Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
53 minuty temu, Petru23 napisał(a):

lDo tego dochodzi zderzak + to, co pod nim. 4k za czujnik i piastę warta kilkaset zl to trochę duzo, nie sądzisz?

Uważam, że to bardzo mało jak za „przestawienie zaparkowanego auta z podskokiem”.

 

Kilka lat wstecz miałem wymieniany zderzak przedni i atrapę w starej Alfie i wówczas likwidacja szkody wyniosła jakieś 6tyś.zł, a obyło się bez wyskoku niczym Adama Małysza z progu i lądowania klasycznym telemarkiem ;)

 

Trochę zluzuj, bo za bardzo się napinasz prostym tematem szkody komunikacyjnej.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.12.2024 o 09:03, baQus napisał(a):

jego miejsce zajął Focus MK2 :) 

Bardzo miło wspominam to autko, mój Mk2 1.6 TDCI woził mnie dzielnie przez 9 lat, sprzedany 6 lat temu znajomemu i nadal go czasem na ulicy spotykam :) 

Edytowane przez Boldwyn
Opublikowano

Passat za cmoka z ciężarówką wyszedł chyba z 13k zł, a nawet lamp nie wymieniali. Natomiast łączenie piasty z puknięciem w przód to ciekawy tok rozumowania :) u mnie w wyniku tego dzwona pękła pompka od webasto i mi tego nie uznali. Musiałem z własnej kieszeni naprawiać. A przypominam, że mnie przestawiła ciężarówka dobre kilka metrów do tyłu na zapiętym drivie. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.01.2025 o 19:33, Kowal_ napisał(a):

Jeżeli ubezpieczyciel łyknie wymianę piasty i czujnika abs przy uderzeniu w przód w stojące auto to masz duże szczęście bo to na pewno nie od tego. Czujnik abs jest w zwrotnicy

i tak i nie

 

np VAGi mają tak zwany pierścien impulsowy umieszczony na piaście koła który zlicza i przekazuje do czujnika

często ktoś powymienia czujniki bo tak wskazuje vcds a winny jest przerdzewiały pierścien i jego (cała piastę ) trzeba wymienić.

Edytowane przez miro
Opublikowano

BTW. jak było puknięcie na zgaszonym silniku z wbitym biegiem, a auto zostało przesunięte, to profilaktycznie sprawdziłbym czy rozrząd zgadza się na znakach. Żeby nie było, że przeskoczył np. o jeden ząbek i póki nikt nim nie jeździ, to nie widać problemu. 

  • Upvote 1
Opublikowano
19 godzin temu, Boldwyn napisał(a):

Bardzo miło wspominam to autko, mój Mk2 1.6 TDCI woził mnie dzielnie przez 9 lat, sprzedany 6 lat temu znajomemu i nadal go czasem na ulicy spotykam :) 

Ja do Focusa miałem kilka podejść już - w 2009 (wybrałem Vectrę B V6), 2012 (wybrałem Vectrę C OPC), 2019 (wybrałem BMW E61) roku i teraz dopiero się zdecydowałem :) 

Jak na razie, po 300 km jestem zadowolony.

Opublikowano
W dniu 4.01.2025 o 12:00, Krzysiak napisał(a):

Po prawie 2 tygodniach postoju C5 wywalił błąd ABS/ESP, diagbox wskazał prawy tył, charakterystyka błędu - spójność. Trzeba będzie tam zajrzeć a tu akurat mnie jakaś grypa dopadła.

Tak jak żem czuł...2 tygodnie postoju i nagle błędy z dupy - naładuj najpierw aku. Naładowałem i jak ręką odjął 😅😂

  • Upvote 1
Opublikowano

W temacie aku:
Roczny aku (listopad 2013r, mierzony przy montażu, żaden leżak) + niecałe 2km do pracy + jedna noc -11'C i wczoraj 1. raz ujrzałem komunikat "Ładowanie akumulatora" poprzedzony fleszem klucza serwisowego i czerwonego komunikatu "Sprawdź samochód";
Na początku schiza, że alternator umiera...

