Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
53 minuty temu, Petru23 napisał(a):

lDo tego dochodzi zderzak + to, co pod nim. 4k za czujnik i piastę warta kilkaset zl to trochę duzo, nie sądzisz?

Uważam, że to bardzo mało jak za „przestawienie zaparkowanego auta z podskokiem”.

 

Kilka lat wstecz miałem wymieniany zderzak przedni i atrapę w starej Alfie i wówczas likwidacja szkody wyniosła jakieś 6tyś.zł, a obyło się bez wyskoku niczym Adama Małysza z progu i lądowania klasycznym telemarkiem ;)

 

Trochę zluzuj, bo za bardzo się napinasz prostym tematem szkody komunikacyjnej.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.12.2024 o 09:03, baQus napisał(a):

jego miejsce zajął Focus MK2 :) 

Bardzo miło wspominam to autko, mój Mk2 1.6 TDCI woził mnie dzielnie przez 9 lat, sprzedany 6 lat temu znajomemu i nadal go czasem na ulicy spotykam :) 

Edytowane przez Boldwyn
Opublikowano

Passat za cmoka z ciężarówką wyszedł chyba z 13k zł, a nawet lamp nie wymieniali. Natomiast łączenie piasty z puknięciem w przód to ciekawy tok rozumowania :) u mnie w wyniku tego dzwona pękła pompka od webasto i mi tego nie uznali. Musiałem z własnej kieszeni naprawiać. A przypominam, że mnie przestawiła ciężarówka dobre kilka metrów do tyłu na zapiętym drivie. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.01.2025 o 19:33, Kowal_ napisał(a):

Jeżeli ubezpieczyciel łyknie wymianę piasty i czujnika abs przy uderzeniu w przód w stojące auto to masz duże szczęście bo to na pewno nie od tego. Czujnik abs jest w zwrotnicy

i tak i nie

 

np VAGi mają tak zwany pierścien impulsowy umieszczony na piaście koła który zlicza i przekazuje do czujnika

często ktoś powymienia czujniki bo tak wskazuje vcds a winny jest przerdzewiały pierścien i jego (cała piastę ) trzeba wymienić.

Edytowane przez miro
Opublikowano

BTW. jak było puknięcie na zgaszonym silniku z wbitym biegiem, a auto zostało przesunięte, to profilaktycznie sprawdziłbym czy rozrząd zgadza się na znakach. Żeby nie było, że przeskoczył np. o jeden ząbek i póki nikt nim nie jeździ, to nie widać problemu. 

  • Upvote 1
Opublikowano
19 godzin temu, Boldwyn napisał(a):

Bardzo miło wspominam to autko, mój Mk2 1.6 TDCI woził mnie dzielnie przez 9 lat, sprzedany 6 lat temu znajomemu i nadal go czasem na ulicy spotykam :) 

Ja do Focusa miałem kilka podejść już - w 2009 (wybrałem Vectrę B V6), 2012 (wybrałem Vectrę C OPC), 2019 (wybrałem BMW E61) roku i teraz dopiero się zdecydowałem :) 

Jak na razie, po 300 km jestem zadowolony.

Opublikowano
W dniu 4.01.2025 o 12:00, Krzysiak napisał(a):

Po prawie 2 tygodniach postoju C5 wywalił błąd ABS/ESP, diagbox wskazał prawy tył, charakterystyka błędu - spójność. Trzeba będzie tam zajrzeć a tu akurat mnie jakaś grypa dopadła.

Tak jak żem czuł...2 tygodnie postoju i nagle błędy z dupy - naładuj najpierw aku. Naładowałem i jak ręką odjął 😅😂

  • Upvote 1
Opublikowano

W temacie aku:
Roczny aku (listopad 2013r, mierzony przy montażu, żaden leżak) + niecałe 2km do pracy + jedna noc -11'C i wczoraj 1. raz ujrzałem komunikat "Ładowanie akumulatora" poprzedzony fleszem klucza serwisowego i czerwonego komunikatu "Sprawdź samochód";
Na początku schiza, że alternator umiera...

