Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To tak. Mój problem polega na tym, że od ponad 3 miesięcy mam problemy z gardłem. A dzisiaj po prostu wieje zimny wiatr ;)

Ja fitnessu nie cierpię, mój kręgosłup jest jednak wdzięczny.

 

I nie, nie mam obcisłych spodenek :P

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, bergercs napisał(a):

Mam jeszcze jedno pytanie - w 0C trzy minuty i coś tam. Po jakim czasie jest ciepło w -15 (z tego co kojarzę to zdarzają się takie).

Przy 0C na zewnątrz nagrzanie kabiny do 20C zajmuje 3minuty 40 sekund. Przy -17C jakie były w tym roku, nagrzanie kabiny do 20C, rozmrożenie wszystkich szyb, podgrzanie foteli i kierownicy zajmuje ~8minut. 

Wracając jeszcze do korzystania z rękawiczek. Kierownica jest gorąca po ~30 sekundach od uruchomienia grzania i uwaga - nie trzeba nic klikać na wyświetlaczu bo przy temperaturach 10C i niżej załącza się grzanie auto, foteli i kierownicy. W zależności od tego jak niska jest temperatura na zewnątrz grzanie foteli i kierownicy uruchamia się w różnych poziomach grzania. Jest bardzo zimno to kierownica i fotele automatycznie są podgrzewane na najwyższym poziomie 2 i 3. Jest 10C to grzanie jest na 1 poziomie. To jest standardowe ustawienie, które można dowolnie edytować. 

 

19 godzin temu, bergercs napisał(a):

 Ekran w żaden sposób nie ułatwia życia względem najprostszego w wiecie pokrętła do temperatury.

A czy utrudnia życie? Nie, więc o co ta cała dyskusja się toczy? I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety więc po co się tu przepychać? 

 

19 godzin temu, bergercs napisał(a):

"Ekrany są super - są lepsze od fizycznych przycisków, więc je wycofaliśmy, ale jednak zamontowaliśmy to" /mogli to na tylnym zagłówku umieścić - chętnie posłuchałbym tłumaczenia dlaczego jest to idealne miejsce/:

tesla-model-y-juniper-ekran-8.jpeg

To są przyciski "awaryjne" w razie awarii ekranu. 

 

16 godzin temu, Seeba03 napisał(a):

Coś te wspaniałe Tesle przestały się sprzedawać - dane z Niemiec z lutego.

Tu przyczyn może być kilka a największą na pewno jest premiera odświeżonego modely Y. Klienci wstrzymywali się z zakupem starszej wersji Y na rzecz nowej. Tak jak w przypadku np premiery nowej generacji kart graficznych. Premiera luty więc w grudniu i styczniu sprzedaż spada bo klienci czekają na nowość

 

15 godzin temu, bergercs napisał(a):

Za słabe zawieszenie względem masy samochodu : tutaj po "wadach wizerunkowych" chyba główny powód /plus oczywiście to,

Jak każdy samochód tak samo i Teslę mają swoje wady. Mondeo MK5 2.0TDCI ma wadę fabryczną związana z cieknącymi pompami CR. Po uszczelnieniu i tak za jakiś czas cieknie. W przypadku Tesli 3 wrażliwe są przednie sworznie wahaczy z których wycieka smar i trzeba je co jakiś czas "przesmarować" a z racji tego, że w Tesli nie masz obowiązkowych serwisów gwarancyjnych co rok to usterka wychodzi dopiero na 3 letnim przeglądzie. To samo jest z hamulcami czytaj tarczami, które w teslach są praktycznie nie używane z racji bardzo agresywnego odzysku energii z silników elektrycznych. Puszczasz pedał gazu i auto hamuje silnikami tak jak byś hamował normalnie hamulcami. Nie używane tarcze rdzewieją a klocki zapiekają się. To już jest kwestia sposobu jeżdżenia. 

Ja staram się hamować normalnie hamulcami dlatego tego problemu nie mam natomiast sworznie powoli zaczynają mi "skrzypieć" więc lada moment zgłaszam się na serwis gwarancyjny na którym zapewne uzupełnią smar lub wymienią sworznie. 

1 godzinę temu, marko napisał(a):

Hmm... Jechałem właśnie na fitness i słuchałem radia. No i wobec fabryki Tesli w Berlinie wyszły oskarżenia o łamanie praw pracowniczych. Do tego redaktorzy zaczęli się śmiać, że coraz więcej ludzi nakleja te naklejki na tył Tesli.

