Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bergercs napisał(a):

Bardzo dobre chleby - jeszcze trzy dni po zakupie zachowują właściwości.

A skoro lubię "naturalne" chleby, postanowiłem sam się pobawić w pieczenie i uznałem, że zakupię jakiś sprzęt do pieczenia.

Na początek chciałem postawić na wysoko ocenianego Tefala/Moulinexa (Tefal obecnie w promocji, jego odpowiednik z Moulinexa w kolorze białym na Amazonie kilkadziesiąt zł więcej), ale po "doktoryzacji" wyszło, że najlepsze (z tych w normalnych pieniądzach) są Panasonici. Sporo czasu na to, czy iść w 2550 czy prostszego 2510 postawiłem na tańsze rozwiązanie.

Kupiłem na Amazonie, ale cena wszędzie taka sama (519zł) - nawet na Panasonicu, gdzie wyświetla się opcja rat 10x0% .

Zobaczymy czy domowy świeży chlebek rano jest w stanie powalczyć z tym z piekarni.

 

Nie spotkałem jeszcze chleba, który po 3 dniach ma chrupiącą skórkę i jest miękki w środku... Kupuje po prostu codziennie mały chleb z lokalnej piekarni. 

Edytowane przez LYCONE
Opublikowano
9 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Nawet w tradycyjnych silnikach spalinowych moc maksymalna występuje w pewnym zakresie obrotów, a nie jest stała(liniowa).

W każdej hybrydzie moc max. wystepuje w określonych warunkach. Inną moc ma hybryda z pełną baterią  inną z wyładowaną baterią, to też zależy od temperatury otoczenia. 

To normalne u każdego producenta, ale i tak będą posty na zasadzie "nie wiem, ale się wypowiem" 

Tylko w spalinowym masz powtarzalny przebieg oraz wartości mocy, niezaleznie od ilości paliwa w baku(nie licze mega głębokiej rezerwy gdzie może zaciągać powietrze). Podawanie max wartości które występują tylko po spełnieniu x warunków jest czystym oszustwem, niezależnie czy to auto czy procesor.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

To zapraszam do Kato :) 

Bardziej chodziło mi o to, że nie widzę sensu kupowania chleba, który trzyma 3 dni, jak mogę mieć codziennie mały, super świeży 3 minuty od domu...

Co to za piekarnia o której mówicie? Będę przy okazji w Kato to wpadnę i porównam. 

Edytowane przez LYCONE
Opublikowano
37 minut temu, LYCONE napisał(a):

Bardziej chodziło mi o to, że nie widzę sensu kupowania chleba, który trzyma 3 dni, jak mogę mieć codziennie mały, super świeży 3 minuty od domu...

Co to za piekarnia o której mówicie? Będę przy okazji w Kato to wpadnę i porównam. 

Też tak kiedyś myślałem, ale ten chleb jest po prostu dużo smaczniejszy. I przywodzi mi na myśl chleb z lat 90 :) 

 

 

Piekarnia/sniadaniownia to Zmączeni: http://zmaczeni.com/

 

 

Maja też lokal w KRK i chyba Gliwicach. 
 

:) 

Opublikowano
13 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Też tak kiedyś myślałem, ale ten chleb jest po prostu dużo smaczniejszy. I przywodzi mi na myśl chleb z lat 90 :) 

 

 

Piekarnia/sniadaniownia to Zmączeni: http://zmaczeni.com/

 

 

Maja też lokal w KRK i chyba Gliwicach. 
 

:)

Kojarzę, Smasher korzysta z ich bułek. Swoją drogą też polecam, prawie tak dobre jak moje domowe smashe :D

 

W Gliwicach bywam dużo częściej niż w Kato. Jaki konkretnie chleb polecasz? 

  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, jarux napisał(a):

Tylko w spalinowym masz powtarzalny przebieg oraz wartości mocy, niezaleznie od ilości paliwa w baku(nie licze mega głębokiej rezerwy gdzie może zaciągać powietrze). Podawanie max wartości które występują tylko po spełnieniu x warunków jest czystym oszustwem, niezależnie czy to auto czy procesor.

Jest jak jest, w renault nasz takie napędy jak hybrydowy 205 koni, siedzi tam 1.2 3 garowy + elektryczne, ile ten 1.2 może mieć mocy? 120-130km? W mieście jak bateria pełna uzyskasz te 200 kucy w razie si, na autostradzie po 100-150 kilometrach, kiedy bateria pusta, moze na chwilę wskoczy na 200kucy, jak algorytm zachowa jakąś rezerwę na awaryjne sytuacje. 

