Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, trepek napisał(a):

Jednak myślę, że podołam. Mam pierdolca na punkcie porządku w samochodzie więc to dodatkowo będzie mnie motywowało (albo frustrowało).

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

image.thumb.png.4243e84a3fe6bca524ae1ce5db3ef24c.png

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, michasm napisał(a):

Zakładam, że tym Santa fe jeździ się równie dynamicznie Co tym lexusem,

No właśnie jest różnie. Lexus miał mocniejszy silnik elektryczny, który dawał całą moc w ułamku sekundy jak ruszałeś spod świateł albo włączałeś się do ruchu (no i skrzynia planetarna z minimalną zwłoką). W SantaFetce jest hydrykinektyczny automat więc ruszanie ma sekundową zwłokę (naciskasz pedał gazu i przez sekundę nic się nie dzieje jak ruszasz od 0). To jest rzecz, której trzeba się nauczyć. Do tego płynność jazdy jest gorsza niż w Lexie (kolejny raz - skrzynia planetarna). Znowu jak chodzi o elastyczność to i owszem, może na papierze wygląda to podobnie jednak w rzeczywistości Hyundai jest zwinniejszy i bardziej kulturalny, Lexus aby wyprzedzać z taką samą dynamiką musiał zawyć (znowu, "urok" przekładni planetarnej).

Generalnie są to dwie różne szkoły napędów hybrydowych. Każda ma wady, każda ma zalety.

Czekam na wyjazd w trasę jak zapakuję pod korek Hyundaia i zobaczę jak się ten napęd sprawdza pod obciążeniem. Wtedy będę miał już całkowity ogląd w porównaniu hybrydy Hyundaia vs Lexusa.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
2 minuty temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

Dla mnie 7 sekund do setki to więcej niż potrzebuję, ale wiadomo, że każdy ma inne wymagania. 

Ja pisałem o fakcie, że jak wbijasz na autostradę to lepiej mieć benzynę turbo 110KM niż wolnossące 140KM, bo to są moce maksymalne, a nie rzeczywiste. 

Teraz na 3 biegu piłuję do 130, aby sprawnie się wbijać. Czuję się jak nastolatek przekraczając 6k obrotów 🤣

moim zdaniem połączenie hybrydy z wolnossącym silnikiem np 2,5 litra daje wystarczającą elastyczność do podstawowych zastosowań i dużą żywotność ale ludzie mają różne priorytety

Opublikowano
17 minut temu, GordonLameman napisał(a):

No ja też jestem ciekaw - ja z powodu uwielbienia jeansów zrezygnowałem z karmelowej/bananowej skóry i wziąłem czarną. 

Znajomy, co ma białą skórę w Tesli (samochód ma już 8 lat) powiedział, że jeansy zawsze trzeba raz/dwa razy przeprać i można śmiało wsiadać.

Pożyjemy, zobaczymy.

Opublikowano
7 minut temu, huudyy napisał(a):

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

 

jesli miałbym pełny wybór nigdy nie kupiłbym skórzanej tapicerki (już niewazne czy byłaby czarna biała czerwona czy brązowa)

Opublikowano
19 minut temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

 

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Opublikowano
2 minuty temu, trepek napisał(a):

Jakbym miał wybór to też nie kupiłbym skórzanej tapicerki ale welurowych nie oferują już od ~30 lat. Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

teraz w wielu autach (nawet tzw klasy premium ) kombinują z tą skórą jak mogą zeby przyoszczędzić (np czesc fotela ma prawdziwą skórę a część ma skórę z chińskiego smoka) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

 

4 minuty temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

 

 

mój zbije ze dwa biegi i zrobi wzium

 

Jak turbo zdrowe i nie "regenerowane", to nawet manual się względnie zbierze.

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Se kupie, mam jeszcze 2 lata na zmianę zanim mnie sct przyciśnie, może do tej pory uzbieram na coś sensownego :D Mi to osobiście nie przeszkadza, ot tttm i tyle. A że turbo już puszcza olej pomału no to cóż, lepiej nie będzie :D

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano
2 minuty temu, dannykay napisał(a):

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Co za silnik w tym Signumie był?

