Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Klima napisał(a):

@Bazyli chyba żył życiem swojego wujka albo kuzyna. 

 

Było trochę tych ananasów przez te lata. 

Kuzyn się okazał być Bazylim...albo on kuzynem. Zależy z której strony spojrzeć :E Melex to rozgryzł, on kuzyna znaczy Bazyla poznał osobiście :rotfl2:

 

Choć nic nie pobije warewolfa, wielki biznesmen który okradł kogoś z forum na kasę za telefon.

Edytowane przez Krzysiak
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
11 minut temu, dannykay napisał(a):

A 159 miał, czy też była zmyślona?

Chyba nie, bo na spotkanie do Wrocławia my "biedaki" (ja, skee i Wojtek od galanta) pojechaliśmy autem, a on pociągiem :E

13 minut temu, GordonLameman napisał(a):

To był ten od jakiegoś wojskowego sprzętu, nie?

Tak 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, GordonLameman napisał(a):

To był ten od jakiegoś wojskowego sprzętu, nie?

 

 

 

W sprawie RC dla młodej ( :E ) sprzedawca na allegro napisał, że nie ma tego modelu, więc zamówiłem z Aliexpress w wersji metalowym wałem i jakimiś naklejkami. Kitajcie już wysłali :E 

I dobrze zrobiłeś. TYLKO metalowe dyfry i wały. Mój MN99S ma metalowe dyfry ale pierwszy zakup to był Fayee Fy003 i on miał plastikowe. Poddały się podczas podjazdu na poduszkę...

 

A o motoryzacji no to Saab 9-3 czasami mocno wkurza ale też i mocno cieszy. Wczoraj był 1*C i jechałem suchą drogą, jak wjechałem na mokry asfalt to było czuć na kierownicy, że trakcja jest tutaj mniejsza. Było czuć, że auto rozdzieliło moc na AWD bardziej po równo na przód i tył. W BMW F20 czasami wiedziałem, że tracę trakcję dopiero po kontrolce. Ehh hydrualiczny układ kierowniczy jest wart dolewania co jakiś czas do niego tego oleju hydraulicznego :E 

Edytowane przez KiloKush
  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Nie zgodzę się z tym ponieważ rozwój baterii do EV już sam w sobie będzie zawierał znaczne cięcia kosztów a ceny aut zapewne spadną ale minimalnie. 
Nowe baterie na bazie sodu, które wejdą do użytku w 2026 i masowo w 2027r są prawie 70% tańsze w produkcji od dzisiejszych LFP co pozwoli producentom utrzymywać marżę na wysokim poziomie bez cięć w produkcji.  
Tu rozwój baterii odgrywa kluczową rolę a na tym polu nie ma stagnacji.

Jak się auta nie będą psuły to kto je wymieniać będzie? Rynek w końcu się zapełni. 

Opublikowano
50 minut temu, galakty napisał(a):

Jak się auta nie będą psuły to kto je wymieniać będzie? Rynek w końcu się zapełni. 

Auta EV psują się jak każde inne auta spalinowe tylko mają ponad 1200 komponentów „do zepsucia” mniej. 
 

Dzisiaj cena baterii w większości przypadków stanowi 50% wartości auta. Od przyszłego roku w autach będą montowane baterie sodowe, których produkcja jest tańsza o 70% od dzisiejszych LFP czy NMC. 
Producent auta już na tym etapie montując tańszą baterię ma zysk na marży więc nie ma po co ciąć kosztów na jakości innych komponentów. 
Z reguły jak rosną koszty wytworzenia to są przerzucone na klienta ale jak znacząco spadają to producent ma zysk bo ceny nie opuści. 

Zanim rynek się w końcu napełni to nie będzie już Nas na tym świecie ;)
 

Opublikowano
6 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Auta EV psują się jak każde inne auta spalinowe tylko mają ponad 1200 komponentów „do zepsucia” mniej. 

Czyli się nie psują.

 

7 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Zanim rynek się w końcu napełni to nie będzie już Nas na tym świecie ;)

Przy Mercedesie beczce też tak myśleli ;) 

Opublikowano
18 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Producent auta już na tym etapie montując tańszą baterię ma zysk na marży więc nie ma po co ciąć kosztów na jakości innych komponentów. 

Marzenia ściętej głowy ;) Tabelki w excelu muszą się zgadzać - po co robić coś lepszego, skoro nabywca kupuje to co jest? I cyk, marża większa, pora na CSka.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, huudyy napisał(a):

amniesiępodoba.png

 

gdyby mnie było tylko stać :E

Kupiłbym ale Toyota bez hybrydy? Mogli tam chociaż eCVT dać. Tak to nie wiem... mam wątpliwości. Muszę to przemyśleć.

:E

Edytowane przez trepek
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, lesiu155 napisał(a):

Marzenia ściętej głowy ;) Tabelki w excelu muszą się zgadzać - po co robić coś lepszego, skoro nabywca kupuje to co jest? I cyk, marża większa, pora na CSka.

Patrząc przez pryzmat tego jak ten rynek się rozwija i jak rośnie silna konkurencja z Chin producenci będą walczyć ceną więc mając oszczędność na kluczowym komponencie wątpię w to by podnosili marżę gdzie i tak mają wzrost zysku z marży bez podnoszenia cen ;) 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 godziny temu, Gang napisał(a):

Do domowego użytkowania parkside dla mnie rzadzi. Aku 4ah kosztuje 129zl bez promocji, w promce za 100. Gwarancja bez problemu. I na pewno nie są to jednorazówki 

To że jest tanie to nie znaczy, że rządzi. Niektóre nowe narzędzie nie nadają się do użytku nawet amatorskiego a wysiadają od patrzenia na nie.

 

Nie mówię, że trzeba od razu kupować DEWALTa czy JCB,  ale już lepsze są te Castoramowe MacAllistery albo Milwaukee patrząc na cena-jakość.

Sam do okazjonalnych prac domowych kupuje coś pośredniego np. Metabo, czy Hitachi ponieważ są jeszcze w przystępnych cenach a zrobione profesjonalnie (flaki metal a nie sam plastik). W dodatku te sprzęty mają bardzo długą żywotność i są stosunkowo lekkie jak na poważne narzędzia.

 

Jak ktoś lubi majsterkować, to lepiej kupić narzędzia ciut droższe niż najtańsze badziewie, ponieważ albo zniszczy materiał, na którym będzie pracował albo zmarnuje masę czasu użerając się z badziewiem, a w konsekwencji i tak będzie musiał wydać drugie tyle jak nie na materiał to na inne narzędzia.

   

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...