Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziś dołączył kolejny złomek :E 2015rok, 2.0bhdi 150KM (będzie trzeba pomyśleć o czipsie na wiosnę), bezwypadek, choć 2 elementy malowane po przycierkach parkingowych (bratowa nie ogarniała czasem gabarytu :E ).

 

2bScEvn.jpeg

Edytowane przez Krzysiak
  • Like 6
Opublikowano
9 godzin temu, Tornado3 napisał(a):

dziwne, żeby większe auto miało więcej miejsca ? :D

W cenie A4 jest BMW 3, które prowadzi się dużo lepiej i materiały w środku też są lepszej jakości. Od VAG'a ma się SuperBa taniej niż A4, a dla mnie to jest ten sam poziom wykończenia wnętrza ( siedziałem w obu). Silniki i skrzynie są chyba nawet te same?

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, KiloKush napisał(a):

Silniki i skrzynie są chyba nawet te same?

Oj nie wiem czy SuperB nie ma silnika montowanego w poprzek a A4 wzdłużnie. To powoduje, że o ile słupek silnika jest taki sam to reszta jest inna. Z resztą daleko szukać, sam się rozglądam za nowym samochodem i w samochodach takich jak Cupra Terramar, VW Tiguan czy Tayron silnik 2.0 TSI 204KM występuje bez żadnej hybrydy. A w Audi ten sam silnik montowany jest już jako bardzo rozwinięty koncept mHev z motorem elektrycznym o mocy 26KM, gdzie na elektryku da się już ruszać bądź też przejeżdżać na nim krótkie odcinki. Bardzo fajne rozwiązanie, które znacząco obniża spalanie w mieście. I taką samą hybrydę Audi daję też do swoich diesli. W markach Vaga póki co próżno szukać tego rozwiązania.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
14 godzin temu, trepek napisał(a):

Oj nie wiem czy SuperB nie ma silnika montowanego w poprzek a A4 wzdłużnie. To powoduje, że o ile słupek silnika jest taki sam to reszta jest inna. Z resztą daleko szukać, sam się rozglądam za nowym samochodem i w samochodach takich jak Cupra Terramar, VW Tiguan czy Tayron silnik 2.0 TSI 204KM występuje bez żadnej hybrydy. A w Audi ten sam silnik montowany jest już jako bardzo rozwinięty koncept mHev z motorem elektrycznym o mocy 26KM, gdzie na elektryku da się już ruszać bądź też przejeżdżać na nim krótkie odcinki. Bardzo fajne rozwiązanie, które znacząco obniża spalanie w mieście. I taką samą hybrydę Audi daję też do swoich diesli. W markach Vaga póki co próżno szukać tego rozwiązania.

IMHO Audi się kupuje dla quattto+DSG+2.0TDI/TSI nie wspominając o 5 cylindrowych. Ale kupno 150KM + FWD + DSG jak dla mnie jest bez sensu. To pierwsze combo daje dobre osiągi i poprawia główną wadę Audi czyli prowadzenie. To drugie daje to co może dać każdy producent tylko w większej cenie i zdecydowanie droższych naprawach. Bo osiągi takiego 2.0 TSI 150KM daje każdy producent. Nawet w samym koncernie VAG mamy według mnie lepiej wyceniona konkurencję dla A4 i wolałbym zdecydowanie lepiej wyposażonego Passata czy Octavię niż A4.

Opublikowano
10 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Ale kupno 150KM + FWD + DSG jak dla mnie jest bez sensu.

bo ? każdy potrzebuje dużo mocy ?  1.2 w VAGu też się kiedyś dobrze sprzedawało,  tak samo wszystkie wersje 1.4, większość konfigów z dsg(stronic ) i znakomicie dawało sobie radę

każdemu według potrzeb...

sam mam od 12lat prawie 300PS w TSI i naprawdę nie ma gdzie tego wykorzystać...

 

10 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Audi się kupuje dla quattto

ale wiesz że audi w słabszych silnikach nawet z silnikiem wzdłuznym to teraz haldex a nie torsen. czyli tak naprawdę auto z napędem na przód,  z dołączanym tyłem w razie potrzeby

 

czasy kiedy silnik wzdłużny łączony był tylko i wyłącznie z prawdziwym quattro czyli torsenem odeszły parę lat temu do lamusa.

kiedyś to było jasne, poprzeczny ( a3 i inne na podwoziu golfa ) haldex, a większe z silnikiem wzdłużnym to torsen. teraz zależy od silnika

 

 

 

 

 

Opublikowano
14 godzin temu, miro napisał(a):

bo ? każdy potrzebuje dużo mocy ?  1.2 w VAGu też się kiedyś dobrze sprzedawało,  tak samo wszystkie wersje 1.4, większość konfigów z dsg(stronic ) i znakomicie dawało sobie radę

każdemu według potrzeb...

sam mam od 12lat prawie 300PS w TSI i naprawdę nie ma gdzie tego wykorzystać...