Sprawdziłem z ciekawości tabelki za pierwsze 2 miesiące sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2024. Chiny spadek o 49%, Europa w przedziale 40-50%, w Australii ponad 70%. 

Wystarczyło, że Musk wmieszał się do polityki.

 

To może być ciężki rok dla Tesli

Dzisiaj jeszcze doszły masowe podpalenia w Niemczech :E 

 

58 minut temu, SuLac0 napisał(a):

dzieki temu, ze Tesla dostaje zadyszki, jest szansa, ze automotive w EU sie jakos ogarnie. tak wiec im wiecej glupot robi/mowi Musk, tym lepiej dla EU.

Zadyszka Tesli to szansa nie tylko dla EU ale i Chińskich marek a tu nacisk jest już duży a będzie olbrzymi na przestrzeni najbliższych kilku lat. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
25 minut temu, DjXbeat napisał(a):

A czy utrudnia życie? Nie, więc o co ta cała dyskusja się toczy? I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety więc po co się tu przepychać? 

 

"tradycjonalisci" juz chyba sami nie wiedza co jest dobre, a co zle :hahaha:

za autblog

 

image.png.5feebbeebb340efa78f55fae4c4b745a.png

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, dannykay napisał(a):

Co gdzie jak???

No za tyle ludzie biorą przecenione jeep avenger, citroen e-c3 itd, nawet c4 widzę w miarę tanio.

To są małe miejskie auta więc dotacja pokrywa prawie wszystko, oficjalnie w cennikach są modele od 150netto a jeszcze jak się znajdzie przeceniony + większa dotacja to ludzie zahaczają o 100 brutto 8:E

https://www.media.stellantis.com/pl-pl/citroen/press/elektryczny-citroen-e-c3-juz-od-65-800-zl-z-doplata-w-programie-naszeauto

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Wracając jeszcze do korzystania z rękawiczek. Kierownica jest gorąca po ~30 sekundach od uruchomienia grzania i uwaga - nie trzeba nic klikać na wyświetlaczu bo przy temperaturach 10C i niżej załącza się grzanie auto, foteli i kierownicy.

Innowacyjna Tesla, nie ma co. W Volvie V40 z 2004r poniżej iluś tam stopni po uruchomieniu auta z automatu włączało mi się grzanie fotela kierowcy i lusterek :E

Opublikowano

Jednak to prawda, że jak tylko staniesz się posiadaczem Tesli to z automatu robisz się fanatycznym wyznawcą tej marki i wszystkich jej rozwiązań jak dziwne by nie były :E Ja tam hejtuje swoje auta równo, nieważne jaki segment czy marka.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Katystopej napisał(a):

Innowacyjna Tesla, nie ma co.

A czy ja napisałem że to innowacyjne rozwiązanie z Tesli? Nie dopowiadaj sobię historii!

 

Niektórzy niestety nie mają pojęcia o takich rozwiązaniach, które były już dostępne nawet w starszych autach. 

21 minut temu, bleidd napisał(a):

Jednak to prawda, że jak tylko staniesz się posiadaczem Tesli to z automatu robisz się fanatycznym wyznawcą tej marki i wszystkich jej rozwiązań jak dziwne by nie były :E Ja tam hejtuje swoje auta równo, nieważne jaki segment czy marka.

Mam Teslę 3 LR z 2022r a nie kupił bym wersji z 2024r ze względu na brak manetki do kierunków i tryb jazdy wybierany z ekranu zamiast manetką jak w starszej wersji. Te rozwiązania absolutnie skreślają dla mnie nowszy model! 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Zamiast manetki z lewej strony do zmiany kierunków na kierownicy są przyciski. O ile przy zwykłym skręcaniu nie ma problemów to jazda po rondzie jest już problematyczna i zwyczajnie kierowcy się mylą. Nie jest to tak intuicyjne jak manetka. To dla mnie najwieksza wada która skreśla auto.

Usunęli też manetkę do biegów i zamiast niej na ekranie przesuwając palcami wybiera się tryb jazdy, przód, tył itd. Dodali też panel awaryjny w podsufitce, który był wczesniej wspomniany - to na wypadek jak by ekran uległy awarii.  Dodali też system gdzie wystarczy nacisnąć pedał hamulca i mamy już wybrany tryb jazdy w oparciu o kamery. Jest tyl zablokowany bo stoi za nami samochód to jest już bieg do przodu. Przed Nami stoi auto lub przeszkodą to bieg jest wsteczny. 

