin ? Tylko patrzcie na rozmiarówkę moją 15 cali. 

Lepsze to kwestia dyskusyjna; 
Jw. - wybrać sprawdzone marki i posłuchać / poczytać testy.

A do wyboru tak na prawdę masz jeszcze sprawdzone Goodyear Vector gen3, Conti All Season 2 czy wspomiane Hankook H750;

Opublikowano
W dniu 16.10.2025 o 12:27, kapcer napisał(a):

1. Głośność na etykiecie, a głośność słyszalna w aucie to 2 zupełnie różne tematy. 

2. Zupełnie nie ma co patrzeć na przynależność do budżet/średnia/premium, tym bardziej, że każdy sklep robi to inaczej. Raczej na testy jak wypadają w nich konkretne opony w konkretnym rozmiarze. 

 

Dla mnie obecnie premium to Goodyear, Michelin, Continental, Hankook, Bridgestone, Pirelli. Kolejność przypadkowa. Wybrałbym coś z tych producentów i nie patrzył na etykietki, a na testy.

Jeżeli na testy, to Pirelli do niedawna robili słabe całoroczne. Bridgestone i Continental miały wpadki z konkretnymi modelami opon, a najczęściej niczym się nie wyróżniały na tle opon tańszych o 15-20%. 

Falken i Kleber od 4 lat robią opony w testach w pierwszej piątce bez wpadek, bez względu na typ mieszanki.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 16.10.2025 o 10:12, Grolshek napisał(a):

Jeśli możesz to napisz jak się sprawują bo na następny sezon będę je kupował.

Pierwsze parę-set kilometrów na Pirelli SF3 all-season za mną;
205/55/r17, XL, Fluence (Megane mk3) 2.0 benzyna.
Auto ma 106 tys. przebiegu, przy ~78 tys. dostało nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków i pełną zbieżność.

Rok produkcji opon 2025, produkcja Rumunia.

 

- nie było problemu z wyważeniem (Flu ma fabryczne alufelgi, które swoje przeżyły)
- ścianka boczna wg. mnie miękksza od Hankook 4S

- wizualnie (co potwierdza pomiar w testach) widać, że fabrycznie bieżnika jest mniej vs konkurencja (SF3 zmierzone 6.8mm, Bridgestone 7mm a reszta po 7.7-7.8mm; nawet letnie Conti miały 7.7mm)

- nie są głośniejsze niż Hankook 4S, a raczej nie wydają specyficznego brzęczenia przy prędkościach 70 - 90 km/h (choć 4S z przodu mocno ściorałem i może świeże aż tak nie były słyszalne)

- póki co przy opadach deszczu / kałuże na jezdni w temp. 4-10'c czuję się minimum tak samo pewnie jak na 4S

- na suchym może nawet sprawniej niż 4S

- jednocześnie mam odczucie, że na prostej drodze przy wyższych prędkościach ciut mocniej pływa, natomiast na 4S jeździłem na ciśnieniu 2.5 przód / 2.3 tył (gdzie Flu ma zalecane 2.2/2.1 lub 2.4/2.2 przy prędkościach autostradowych+, a SF3 póki co są właśnie dobite do 2.4/2.2).

Ogółem nie chce wychwalać w niebiosy, bo muszę sięgać pamięcią wstecz jak jeździły świeże 4S;
Stąd tu zapewne mniej lub bardziej placebo jak po wymianie oleju (że ciszej lepiej sprawniej).

W moim rozmiarze obecna różnica w cenie vs 4S to ~160-200zł na komplecie (4S od ~480zł z wysyłką, SF3 520zł z wysyłką);
Ja komplet kupiłem za 2148,00 zł, gdzie wtedy 4s dorwałbym za ~1920-1950,00 zł (sam w 2023 dałem lekko ponad 2k za nie).
I mimo wszystko nie żałuję, że dopłaciłem - bo 1. odczucia są pozytywne, a testy twierdzą że jest tylko lepiej (poza śniegiem).

Tak czy siak czekamy do pierwszych minusów i śniegu, natomiast nastawiam się na odczucia podobne do 4S (które ostatnią zimę zrobiły mając z przódu może 4.5mm bieżnika, a wciąż było ok).
Na pewno na dniach muszę jeszcze przejrzeć zawieszenie, zweryfikować zbieżność i podbić ciśnienie.

To o czym będę pamiętał to co ~5-8 tys. przekładka kół przód tył, bo patrząc na fabryczną głębokość bieżnika, miękkszą budowę opony vs 4S to to przednia para skończyłaby się ciut szybciej od 4s.
Z drugiej strony realny przebieg nie był dla mnie prio przy wyborze opon, wtedy raczej bym dopłacił do Goodyear'a, Conti lub za ~500,00 zł sztuka brał Dunlopy AS;

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano

Co polecicie z wielosezonówek do Melexa :E .... yyyy elektrycznego autka miejskiego (Leapmotor T03) w rozmiarze 165/65/R15. W piątek odbieramy auto dla żony. Auto będzie jeździć tylko po mieście. Preferowane opony z segmentu premium i dobrymi oporami toczenia. Ale rozważę wszelkie propozycje. Z góry dziękuję

  • Haha 1
Opublikowano

A nie wiem. Mój mózg mówi, że jak elektryk to lepiej mieć dobre opory toczenia :rudolf:

Żona praktycznie będzie się uczyć jeździć od nowa. Dawno nie siedziała za kółkiem bo Stingerem się boi jeździć. Więc dobrze jak nowe opony będą solidne w zimie.