Opublikowano (edytowane)

Już myślałem, że jesteś z tych, co "lubią mieć kontrolę nad autem" :lol2:

 

 

  

1 minutę temu, KiloKush napisał(a):

Co za silnik w tym Signumie był?

 

Z19DTH, 1,9 150

Edytowane przez dannykay
  • Haha 1
Opublikowano
13 minut temu, trepek napisał(a):

Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

 

13 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

mój zacznie przyspieszać, bo turbina załącza się od 1800RPM bodajże 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

1.9 tylko Ty Danny miałeś chyba 150 koni, nie? U mnie 120@155

Nie wiem jak u mnie jest, kiedy się turbo załącza, zależy też od biegu, 2,3 to się zbiera momentalnie od dołu, im wyższy bieg tym wyżej trzeba kręcić. Ale te 1,8k rpm to już zaczyna czuć, że dmucha.

Prawdę mówiąc robię się leniwy coraz bardziej :E a tak serio to mi to wszystko jedno co za skrzynia tak naprawdę, łopatkami też można kontrolować ;) a we współczesnych coraz rzadziej manuala uświadczysz, a w tym, co mam na oku to już w ogóle nie ma 

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Co się niby stanie? Nie jeździłem dieslem. Widzę jedynie wykresy hamowni. Na 1500 obrotów diesel ma ponad połowę maksymalnego momentu, więc bez problemu pojedzie po wzniesieniu. Można też względnie gwałtownie puścić sprzęgło i nie będzie przygasać. 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano

No to co wy się dziwicie hehe. Kiedyś kumpel miał Vento 1.9 SDI, ja miałem Probe II GT 2.5 V6 i robiliśmy "wyścig" ja na piątce on wszystkie biegi od 50 kmh. Na początku szło mu lepiej ale przy około 80 kmh już go zacząłem doganiać i przegoniłem. 1.9 diesel tbez dmuchania turbo nie jedzie.

 

Ja na przykład mam w ogóle problem z kupnem sobie prywatnie auta z mniejszą liczbą cylindrów niż 6. Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, michasm napisał(a):

 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

 

  

6 minut temu, KiloKush napisał(a):

Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Miałem przyjemność trochę pojeździć brata BMW 330i. Lekkość z jaką to auto się napędza z każdej partii obrotów jest nie do podrobienia. Jak wprowadzę się do chaty, to sprzedaje e91 i kupuję takie samo z 3.0 R6 :E Albo E61 :) 

Edytowane przez dannykay
  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

jakby to od samego paliwa z ale zależało.

 

Liczba cylindrów, pojemność, skok tłoka, układ cylindrów. To jest ważniejsze przy ~1500 RPM.

Opublikowano
8 minut temu, kapcer napisał(a):

Jeśli chodzi o elastyczność to chyba jednak najlepiej wypada wolnossąca benzyna.

Elektryk :E

 

7 minut temu, huudyy napisał(a):

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

7 minut temu, michasm napisał(a):

Co się niby stanie?

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

Opublikowano
7 minut temu, trepek napisał(a):

Elektryk :E

 

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

mimo ze jestem powiedzmy fanem lexusów to uwazam ze ta marka jest gdzieś w połowie między zwykłymi autami a prawdziwymi autami premium (problem ten zresztą dotyczy coraz większej ilosci marek premium  w młodszych rocznikach), wspomniany wyżej przykład z tapicerką , albo np brak porządnego wygłuszenia (jakie było w roznych starych samochodach klasy premium)

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

Każdy samochód będzie wibrować, szarpać I przygasać jak mu brakuje momentu. Moment mówi tylko i wyłącznie pod jakim obciążeniem silnik może pracować. Moment nie ma jednostki czasu, więc nie daje żadnej informacji o przyspieszeniu. Mówi pod jaką górkę podjedziesz, ale nie jak szybko. Dopiero jak dorzucisz prędkość obrotową (a raczej kątową) silnika to masz moc ze wzoru:

