Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jakby kto planowal kupic albo ma

 

FULDA ECOCONTROL HP2 XL

DOT 1H378 JAFR 4524

225/50R18 99W

 

"Zmienność produkcji może prowadzić do deformacji bieżnika, co może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wypadków i obrażeń. "

 

https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10095733?lang=en

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano (edytowane)

Ja tylko nawiąże do Hankooków  - samochód z salonu wyposażony fabrycznie w letnie nowe opony waga około 1.200.

Na dworze temperatura około 15 stopni lekko popadało i przy hamowaniu z 40 km/h jechałem jak na lodzie, zero tarcia jak by opony dostały oleju. Specjalnie sprawdziłem, czy w miejscu hamowania nie było oleju lub innego świństwa - nic tylko woda, nawet organoleptycznie w pacach nie było czuć żeby coś było nie tak.

Nie wiem, czy może ta mieszanka może sprawdza się do cięższego samochodu, gdzie nacisk na oś może mieć znaczenie ale chyba już nigdy nie zaufam oponom tej marki.

Co do opon całorocznych, to w mieście nawet praktyczniejsze od lato/zima ale jak ktoś dojeżdża z 20-30 km w tym po drogach szybkiego ruchu to sorry ale żadne całoroczne są niepraktyczne. Latem powyżej 90km/h szlifowane x 2, drą się strasznie, a hałas jak by jazda była po bruku. Jeżeli ktoś kupi te najdroższe modele to może hałas zlikwiduje do buczenia ale to dalej jest dyskomfort.

Zimą całoroczne na tresie też tak sobie niby ok ale przy trudniejszych warunkach pogodowych mocno czuć różnicę.

W góry zimą na całorocznych to już tylko jak ktoś chce mieć dodatkowe wrażenia :)  Oczywiście też da radę ale po co. Może jak ktoś się kieruje budżetem, to może i warto z dozą nieśmiałości ale to trochę jak kupić kartę graficzną RX.... i nią renderować - też się da.

 

Edytowane przez Paarthurnax
Opublikowano (edytowane)

@Paarthurnax

Dziwne, bo zarówno ja jak i wielu innych użytkowników wielosezonów mają odmienne zdanie.

I to generalizowanie... Czyli na Twoim przykładzie zaczynamy negować letnie, bo Twoje okazały się badziewne? Dałeś piękny przykład jak to letnie w deszczu są do D. Powinni zakazać sprzedaży letnich opon.

Edytowane przez Petru23
Opublikowano

Tak sobie analizuję wyniki najnowszego testu opon zimowych AutoBild i w niektóre wyniki aż trudno uwierzyć:
(test w 225/40/ r18):

https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Autobild-Winter-Tyre-Test.htm

Budżetowe+ Kumho na równi z Blizaak 6, a lepiej od Goodyear'a; (3/3 vs 5 miejsce);
Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium);

I do tego niewiele słabiej wypadający Ceat od klasyki gatunku, czyli Kleber HP3, którego teoretycznie bliźniacze BF-Goodrich lądują 2 pozycje wyżej, a różnica między nimi w pojedynczych testach bywa sroga...

Oraz nowe Falkeny HS02 Pro lądujce na ostatnim miejscu, poniżej chińskich Ling'Longów...
A biorąc pod uwagę cenę kompletu vs wyniki to wygrywają ww. Kumho i Hankooki evo3

 

Opublikowano

Jakkolwiek były te, czy inne sugestie nt. 'legitności' testów ADAC, czy prasówek...
O tyle większość testów raczej generuje dość zbieżne wyniki / pozycje dla danej opony.
(pomijam różnice wynikające z rozmiaru opony / auta testowego);

Ten test AB natomiast to jakaś abstrakcja :E 

Opublikowano
W dniu 11.10.2025 o 09:46, Petru23 napisał(a):

@Paarthurnax

Dziwne, bo zarówno ja jak i wielu innych użytkowników wielosezonów mają odmienne zdanie.

I to generalizowanie... Czyli na Twoim przykładzie zaczynamy negować letnie, bo Twoje okazały się badziewne? Dałeś piękny przykład jak to letnie w deszczu są do D. Powinni zakazać sprzedaży letnich opon.

Odmienne? Czyli wielosezonowe nie nadają się do miasta za to idealnie na trasę lub w góry? Serio...

I czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że akurat trafiłem na jakiś wadliwy model albo wadliwą partię letnich i nie neguję letnich opon tylko naciąłem się na tego producenta.

Opublikowano
W dniu 11.10.2025 o 17:54, serwal4 napisał(a):

Tak sobie analizuję wyniki najnowszego testu opon zimowych AutoBild i w niektóre wyniki aż trudno uwierzyć:
(test w 225/40/ r18):

https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Autobild-Winter-Tyre-Test.htm

Budżetowe+ Kumho na równi z Blizaak 6, a lepiej od Goodyear'a; (3/3 vs 5 miejsce);
Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium);

I do tego niewiele słabiej wypadający Ceat od klasyki gatunku, czyli Kleber HP3, którego teoretycznie bliźniacze BF-Goodrich lądują 2 pozycje wyżej, a różnica między nimi w pojedynczych testach bywa sroga...