Opublikowano

Ten na wiosnę będzie miał albo 6 albo 7 lat, także ma prawo. Choć też żona mu nie pomaga, bo nie wiem po co wiecznie kręci tą wajchą od świateł mając automatyczne. No i lubi zostawić go na postoju na całą dniówkę przykładowo. Tryb ekonomiczny odcina mijania czy drogowe, ale postoju nie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.01.2025 o 22:46, marko napisał(a):

Nie. 4tysiące złotych to nie jest dużo, jeśli robisz w autoryzowanym serwisie. Raz: koszt części OEM, dwa koszt roboczogodziny. 

 

Było wielokrotnie pisane, w tym też przeze mnie. Zgłoś co nie działa i czekaj na decyzję. Jeśli Ci to uznają, to fajnie, ale jak nie uznają to nie będzie też żadne zaskoczenie. Serwis wpisze do protokołu wszystko co się da, bo tak zarabiają. Im większa wycena, tym więcej kasy dla serwisu. Proste jak budowa cepa. Jeśli ubezpieczalnia stwierdzi, że w wycenie jest zbyt duża kreatywność serwisu, to wyślą rzeczoznawcę do weryfikacji uszkodzeń.

Auto dziś odebrane. Atrapa chłodnicy i czujnik ABS. Wartość odszkodowania uwzględniała również wcześniejszą diagnostykę.

Auto oddane sprawne, czyste i pachnące. Środek też wysprzątali. 

 

I miesiąc darmowej jazdy kumkwakiem (no, poza paliwem).

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1
Opublikowano

Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację - sprzęgło praktycznie się skończyło z dnia na dzień.

W piątek wszystko ok, w sobotę rano ciężko wchodziły biegi i ślizga się tarcza.

Płynu nie ubyło.

Tak, czy owak - całość do wymiany, ale dotychczas padające sprzęgło było bardziej rozłożonym w czasie procesem.

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 12:19, marko napisał(a):

W służbowym (2022) przed świętami wymieniony akumulator. Ciągle wywalał komunikat o niskim napięciu.

W służbowej yarisce cross(2024) po 3 tygodniowym postoju aku pomocniczy miał lekko ponad 2V :E Gdzie ten akumulator jest jedynie potrzebny do podniesienia elektroniki do czasu załączenia się głównej przetwornicy.

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano

Mój ostatnio coś złapał, że raz silnik chodzi cicho i ma moc a innym razem jak się go odpali chodzi zauważalnie głośniej, brakuje mu trochę mocy a jak depnie się do końca to czkawki dostaje. Próbowałem z benzyną 98 ale loteria jak była tak jest.

Opublikowano
20 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Tył czy przód? :Up_to_s:

Przód.

18 godzin temu, Kakarotto napisał(a):

Dziś jak jechałem do pracy, auto nagle  weszło w tryb awaryjny. Pierwszy raz coś takiego się mi przydarzyło.

Mam nadzieję, że to nic poważnego. :kwasny:

Polecam to. Przydaje się.

 

 

IMG_20250130_154400861.jpg

W dniu 27.01.2025 o 12:24, baQus napisał(a):

Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację - sprzęgło praktycznie się skończyło z dnia na dzień.

W piątek wszystko ok, w sobotę rano ciężko wchodziły biegi i ślizga się tarcza.

Płynu nie ubyło.

Tak, czy owak - całość do wymiany, ale dotychczas padające sprzęgło było bardziej rozłożonym w czasie procesem.

 

A jakie auto? Ja tak miałem przy lince automatycznie regulowanej i ona była przyczyną.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.01.2025 o 15:43, Petru23 napisał(a):

A jakie auto? Ja tak miałem przy lince automatycznie regulowanej i ona była przyczyną.

Focus MK2, brak linki dlatego pierwsze co sprawdziłem, to czy płyn jest :) 

Oddane dzisiaj do mechanika, jutro będzie walczył - w razie czego komplet sprzęgła jest już u niego - jak okaże się jakaś pierdoła, to najwyżej pójdzie do zwrotu :) 

 

Edit: Już wiadomo, pękł docisk. Wymieniony komplet, odebrane i jeździ.

Edytowane przez baQus
Opublikowano (edytowane)

Osłona termiczna nad tłumikiem z tyłu się obluzowała. Widocznie przy wymianie tłumika majster coś ruszył i teraz się mocowania urwały. 

Jeszcze dziś się za to wezmę, póki kanał wolny i teściu dostępny :E

 

Edit

Zrobione. Przy okazji czujnik parkowania z tyłu się znalazł, wisiał dziad na kablu.

Edytowane przez Petru23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...