Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, huudyy napisał(a):

oho, mamy do czynienia z ekspertem :D 

A jak! Jestę ekspertę :cool:

Generalnie jak chodzi o diesle VAGa z przełomu lat 80/90 to coś tam w nich siedziałem swego czasu. Pompy VE37/VP37 rozkładałem i składałem do śniadania :E 

Opublikowano

Ja na mojego OM642 też nie narzekam a wiele osób uważa że poprzednie R6 > V6 w Mercedesach z tych lat ;) poniekąd jest to prawda a jednak silnik ma się dobrze. Największe ryzyko to w sumie nastawnik turbiny (u mnie siadł) i pękające klapki kolektora ssącego, uszkodzenia EGR (te usterki u mnie tfu tfu się nie pojawiły). Poza tym przyjemny silnik. 

Opublikowano

Ja nie wiem co Merol odwalił ze Sprinterami ale co to gniło to szok, ojciec miał to gniło okrutnie, jeszcze rozumiem że na dole gnije ale na wysokości ok metra na bocznych ścianach gdzie żadna woda nie chlupie to purchle wyskakiwały jak szalone, kupił Renault Mastera i zero rdzy - Merol co prawda miał dobry silnik ale blache dali chyba celowo najgorszą jaką się da.

Opublikowano
36 minut temu, trepek napisał(a):

Jest tylko jeden prawilny 1.9 TDI i jest nim 1Z potocznie zwany Zetorem.

paliwem mogła być nawet gnojówka lekko zabarwiona dieslem i odpalał. Jedynie mrozów nie lubił. Miałem chwilkę Passata B4, to w zimie myślałem, że poduszki silnika wyrwane :E no i słychać to na drugim końcu ulicy, mimo że auto pracuje na wolnych obrotach :E

Opublikowano

1Z odpalał na mrozie bez problemów. Kwestia ustawienia kąta wtrysku i dawki. I tyle :)

Pamiętam jak raz zrobiłem swapa tego silnika do Audi Coupe i "zapomniałem" przeszczepić moduł od grzanych świec i tak przejeździłem całą zimę. Jedynie powyżej -20*C potrzebował 3-4 razy obrócić wałem i klekotał niczym bocian o poranku :E Bardzo wdzięczne silniki gdzie wszystkie nastawy były widoczne na komputerze, banalny do ustawiania czy diagnozowania dzięki logom dynamicznym :)

Opublikowano (edytowane)

Jakie firmy od odszkodowań możecie polecić? Była gadka z ubezpieczalnia o 2000 zł. Pojechałem do kolesia co robi w okolicy najtaniej i mi wycenił na 2800. Z założeniem spawanie zderzaka i nie wymienienia reflektora. Teraz chcą żebym wstawił auto do jakiegoś jedynego warsztatu na wiosce z kosztorysem na 1600.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
24 minuty temu, KiloKush napisał(a):

Jakie firmy od odszkodowań możecie polecić? Była gadka z ubezpieczalnia o 2000 zł. Pojechałem do kolesia co robi w okolicy najtaniej i mi wycenił na 2800. Z założeniem spawanie zderzaka i nie wymienienia reflektora. Teraz chcą żebym wstawił auto do jakiegoś jedynego warsztatu na wiosce z kosztorysem na 1600.

Mi znajomy serwis ogarnął, pierwsza wycena 2400 zł, skończyło się na 9500 zł w postaci ugody :E

Opublikowano
3 godziny temu, trepek napisał(a):

A jak! Jestę ekspertę :cool:

Generalnie jak chodzi o diesle VAGa z przełomu lat 80/90 to coś tam w nich siedziałem swego czasu. Pompy VE37/VP37 rozkładałem i składałem do śniadania :E 

To ja bym miał pytanie. Mam 1.9tdi 1Z i jak na ciepłym odpala to się przez sekundę wkręca na wysokie obroty i puszcza czarny dym, to coś z pompą ma wspólnego chyba? Przez kilkanaście lat już się przyzwyczaiłem :E ale jakby się dało to samemu zrobić to bym może w tym pogrzebał :E 

Opublikowano
3 godziny temu, KiloKush napisał(a):

A co dokładnie zrobiłeś? Kosztorys serwisu im pokazałeś tylko?

Tak, wtedy wezwali gościa na ponowne oględziny, zrobili własny kosztorys na 15k i stanęło na 9k gotówki. 

Opublikowano
45 minut temu, LYCONE napisał(a):

Tak, wtedy wezwali gościa na ponowne oględziny, zrobili własny kosztorys na 15k i stanęło na 9k gotówki. 

