Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, trepek napisał(a):

Jednak myślę, że podołam. Mam pierdolca na punkcie porządku w samochodzie więc to dodatkowo będzie mnie motywowało (albo frustrowało).

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

image.thumb.png.4243e84a3fe6bca524ae1ce5db3ef24c.png

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, michasm napisał(a):

Zakładam, że tym Santa fe jeździ się równie dynamicznie Co tym lexusem,

No właśnie jest różnie. Lexus miał mocniejszy silnik elektryczny, który dawał całą moc w ułamku sekundy jak ruszałeś spod świateł albo włączałeś się do ruchu (no i skrzynia planetarna z minimalną zwłoką). W SantaFetce jest hydrykinektyczny automat więc ruszanie ma sekundową zwłokę (naciskasz pedał gazu i przez sekundę nic się nie dzieje jak ruszasz od 0). To jest rzecz, której trzeba się nauczyć. Do tego płynność jazdy jest gorsza niż w Lexie (kolejny raz - skrzynia planetarna). Znowu jak chodzi o elastyczność to i owszem, może na papierze wygląda to podobnie jednak w rzeczywistości Hyundai jest zwinniejszy i bardziej kulturalny, Lexus aby wyprzedzać z taką samą dynamiką musiał zawyć (znowu, "urok" przekładni planetarnej).

Generalnie są to dwie różne szkoły napędów hybrydowych. Każda ma wady, każda ma zalety.

Czekam na wyjazd w trasę jak zapakuję pod korek Hyundaia i zobaczę jak się ten napęd sprawdza pod obciążeniem. Wtedy będę miał już całkowity ogląd w porównaniu hybrydy Hyundaia vs Lexusa.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
2 minuty temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

Dla mnie 7 sekund do setki to więcej niż potrzebuję, ale wiadomo, że każdy ma inne wymagania. 

Ja pisałem o fakcie, że jak wbijasz na autostradę to lepiej mieć benzynę turbo 110KM niż wolnossące 140KM, bo to są moce maksymalne, a nie rzeczywiste. 

Teraz na 3 biegu piłuję do 130, aby sprawnie się wbijać. Czuję się jak nastolatek przekraczając 6k obrotów 🤣

moim zdaniem połączenie hybrydy z wolnossącym silnikiem np 2,5 litra daje wystarczającą elastyczność do podstawowych zastosowań i dużą żywotność ale ludzie mają różne priorytety

Opublikowano
17 minut temu, GordonLameman napisał(a):

No ja też jestem ciekaw - ja z powodu uwielbienia jeansów zrezygnowałem z karmelowej/bananowej skóry i wziąłem czarną. 

Znajomy, co ma białą skórę w Tesli (samochód ma już 8 lat) powiedział, że jeansy zawsze trzeba raz/dwa razy przeprać i można śmiało wsiadać.

Pożyjemy, zobaczymy.

Opublikowano
7 minut temu, huudyy napisał(a):

dopiero połączyłem kropki, masz dziecko i kupiłeś białą skórę? 

 

jesli miałbym pełny wybór nigdy nie kupiłbym skórzanej tapicerki (już niewazne czy byłaby czarna biała czerwona czy brązowa)

Opublikowano
19 minut temu, michasm napisał(a):

Co ma przyspieszenie do elastyczności? Elastyczność to dostęp do mocy niezależnie od obrotów. Elastyczność zawsze będzie diesel>benzynaturbo>wolnossący

 

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Opublikowano
2 minuty temu, trepek napisał(a):

Jakbym miał wybór to też nie kupiłbym skórzanej tapicerki ale welurowych nie oferują już od ~30 lat. Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

teraz w wielu autach (nawet tzw klasy premium ) kombinują z tą skórą jak mogą zeby przyoszczędzić (np czesc fotela ma prawdziwą skórę a część ma skórę z chińskiego smoka) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

 

4 minuty temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

 

 

mój zbije ze dwa biegi i zrobi wzium

 

Jak turbo zdrowe i nie "regenerowane", to nawet manual się względnie zbierze.

