Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, trepek napisał(a):

Jednak myślę, że podołam. Mam pierdolca na punkcie porządku w samochodzie więc to dodatkowo będzie mnie motywowało (albo frustrowało).

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

image.thumb.png.4243e84a3fe6bca524ae1ce5db3ef24c.png

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, michasm napisał(a):

Zakładam, że tym Santa fe jeździ się równie dynamicznie Co tym lexusem,

No właśnie jest różnie. Lexus miał mocniejszy silnik elektryczny, który dawał całą moc w ułamku sekundy jak ruszałeś spod świateł albo włączałeś się do ruchu (no i skrzynia planetarna z minimalną zwłoką). W SantaFetce jest hydrykinektyczny automat więc ruszanie ma sekundową zwłokę (naciskasz pedał gazu i przez sekundę nic się nie dzieje jak ruszasz od 0). To jest rzecz, której trzeba się nauczyć. Do tego płynność jazdy jest gorsza niż w Lexie (kolejny raz - skrzynia planetarna). Znowu jak chodzi o elastyczność to i owszem, może na papierze wygląda to podobnie jednak w rzeczywistości Hyundai jest zwinniejszy i bardziej kulturalny, Lexus aby wyprzedzać z taką samą dynamiką musiał zawyć (znowu, "urok" przekładni planetarnej).

Generalnie są to dwie różne szkoły napędów hybrydowych. Każda ma wady, każda ma zalety.

Czekam na wyjazd w trasę jak zapakuję pod korek Hyundaia i zobaczę jak się ten napęd sprawdza pod obciążeniem. Wtedy będę miał już całkowity ogląd w porównaniu hybrydy Hyundaia vs Lexusa.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
2 minuty temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

Dla mnie 7 sekund do setki to więcej niż potrzebuję, ale wiadomo, że każdy ma inne wymagania. 

Ja pisałem o fakcie, że jak wbijasz na autostradę to lepiej mieć benzynę turbo 110KM niż wolnossące 140KM, bo to są moce maksymalne, a nie rzeczywiste. 

Teraz na 3 biegu piłuję do 130, aby sprawnie się wbijać. Czuję się jak nastolatek przekraczając 6k obrotów 🤣

moim zdaniem połączenie hybrydy z wolnossącym silnikiem np 2,5 litra daje wystarczającą elastyczność do podstawowych zastosowań i dużą żywotność ale ludzie mają różne priorytety

Opublikowano
17 minut temu, GordonLameman napisał(a):

No ja też jestem ciekaw - ja z powodu uwielbienia jeansów zrezygnowałem z karmelowej/bananowej skóry i wziąłem czarną. 

Znajomy, co ma białą skórę w Tesli (samochód ma już 8 lat) powiedział, że jeansy zawsze trzeba raz/dwa razy przeprać i można śmiało wsiadać.

Pożyjemy, zobaczymy.

Opublikowano
7 minut temu, huudyy napisał(a):

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

 

jesli miałbym pełny wybór nigdy nie kupiłbym skórzanej tapicerki (już niewazne czy byłaby czarna biała czerwona czy brązowa)

Opublikowano
19 minut temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

 

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Opublikowano
2 minuty temu, trepek napisał(a):

Jakbym miał wybór to też nie kupiłbym skórzanej tapicerki ale welurowych nie oferują już od ~30 lat. Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

teraz w wielu autach (nawet tzw klasy premium ) kombinują z tą skórą jak mogą zeby przyoszczędzić (np czesc fotela ma prawdziwą skórę a część ma skórę z chińskiego smoka) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

 

4 minuty temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

 

 

mój zbije ze dwa biegi i zrobi wzium

 

Jak turbo zdrowe i nie "regenerowane", to nawet manual się względnie zbierze.

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Se kupie, mam jeszcze 2 lata na zmianę zanim mnie sct przyciśnie, może do tej pory uzbieram na coś sensownego :D Mi to osobiście nie przeszkadza, ot tttm i tyle. A że turbo już puszcza olej pomału no to cóż, lepiej nie będzie :D

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano
2 minuty temu, dannykay napisał(a):

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Co za silnik w tym Signumie był?

Opublikowano (edytowane)

Już myślałem, że jesteś z tych, co "lubią mieć kontrolę nad autem" :lol2:

 

 

  

1 minutę temu, KiloKush napisał(a):

Co za silnik w tym Signumie był?

 

Z19DTH, 1,9 150

Edytowane przez dannykay
  • Haha 1
Opublikowano
13 minut temu, trepek napisał(a):

Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

 

13 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

mój zacznie przyspieszać, bo turbina załącza się od 1800RPM bodajże 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

1.9 tylko Ty Danny miałeś chyba 150 koni, nie? U mnie 120@155

Nie wiem jak u mnie jest, kiedy się turbo załącza, zależy też od biegu, 2,3 to się zbiera momentalnie od dołu, im wyższy bieg tym wyżej trzeba kręcić. Ale te 1,8k rpm to już zaczyna czuć, że dmucha.

Prawdę mówiąc robię się leniwy coraz bardziej :E a tak serio to mi to wszystko jedno co za skrzynia tak naprawdę, łopatkami też można kontrolować ;) a we współczesnych coraz rzadziej manuala uświadczysz, a w tym, co mam na oku to już w ogóle nie ma 

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Co się niby stanie? Nie jeździłem dieslem. Widzę jedynie wykresy hamowni. Na 1500 obrotów diesel ma ponad połowę maksymalnego momentu, więc bez problemu pojedzie po wzniesieniu. Można też względnie gwałtownie puścić sprzęgło i nie będzie przygasać. 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano

No to co wy się dziwicie hehe. Kiedyś kumpel miał Vento 1.9 SDI, ja miałem Probe II GT 2.5 V6 i robiliśmy "wyścig" ja na piątce on wszystkie biegi od 50 kmh. Na początku szło mu lepiej ale przy około 80 kmh już go zacząłem doganiać i przegoniłem. 1.9 diesel tbez dmuchania turbo nie jedzie.

