Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, kapcer napisał(a):

@Petru23 a świece wymieniałeś po zakupie? U brata na podobne objawy (szarpanie przy jednostajnej jeździe, mocniej odczuwalne na LPG) pomogła zwykła wymiana świec zapłonowych. 

 

Świece wymienione po zakupie na Denso IK16TT, także mają niewiele ponad 5tys km i mam nadzieję, że to właśnie one są przyczyną. Bo to uniwersalne świece, dedykowanych się już nie kupi w normalnych pieniądzach (SK16PR-E13, takie wyjąłem z silnika). Się zobaczy. 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, huudyy napisał(a):

@Petru23 a przegląd instalacji LPG (filtry, etc) kiedy był ostatnio robiony?

A kilka miesięcy temu byłem na sprawdzeniu instalacji, tak profilaktycznie. Niby wszystko ok. Lpg ma 3 lata, wg papierów stale serwisowane, na wakacje wypada kolejny przeglad (rok/10 albo 15 tys km) to nie wymieniali nic. Ale gazownik odesłał do mechanika, niestabilne wskazanie lambdy. Mechanik podpiął, stwierdził że jest ok i kazał śmigać ma benzynie przez jakiś czas. A w Kielcach niestety nie ma zbyt wielu dobrych gaziarzy nie mówiąc o mechanikach. 

Mazde daje do "nowego" mecha, robił mi łącznik wcześniej i dobre wrażenie wywarł. Myśli. Wczoraj pogadaliśmy i naprawdę dobrze kombinuje. 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano

No i... Luz do regulacji, dwie szklanki do wymiany (jak nie uda się zeszlifować). Koszt ok 2tys PLN. Przy okazji trzeba rozpiąć rozrząd to i przy 250k km warto go wymienić. Całość zamknie się w 3tys o ile coś nie wyjdzie jeszcze. 

I... W D to mam. Wystawiam z informacją o potrzebie regulacji luzów i biorę kuge. I nigdy więcej używanego nastolatka tym bardziej z gazem.

  • Like 1
  • Sad 2
Opublikowano
17 minut temu, Petru23 napisał(a):

No i... Luz do regulacji, dwie szklanki do wymiany (jak nie uda się zeszlifować). Koszt ok 2tys PLN. Przy okazji trzeba rozpiąć rozrząd to i przy 250k km warto go wymienić. Całość zamknie się w 3tys o ile coś nie wyjdzie jeszcze. 

I... W D to mam. Wystawiam z informacją o potrzebie regulacji luzów i biorę kuge. I nigdy więcej używanego nastolatka tym bardziej z gazem.

Taką decyzję podjąłem w 2017 po Bravo :E 

  • Upvote 1
Opublikowano
47 minut temu, Petru23 napisał(a):

No i... Luz do regulacji, dwie szklanki do wymiany (jak nie uda się zeszlifować). Koszt ok 2tys PLN. Przy okazji trzeba rozpiąć rozrząd to i przy 250k km warto go wymienić. Całość zamknie się w 3tys o ile coś nie wyjdzie jeszcze. 

I... W D to mam. Wystawiam z informacją o potrzebie regulacji luzów i biorę kuge. I nigdy więcej używanego nastolatka tym bardziej z gazem.

Aniemówiłem, klątwa C-Maxa :E

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja czekam na okrągłe 100 tys. km na regulację luzu, zapewne 1. w historii auta.. ale możliwe, że to skończy się również uszczelnianiem silnika :E
Zostało jakieś ~4tys. km;
 

Edytowane przez serwal4
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, marko napisał(a):

Hmm... 3k to nie jest jakaś astronomiczna kwota, jak na dzisiejsze czasy. 

Ale mazda 3bl dla rodziny 2+2 fotelikowe, gdzie do tego latam po 100-200km w jedną stronę i min raz w roku nad morze z rodzinką (czyli kawałek) + inne rejony i do tego jazda firmowa po całej Polsce.

 

W maździe przydałoby się jeszcze wymienić chłodnice klimy, zrobić na zimę konserwę, w przyszłym roku lub wcześniej przy mojej jeździe hamulce kompleksowo...  I z 3k robi się w perspektywie roku troszkę więcej ;) a nie odzyskam nawet części przy odsprzedaży późniejszej. 

Przypomnę, że mazda została kupiona "na już" jak zdałem kuge a C-Max wrósł w parking na amen i zapuścił grzyba w środku. Jako przejściowe. I z zamiarem kupna nowego nosimy się z żoną od jakiegoś czasu a teraz jest taka możliwość, bo nie ma nic sensownego do kupienia na rynku wtórnym. A wydawać na 5-6 latka 70-80tys nie widzi mi się. Tak samo jak 50-60 za 10latka czy 90tys za 3-4latka. Silników sensownych też nie ma, praktycznie same kosiarki po 150-200tys km a do diesla nikt mnie nigdy nie namówi.

