galakty 3 537 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Godzinę temu, Gret napisał(a): no jakiś lepszy rocznik to nowa kuga Ożesz Ty...
Kyle 229 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Godzinę temu, rzymo napisał(a): wybralibyście wolnossaka 6 cylindrów, czy 4 + turbo Wolnossące 6 cylindrów, bo obstawiam, że mniej wysilona konstrukcja, niż doładowane 4 cyl turbo. Oczywiście poczytaj o tych silnikach przed zakupem, który bardziej długowieczny.
Katystopej 1 099 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada @huudyy Outlandera 3 po lifcie 2016-2017 dostaniesz do 60k zł, auto duże, wsiada się wygodnie, silnik najlepiej pancerny wolnossak 2.0 150KM. 1
KiloKush 662 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada 6 godzin temu, bergercs napisał(a): Grand Grand S4 Hmm czy z Talismanem jest aż tak źle, że można go dostać w cenie Grand Scenica? 5 godzin temu, serwal4 napisał(a): A jeśli aż taki bagażnik jak Grand S4 nie jest potrzebny (~500l) to... Renault Arkana? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-arkana-ID6HKRK8.html Pamiętam jak mi się to auto 4 lata temu podobało ale było srogo drogie jak na to czym jest. Dobrze, że rynek zweryfikował. 2 godziny temu, rzymo napisał(a): Dobra, pytanie z tych filozoficznych, bo końcówka poszukiwań samochodu dla ojca... Budżet okazał się większy, chęci odnośnie posiadania mocniejszego silnika też (cytuję: "teraz chcę coś większego niż 2 litry"), tradycyjnie diesel nie, bo nie Subaru Outback, benzyna, tak czysto użytkowo (także pod względem potencjalnych kosztów) to wybralibyście wolnossaka 6 cylindrów, czy 4 + turbo - pytanie także w kontekście instalacji LPG? 2.4T - 260 KM / 375 Nm @ 2000 - 4800 3.6 6 cyl. - 260 KM / 350 Nm @ 4400 W Subaru to każda jednostka wymaga zgłębienia wiedzy bo nie które to nieźle szroty w Subaru nawet wolnossący vs Turbo nie zawsze wychodzi tak że ten z turbo będzie bardziej awaryjny
Krzysiak 1 834 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada 6 godzin temu, huudyy napisał(a): w sumie spoko wygląda, tylko na pewno będzie jęczał, że francuz Ojciec swego czasu rozglądał się za czymś, znaleźliśmy mu z bratem 5008 1gen z 2.0hdi. oczywiście on francuza nie chce, zwłaszcza francuskiego silnika...po czym ślinił się w ogłoszeniach na jakieś Volvo z 2.0hdi pod maską Ostatecznie nadal (już 20 lat) jeździ starym w124 z 95. 1 1
huudyy 3 001 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada 1 godzinę temu, Katystopej napisał(a): @huudyy Outlandera 3 po lifcie 2016-2017 dostaniesz do 60k zł, auto duże, wsiada się wygodnie, silnik najlepiej pancerny wolnossak 2.0 150KM. dobry trop. Jak tam z zabezpieczeniem blach? nie gnije?
NotQuite 86 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Z turbiną 150KM to jeszcze, ale silnik wolnossący o mocy poniżej 170km i to w suwie nie ma nic wspólnego z dynamiką.
Katystopej 1 099 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada 48 minut temu, huudyy napisał(a): dobry trop. Jak tam z zabezpieczeniem blach? nie gnije? Dół trzeba kontrolować jak w każdym skośnym albo zrobić konserwację i po kłopocie.
KiloKush 662 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Czy mi się wydaje czy ten Outlander nawet z 2019 nie ma nawiewów na tylną kanapę?