Serducho podpowiada Continental AllSeasonContact. No ale to tylko miasto :hmm:

Opublikowano (edytowane)

Jakie są realne zalety (wady?) opon z dopiskiem "SUV"? (dwa identyczne modele, z identycznymi parametrami, ale jeden ma dopisek "SUV") Wyczytałem tylko, że te "SUV" to są jakoś "wzmacniane", optymalne do pojazdów z wyższym środkiem ciężkości - ale co to wzmocnienie konkretnie daje/w jakich sytuacjach, to ciężko znaleźć szczegóły.

46 minut temu, MadDog napisał(a):

Co polecicie z wielosezonówek do Melexa :E .... yyyy elektrycznego autka miejskiego (Leapmotor T03) w rozmiarze 165/65/R15. W piątek odbieramy auto dla żony. Auto będzie jeździć tylko po mieście. Preferowane opony z segmentu premium i dobrymi oporami toczenia. Ale rozważę wszelkie propozycje. Z góry dziękuję

Ja zamówiłem GoodYear 4seasons Gen3 - jakieś testy widziałem i dobrze wypadają, ale ... jak znajdziesz coś ciekawszego, to daj znać.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

Ozaczenie "SUV' dla opon ma sens marketingowy, w sensie że niby identyczne jak OEM. A są to po prostu sztywniejsze opony, będą po prostu mniej plywać niż zwykłe "niewzmacniane" i z łatwością znoszą wyższe ciśnienia na poziomie 2,7. Parametry te same co inne opony bez tego oznaczenia.

  • Thanks 1
  • Haha 1
Opublikowano

Bridgesone LM001 z 2020 i pierwszy śnieg w tym roku. Konkluzja jest taka, że szukam nowych zimówek do Passata. 5mm bieżnika, guma miękka, ale nie ma trakcji w ciężkim, mokrym śniegu- 400m podjazdu wąską, osiedlową uliczką o nachyleniu 12% startując od 0 dało lekki dreszczyk emocji. Suchy, mokry asfalt, lekkie błoto pośniegowe nie stanowi problemu, ale nie ma czym się wgryzać. Między Krakowem, Wieliczką, Rabką minąłem kilka aut w rowach.

  • Upvote 1
Opublikowano
8 godzin temu, NotQuite napisał(a):

Ozaczenie "SUV' dla opon ma sens marketingowy, w sensie że niby identyczne jak OEM. A są to po prostu sztywniejsze opony, będą po prostu mniej plywać niż zwykłe "niewzmacniane" i z łatwością znoszą wyższe ciśnienia na poziomie 2,7. Parametry te same co inne opony bez tego oznaczenia.

Ok, dzięki.

 

Info jakie wyczytałem z innego miejsca, też wspomina o wzmocnionych bokach opony, by mniej się uginały (na zakrętach chyba) przy autach z wyższym środkiem ciężkości (SUV). Ponadto podobno mają grubszy bieżnik (~11mm) - ciekawe.

W dniu 15.10.2025 o 13:54, zlatan1981 napisał(a):

Ja również na przekór lobby oponiarskiemu jeżdżę cały rok na letnich. Przez te kilka czy kilkanaście dni śnieżnych w roku korzystam z komunikacji miejskiej.

... a jak wyjedziesz i będzie suchutko i +4 stopnie C, a jak będziesz wracał, to śnieg i -5? Bez jaj - po prostu jazda na letnich w okresie zimowym, to już na prawdę zły pomysł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Gdy na facebooku wysyła się za dużo zaproszeń w krótkim czasie do obcych osób jako znajomych albo gdy wysyła się za dużo wiadomości w krótkim czasie to administratorzy blokują facebooka i w czasie blokady trzeba było zrobić jakiś test kamerą ale nawet jak się dobrze wykona to i tak mogą zablokować i nawet gdy wołają żeby zeskanować swój dowód osobisty to i tak mogą zablokować.   Wyłączyliśmy Twoje konto Sprawdziliśmy Twoje konto i stwierdziliśmy, że nadal narusza nasze Standardy społeczności w zakresie dotyczącym integralności konta. Nie możesz poprosić o ponowne rozpatrzenie tej decyzji Aby dowiedzieć się więcej o przyczynach, dla których wyłączamy konta, zapoznaj się ze Standardami społeczności. Możesz mieć prawo do zakwestionowania naszej decyzji przed sądem w swoim kraju lub skierowania jej do certyfikowanego organu ds. rozstrzygania sporów. Dowiedz się więcej o integralności konta   Mam 33 lata i jestem jeszcze prawiczkiem i mieszkam w bardzo małej miejscowości co ma tylko 1 kilometr kwadratowy i  sami emeryci i trochę przedszkolaków i osób w moim albo podobnym wieku to tyle co nic ale jak są to już dawno powydawane i dzieciate i w promieniu 20 kilometrów dookoła same pola i troluję różne żeby odreagować swoją złość że nie mogę nawet raz w życiu spotkać się z jakąś kobietą i przytulić tylko co najwyżej włączyć pornusa i konia zwalić i dalej sam jak pies siedzieć. Czy są jeszcze jakieś inne portale instagramy albo whatsappy żeby tam było jaknajwięcej osób w moim wieku nawet z małych miejscowości.
    • Ani jednego akapitu... i konto polskie ale nie z polski... sus jestes https://neal.fun/not-a-robot/ zachecam do sprawdzenia sie   poza tym skad ty masz takie informacje
    • Zmieniłem co nie co i zszedłem z ceny tylko pytanie czy te ramy będą git w tym zestawie i nic nie bedzie kolidować? Kartę tez Zmieniłem bo widzę ze praktycznie podobna a 500 stówek taniej https://www.x-kom.pl/lista/3ep34rqd8
    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...