Oraz nowe Falkeny HS02 Pro lądujce na ostatnim miejscu, poniżej chińskich Ling'Longów...
A biorąc pod uwagę cenę kompletu vs wyniki to wygrywają ww. Kumho i Hankooki evo3

 

Właśnie dziś zamówiłem w testowanym rozmiarze Barum Polaris 6 225/40R18 do swojego nowego nabytku.
Miałem poprzednie "Polaris 5" na Leonie (225/40R18) oraz Atece (235/40R19) i nie mogłem narzekać przy swoim użytkowaniu. Dobrze sobie radziły.


Ciekaw jestem tego nowego modelu.

 

Aha, do Formentora ojca z kolei zamówiłem Falkeny HS02 Pro 245/40R19, a tu w teście na ostatnim miejscu za chińczykami ... :E

  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Paarthurnax napisał(a):

Odmienne? Czyli wielosezonowe nie nadają się do miasta za to idealnie na trasę lub w góry? Serio...

I czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że akurat trafiłem na jakiś wadliwy model albo wadliwą partię letnich i nie neguję letnich opon tylko naciąłem się na tego producenta.

Nie, czyli że wielosezonowe nadają się również na trasy, drogi pozamiejskie itp.

Tam też często pokazują swoją wyższość właśnie że względu na zmienne warunki na drodze. 

 

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)

W ostatnim roku ja jeździłem ciągle na oponach letnich bo aż takiej zimy nie było, czasami były kilka dni gdzie ciężko się jeździło ale się udało. Może w tym roku zimy aż takiej nie będzie.

Edytowane przez Krystian03
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Update odnośnie Crossclimate 3 Sport.

W ostatni weekend zrobiłem wypad do Warszawy i z powrotem. W sumie 900km. Sporo odcinków mokrych i część w deszczu. Nie zauważyłem jakiegoś dziwnego zachowania auta na drodze. Auto dobrze prowadziło się w zakrętach, dobrze się zbierało się na mokrej nawierzchni. Ile w tym zasługi nowych gum i ile napędu AWD? Ciężko powiedzieć. Natomiast miałem jedno ostre hamowanie u siebie w mieście na mokrej nawierzchni bo jakiś przyjemniaczek władował mi się przed maskę na pasach. Tutaj auto posiłkowało się już ABSem. Ale w ogólnym rozrachunku jestem na razie pozytywnie zaskoczony zachowaniem tych opon. Czekam teraz na mrozy i śnieg. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Jak jeździsz normalnie, a nie jakbyś spieszył się do kibla, to nie zauważysz zbytnio różnicy. 

 

Z tym, że jakbym jeździł częściej w góry, to bym wybrał jednak dobre opony sezonowe. Ale dobre. Nie wiem, czy 2x średniaki sezonowe byłyby lepsze od porządnych opon wielosezonowych. 

  • Upvote 1
Opublikowano
44 minuty temu, MadDog napisał(a):

Ile w tym zasługi nowych gum i ile napędu AWD?

Głównie zasługa gum. AWD za wiele nie wnosi do normalnej jazdy, zanim zareaguje to często jest za późno. Co innego ruszanie na mokrym czy śniegu. Bo o stałym napędzie AWD to dzisiaj w sumie można zapomnieć, wyginęło :E 

Opublikowano
44 minuty temu, galakty napisał(a):

Bo o stałym napędzie AWD to dzisiaj w sumie można zapomnieć, wyginęło :E 

Oj tam oj tam. Akurat mój Stingerek ma stały napęd AWD :E. Napęd rozdzielany w zależności od trybu jazdy:

1. ECO/Komfort ma 40% przód i 60% tył

2. Sport ma 20% przód i 80% tył

3. Sport+ ma 13% przód i 87% tył. 

Także w trybach sportowych można sobie nawet fajnie boczkiem polatać :D 

  • Upvote 2
Opublikowano

Pierwsze kilometry na Hankook W330 zrobione. Aura deszczowa i w takich warunkach trakcja jest świetna. Czytałem dużo opinii, że przez pierwsze kilkaset kilometrów potrafią szumiec, ale na razie nic takiego nie stwierdziłem. Nie są głosniejsze od letnich Bridgestone T005. 

Opublikowano
W dniu 11.10.2025 o 17:54, serwal4 napisał(a):

Conti dość mocno podbijające swoje budżetowe Barum Polaris 6, jednocześnie będące lepsze od Pirelli (gdzie zaś tegoroczna nowa wieloseznowa Pirelli SF3 zbiera podium);

 

u mnie Pirelli SF2 sie skonczyly po ok 55kkm i 2.5 sezonu, dzielnie znoszac >2tony :E dla jednych malo, bo mialy jeszcze >3mm bieznika, a dla innych juz wystarczajaco, bo dojechaly do "zimowego" TWI. decyzja jedyna sluszna, czyli wymiana na SF3 :cool:

Opublikowano

Zmiezylem dziś Bridgestone Turanza T005 po przebiegu 11000km. Zostało między 5,8mm, a 6mm. Coś szybko znikają, mimo że większość tego przebiegu to autostrady. W drugim aucie mam ten sam model opon i głębokość bieżnika podobna, a przejechane mają ok 25000km. 

Opublikowano

Aktualnie ja i teść, a jeszcze w poprzednim sezonie moja żona i mama: wszyscy na Hankook Winter i*cept RS3 W462. Wszyscy zadowoleni.

Ja nawet konkretnie na 205/55R16. Zimowe Hankooki bardzo polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...