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Se kupie, mam jeszcze 2 lata na zmianę zanim mnie sct przyciśnie, może do tej pory uzbieram na coś sensownego :D Mi to osobiście nie przeszkadza, ot tttm i tyle. A że turbo już puszcza olej pomału no to cóż, lepiej nie będzie :D

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano
2 minuty temu, dannykay napisał(a):

kup se automata :boink::E 

 

A tak serio, to był jeden z gwoździ do trumny mojego signuma, bo mnie to wpieniało, że do 2k rpm jechał, jakby miał z 70 koni i potem nagle wzium. Regenerowane turbo, które nie wstawało jak trzeba.

 

Kivi robił testy nowej i regenerowanej turbiny i wyszło czarno na białym. Jak w Passacie turbo zdechnie, to tylko i wyłącznie nówka sztuka, żadnej regeneracji. 

Co za silnik w tym Signumie był?

Opublikowano (edytowane)

Już myślałem, że jesteś z tych, co "lubią mieć kontrolę nad autem" :lol2:

 

 

  

1 minutę temu, KiloKush napisał(a):

Co za silnik w tym Signumie był?

 

Z19DTH, 1,9 150

Edytowane przez dannykay
  • Haha 1
Opublikowano
13 minut temu, trepek napisał(a):

Więc jak mam wybierać coś sztucznego a naturalną skórę - wolę naturalną skórę.

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

 

13 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

mój zacznie przyspieszać, bo turbina załącza się od 1800RPM bodajże 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

1.9 tylko Ty Danny miałeś chyba 150 koni, nie? U mnie 120@155

Nie wiem jak u mnie jest, kiedy się turbo załącza, zależy też od biegu, 2,3 to się zbiera momentalnie od dołu, im wyższy bieg tym wyżej trzeba kręcić. Ale te 1,8k rpm to już zaczyna czuć, że dmucha.

Prawdę mówiąc robię się leniwy coraz bardziej :E a tak serio to mi to wszystko jedno co za skrzynia tak naprawdę, łopatkami też można kontrolować ;) a we współczesnych coraz rzadziej manuala uświadczysz, a w tym, co mam na oku to już w ogóle nie ma 

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, lesiu155 napisał(a):

To wciśnij pedał gazu do podłogi w dieslu przy 1,5k rpm. 

Co się niby stanie? Nie jeździłem dieslem. Widzę jedynie wykresy hamowni. Na 1500 obrotów diesel ma ponad połowę maksymalnego momentu, więc bez problemu pojedzie po wzniesieniu. Można też względnie gwałtownie puścić sprzęgło i nie będzie przygasać. 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano

No to co wy się dziwicie hehe. Kiedyś kumpel miał Vento 1.9 SDI, ja miałem Probe II GT 2.5 V6 i robiliśmy "wyścig" ja na piątce on wszystkie biegi od 50 kmh. Na początku szło mu lepiej ale przy około 80 kmh już go zacząłem doganiać i przegoniłem. 1.9 diesel tbez dmuchania turbo nie jedzie.

 

Ja na przykład mam w ogóle problem z kupnem sobie prywatnie auta z mniejszą liczbą cylindrów niż 6. Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, michasm napisał(a):

 

Benzyna w tym zakresie szarpie i wibruje, bo brakuje momentu. 

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

 

  

6 minut temu, KiloKush napisał(a):

Po prostu lubię, że V6 jedzie zawsze, nawet na 2jce przy 10kmh i ~1300 obrotach. Jazda takim manualem staje się wtedy przyjemniejsza bo nie trzeba tyle machać.

Miałem przyjemność trochę pojeździć brata BMW 330i. Lekkość z jaką to auto się napędza z każdej partii obrotów jest nie do podrobienia. Jak wprowadzę się do chaty, to sprzedaje e91 i kupuję takie samo z 3.0 R6 :E Albo E61 :) 

Edytowane przez dannykay
  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

jakby to od samego paliwa z ale zależało.

 

Liczba cylindrów, pojemność, skok tłoka, układ cylindrów. To jest ważniejsze przy ~1500 RPM.

Opublikowano
8 minut temu, kapcer napisał(a):

Jeśli chodzi o elastyczność to chyba jednak najlepiej wypada wolnossąca benzyna.