Czyli zrobili pierwszą wycenę na 2400, a później na 15 000 zł :E Przecież to jest oszustwo w biały dzień.

Opublikowano
7 godzin temu, marko napisał(a):

paliwem mogła być nawet gnojówka lekko zabarwiona dieslem i odpalał. Jedynie mrozów nie lubił. Miałem chwilkę Passata B4, to w zimie myślałem, że poduszki silnika wyrwane :E no i słychać to na drugim końcu ulicy, mimo że auto pracuje na wolnych obrotach :E

Silnik dobry ale na lato xd jakiś czas miałem gulfa z tym motorem i jeździł na czymkolwiek co było tłuste, ostatecznie przegrał z moim 1.8T w LPG. Zamiast grzebać się z olejami to zacząłem jak człowiek tankować gaz i w zimie zero problemu. Ostatnim gwoździem do trumny 1z  była podwyżka diesla do 6zł. Oleje spożywcze w sklepach też podrożały. Nawet mając za darmo ON lepiej opłaca się go sprzedać Januszowi i za tę kasę tankować LPG do 1.8T, no i masz 200 kucy+.

Opublikowano
16 godzin temu, Digger napisał(a):

Mam 1.9tdi 1Z i jak na ciepłym odpala to się przez sekundę wkręca na wysokie obroty i puszcza czarny dym, to coś z pompą ma wspólnego chyba?

Tak, dawka startowa.

Jak ktoś ma laptopa z VCDSem to sobie to ogarniecie. Na zapłonie trzeba sprawdzić napięcie nastawniki RSW (tak dla pewności, powinno być w okolicach 0.72V z odchyłką 0.02V). Silnik odpalić, sprawdzić dawkę startową w BS (basic settings), nie w MS (measuring block). Dawka startowa w BS powinna być w okolicach 20.

  • Like 1
Opublikowano

Kobiety mają dziwne rozumowanie słowa "awaria" w aucie. Opowiadam żonie, że czuć wibracje w moim aucie przy wolnym przyspieszaniu w zakresie 60-80 km/h. W najgorszym wypadku do wymiany sprzęgło i dwumasa. "Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.". Tłumaczenie, że to eksploatacja nie przechodzi (auto ma 17 lat i 300 tys. km z czego ja dołożyłem 70k przez ostatnie 3 lata). 

Z awarii przez 3 lata zaliczyłbym urwany gwint świecy i gwinty od poduszki silnika. Dla żony wszystko ponad hamulce, opony, oleje i filtry to awaria. 

 

Przy okazji. Lekkie wibracje budy na biegu jałowym i wyraźnie odczuwalne w czasie jazdy, ale tylko w zakresie 60-80 km/h. Słabną po odpuszczeniu gazu. Rzeczywiście dwumasa kończy swój żywot?

  • Sad 1
  • Upvote 1
Opublikowano
20 godzin temu, galakty napisał(a):

Do tego banalny tuning gdzie dawka leciała w kosmos, a z tyłu kopalnia węgla :E 

taki sport narodowy, jak pali , to musi kopcic i nie wazne, czy auto, czy grill, czy komin :E 

Opublikowano
Godzinę temu, kapcer napisał(a):

"Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.".

Ja mojej na to odpowiadam, że jak mi kupi to ok :E

 

Dzisiaj pod audi znalazłem pół litra płynu chłodniczego, a miałem do rodziców jechać... Eh. 

  • Sad 2
Opublikowano
Godzinę temu, kapcer napisał(a):

Przy okazji. Lekkie wibracje budy na biegu jałowym i wyraźnie odczuwalne w czasie jazdy, ale tylko w zakresie 60-80 km/h. Słabną po odpuszczeniu gazu. Rzeczywiście dwumasa kończy swój żywot?

Dwumasa daje wibracje przy przyspieszaniu na niskich obrotach, wbijasz np. piątkę i od 50 km/h dajesz pedał w podłogę.

 

Mogą też być półosie. 

Opublikowano
16 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Czyli zrobili pierwszą wycenę na 2400, a później na 15 000 zł :E Przecież to jest oszustwo w biały dzień.