 

No i mimo półrocznego rozstania ze starą kugą każdy z nas za nią po prostu tęskni.  Genialne auto ;)

 

 

 

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, GordonLameman napisał(a):

O co chodzi z tym C-maxem wrośniętym w parking? :E 

A no stal sobie troszkę na klepowisku pod blokiem w takim miejscu, że praktycznie o nim zapomniałem. I poza trawą wplecioną w koła w środku pojawił się mój ulubieniec (na ironię zajmuje się systemami eliminacji tego ścierwa :hahaha:)

 

Spleśniał w środku. Grzyb wylazł na fotelach z tyłu, z przodu, podsufitce... Pasy aż białe. Samochód do wyrzucenia.

Poza tym wymagał inwestycji w mechanikę a konkretnie to wymienic tylko silnik i wszystko to, co trzeba po 3 latach stania pod chmurką :heu:

 

IMG_20241015_095754859_HDR.jpg

IMG_20241015_095747643_HDR.jpg

Edytowane przez Petru23
  • Haha 4
Opublikowano (edytowane)

Ja się tylko dziwię - po co? Po co coś takiego trzymać? U teściów na podjeździe stoi W203, wózek z tyłu do zrobienia i hamulce chyba. I tak stoi już też może 3 rok. Po kiego uja płacić za taki złom ubezpieczenia jak i tak będzie stał? Tak samo C-Max, jak było wiadomo, że już nie pojedzie to lepiej sprzedać za jakieś grosze niż trzymać 3 lata do takiego momentu i sprzedać po 50gr/kg. Naprawdę zachodzę w głowę i nie potrafię znaleźć sensownego wytłumaczenia :E A teścia W203 to niejeden tak bezsensowny wrost, ile to sprzętów i innego tałatajstwa się tutaj marnuje to szok... Ale po dwukrotnym sprzątaniu garażu przeze mnie, 3go razu już nie będzie i palcem nie tknę tutaj niczego bo i tak zaraz będzie znowu to samo...

Edytowane przez lesiu155
  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano
3 godziny temu, lesiu155 napisał(a):

Ja się tylko dziwię - po co? Po co coś takiego trzymać? U teściów na podjeździe stoi W203, wózek z tyłu do zrobienia i hamulce chyba. I tak stoi już też może 3 rok. Po kiego uja płacić za taki złom ubezpieczenia jak i tak będzie stał? Tak samo C-Max, jak było wiadomo, że już nie pojedzie to lepiej sprzedać za jakieś grosze niż trzymać 3 lata do takiego momentu i sprzedać po 50gr/kg. Naprawdę zachodzę w głowę i nie potrafię znaleźć sensownego wytłumaczenia :E A teścia W203 to niejeden tak bezsensowny wrost, ile to sprzętów i innego tałatajstwa się tutaj marnuje to szok... Ale po dwukrotnym sprzątaniu garażu przeze mnie, 3go razu już nie będzie i palcem nie tknę tutaj niczego bo i tak zaraz będzie znowu to samo...

On jeździł, tylko po prostu o nim zapomniałem :heu:

57 minut temu, bergercs napisał(a):

Bo to "perełka", którą zamiast zrobić w warsztacie to drutowano używkami i najtańszymi chińskimi zamiennikami.

Wypraszam sobie

Opublikowano

W sumie mnie też wrastało auto przez 1,5 roku na parkingu, ale mam ku temu racjonalne wytłumaczenie :) 

 

Chodzi o Puga 206, którego kupiłem żeby wozić psa. Po rozstaniu z kobitą pies został u niej, auto u niej pod mieszkaniem, kluczyki u niej :E 

 

dopiero wezwanie z SM zmobilizowało mnie żeby się do niej odezwać :E 

  • Haha 2
Opublikowano
6 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Jak można zapomnieć o WŁASNYM SAMOCHODZIE? Przez 3 lata? Opłacając OC co roku? 

 

Ty jesteś z jakiejś innej planety 8:E

Ja za OC nie płaciłem ;) tłumaczyć nie będę.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Albo mam jakiegoś pecha albo regenerowanie kompresora klimatyzacji to jest tylko patent dla handlarzy i gwarancji do bramy :) 

W poprzednim samochodzie - kupiłem regenerowany, w którym sprzęgło rozpadło się po miesiącu. 

W obecnym samochodzie - szumiało łożysko, więc kupiłem zestaw sprzęgła i łożyska z cewką. Po miesiącu łożysko się zatarło, uszkodziło cewkę i cały kompresor. Dzisiaj odbieram auto z nowym kompresorem i składam reklamacje.

Pozorna oszczędność, nie polecam :) 

EDIT: Jednak odbieram jutro, Ford montował do Focusa 2 rodzaje kompresorów, hurtownia nie trafiła :D 

Edytowane przez baQus
  • Upvote 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Weekendowy wyjazd i awaria. W jedną stronę klima elegancko działała. Na powrocie już nie :hmm: zaczęły się korki i zabawa. 120 stopni na blacie i zamiast się chłodzić odpaliłem nagrzewnicę :doping: Na szczęście pierwszy wolny wjazd do lasu, 10 minut w cieniu i usterka odnaleziona i naprawiona. Odpadł przewód z kostki. W końcu miało prawo po prawie ćwierć wieku na drodze xD 

 

Nawet klima zaczęła działać :metal:

Edytowane przez Totek
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...