Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, bergercs napisał(a):

Zasady dla wszystkich producentów są takie same - kara jest nie za to, że auto jest tanie, tylko, że nie spełnia norm - ryżowców w Europie również je obowiązują.

Ok co jest bardziej Eko? Mój Saab który robi 4 000 km rocznie czy Focus który robi 25 000 km rocznie? Taka Dacia jak stoi 5 dni w tygodniu u emeryta jest nisko emisyjna czy nie? Dlaczego rząd dopłaca lekarzom do auta którym trzaska 300 000 km w 5 lat, a biedny emeryt ma płacić drożej?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam kolejną kamerkę 70mai i jestem zadowolony. Poprzednio A400, teraz A810.

Tylko one mają małe ekrany - dla mnie to zaleta, ale jak ktoś nie chce przez apkę sobie podglądać nagrań to wtedy odtwarzanie na nich czegokolwiek jest karkołomne.

Edytowane przez bleidd
  • Upvote 1
Opublikowano

U mnie też 70mai, A400 bo dorwany w bardzo dobrej kasie (może dlatego, że czerwony :E i zalegał);
Zamontowany ponad 2 lata temu krótko po zakupie Flułęsa i żadnych awarii. Nawet ori wyklejka do szyby nie poddała się jeszcze.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Najśmieszniejsze jest to, za A200 lepiej nagrywa niż wyższa seria (A400 chyba). Mimo niższej rozdz, bo FHD to np nr rejestracyje są lepiej widoczne na A200 8:E

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
7 godzin temu, marko napisał(a):

A skąd producent auta ma wiedzieć, ile km robi użytkownik?

 

PS: Dacię biorą nie tylko emeryci. Sandero np. bierze sporo firm do flot. 

Dlatego takie opłaty są bez sensu. Masz podatki w paliwie już i płacisz tyle ile paliwa zużywasz. Mniej zapłaci emeryt mający Dacie paląca 5 na sto. A więcej lekarz jeżdżący Range Roverem.

 

 

Opublikowano
12 minut temu, Gang napisał(a):

Elektryk nie opłaca podatku drogowego, zatem powinien być podatek jakiś dodatkowy. 

A to kolejna patologia tego systemu. Kto bardziej zużywa drogę? Owy dziadek w Dacii Sandero czy ten lekarz w swoim 2.5 tonowym elektryku jeżdżący 100 000 km w 2 lata.

Opublikowano
3 godziny temu, KiloKush napisał(a):

Dlatego takie opłaty są bez sensu. Masz podatki w paliwie już i płacisz tyle ile paliwa zużywasz. Mniej zapłaci emeryt mający Dacie paląca 5 na sto. A więcej lekarz jeżdżący Range Roverem.

 

 

W przypadku takich niewielkich przekroczeń - pełna zgoda. 
 

Natomiast nie mogłaby to być zachęta aby wywalić wszystko co oczyszcza spaliny m, bo ktoś mało jeździ. 
 

no i zdecydowanie - każde badanie diagnostyczne to powinna być kontrola dpf, golf, katalizatora etc. 

Opublikowano (edytowane)

A tam. Ja Siri wyłączyłem ze 3 lata temu :P 

 

 

 

Edit.

Swoją drogę Polska (idąc za UE) dowala właśnie wszystkim producentom samochodów i cześci samochodowych nowe obowiązki z zakresu cyberbezpieczeństwa. Miałoby to sens w odniesieniu do producentów części elektronicznych, oczujnikowanych etc. Ale niestety nie. Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa obejmuje także producentów tłumików (xD ), foteli samochodowych czy felg :E 

 

Akurat robię analizy dla moich klientów i no każdy będzie musiał mocno dorzucić do budżetu na bezpieczeństwo :E 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
3 godziny temu, KiloKush napisał(a):

A to kolejna patologia tego systemu. Kto bardziej zużywa drogę? Owy dziadek w Dacii Sandero czy ten lekarz w swoim 2.5 tonowym elektryku jeżdżący 100 000 km w 2 lata.

Dlatego darmowe autostrady to była patologia, gdzie emeryci dopłacali do darmowych przejazdów tych, co dużo jeżdżą.

Opublikowano

Nie wiem czy nie będę szybciej auta zmieniał i coś tańszego, tak do 40k... Tylko wyboru wielkiego nie ma, diesla nie chcę do miasta, a z benzyn to szału nie ma.

 

Ceedy mają tylko 1,6 GDI bo turbo weszło od 2015-2016.

VW z TSI to też tykająca bomba w sumie przy tych przebiegach.

Volvo mają EcoBoosty które miały problemy z głowicami i przegrzewaniem. 

Za Ople i Francuzy podziękuję :E 

 

 

Opublikowano
1 minutę temu, galakty napisał(a):

VW z TSI to też tykająca bomba w sumie przy tych przebiegach.

Z TSI to 1.5 albo 2.0. Ale to pewnie wiesz.

 

1 minutę temu, galakty napisał(a):

Nie wiem czy nie będę szybciej auta zmieniał i coś tańszego, tak do 40k...

Dziecko w drodze? :cool:

Opublikowano
33 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

tylko w kwestii BEV i krajow, ktore sie "budza", PL to nawet jeszcze nie polozyla sie spac :lol2:

Zanim w PL wprowadzą podatek od EV to ja juz 2 lub 3 generacją będę jeździł. :E 
Jak za 2 lata dobijemy do 300tys EV to będzie dobrze 

  • Upvote 1
Opublikowano
17 godzin temu, galakty napisał(a):

Też mam 70dai ale chyba Lite 2 i dopłaciłbym do lepszej, ta z dupy nagrywa emergency wideo a nic się nie dzieje :E 

70mai wszystko powyżej A200 bo ta jest raczej słaba, ewentualnie viofo A119 mini2.

Godzinę temu, Katystopej napisał(a):

Austria też, za nimi pójdą kolejne kraje co jest oczywiste.https://elektrowoz.pl/porady/austria-wprowadza-podatek-drogowy-dla-aut-elektrycznych-miesieczny-za-moc-powyzej-45-kw-plus-wage-ponad-09-t/

Opublikowano

Zachwalałem jakiś czas temu Golfa 6 1.2 TSI jako nie najgorszy zakup w granicach 20 tys zł. i rozgorzała dyskusja na temat wymiany łańcucha rozrządu.

 

No to 1,5 miesiąca po zakupie padła skrzynia biegów. :E Łożyska okrutnie wyją na pierwszych 3 biegach, a zupełnie nie było tego słychać przy zakupie. Brat będzie próbował dogadać się z handlarzem, żeby partycypował w kosztach regeneracji skrzyni, bo śmierdzi to wadą ukrytą. 

 

A ludzie tak narzekają na M32. Moja ma ponad 300 tys. km nalotu i nic się nie dzieje.

  • Sad 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...