Niee

 

Kolejność była taka:

1. Szkoda z OC sprawcy 

2. Zgloszenie szkody 

3. Rzeczoznawca wysłany z OC sprawcy robił oględziny i wycenił na 2400 zł 

4. Oddanie samochodu do serwisu i zrobienie kosztorysu na 15 000 zł 

5. Ugoda gotówkowa zamiast naprawy na 9000 zł 

 

Finalnie zamiast 2400 zł dostanę 9000 zł. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kapcer napisał(a):

Opowiadam żonie, że czuć wibracje w moim aucie przy wolnym przyspieszaniu w zakresie 60-80 km/h. W najgorszym wypadku do wymiany sprzęgło i dwumasa. "Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.". Tłumaczenie, że to eksploatacja nie przechodzi

Powiedz jej, że pracujące mechanicznie elementy się po prostu zużywają. Sprzęgło, czy dwumasa ma określoną trwałość, po której te elementy są zużyte. Możesz dodać, że podobnie jest np. z filtrem DPF - niby nie jest to taka "część mechaniczna", ale po np. 160 000 kilometrów, się to potrafi po prostu ROZPADAĆ.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano
13 minut temu, Kyle napisał(a):

Możesz dodać, że podobnie jest np. z filtrem DPF - niby nie jest to taka "część mechaniczna", ale po np. 160 000 kilometrów, się to potrafi po prostu ROZPADAĆ.

Ciekawostka, mamy w firmie Astrę J 2014 1.6 136km, przebieg 318kkm, dpf nigdy nie wyrzucił błędu, wciąż działa :E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • I ja się skusiłem czytając Wasze opinie tak chwalicie ale jeszcze nie grałem 😉
    • Teoretycznie żaden, bo to złącze nie nadaje się do niczego, skoro przy niższym poborze też jest pajacerka. W praktyce brać takie, gdzie piny nie cofają się w kostce i każda żyła jest w jakimś oplocie. Wtedy nie będą się tak grzać i luzować przy okazji.   Bawię się z tym od kilku dni i widzę, że tylko to może zminimalizować sytuacje fajerwerków. Czy istnieją takie, które się nie cofają? Nie wiem. Sam zamówiłem customa, bo nie ma kabli do mojego zasilacza a już tym bardziej kątowych. W ciemno innych producentów nie będę podłączał jak się okaże, że pinout w zasilaczu inny.   Na suprimie normalnie tego kabla używałem. Przy astralu dopiero zobaczyłem, że coś nie tak. Na stocku odpalając cyberpunka 5 diod na czerwono i skoki od 3 do 12A.  Przy UV do 400W trochę lepiej, ale dalej wystarczające skoki, żeby sobie mrugały.    Nie wróciłbym już do karty bez monitorowania 
    • Czekałem na to i teraz na spokojnie będę mógł sobie ograć pełny prodókt i w niższej cenie 😁👍    
    • https://www.purepc.pl/nvidia-dostawy-pakiety-aib-pamiec-vram-kryzys-karty-graficzne "NVIDIA całkowicie wycofuje się z dostarczania kości GDDR7 w pakietach AIB, czyli zestawów chipów GPU i pamięci VRAM dla partnerów odpowiedzialnych za produkcję kart graficznych GeForce RTX 5000 z rodziny Blackwell. Powodem jest to, że producenci pamięci: Samsung, Micron i SK hynix, nie są w stanie zaspokoić popytu na układy konsumenckie. Rosnące zamówienia na pamięć operacyjną dla rynku sztucznej inteligencji zapewniają im wyższą marżę i stabilniejszy dochód, przez co priorytety produkcyjne zostały przesunięte. Według informatora "Golden Pig" NVIDIA nakazała swoim partnerom samodzielne pozyskiwanie kości GDDR7 potrzebnych do produkcji kart graficznych."
    • Napisalem u mnie jest 2-4% po przesunieciu POWER LIMITU. I tak też było.  Bo to wczesniej sprawdzalem. Natomiast napisalem CI jak krowa na rowie ze sa GPU ktore dobijaja do 1.1V albo nawet wyzej i one potrzebuje wiecej PL i to jest dosc czeste w konstrukcjach chlodzonych woda albo w drozszych kartach typu Astral      Dałem Ci przyklad ze 5070Ti najczesciej dostanie 1-2%, ALE jak masz 8% (chociaz powątpiewam że po samym przesunieciu PL masz az 8% ale niech Ci bedzie)to oczywiscie SUPER najwidoczniej masz rdzen 1.07 lub 1.08V czyli max jaki sie moze trafic.  Masz zestawienie 5080 FE 8250pkt vs 5070Ti asus prime 6800pkt po OC i przesunieciu PL z 20% robi sie 30%. Bo tak reaguja na to GPU z wyższym napieciem rdzenia.  Skończ wreszcie bo sam to zaczales. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...