Totek 784 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października "W Unii Europejskiej konkuruje także tanimi samochodami produkowanymi w rumuńskiej fabryce Dacii. To najlepiej sprzedające się modele w Unii Europejskiej w 2025 r." Właśnie o to chodzi, potrzebujemy tanie auta bez zbędnych systemów. Mi taki Golf 4 w zupełności wystarcza 1 2
GordonLameman 8 464 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) Hiszpania jest pełna nowych Dacii. Szczególnie Sandero. https://bestsellingcarsblog.com/2025/07/spain-june-2025-renault-1-dacia-sandero-breaks-record/ Edytowane 26 Października przez GordonLameman
Cappucino 222 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 12 godzin temu, bleidd napisał(a): Wiem. W 1.5 mHEV albo tego nie ma już wcale albo nie jest sygnalizowane, w innych 1.5 TSI widziałem sygnalizację na zegarach, że ten tryb się załączył, u mnie nigdy tego nie ma.wiec albo z tego zrezygnowali albo nie sygnalizuje, a wyczuć to raczej byłoby ciężko. W 1,5Tsi pokazuje się ikonka eco gdy to się załącza i da się to wyczuć, jest delikatna różnica. Nie wiem jak jest w hybrydach, ale obstawiam, że tez to jest a zrezygnowano z ikonki podobnie jak z wyświetlania numeru biegu w DSG. Numer biegu pokazuje tylko w trybie sport i to też nie wiem, czy we wszystkich.
Totek 784 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Jak ja nie cierpię w DSG jazdy korkowej, w trybie D z uporem maniaka wrzuca 2 bieg i choćbym ledwo się toczył nie zmieni na 1, woli palić tarczki w koszu sprzęgłowym zawsze kończy się tym że przerzucam na S albo D z wybieraniem sekwencyjnym i wtedy sam steruje łopatkami... Bez zmiany mapy skrzyni to patologia.
dannykay 623 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Petru dawaj 4 dychy, chętnie też dołożę do swojego samochodu 2
lesiu155 141 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października W dniu 25.10.2025 o 08:18, bergercs napisał(a): No, może dlatego, że Corsa D to w rzeczywistości Fiat Grande Punto ("spód" pochodzi od Włochów) z silnikami oplowskimi (a w przypadku diesli to silniki Fiat oraz Isuzu). Jak dla mnie za samo to, że przez kilkanaście lat wsadzali M32 wiedząc, jaki to śmietnik, powinni zniknąć z rynku - razem z PSA za pjurzdecha (roumiem - poszło coś nie tak, przepraszamy, wymieniamy na nowe, zmieniamy konstrukcję, a nie dalej wciskamy gów.o zapakowane w ładny papierek). Eeeee tam, moja M32 ma prawie 400kkm nalotu i jeździ Ale jak padnie to swap na F40. O ile padnie
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 9 godzin temu, Totek napisał(a): Właśnie o to chodzi, potrzebujemy tanie auta bez zbędnych systemów. Mi taki Golf 4 w zupełności wystarcza Mi do szczęścia w aucie z 2007 roku brakuje tylko tempomatu Można dołożyć, ale i tak będę zmieniał na większe. A tak to żadne systemy niepotrzebne... Tempomat, czujniki parkowania z tyłu i wsio. Pomijam takie rzeczy jak ABS czy klimatyzacja bo to już od dawna standard. 9 godzin temu, GordonLameman napisał(a): Hiszpania jest pełna nowych Dacii. Szczególnie Sandero. Tu największy problem to bezpieczeństwo, kiepsko wypadają w testach
marko 720 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Ja odkąd mam nawalone systemów w aucie, to zdecydowanie lepiej robi mi się dłuższe trasy. Tyle, że w Nissanie te systemy nie są tak agresywne. Po mieście czujnik martwego pola czy ruchu poprzecznego przy cofaniu nie raz mi pomógł. Nic nie widzisz, a to ci jednak piknie "hej, uważaj, tam coś jedzie" 2
GordonLameman 8 464 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października @galakty Ja lubię jeszcze asystenta pasa ruchu (ale nie takiego agresywnego jak w VAGu), kamerę cofania, tempomat jak już to aktywny, monitorowanie martwego pola w lusterku bocznym i autonomiczną jazda w korku Gdyby Dacia wskoczyła na bezpieczeństwo na poziomie tych 5 gwiazdek to faktycznie zawsze byłaby dobra opcja na tańsze auto. 1
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Ano właśnie, kwestia agresywności. Ja nigdy z tych asystentów nie korzystałem bo nie miałem, lubię prowadzić auta i się skupiać na drodze. Kolega miał w VAGu tych asystentów to jak mu raz auto zahamowało na esce bo obok gość zjeżdżał na ślimaka.... odechciało mi się Natomiast do jazdy w korku to bym chętnie oddał całe sterowanie komputerowi i niech mnie do roboty wiezie. Żadna radość i tu wystarczy najtańsze badziewne auto, a nie nowe BMW 7 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października tempomaty adaptacyjne nie radzą sobie na ślimakach, zakrętach z kilkoma pasami ruchu itp. 2 x takie coś miałem, w paserati i volvo s90
dannykay 623 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 1.6 T-GDI tucson/sportage to te same silniki? Jak żywotność?
