trepek 1 337 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 1 minutę temu, huudyy napisał(a): oho, mamy do czynienia z ekspertem A jak! Jestę ekspertę Generalnie jak chodzi o diesle VAGa z przełomu lat 80/90 to coś tam w nich siedziałem swego czasu. Pompy VE37/VP37 rozkładałem i składałem do śniadania
larry.bigl 451 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Ja na mojego OM642 też nie narzekam a wiele osób uważa że poprzednie R6 > V6 w Mercedesach z tych lat poniekąd jest to prawda a jednak silnik ma się dobrze. Największe ryzyko to w sumie nastawnik turbiny (u mnie siadł) i pękające klapki kolektora ssącego, uszkodzenia EGR (te usterki u mnie tfu tfu się nie pojawiły). Poza tym przyjemny silnik.
bbandi 452 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Ja nie wiem co Merol odwalił ze Sprinterami ale co to gniło to szok, ojciec miał to gniło okrutnie, jeszcze rozumiem że na dole gnije ale na wysokości ok metra na bocznych ścianach gdzie żadna woda nie chlupie to purchle wyskakiwały jak szalone, kupił Renault Mastera i zero rdzy - Merol co prawda miał dobry silnik ale blache dali chyba celowo najgorszą jaką się da.
marko 713 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 36 minut temu, trepek napisał(a): Jest tylko jeden prawilny 1.9 TDI i jest nim 1Z potocznie zwany Zetorem. paliwem mogła być nawet gnojówka lekko zabarwiona dieslem i odpalał. Jedynie mrozów nie lubił. Miałem chwilkę Passata B4, to w zimie myślałem, że poduszki silnika wyrwane no i słychać to na drugim końcu ulicy, mimo że auto pracuje na wolnych obrotach
galakty 3 303 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Najgorszy to był SDI, jednocześnie będąc najlepszym
trepek 1 337 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 1Z odpalał na mrozie bez problemów. Kwestia ustawienia kąta wtrysku i dawki. I tyle Pamiętam jak raz zrobiłem swapa tego silnika do Audi Coupe i "zapomniałem" przeszczepić moduł od grzanych świec i tak przejeździłem całą zimę. Jedynie powyżej -20*C potrzebował 3-4 razy obrócić wałem i klekotał niczym bocian o poranku Bardzo wdzięczne silniki gdzie wszystkie nastawy były widoczne na komputerze, banalny do ustawiania czy diagnozowania dzięki logom dynamicznym
galakty 3 303 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Do tego banalny tuning gdzie dawka leciała w kosmos, a z tyłu kopalnia węgla 1 1
KiloKush 607 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września (edytowane) Jakie firmy od odszkodowań możecie polecić? Była gadka z ubezpieczalnia o 2000 zł. Pojechałem do kolesia co robi w okolicy najtaniej i mi wycenił na 2800. Z założeniem spawanie zderzaka i nie wymienienia reflektora. Teraz chcą żebym wstawił auto do jakiegoś jedynego warsztatu na wiosce z kosztorysem na 1600. Edytowane 12 Września przez KiloKush
GordonLameman 8 423 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Każda działa tak samo. Nie ma to większego znaczenia. Znajdź kogoś w okolicy to szansa na mniejszą marżę
LYCONE 125 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 24 minuty temu, KiloKush napisał(a): Jakie firmy od odszkodowań możecie polecić? Była gadka z ubezpieczalnia o 2000 zł. Pojechałem do kolesia co robi w okolicy najtaniej i mi wycenił na 2800. Z założeniem spawanie zderzaka i nie wymienienia reflektora. Teraz chcą żebym wstawił auto do jakiegoś jedynego warsztatu na wiosce z kosztorysem na 1600. Mi znajomy serwis ogarnął, pierwsza wycena 2400 zł, skończyło się na 9500 zł w postaci ugody
KiloKush 607 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 7 minut temu, LYCONE napisał(a): Mi znajomy serwis ogarnął, pierwsza wycena 2400 zł, skończyło się na 9500 zł w postaci ugody A co dokładnie zrobiłeś? Kosztorys serwisu im pokazałeś tylko?
Digger 352 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 3 godziny temu, trepek napisał(a): A jak! Jestę ekspertę Generalnie jak chodzi o diesle VAGa z przełomu lat 80/90 to coś tam w nich siedziałem swego czasu. Pompy VE37/VP37 rozkładałem i składałem do śniadania To ja bym miał pytanie. Mam 1.9tdi 1Z i jak na ciepłym odpala to się przez sekundę wkręca na wysokie obroty i puszcza czarny dym, to coś z pompą ma wspólnego chyba? Przez kilkanaście lat już się przyzwyczaiłem ale jakby się dało to samemu zrobić to bym może w tym pogrzebał
LYCONE 125 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 3 godziny temu, KiloKush napisał(a): A co dokładnie zrobiłeś? Kosztorys serwisu im pokazałeś tylko? Tak, wtedy wezwali gościa na ponowne oględziny, zrobili własny kosztorys na 15k i stanęło na 9k gotówki.
KiloKush 607 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 45 minut temu, LYCONE napisał(a): Tak, wtedy wezwali gościa na ponowne oględziny, zrobili własny kosztorys na 15k i stanęło na 9k gotówki. Czyli zrobili pierwszą wycenę na 2400, a później na 15 000 zł Przecież to jest oszustwo w biały dzień.