Z drugiej strony raczej nikt nie jeździ non stop na makstmalnej mocy, a w razie potrzeby raczej będzie dostępna. 

Nowy rodzaj napędu, trzeba się na nowo przyzwyczaić, poznać zachowanie auta, wtedy mozna jak sie czuje taką potrzebę pałować na maxa.

Opublikowano
3 godziny temu, SylwesterI. napisał(a):

Jest jak jest, w renault nasz takie napędy jak hybrydowy 205 koni, siedzi tam 1.2 3 garowy + elektryczne, ile ten 1.2 może mieć mocy? 120-130km? W mieście jak bateria pełna uzyskasz te 200 kucy w razie si, na autostradzie po 100-150 kilometrach, kiedy bateria pusta, moze na chwilę wskoczy na 200kucy, jak algorytm zachowa jakąś rezerwę na awaryjne sytuacje. 

Z drugiej strony raczej nikt nie jeździ non stop na makstmalnej mocy, a w razie potrzeby raczej będzie dostępna. 

Nowy rodzaj napędu, trzeba się na nowo przyzwyczaić, poznać zachowanie auta, wtedy mozna jak sie czuje taką potrzebę pałować na maxa.

Piszemy o spalinowym, a nie hybrydach ;)

I nie zmienię zdania. Podawanie max mocy występującej jedynie w mocno określonych warunkach to jak podawanie długości członka w jakiś konkretnych warunkach,  a jak przychodzi co do czego to tyle nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Temat zaczął sie od hybryd, ze to niby wielka tragedia i niebezpieczeństwo, a prawda jest taka że w normalnej jeździe mocy nie braknie, z członkiem na baczność, non stop też raczej nie chodzisz :hihot:

Ps.

car does not always maintain its exact maximum declared power. Declared power is a value measured under specific, standardized laboratory conditions and serves as a reference point. The actual power generated by the engine at any given moment depends on numerous factors. 
Key factors influencing the engine's actual power:

    Atmospheric conditions:
        Air temperature: Colder air is denser and contains more oxygen, which promotes better combustion and higher power. On hot days, the power may be slightly lower.
        Air pressure and humidity: Changes in pressure and humidity also affect the amount of available oxygen and, consequently, the combustion efficiency.
    Technical condition of the vehicle:
        Component wear: Over time and with use, components such as piston rings, valves, or the exhaust system (e.g., a clogged catalytic converter) can wear out, leading to a natural loss of power.
        Contaminants: Clogged filters (air, fuel) or contaminants in the fuel can restrict the supply of essential components to the engine, reducing its efficiency.
        System malfunctions: Problems with the fuel injection, ignition, or cooling systems (engine overheating) can cause significant power drops.
    Engine load:
        Air conditioning on: The air conditioning compressor places an additional load on the engine, which can noticeably reduce power, especially in smaller engines.
    Fuel quality: Poor quality fuel may not provide optimal combustion, negatively affecting performance. 

In summary, the maximum declared power is the value that the engine can achieve under ideal conditions, but in real-world operation, there is natural variability related to external conditions and the mechanical condition of the vehicle

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano

W normalnej jeździe mocy maksymalnej nie używasz przy żadnym rodzaju napedu ale jak już jej potrzebuje to chciałbym mieć pewność, że będę miał ją dostępną, a nie był uzależniony od algorytmów. 

Widzę, że nie zrozumiałeś porównania do długości członka ;)

Opublikowano
5 godzin temu, Totek napisał(a):

Niekoniecznie chciałbym zostać zaskoczony mniejszą mocą podczas wyprzedzania. To jest chyba największy grzeszek motoryzacji. 

Nawet nie chodzi o kłamstwo w katalogu, tylko o to że za każdym razem możesz mieć inną moc. By się zdecydowali i zmniejszyli, lepsze to niż randomowy wykres mocy. 

  • Upvote 1
Opublikowano
16 minut temu, jarux napisał(a):

W normalnej jeździe mocy maksymalnej nie używasz przy żadnym rodzaju napedu ale jak już jej potrzebuje to chciałbym mieć pewność, że będę miał ją dostępną, a nie był uzależniony od algorytmów. 

Widzę, że nie zrozumiałeś porównania do długości członka ;)

No masz rację, nie zrozumiałem, porównanie takich zagadnień, do długości członka jest dla mnie abstrakcją. 

A wracając do tematu, to w żadnym aucie nie będziesz miał pewności czy w danym momencie uzyskasz moc deklarowaną przez producenta, za dużo czynników zewnetrznych na to wpływa. 