Nie wiem jak to w praktyce wygląda bo mam zwykła manetkę 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano

przedwczoraj impreza firmowa w Szczyrku i wczoraj rano żeby spalić trochę kcal pobiegałem po tym Szczyrku, nie płasko i nie równo... nawet za uszami mnie boli, a tylko 11km i w emeryckim tempie. trzymanie równowagi niesamowite ćwiczenie. 

Opublikowano
14 minut temu, Gang napisał(a):

przedwczoraj impreza firmowa w Szczyrku i wczoraj rano żeby spalić trochę kcal pobiegałem po tym Szczyrku, nie płasko i nie równo... nawet za uszami mnie boli, a tylko 11km i w emeryckim tempie. trzymanie równowagi niesamowite ćwiczenie. 

Ja właśnie wróciłem z 10km po lasach i górkach w puszczy bydgoskiej. Miejscami podbiegi kosmiczne ale fajnie się biegało. Myślałem że będę miał gorsza formę po tym blisko roku praktycznie bez ćwiczeń..

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Zamiast manetki z lewej strony do zmiany kierunków na kierownicy są przyciski. O ile przy zwykłym skręcaniu nie ma problemów to jazda po rondzie jest już problematyczna i zwyczajnie kierowcy się mylą. Nie jest to tak intuicyjne jak manetka. To dla mnie najwieksza wada która skreśla auto.

Usunęli też manetkę do biegów i zamiast niej na ekranie przesuwając palcami wybiera się tryb jazdy, przód, tył itd. Dodali też panel awaryjny w podsufitce, który był wczesniej wspomniany - to na wypadek jak by ekran uległy awarii.  Dodali też system gdzie wystarczy nacisnąć pedał hamulca i mamy już wybrany tryb jazdy w oparciu o kamery. Jest tyl zablokowany bo stoi za nami samochód to jest już bieg do przodu. Przed Nami stoi auto lub przeszkodą to bieg jest wsteczny. 

Nie wiem jak to w praktyce wygląda bo mam zwykła manetkę 

 

Przecież teraz jest jakaś bzdura do kwadratu. Mnie wystarczająco irytuje że manetki od biegów mam na stałe do koła kierownicy (wolałbym przy kolumnie nieruchomo). Wybieranie kierunku jazdy przód-tył jak w jakimś wózku widłowym na magazynie :D Nieintuicyjne i nieergonomicznie, wszelkie przyzwyczajenia można wyrzucić do śmietnika. 

 

Pewne elementy budowy, obsługi auta wypracowano na podstawie dziesiatek lat doświadczeń, teraz nagle wywraca się stolik i próbuje stworzyć wszystko od nowa w sposób nie mający sensu, ale pod płaszczekiem nowoczesności. Dzięki temu ktoś kto będzie miał obiekcje, z góry będzie traktowany jak leśny dziad, który nie chce się rozwijać. 

Opublikowano
8 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

dzieki temu, ze Tesla dostaje zadyszki, jest szansa, ze automotive w EU sie jakos ogarnie. tak wiec im wiecej glupot robi/mowi Musk, tym lepiej dla EU.

Nie, to akurat nie to, automotive w eu może, z naciskiem na może się ogarnie przez ekspansję chińskich samochodów. 

 

Nie jestem nimi zainteresowany, coś tam mi się obiło o uszy i to może być jak z xiaomi czy huawei w telefonach, soft słaby, ale bebech dobry i to znajdzie klientów pomimo jakichś tam wad czy niedoskonałości bo tak samo robotę będzie robiła cena. 

 

A główny problem europejskich samochodów po covidzie to właśnie cena, która wzrosła w kilka lat o okolice 50%. 

  • Upvote 3
Opublikowano
15 godzin temu, Totek napisał(a):

Przecież teraz jest jakaś bzdura do kwadratu. Mnie wystarczająco irytuje że manetki od biegów mam na stałe do koła kierownicy (wolałbym przy kolumnie nieruchomo). Wybieranie kierunku jazdy przód-tył jak w jakimś wózku widłowym na magazynie :D Nieintuicyjne i nieergonomicznie, wszelkie przyzwyczajenia można wyrzucić do śmietnika. 