Mo[Nm]*w[rad/s]=P[W]

21 minut temu, trepek napisał(a):

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

To chyba wynika z ubogiej w powietrze mieszanki nim turbo sie rozkręci. Myślałem, że od 20 lat auta są na tyle mądre, że dostosowują ilość paliwa do faktycznych obrotów turbo 😅

Edytowane przez michasm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dzięki, właśnie zgasiłeś mi banana na buzi. Masz wyczucie, niech Cię dżuma !! 
    • @nozownikzberlina nie nie jest legalne - 17 latek uprawiający sex z 15latką czyli osobą, która nie ukończyła 15 roku życia popełnia bardzo poważne przestępstwo karne. A ponieważ po ukończeniu 17 lat odpowiada jak dorosły to grozi mu do 15 lat więzienia. Jeśli chłopak ma np skończone 16 lat i nie skończone 17 może odpowiadać jak dorosłych lub może mu grozić poprawczak. A to, że dziewczyny wolą tych starszych i to, że same często chcą nie ma żadnego znaczenia w świetle obecnie obowiązujących przepisów. Co najwyżej przy orzekaniu przez sąd. Dlatego pisałem o absurdalnym prawie. Co jeszcze śmieszniejsze możesz już uprawiać sex z dziewczyną, która ma skończone 15 lat, ale jak nagrasz wasz wspólny filmik albo fotkę (wiadomo jaką  ) to popełniasz kolejne przestępstwo - tym razem dotyczące pornografii dziecięcej bowiem przepisy jaki weszły parę lat temu zabraniają posiadania lub rozpowszechniania takich materiałów z udziałem osób poniżej 18 lat. Więc sex pomiędzy 15 a 18 tak. Zdjęcia - nie  
    • Fajnie że robisz tego typu testy i dajesz info, pełna profeska jak zawsze 
    • Kiedyś była taka moda że zasilacz był na topie, z biegiem czasu  powstały nowe trendy z zasilaczem na dole   później weszły dodatkowo piwnice, następnie piwnice z otworami na których można dodatkowo przykręcić wentylatory aby dmuchały od spodu na kartę, przy takiej konfiguracji jak pokazał Wallec wentylatory na spodzie mają bezpośredni dostęp do chłodnego powietrza z poza budy nic go nie ogranicza tak jak np "wentylowana piwnica" i karta ma idealne warunki ale za to zasilacz dostaje ciepłe powietrze z wnętrza budy które idzie do góry a wentylator w nim robi za wyciąg i wywalenie ciepła poza skrzynkę, w zasilaczu obrotami steruje termistor im więcej ciepła tym wentyl będzie wchodził na wyższe obroty, z jednej strony źle bo będzie głośniejszy a z drugiej w takim położeniu lepiej bo wywali szybciej i więcej ciepła z budy  Gorzej jak ktoś wsadzi na górę zasilacz który wcale nie rozkręci wentylatora pod obciążeniem  wtedy wyciąg na topie nie istnieje.
    • Czy da się w Windowsie 10 22H2 64 bit ustawić czarny odwrócony kontrast ale w ten spobób żeby był włączony tryb Aero żeby były dostępne w systemie wszystkie bajery graficzne. Gdy się włącza czarny odwrócony kntrast to automatycznie Windows 10 przełącza kompozycje w tryb klasyczny i wtedy znikają wszystkie bajery graficzne. Podobno program Winaero tak potrafi ale wiem gdzie jest ta opcja i ostatnia wersja tego programu jest z 2024 roku to czy użytkownicy Windowsa 11 z kompilacji 25H2 mogą mieć problemy z tym programem że w tym programie mogą być nieuwzględnione przeprojektowania najnowszej wersji Windowsa 11 już pomijając nadchodzącego Windowsa 12 ale akurat mnie to nie dotyczy.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...