 

ale wiesz że audi w słabszych silnikach nawet z silnikiem wzdłuznym to teraz haldex a nie torsen. czyli tak naprawdę auto z napędem na przód,  z dołączanym tyłem w razie potrzeby

 

czasy kiedy silnik wzdłużny łączony był tylko i wyłącznie z prawdziwym quattro czyli torsenem odeszły parę lat temu do lamusa.

kiedyś to było jasne, poprzeczny ( a3 i inne na podwoziu golfa ) haldex, a większe z silnikiem wzdłużnym to torsen. teraz zależy od silnika

 

 

 

 

 

Bo Mondeo 1.6/1.5 EB lub Insignia 1.5T palą zdecydowanie mniej niż A4 2.0 TSI, a wrażenia z jazdy podobne.

 

Nie ważne czy haldex czy torsem. Mało mnie obchodzi co tam jest. Fakt jest taki, że szybki automat+ AWD daje dużo jeśli chodzi o osiagi, zwłaszcza 0-100. A DSG +2.0TSI to daje.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Bo Mondeo 1.6/1.5 EB lub Insignia 1.5T palą zdecydowanie mniej niż A4 2.0 TSI, a wrażenia z jazdy podobne.

pisałem to, bo myslałem że piszesz o samym VAGu, jesli tak ok, nie kazdy musi jeździć skodą czy seatem, oczywiście. wszystko jest dla ludzi.  sam bym obecnie pewnie koreańcem jeździł..

 

 

9 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Nie ważne czy haldex czy torsem. Mało mnie obchodzi co tam jest.

ważne, jeśli piszesz o quattro.

 

9 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Fakt jest taki, że szybki automat+ AWD daje dużo jeśli chodzi o osiagi, zwłaszcza 0-100. A DSG +2.0TSI to daje.

możesz jaśniej, kompletnie tego nie rozumiem ? ten daje i ten daje

 

obydwa napędy w połączeniu z stronic(dsg) mają swoje wady i zalety

 

Ty patrzysz tylko na moc i przyspieszenie od 0-100, co ważne jest szczególnie dla tych co od świateł, albo na 1/4 , w życiu ważniejsze są te których suche katalogi nei podają, czyli drogowe, jak wyprzedzasz tira to nie robisz tego od 0-100...   często auto z mniejszą mocą na papierze i gorszymi od 0-100 na odcinku drogi zrobi bez problemu tego mocniejszego.  16lat temu miałem a3 8p 2.0tdi zrobione na dość duża moc wtedy bo 220PS, na drodze bez problemu radził sobie z o wile mocniejszymi autami, choć od 0-100 szału nie robił, na 1/4 robiła niskie 15 ( o ile wiesz o czym mwoa, bo to prehistoria )  ale a3 z tą samą mocą w diselu, z napędem na 4kołą i dsg dostawało baty okrutne za każdym razem, tak samo jak np 270konne a6 3.0, ehh to były czasy.. 

 

haldex oczywiście że jest kapitalny, ale nie zawsze potrzebny... choc znam wielu którzy dokłądali do swoich aut, za czasów płyty pq35 właściwie tylko a3 miało napęd quattro(haldex ) , najmocniejsze golfy ( poza r32) czy seaty tego nie miały, więc jak ktoś chciał mieć to przekładał z a3/s3 do cupry czy golfa e30... choc znowu np seat w cuprze nie wkładał w ogóle dsg, było w słabszym FR

 

przy super mocnych autach i owszem, bez tego kaplica, mam okazję czasem poużytkować rs5 2020, z podniesioną delikatnie mocą na 500PS, tu bez quattro nie byłoby życia, ale dsg(stronic) tu nie ma, jest 8b tiptronic, przez wielu na papierze uznawany za wolną skrzynię... o boshe, nie wiedza co piszą

 

a w normalnym życiu, kolega kupił teraz bmw 1 z napędem na 4koła, jeździ tylko po mieście i chętnie by z tego napędu zrezygnował na rzecz mniejszego spalania.

mama podobnie, tyle co ja jeźdzę, w ogóle po górach, sniegu, napęd jest totalnie zbędny, natomiast manuala na stronic chętnie bym zamienił.

 

a następnym moim autem i tak będzie na 99% koreaniec, żadnego vaga czy bmw nie będzie, bo są po prostu zdecydowanie za drogie, nawet seat czy skoda, jeśli za dobrze wyposażoną skodę trzeba wyłożyć 180tys to ja podziękuję. Tyl e że mnie już osiągi średnio interesują, ważne żeby w miare sprawnie wyprzedzić i tyle, dlatego nie każdy musi mieć mocne auto.

Słabsze uczy też pokory na drodze, głupoty nie przychodzą do głowy... może poza przedstawicielami.

 

szerokosci

10 godzin temu, lewuS napisał(a):

stalówki na zimę to rozum i godność człowieka, jedyny prawilny wybór.

no ba, ale ty to jeszcze masz ładniutkie, u mnie farba schodzi, prysnąłem sprayem :)

kupiłem kołpaki z a3 8y, ale w nich koło wygląda na 14, wywaliłem to..

Edytowane przez miro
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...