Opublikowano

Ten na wiosnę będzie miał albo 6 albo 7 lat, także ma prawo. Choć też żona mu nie pomaga, bo nie wiem po co wiecznie kręci tą wajchą od świateł mając automatyczne. No i lubi zostawić go na postoju na całą dniówkę przykładowo. Tryb ekonomiczny odcina mijania czy drogowe, ale postoju nie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.01.2025 o 22:46, marko napisał(a):

Nie. 4tysiące złotych to nie jest dużo, jeśli robisz w autoryzowanym serwisie. Raz: koszt części OEM, dwa koszt roboczogodziny. 

 

Było wielokrotnie pisane, w tym też przeze mnie. Zgłoś co nie działa i czekaj na decyzję. Jeśli Ci to uznają, to fajnie, ale jak nie uznają to nie będzie też żadne zaskoczenie. Serwis wpisze do protokołu wszystko co się da, bo tak zarabiają. Im większa wycena, tym więcej kasy dla serwisu. Proste jak budowa cepa. Jeśli ubezpieczalnia stwierdzi, że w wycenie jest zbyt duża kreatywność serwisu, to wyślą rzeczoznawcę do weryfikacji uszkodzeń.

Auto dziś odebrane. Atrapa chłodnicy i czujnik ABS. Wartość odszkodowania uwzględniała również wcześniejszą diagnostykę.

Auto oddane sprawne, czyste i pachnące. Środek też wysprzątali. 

 

I miesiąc darmowej jazdy kumkwakiem (no, poza paliwem).

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1
Opublikowano

Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację - sprzęgło praktycznie się skończyło z dnia na dzień.

W piątek wszystko ok, w sobotę rano ciężko wchodziły biegi i ślizga się tarcza.

Płynu nie ubyło.

Tak, czy owak - całość do wymiany, ale dotychczas padające sprzęgło było bardziej rozłożonym w czasie procesem.

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 12:19, marko napisał(a):

W służbowym (2022) przed świętami wymieniony akumulator. Ciągle wywalał komunikat o niskim napięciu.

W służbowej yarisce cross(2024) po 3 tygodniowym postoju aku pomocniczy miał lekko ponad 2V :E Gdzie ten akumulator jest jedynie potrzebny do podniesienia elektroniki do czasu załączenia się głównej przetwornicy.

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano

Mój ostatnio coś złapał, że raz silnik chodzi cicho i ma moc a innym razem jak się go odpali chodzi zauważalnie głośniej, brakuje mu trochę mocy a jak depnie się do końca to czkawki dostaje. Próbowałem z benzyną 98 ale loteria jak była tak jest.

Opublikowano
20 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Tył czy przód? :Up_to_s:

Przód.

18 godzin temu, Kakarotto napisał(a):

Dziś jak jechałem do pracy, auto nagle  weszło w tryb awaryjny. Pierwszy raz coś takiego się mi przydarzyło.

Mam nadzieję, że to nic poważnego. :kwasny:

Polecam to. Przydaje się.

 

 

IMG_20250130_154400861.jpg

W dniu 27.01.2025 o 12:24, baQus napisał(a):

Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację - sprzęgło praktycznie się skończyło z dnia na dzień.

W piątek wszystko ok, w sobotę rano ciężko wchodziły biegi i ślizga się tarcza.

Płynu nie ubyło.

Tak, czy owak - całość do wymiany, ale dotychczas padające sprzęgło było bardziej rozłożonym w czasie procesem.

 

A jakie auto? Ja tak miałem przy lince automatycznie regulowanej i ona była przyczyną.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.01.2025 o 15:43, Petru23 napisał(a):

A jakie auto? Ja tak miałem przy lince automatycznie regulowanej i ona była przyczyną.

Focus MK2, brak linki dlatego pierwsze co sprawdziłem, to czy płyn jest :) 

Oddane dzisiaj do mechanika, jutro będzie walczył - w razie czego komplet sprzęgła jest już u niego - jak okaże się jakaś pierdoła, to najwyżej pójdzie do zwrotu :) 

 

Edit: Już wiadomo, pękł docisk. Wymieniony komplet, odebrane i jeździ.

Edytowane przez baQus
Opublikowano (edytowane)

Osłona termiczna nad tłumikiem z tyłu się obluzowała. Widocznie przy wymianie tłumika majster coś ruszył i teraz się mocowania urwały. 

Jeszcze dziś się za to wezmę, póki kanał wolny i teściu dostępny :E

 

Edit

Zrobione. Przy okazji czujnik parkowania z tyłu się znalazł, wisiał dziad na kablu.

Edytowane przez Petru23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...