Totek 774 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września 7 godzin temu, marko napisał(a): paliwem mogła być nawet gnojówka lekko zabarwiona dieslem i odpalał. Jedynie mrozów nie lubił. Miałem chwilkę Passata B4, to w zimie myślałem, że poduszki silnika wyrwane no i słychać to na drugim końcu ulicy, mimo że auto pracuje na wolnych obrotach Silnik dobry ale na lato xd jakiś czas miałem gulfa z tym motorem i jeździł na czymkolwiek co było tłuste, ostatecznie przegrał z moim 1.8T w LPG. Zamiast grzebać się z olejami to zacząłem jak człowiek tankować gaz i w zimie zero problemu. Ostatnim gwoździem do trumny 1z była podwyżka diesla do 6zł. Oleje spożywcze w sklepach też podrożały. Nawet mając za darmo ON lepiej opłaca się go sprzedać Januszowi i za tę kasę tankować LPG do 1.8T, no i masz 200 kucy+.
trepek 1 337 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września 16 godzin temu, Digger napisał(a): Mam 1.9tdi 1Z i jak na ciepłym odpala to się przez sekundę wkręca na wysokie obroty i puszcza czarny dym, to coś z pompą ma wspólnego chyba? Tak, dawka startowa. Jak ktoś ma laptopa z VCDSem to sobie to ogarniecie. Na zapłonie trzeba sprawdzić napięcie nastawniki RSW (tak dla pewności, powinno być w okolicach 0.72V z odchyłką 0.02V). Silnik odpalić, sprawdzić dawkę startową w BS (basic settings), nie w MS (measuring block). Dawka startowa w BS powinna być w okolicach 20. 1
kapcer 75 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września Kobiety mają dziwne rozumowanie słowa "awaria" w aucie. Opowiadam żonie, że czuć wibracje w moim aucie przy wolnym przyspieszaniu w zakresie 60-80 km/h. W najgorszym wypadku do wymiany sprzęgło i dwumasa. "Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.". Tłumaczenie, że to eksploatacja nie przechodzi (auto ma 17 lat i 300 tys. km z czego ja dołożyłem 70k przez ostatnie 3 lata). Z awarii przez 3 lata zaliczyłbym urwany gwint świecy i gwinty od poduszki silnika. Dla żony wszystko ponad hamulce, opony, oleje i filtry to awaria. Przy okazji. Lekkie wibracje budy na biegu jałowym i wyraźnie odczuwalne w czasie jazdy, ale tylko w zakresie 60-80 km/h. Słabną po odpuszczeniu gazu. Rzeczywiście dwumasa kończy swój żywot? 1 1
SuLac0 352 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września 20 godzin temu, galakty napisał(a): Do tego banalny tuning gdzie dawka leciała w kosmos, a z tyłu kopalnia węgla taki sport narodowy, jak pali , to musi kopcic i nie wazne, czy auto, czy grill, czy komin
huudyy 2 837 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września Godzinę temu, kapcer napisał(a): "Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.". Ja mojej na to odpowiadam, że jak mi kupi to ok Dzisiaj pod audi znalazłem pół litra płynu chłodniczego, a miałem do rodziców jechać... Eh. 2
galakty 3 303 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września Godzinę temu, kapcer napisał(a): Przy okazji. Lekkie wibracje budy na biegu jałowym i wyraźnie odczuwalne w czasie jazdy, ale tylko w zakresie 60-80 km/h. Słabną po odpuszczeniu gazu. Rzeczywiście dwumasa kończy swój żywot? Dwumasa daje wibracje przy przyspieszaniu na niskich obrotach, wbijasz np. piątkę i od 50 km/h dajesz pedał w podłogę. Mogą też być półosie.
LYCONE 125 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września 16 godzin temu, KiloKush napisał(a): Czyli zrobili pierwszą wycenę na 2400, a później na 15 000 zł Przecież to jest oszustwo w biały dzień. Niee Kolejność była taka: 1. Szkoda z OC sprawcy 2. Zgloszenie szkody 3. Rzeczoznawca wysłany z OC sprawcy robił oględziny i wycenił na 2400 zł 4. Oddanie samochodu do serwisu i zrobienie kosztorysu na 15 000 zł 5. Ugoda gotówkowa zamiast naprawy na 9000 zł Finalnie zamiast 2400 zł dostanę 9000 zł. 1
Kyle 200 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września (edytowane) 1 godzinę temu, kapcer napisał(a): Opowiadam żonie, że czuć wibracje w moim aucie przy wolnym przyspieszaniu w zakresie 60-80 km/h. W najgorszym wypadku do wymiany sprzęgło i dwumasa. "Znowu się psuje. Trzeba sprzedać tego grata i kupić coś innego.". Tłumaczenie, że to eksploatacja nie przechodzi Powiedz jej, że pracujące mechanicznie elementy się po prostu zużywają. Sprzęgło, czy dwumasa ma określoną trwałość, po której te elementy są zużyte. Możesz dodać, że podobnie jest np. z filtrem DPF - niby nie jest to taka "część mechaniczna", ale po np. 160 000 kilometrów, się to potrafi po prostu ROZPADAĆ. Edytowane 13 Września przez Kyle
Katystopej 980 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września 13 minut temu, Kyle napisał(a): Możesz dodać, że podobnie jest np. z filtrem DPF - niby nie jest to taka "część mechaniczna", ale po np. 160 000 kilometrów, się to potrafi po prostu ROZPADAĆ. Ciekawostka, mamy w firmie Astrę J 2014 1.6 136km, przebieg 318kkm, dpf nigdy nie wyrzucił błędu, wciąż działa
Kyle 200 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września ... czujnik się zaciął (żart). Ciekawostka:
marko 713 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września 30 minut temu, Kyle napisał(a): Powiedz jej, że pracujące mechanicznie elementy się po prostu zużywają. Od tarcia zużywa się dosłownie wszystko... 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się