Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A co to za gumy? Nie jeżdżę jak debil a w passacie znowu przednie do wymiany :E goodyear Eagle f1. Poprzednio miałem miśki pilot sporty i też w oczach znikały. 

Edytowane przez dannykay
Opublikowano
Godzinę temu, dannykay napisał(a):

A co to za gumy? Nie jeżdżę jak debil a w passacie znowu przednie do wymiany :E goodyear Eagle f1. Poprzednio miałem miśki pilot sporty i też w oczach znikały. 

Którą wersję Eagle F1 masz? Nowe Asymmetric 6 i Pilot Sport 5 są podobne poprawione pod tym względem i szacunkowy przebieg jaki pokonają według testów plasuje je w czołówce. 

Sam mam Asymmetric 6 i jestem z nich bardzo zadowolony, ale trudno mi oszacować zużycie po jednym sezonie. Ale pod względem przyczepności na suchym i mokrym (moje subiektywne odczucie) są lepsze od Falkenów FK520 które miałem poprzednio. 

Opublikowano

Asymetric 6 a miśki miałem PS4. Obydwie 2 sezony i papa. Teraz muszę wybrać coś do BMW i sam nie wiem co kupić. Do Paska wziąłem 2 szt nowych goodyearow żeby takie same były na obu osiach. 

Opublikowano

W 255/40R17 raczej nie ma dużego wyboru. :) 

Kumho Ecsta PS71 jest w bardzo dobrej cenie i dobrze wypadło w ostatnim teście, ale nie miałem nigdy do czynienia.

A jak ma być premium to w tym rozmiarze chyba tylko Pilot Sport 4.

Opublikowano
17 godzin temu, dannykay napisał(a):

Myślałem nad hankookami, ale nie mogę znaleźć rozmiaru 255/40/17 na tylną oś.

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=1/hankook/r=1/255-40-r17

 

Ja bym zdecydowanie szedł w Hankooki Evo, kleją lepiej od Falkenów FK520, a tym bardziej od starszych FK510. No i też nie lecą tak w oczach jak Falkeny FK. Ogólnie Koreańczyki (Hankook, Nexen) robią ostatnio całkiem dobre opony, niewiele odstające od premium, a w dużo lepszych cenach.

Opublikowano

A Hankooków Evo mamy już 4 generację. I tej najnowszej jeszcze nie ma w rozmiarze 255/40R17.

 

Co do Nexena mam mieszane uczucia. Aspirują do bycia klasą średnią, ale jeszcze nie budzą mojego zaufania. Jeszcze nie tak dawno mieli w ofercie ten sam model opony, w tym samym rozmiarze z różnymi etykietami (zachowanie na mokrym od B do chyba E). Możliwe, że najnowsze modele są już poprawione i ujednolicone pod tym względem, ale jeszcze nie zagłosuję na nich swoim portfelem.

Opublikowano
5 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Nexen dopiero teraz się wyrabia, Hankook od kilkunastu lat jest rewelacyjną oponą.

Na scenicu miałem Ventus prime 3, a następnie 2 komplety nexenow n'blue HD. Ventusy sztywniejsze, mniej się leją w gorące dni. Nexeny bardzo dobrze kleją. Teraz z przodu założyłem kumho Eco wing i nie wiem,mam wrażenie że auto jest narowiste i dość często wkracza kontrola trakcji, gdzie na nexenach czy ventusach nigdy nie miało to miejsca. Mówimy o 110konnym dieslu. 

Opublikowano

245/40/r17 spasuje autu? (w średnicy 8mm różnicy vs 255);

Bo wtedy mam nowe Kumho Ecsta Sport 'PS72' - które nie są następcą PS71 a... PS91 :E 
Jak PS91 poza prowadzeniem nacisk położony na zwiększony przebieg;

Ew. w tym rozmiarze do dorwania Bridgestone Turanza 6;

W 255 to patrzyłbym na Conti ;
UltraContact

Opublikowano
7 godzin temu, dannykay napisał(a):

A v12 evo?

Miałem, fajna opona, ale trochę głośniejsza i dobrze klei jak jest ciepło bo to twardsza opona. Poniżej 10 stopni już było coraz gorzej. 

 

Potrzebujesz 255? Trochę przerost formy nad treścią ;) Jak nie masz felgi szerszej niż 8" to 235/45 w zupełności wystarczy. 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem co w ogóle było wcześniej założone i okazuje się, że poprzednik jeździł na 225/45 przód i 235/45 tył, Heh. Sam już nie wiem :E wg kalkulatorów 9mm różnicy i oponeo dopuszcza taki zamiennik

Edytowane przez dannykay
Opublikowano
53 minuty temu, bergercs napisał(a):

Jest lekka zapaść na rynku używanych. Takie w budżecie 30-40k jeszcze jakoś schodzą, ale 60-70k prawie niesprzedawalne (ludzie wolą albo trochę dołożyć do jakiegoś Dustera, albo kredyt/leasing na droższe.

I się wcale nie dziwię. Używki strasznie podrożały. Za Jazza II potrafią wołać więcej niż ja dawałem za swojego w 2014r. Tak jak jeszcze 3 lata temu w kwocie do 50k można było dostać w miarę świeże i nie najbiedniejsze auto tak teraz dramat. 

  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, bergercs napisał(a):

ludzie wolą albo trochę dołożyć do jakiegoś Dustera, albo kredyt/leasing na droższe.

W moim przypadku nałożyło się kilka czynników:

- ludzie boją się, że Seat zniknie z rynku

- CUPRA wywaliła potężne rabaty w wyprzedaży rocznika

- sprzedawałem na umowę k/s

- w podobnym budżecie można dostać nowe auto z Chin

- Leon nie był SUVem, ani nawet kombi. Mało kto chce hatchback’a

- co ciekawe, kilka telefonów miałem z pytaniem o silnik i finalnie słyszałem „a chyba kupię coś z 1.5, bo się BOJĘ MOCY 2.0” %-)

 

Odwieczna prawda to, że człowiek się cieszy dwa razy w przypadku samochodu. Pierwszy jak kupuje i drugi kiedy sprzedaje. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...