Krzysiak 1 834 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada No to bieluślo, dobre pod 10cm śniegu, za chwilę akurat do pokonania jakieś ~150km to się sprawdzi jak sobie radzą zimówki
Katystopej 1 099 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada (edytowane) 11 godzin temu, KiloKush napisał(a): Czy mi się wydaje czy ten Outlander nawet z 2019 nie ma nawiewów na tylną kanapę? Bardzo możliwe, to jest japonia, tego nie zrozumiesz będą pewnie tylko pod fotelami jak u mnie w 2gen. Edytowane 23 Listopada przez Katystopej
jarux 55 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 23 godziny temu, Kyle napisał(a): Czy masz starsze auto, czy nowsze z TPMS itp.? Mam ale to nie ma tutaj nic do rzeczy, po prostu inflacja. 2 lata temu płaciłem tyle samo za alusy 17". 16 godzin temu, rzymo napisał(a): Dobra, pytanie z tych filozoficznych, bo końcówka poszukiwań samochodu dla ojca... Budżet okazał się większy, chęci odnośnie posiadania mocniejszego silnika też (cytuję: "teraz chcę coś większego niż 2 litry"), tradycyjnie diesel nie, bo nie Subaru Outback, benzyna, tak czysto użytkowo (także pod względem potencjalnych kosztów) to wybralibyście wolnossaka 6 cylindrów, czy 4 + turbo - pytanie także w kontekście instalacji LPG? 2.4T - 260 KM / 375 Nm @ 2000 - 4800 3.6 6 cyl. - 260 KM / 350 Nm @ 4400 O samych silnikach się nie wypowiem ale wiem jedno, odczucia z jazdy obydwoma silnikami będą zupełnie inne. Podstawowa różnica to przy 6garach będziesz miał dostępny moment zaraz po naciśnięciu gazu, bez zwłoki, a przy turbo fizyki nie oszukasz i czekasz aż turbo się rozkręci i napompuje dolot. Powoduje to zupełnie odmienne doświadczenia z jazdy. Nie ma znaczenia, że wg katalogu te 6 cylindrów ma max moment dość późno - polecam poszukać charakrerystyk przebiegu mocy i momentu dla obydwu silników i porównać. To takie moje przemyślenia po przesiadce z 3.0v6 na 1.3T oraz jazdy 1.6T o mocy podobnej do vki. 2
marko 793 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada (edytowane) 1 godzinę temu, Katystopej napisał(a): Bardzo możliwe, to jest japonia, tego nie zrozumiesz będą pewnie tylko pod fotelami jak u mnie w 2gen. Nissan ma Ten Outback to ma 6-cylindrowego Boxera? Edytowane 23 Listopada przez marko
galakty 3 537 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada Posiadanie miejsca w hali jest piękne... Wsiadasz do autka które ma 12 stopni, a z okna podziwiasz jak somsiad skrobie szyby 1 1
Katystopej 1 099 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 2 godziny temu, marko napisał(a): Nissan ma Bo to nie japończyk tylko francuz
Gret 622 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 2 godziny temu, marko napisał(a): Nissan ma Ten Outback to ma 6-cylindrowego Boxera? qq nie ma j11
marko 793 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada Outlander to inny segment 52 minuty temu, Katystopej napisał(a): Bo to nie japończyk tylko francuz Made in Japan!
trepek 1 474 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada W dniu 22.11.2025 o 11:36, Kyle napisał(a): Też ten Ford Kuga ma bezstopniowe rozwiązanie, hybrydę? (sprawdziłem - ma ... i to jest fajne) ... i najlepiej by ten benzyniak był wolno-ssący (bez turbo). ps. tak ... Toyota lekko przesadza z ceną, w stosunku do spartańskiego wnętrza jakie za nią daje, np. w takim Yaris Cross (wyposażenie też w stosunku do ceny nierewelacyjne) Tak, układ planetarny w Kudze jest na patentach od Toyoty (plus lekko zmodyfikowany przez Forda). Silnik wolnossący 2.5 to podobno jednostka opracowana wraz z Mazdą.
Gang 355 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 5 godzin temu, galakty napisał(a): Posiadanie miejsca w hali jest piękne... Wsiadasz do autka które ma 12 stopni, a z okna podziwiasz jak somsiad skrobie szyby Wiara też spoko. Ja mam wąska wiate, ale zawsze jak widzę czyste szyby to się morda smieje
Gret 622 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 24 minuty temu, galakty napisał(a): I nie wyje jak od Toyoty a jak wyje?
galakty 3 537 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 55 minut temu, Gang napisał(a): Wiara też spoko. Ja mam wąska wiate, ale zawsze jak widzę czyste szyby to się morda smieje Wszystko byle szronu i śniegu nie było 52 minuty temu, Gret napisał(a): a jak wyje? Mniej Mocniejsze benzyny i elektryk chyba, nie trzeba tak piłować żeby jechało więc i ciszej. Do tego wyciszenie 100x lepsze.
trepek 1 474 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 3 godziny temu, galakty napisał(a): I nie wyje jak od Toyoty Wyje. Jak dajesz gaz w opór to wyje (a nawet jak 2/3). To eCVT. 2 godziny temu, galakty napisał(a): Mniej Mocniejsze benzyny i elektryk chyba, nie trzeba tak piłować żeby jechało więc i ciszej. Do tego wyciszenie 100x lepsze. Porównując Kuga vs Rav4 to wiadomo, że Kuga cichsza. Subiektywnie Kuga znajduje się między Lexusem NX a ES.
Kyle 229 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 4 godziny temu, galakty napisał(a): I nie wyje jak od Toyoty Każdy silnik spalinowy "wyje". Różnica jest taka, że przy e-CVT można go łatwo wkręcić na najbardziej optymalne dla niego obroty (czyli jedna prędkość - najbardziej optymalna ... i tym samym jedna częstotliwość dźwięku podczas pałowania=szybkiego przyśpieszania) a przy zwykłych skrzyniach manualnych czy DSG nie ma takiej możliwości, więc trzeba zmieniać przełożenia i dźwięk przez to jest "modulowany" bo zmienia się RPM silnika. Także nieco śmieszne jest to "Toyoty wyją" - chyba tylko piraci drogowi tak twierdzą, bo ciągle pałują a nie jadą normalnie jak zdrowo-rozsądkowy człowiek. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się