Opublikowano
6 godzin temu, Totek napisał(a):

Niekoniecznie chciałbym zostać zaskoczony mniejszą mocą podczas wyprzedzania. To jest chyba największy grzeszek motoryzacji. 

W hybrydach Toyoty, nawet jak baterie "puste", po wciśnięciu pedału gazu na maxa ECU podaje na koła wszystko co jest możliwe.

  • Upvote 2
Opublikowano
2 minuty temu, Krzysiak napisał(a):

Jak już tak doradzacie w AGD

I ekspres do kawy do 2.5tys zł? :E 

Żonie na Święta chcę prezent sprawić - coś o Philipsie wspominała, że ma łatwy system czyszczenia. 

Opublikowano
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Nawet nie chodzi o kłamstwo w katalogu, tylko o to że za każdym razem możesz mieć inną moc. By się zdecydowali i zmniejszyli, lepsze to niż randomowy wykres mocy. 

Chyba oglądałeś inny materiał, przecież podali dokładnie to co chcesz, producent podaje 272km , a auto potrafi więcej. 

Same wyniki nie dziwią, jak przeciągają dłużej max. pobór mocy to wartość spada, czemu się dziwić skoro przy pomiarze na hamowni rolkowej brak chłodzenia powietrzem, które w realnych warunkach pracuje nad schłodzeniem napędu. Producent deklaruje 272km w najgorszym pomiarze wyszło więcej niż deklaruje.

Takie samo czepianie się jak przy elektrykach, wydumany przykład "po pracy mam x km do domu i 10 czy 15 procent baterii, wiec elektryk zły bo będę w domu później" 

Opublikowano (edytowane)

W budżecie 2500 ten model.

Bardzo dobra kawa, 3 lata gwarancji, dwa zasobniki na kawę, lepszej jakości tworzywa niż w niższych modelach.

Suszarka - pompa, system samooczyszczania, 9kg.

 

Jeszcze z suszarek (tylko "niższe" modele, bez smart, z troszkę gorszym wykonaniem - min brak metalowego panelu sterowniczego).

podstawowy model z 8kg

9 w dobrej cenie 

10kg

A i na LG w razie czego są raty 30x0%

Edytowane przez bergercs
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

I ekspres do kawy do 2.5tys zł? :E 

Żonie na Święta chcę prezent sprawić - coś o Philipsie wspominała, że ma łatwy system czyszczenia. 

U mnie od niecałego roku Philips 5500: zrobionych jakieś 1000kaw i działa. Czyści się faktycznie łatwo. Pleśni do tej pory nie uświadczyłem :E co do smaku się nie wypowiadam. Ludzie chwalą za mleczne kawy, z czarnymi gorzej. Ja piję tylko mleczne i mi smakują. 

 

Co do suszarki, to LG mam już ponad 4 lata. Użytkowana minimum 2 razy w tygodniu. Ostatnio wydawało mi się, że coś tam szura. Rozkręciłem suszarkę i tak jak widzę na YT, że ludzie wyciągają kłęby zbitych włókien, tak u mnie wyglądało w zasadzie jak nowe. Lekko przykurzone i tyle. A żona stwierdziła, że przecież ona tak szura od początku :E więc może mi się coś ubzdurało :lol2:

Edytowane przez marko
  • Upvote 1
Opublikowano

Siemens stosuje ceramiczne młynki (nawet w wyższych modelach, i nie stanowi to zalety wbrew temu co piszą w ulotkach), po drugie mają miejsca, gdzie bez rozkręcenia nie da się dostać a dostaje się tam kawa (któryś z serwisantów ładnie nazywa Siemensy i Nivony z tego powodu "brudaskami"). Ponadto w części modeli stosują badziewne zaparzacze.

Opublikowano
18 godzin temu, bergercs napisał(a):

Na początek chciałem postawić na wysoko ocenianego Tefala/Moulinexa (Tefal obecnie w promocji, jego odpowiednik z Moulinexa w kolorze białym na Amazonie kilkadziesiąt zł więcej), ale po "doktoryzacji" wyszło, że najlepsze (z tych w normalnych pieniądzach) są Panasonici. Sporo czasu na to, czy iść w 2550 czy prostszego 2510 postawiłem na tańsze rozwiązanie.

Kupiłem na Amazonie, ale cena wszędzie taka sama (519zł) - nawet na Panasonicu, gdzie wyświetla się opcja rat 10x0% .

Zobaczymy czy domowy świeży chlebek rano jest w stanie powalczyć z tym z piekarni.

Daj znać jak wrażenia bo sam jestem na etapie poszukiwania ;)

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...