Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@KrzysiakTez mnie to czeka.Przod mam zrobiony juz dawno. Mam maty,pierscienie piankowe na glosniki,dystanse...tylko glosnikow brak :E . Z przodu AudioSystem MS165evo,mysle zeby do tylu dac serie Carbon

 

Szwagier w 508 wrzucil Focale ktore wychodzily fabrycznie w wyzszej wersji wyposazenia. Calkiem dobrze to gra pod samym radiem.

Edytowane przez Krauziak
Opublikowano (edytowane)

Dziś wyrwałem mu serce :D

 

IMG20250327144024.jpg

 

Rozrząd, dwumasa, pompa wody, oleje i uszczelnienia. Nic nie da się ogarnąć bez wyciągania. 

 

Udało się wyrwać bez rozpinania klimy :metal:

Edytowane przez Totek
  • Like 1
Opublikowano

Ja niestety stracilem klime w Lagunie :E

 

Serwis olejowy,Valvoline SynPower MST C4 5W30 ze specyfikacja pod filtry FAP. Wszystkie Filtry,Tarcze+klocki na tyl firmy Pagid.

 

Posypala sie rolka na wale.Wymienilismy. Na drugi dzien poszla rolka na alternatorze,wymieniona,po czym zaczela piszczec rolka na kompresorze klimy :E . W efekcie wszystkie napinacze,lozyska,rolki przy pasku osprzetu wymienione. Przestalo telepac samochodem,wibracje spadly do minimum . Tylko teraz musze nabic czynnik,kompresor tez poszedl inny ,brak narzedzi to sciagania rolki. Jakies minimalne cisnienie pokazuje,wiec uklad raczej szczelny. Do dzis klima dzialala wzorowo 

Opublikowano

Pierdek po zimie dostał mocnej rdzawicy tylnych elementów, że uznałem, że szkoda inwestować w blacharza (a nie jestem świnią żeby zapsikać barankiem i ope..ić komuś innemu) i go zezłomowałem (auto mechanicznie w pełni sprawne).

Szukając następcy - czegoś do tłuczenia po mieście, mającego stać pod chmurką - a co ma służyć również młodemu do nauki jazdy, nastawiłem się na Megane 2 CC 2.0T. Po obejrzeniu kilku egzemplarzy skończyło się zakupem Grand Scenica z 2.0 pod maską - mimo 313k nalotu wszystko działa, nic  nie stuka.

Opublikowano

Rozrząd, paski osprzętu, olej, filtry, poduszka silnika, świece, uszczelka pokrywy, chłodnica klimatyzacji.

 

Do tego - na rantach nadkoli z tyłu położyłem neutralizator korozji (typowe miejsce w Focusie, przy łączeniu ze zderzakiem) i na to zaprawkę. Pierwszy raz stosowałem taki środek - zobaczymy czy coś to warte :) 

Opublikowano

Shrek: wypranie tapicerki, odkurzenie wnętrza, przetarcie plastików satynką, uszczelek silikonem, pasów (w aucie jest 7 :E) Belso, nasmarowanie zawiasów (zostało odtłuszczenie szyb - brakło czasu). Ozonowanie, wymiana kabiny i żarówek na Cool Blue.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W Renacie wymieniłem kabinę: na parkingu są fajne niskie drzewa, więc w lato dają cień, ale ilość zaschniętych liści w kabinówce...

W Shreku zamontowałem AUX po BT - gorzej "rozpisanego" systemu przez "społeczeństwo" nie widziałem. Ludzie mieszają "stare systemy" z "nowymi" - w nowszych modelach AUX jest realizowane przez kostkę niebieską i zieloną. W "starym" Carminacie 5000 zastosowano radio Beckera, gdzie niebieska kostka idzie do zmieniarki CD, zielona służy "do niczego" a wpiąć się należy do czarnej kostki pionowej - tylko w jednym przypadku poprawnie opisano jej użycie (prawie - bo rozrysowano ją poziomo zamiast pionowo i trzeba zgadywać, czy się wpiąć u góry czy u dołu) - a najśmieszniejsze, że w serwisówce te piny oznaczone jako "none". Gra to po BT zaskakująco dobrze mimo zastosowania modułu za jakieś 30zł (po sparowaniu z Redmi Note 130 Pro  5G). Jak już grzebałem w ustawieniach audio  to wywaliłem AM I L  z radia (zostało FM, AUX i zmieniarka).