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Silniki spoko jak na dzisiejsze standardy, gorzej z DCT jeśli jest
Cappucino 222 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 10 godzin temu, Totek napisał(a): Jak ja nie cierpię w DSG jazdy korkowej, w trybie D z uporem maniaka wrzuca 2 bieg i choćbym ledwo się toczył nie zmieni na 1, woli palić tarczki w koszu sprzęgłowym zawsze kończy się tym że przerzucam na S albo D z wybieraniem sekwencyjnym i wtedy sam steruje łopatkami... Bez zmiany mapy skrzyni to patologia. Jest jeszcze tryb M, który chyba został usunięty z najnowszych aut VW.
KiloKush 612 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października W dniu 25.10.2025 o 22:51, DjXbeat napisał(a): Marzył mi się swap z 1.8 V6 na 2.5 V6 KLZE Niestety ciężko było zdobyć ten silnik to to tylko produkcja na Japan była. Tak czy siak ponad 20 lat temu gdzie przodowały CRXy, Civici i Calibry ja wolałem MX3 i ten dźwięk silnika 😁 Hehe też mi się marzył KLZE. Można było kupić samą górę od KLZE i wrzucić do KLDE. Tam głowica, wałki i chyba dolot były inne tylko. Wiem, że Probe 2 z KLZE miały coś koło 6-6.3s 0-100 kmh. 200 koni w takim aucie robiło robotę jak na tamte czasy. Nie wiem czemu nie szli w tą stronę i zamiast tego w RX-8 był mało udany wankiel.
trepek 1 359 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 8 minut temu, dannykay napisał(a): kurna, dlaczemu? 8 biegowe automaty są złe, lepiej 6 biegowy bo na hidrokinetyku.
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 10 minut temu, dannykay napisał(a): kurna, dlaczemu? Szybko padają sprzęgła Znaczy musisz to brać pod uwagę, ale są niezbyt trwałe niestety... Nawet poniżej 100 kkm mogą wymagać naprawy. Do tego Kia ma notoryczny problem z wheelhop (na mokrym jak chcesz dynamicznie ruszyć to koła podskakują i hałasują).
bergercs 1 405 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Polecam wpisać w google "1.6 t-gdi problemy z katalizatorami"
dannykay 623 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Ale żeby się od tego zacierały?
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 8 minut temu, bergercs napisał(a): Polecam wpisać w google "1.6 t-gdi problemy z katalizatorami" Polecam wpisać jakikolwiek silnik z turbo i problemy, wyjdzie tego mnóstwo Pełno tego jeździ obecnie po drogach to i postów może być "dużo", nigdy się nie chwali w necie tylko narzeka.
jarux 42 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października @galakty zgadzam się, że znajdzie się problemy w każdym autem tylko czymś innym są problemy z wyciekami czy to oleju czy płynu chłodniczego, a czymś innym zacieranie silnika czy inne tego typu cyrki.
galakty 3 332 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 2.0 TDI też się zacierały przez wadliwą pompę oleju, ale jakoś nikt nie neguje tego silnika i jeździ tego mnóstwo po drogach. Zachwalana Toyota ma ostatnio problemy z pompą cieczy i kosztuje krocie, też jakoś nikt nie płacze po forach. A z tymi katalizatorami to sam nie wiem ile w tym prawdy. Masz jakieś udokumentowane przypadki? 1
dannykay 623 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października (edytowane) Nie tyle pompę co napęd pompy. Ja słynny ołówek wymieniałem przy rozrządzie, czyli u mnie już 2 razy. Edytowane 27 Października przez dannykay
KiloKush 612 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 44 minuty temu, galakty napisał(a): . Do tego Kia ma notoryczny problem z wheelhop (na mokrym jak chcesz dynamicznie ruszyć to koła podskakują i hałasują). Jak miałem na chwilę Sportage to tam właśnie na mokrym strasznie mnie to irytowało. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się