 

Ja na przykład mam w ogóle problem z kupnem sobie prywatnie auta z mniejszą liczbą cylindrów niż 6. Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, michasm napisał(a):

 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

 

  

6 minut temu, KiloKush napisał(a):

Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Miałem przyjemność trochę pojeździć brata BMW 330i. Lekkość z jaką to auto się napędza z każdej partii obrotów jest nie do podrobienia. Jak wprowadzę się do chaty, to sprzedaje e91 i kupuję takie samo z 3.0 R6 :E Albo E61 :) 

Edytowane przez dannykay
  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

jakby to od samego paliwa z ale zależało.

 

Liczba cylindrów, pojemność, skok tłoka, układ cylindrów. To jest ważniejsze przy ~1500 RPM.

Opublikowano
8 minut temu, kapcer napisał(a):

Jeśli chodzi o elastyczność to chyba jednak najlepiej wypada wolnossąca benzyna.

Elektryk :E

 

7 minut temu, huudyy napisał(a):

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

7 minut temu, michasm napisał(a):

Co się niby stanie?

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

Opublikowano
7 minut temu, trepek napisał(a):

Elektryk :E

 

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

mimo ze jestem powiedzmy fanem lexusów to uwazam ze ta marka jest gdzieś w połowie między zwykłymi autami a prawdziwymi autami premium (problem ten zresztą dotyczy coraz większej ilosci marek premium  w młodszych rocznikach), wspomniany wyżej przykład z tapicerką , albo np brak porządnego wygłuszenia (jakie było w roznych starych samochodach klasy premium)

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

Każdy samochód będzie wibrować, szarpać I przygasać jak mu brakuje momentu. Moment mówi tylko i wyłącznie pod jakim obciążeniem silnik może pracować. Moment nie ma jednostki czasu, więc nie daje żadnej informacji o przyspieszeniu. Mówi pod jaką górkę podjedziesz, ale nie jak szybko. Dopiero jak dorzucisz prędkość obrotową (a raczej kątową) silnika to masz moc ze wzoru:

Mo[Nm]*w[rad/s]=P[W]

21 minut temu, trepek napisał(a):

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

To chyba wynika z ubogiej w powietrze mieszanki nim turbo sie rozkręci. Myślałem, że od 20 lat auta są na tyle mądre, że dostosowują ilość paliwa do faktycznych obrotów turbo 😅

Edytowane przez michasm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A to dla tego u mnie na HDMI betoniarka działa jak należy, bo mam kabel UNITEK KABEL HDMI 2.1 8K, 4K120HZ UHD, 2M, C138W  Piszą, że jest dobry: https://www.komputronik.pl/informacje/jak-wybrac-hdmi/#Unitek-HDMI Z resztą nic dziwnego, jak się ma tak wypasiona kartę, jaką ja mam 
    • Nie mam jakiegoś sztywnego budżetu, ale szaleć też nie mam zamiaru. Monitor 4k nie kupiłem jakoś specjalnie pod granie, ale wiadomo, że jak już jest to czemu by nie pograć w 4k     Znając mnie prędzej zostawię 9800X3D i dołożę do 5080. Dzisiaj na na promocji BF upolowałem 9800X3D za 1699PLN. 7800X3D jest obecnie w x-kom za 1299 PLN. Nie warto dołożyć tych 400 PLN do 9800X3D, patrząc przyszłościowo może zostać na dłużej? Zamin 9800X3D będzie bottleneckiem, to pewnie jeszcze sporo generacji GPU wyjdzie i to prędzej samo GPU wymienię... o ile ceny nie beda kosmiczne. Jak pisałem wyżej, to trochę spontaniczny zakup, wiec nie doktoryzowałem się na temat sprzętu PC. Czasami z ciekawości pobieżnie poczytam artykuły oraz komentarze pod nimi poczytam i jakoś utarło mi się w głowie, że dopłata z 5070Ti do 5080 jest niewarta z powodu, że niewiele się zyskuje na wydajności oraz fakt oraz przy cenie 5080 mamy tylko 16GB, dlatego jeśli 5080 to czekać na SUPER, które wg plotek ma mieć 24 GB. Możecie polecić jakieś konkretne modele 5080, 5070TI, RX 9070 XT, które warto kupić, biorąc pod uwagę cena/jakość wykonania/kultura pracy? Sa jeszcze jacyś producenci GPU, którzy podwalają zdjąć chłodzenie bez utraty gwarancji? Ja zatrzymałem się na EVGA, które już niestety GPU nie produkuje. W obecnym PC mam CPU i GPU chłodzone customowym LC. Chłodzenie chce wykorzystać do nowego zestawu... CPU na pewno będzie miało custom LC i GPU też byłoby fajnie "zwodować", ale nie widzi mi sie tracić gwarancję, przy takich cenach GPU. Mobo mogę wziąć w sumie tańsze, ale jestem estetą, a obudowa to Lian Li O11D EVO RGB Black, wiec mobo też musiałby być czarne i ewentualnie jakieś kolorowe elementy, które mogę jakoś łatwo zakryć/zakleić  ... ta MSI PRO B850-P WIFI może od biedy też by mi estetycznie podpasowała.. do przemyślenia  
    • Gdyby tylko nie ten stutter  realnie za męczenie się mogę dać 20zł, ale do tego nie dojdzie. Na kluczykowniach taniej nie ma.
    • https://www.ceneo.pl/187410617 absolutne premium  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...