 

Pewne elementy budowy, obsługi auta wypracowano na podstawie dziesiatek lat doświadczeń, teraz nagle wywraca się stolik i próbuje stworzyć wszystko od nowa w sposób nie mający sensu, ale pod płaszczekiem nowoczesności. Dzięki temu ktoś kto będzie miał obiekcje, z góry będzie traktowany jak leśny dziad, który nie chce się rozwijać. 

Starsze wersję Tesli 3 do 2023r miały manetkę do kierunków i do zmiany biegów. To samo Y.  W 2024r wprowadzili Teslę 3 Highland - odświeżoną wersję bez manetek i tu zrobił się olbrzymi szum głównie względem manetki kierunkowskazów. Pojawiła się mocna krytyka, która sprawiła, że manetka od kierunków wróciła. Nowa wersja Tesli Y Yuniper, która oficjalnie zadebiutowała w lutym 2025r posiada już manetkę kierunkowskazów więc wrócili do sprawdzonych, intuicyjnych rozwiązań. Krytyka była słuszna. 

Brak manetki do biegów idzie jeszcze przeżyć choć tak jak wspomniałeś wygląda to tak jak w wózku widłowym :E. Brak manetki do kierunkowskazów niestety nie. Wrzucanie kierunków przyciskami kręcąc kierownicą na rondach to jest tragedia :E 

  • Upvote 1
Opublikowano
40 minut temu, huudyy napisał(a):

tymczasem Niemce powiedziały nein herr Muskowi

Ja bym się wstrzymał z takim osądem do momentu publikacji danych sprzedaży. Styczeń i luty wyszedł słabo ale tu głównym powodem było wyczekiwanie na nową wersję Y - Yuniper choć mogę się mylić ;) 

Tak czy siak ja Muska nigdy nie trawiłem. 

45 minut temu, Colicab napisał(a):

Sprzedałem samochód i mi smutno. Będzie mi brakować fenomenalnego audio i świetnego przyspieszenia :(

Jakie wozidło? 

Opublikowano

Patrząc na informacje w mediach, ludzie mają serdecznie dość Muska i jego odchyłów. Patrząc na akcje Tesli, to bum był od drugiej połowy 2020, a teraz wszystko pikuje w dół. Pojawiają się nawet artykuły, że nie można wykluczyć bankructwa Tesli, jeśli trend się utrzyma. I można teraz mówić, że to przesada. Tesla jednak żyje dzięki akcjonariuszom i jednej wielkiej spekulacji. Więc jeśli akcjonariusze się wycofają, to jest pozamiatane...

  • Upvote 3
Opublikowano
17 godzin temu, Kowal_ napisał(a):

Nie, to akurat nie to, automotive w eu może, z naciskiem na może się ogarnie przez ekspansję chińskich samochodów. 

 

piszac o Tesli i automotive w EU, mam na mysli rynek BEV. Tutaj Tesla mocno podgryzala i blokowala ekpsansje produktow np. grupy VW. Oczywiscie kiedys nie bylo takiego wyboru BEV jak obecnie, a Tesla kojarzyla sie tylko z BEV - ktos mowil BEV, praktycznie mowil o Tesli. Obecnie mamy zupelnie inna sytuacje. Problemy automotive EU, sa powiazne z poroblemami rynku BEV. kij w szprychy Tesli zostal wlozny, oferta BEV z EU jest zdecydowanie lepsza, cenowo tez zaczyna sie robic konkurencyjna, wiec jest szansa, ze mowiac BEV, w domysle nie bedzie mowy o Tesli. Efekt zmian juz widac, pomijajac problemy polityczne Tesli, VW stal sie dominujaca grupa w Skandywanii jezeli chodzi o BEV. Tak wiec poluzowanie petli przez Tesla i zdecydowanie lepsza oferta BEV z EU, daje tutaj spore mozliwosci.

Co nie zmienia faktu, ze EU automotive musi wejsc w kooporeacje z Chinami (Indiami?) , aby w ogole zaczac sie sprzedawac ponownie na ich rynku - BEV i ICE. Czyli byc albo nie byc, bo rynek EU dla EU automotive, jest zdecydowanie za maly aby przetrwac.

 

Co do samej Tesli, stala sie narzedziem politycznym, a tutaj trudno bedzie odbudowac reputacje i zaufanie, tak ze strony inwestorow jak i klientow. Wcale mnie nie zdziwi jak efektem tego, bedzie nacjonalizacja firmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...