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Serwis klimatyzacji - wymieniona sprężarka i skraplacz, nabity i sprawdzony układ, odgrzybiona. Jeszcze w wolnej chwili wymienię filtr kabinowy i będzie git.

EDIT: Jeszcze letnie kapcie wpadły tydzień temu.

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano

Zająłem się tym, co powinno się zrobić pierwsze po zakupie Scenica - zająłem się kostkami R2 pod fotelem kierowcy - demontaż podłokietnika, fotela kierowcy (aby było łatwiej wyjęte również fotele tył - ale to 30s), tapicerki. Kostki okazały się w dobrym stanie, totalny brak wilgoci (w niektórych przypadkach potrafią być totalnie przegniłe kable i spróchniałe kostki - takim przypadku należałoby się "bawić lutownicą oraz koszulkami termokurczliwymi, bo no nowe kostki tylko w hurcie bez kabli, więc roboty od diabła a lepiej od koszulek nie chronią, natomiast używki z częścią wiązki osiągają jakieś chore ceny - 300 do 500zł/szt), więc tylko wszystko rozpięte, przedmuchane i spryskane zmywaczem do elektryki i złożone z powrotem:

ZdjcieWhatsApp2025-05-02o11_10.54_cc28a7e9.thumb.jpg.61b4eba81745083e2d13bd0341a4f296.jpg

Z podłokietnikiem muszę powalczyć, bo po samym podpięciu silniczek działa, ale po skręceniu nie blokuje /tak - Francuzi zaprojektowali podłokietnik, którym można jeździć "po całym" aucie ze sterowaniem elektrycznym - po kiego uja nie wiem :E/ - nie chce mi się tego rozkręcać kolejny raz, więc chyba zablokuję go w pozycji "najwygodniej dla mnie" i tak zostawię :-)

Przy okazji grzebania zainwestowałem w nowy zamek klapy tył (Blic) bo dotychczasowy był mega zardzewiały i się "łuszczył" więc od razu wrzuciłem nowy (z 5 minut roboty).

Jak znajdę czas to muszę powalczyć z modułem szyby prawy tył, bo poprzedni właściciel przy wymianie nie zaznaczył pozycji silnika i działa "odwrotnie" /teraz z pilota mam zamykanie trzech szyb i dachu oraz otwieranie jednej szyby :E/.  No i oczywiście czas się zająć serwisem po zakupowym, ale już te dzisiejsze 2 godziny to i tak za dużo wyrwanego z majówki.

  • Like 1
Opublikowano

A teraz jeszcze na szybko wyprałem wnętrze Renaty - zamiast środka Karchera użyty "oryginalny" Bissella (dostarczany w kpl ze sprzętem): ależ ma fajny zapach, szkoda, że prawie trzy razy droższy od Karchera (od razu domówiłem zapas Karchera na Amazonie - poniżej 29zł/litr).

Opublikowano

Ehh utrapienie ze swoim gruzem (a4 b5) mam, ale jak na cztery kółka 28 letnie, można mu co nieco wybaczyć. Dziś poległem na wymianie przegubu zewnętrznego. nie mogłem wybić jednego wahacza, a wszystko skorodowane temat odpuściłem skręciłem wszystko do kupy, ktoś z palnikiem będzie się męczył.

 

To dotknąłem się do układu hamulcowego, wymiana zbiorniczka hamulcowego(oryginalny z 97r się rozkruszył) plus wymiana płynu hamulcowego który był już sześcioletni. Czarna berbelucha. Przy wymianie żaden odpowietrznik się nie ukręcił.

7fd87d53-6c6c-481a-a47f-7253d4f8fd93.jpg

  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...