Elektryk :E

 

7 minut temu, huudyy napisał(a):

tyle że teraz pełną, naturalną skórę masz w dosłownie nastu modelach, wszystko jest już na ekoskórze...

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

7 minut temu, michasm napisał(a):

Co się niby stanie?

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

Opublikowano
7 minut temu, trepek napisał(a):

Elektryk :E

 

Wiem, nawet marki premium jak Lexus robią wała i wsadzają wszędzie tapicerkę skórzaną Tahara, która jest niczym innym jak dermą... :( 

mimo ze jestem powiedzmy fanem lexusów to uwazam ze ta marka jest gdzieś w połowie między zwykłymi autami a prawdziwymi autami premium (problem ten zresztą dotyczy coraz większej ilosci marek premium  w młodszych rocznikach), wspomniany wyżej przykład z tapicerką , albo np brak porządnego wygłuszenia (jakie było w roznych starych samochodach klasy premium)

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, dannykay napisał(a):

A Ty kiedyś jeździłeś sprawnym autem? :E 

Każdy samochód będzie wibrować, szarpać I przygasać jak mu brakuje momentu. Moment mówi tylko i wyłącznie pod jakim obciążeniem silnik może pracować. Moment nie ma jednostki czasu, więc nie daje żadnej informacji o przyspieszeniu. Mówi pod jaką górkę podjedziesz, ale nie jak szybko. Dopiero jak dorzucisz prędkość obrotową (a raczej kątową) silnika to masz moc ze wzoru:

Mo[Nm]*w[rad/s]=P[W]

21 minut temu, trepek napisał(a):

No diesel trzęsie się, dymi, buczy i ogólnie jakby było coś popsute... I to zanim wciśniesz gaz do oporu :E 

To chyba wynika z ubogiej w powietrze mieszanki nim turbo sie rozkręci. Myślałem, że od 20 lat auta są na tyle mądre, że dostosowują ilość paliwa do faktycznych obrotów turbo 😅

Edytowane przez michasm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • The Division miało fajnie to rozwiązane ze strefą PvE i PvP. Ci, co chcieli, mogli sobie farmić PvE solo, ze znajomymi albo z randomami, bez żadnego zagrożenia ze strony graczy. Albo wejść do Dark Zone i robić to samo, tyle że ze świadomością, że gracze mogą ich zaatakować.
    • Gdy na facebooku wysyła się za dużo zaproszeń w krótkim czasie do obcych osób jako znajomych albo gdy wysyła się za dużo wiadomości w krótkim czasie to administratorzy blokują facebooka i w czasie blokady trzeba było zrobić jakiś test kamerą ale nawet jak się dobrze wykona to i tak mogą zablokować i nawet gdy wołają żeby zeskanować swój dowód osobisty to i tak mogą zablokować.   Wyłączyliśmy Twoje konto Sprawdziliśmy Twoje konto i stwierdziliśmy, że nadal narusza nasze Standardy społeczności w zakresie dotyczącym integralności konta. Nie możesz poprosić o ponowne rozpatrzenie tej decyzji Aby dowiedzieć się więcej o przyczynach, dla których wyłączamy konta, zapoznaj się ze Standardami społeczności. Możesz mieć prawo do zakwestionowania naszej decyzji przed sądem w swoim kraju lub skierowania jej do certyfikowanego organu ds. rozstrzygania sporów. Dowiedz się więcej o integralności konta   Mam 33 lata i jestem jeszcze prawiczkiem i mieszkam w bardzo małej miejscowości co ma tylko 1 kilometr kwadratowy i  sami emeryci i trochę przedszkolaków i osób w moim albo podobnym wieku to tyle co nic ale jak są to już dawno powydawane i dzieciate i w promieniu 20 kilometrów dookoła same pola i troluję różne żeby odreagować swoją złość że nie mogę nawet raz w życiu spotkać się z jakąś kobietą i przytulić tylko co najwyżej włączyć pornusa i konia zwalić i dalej sam jak pies siedzieć. Czy są jeszcze jakieś inne portale instagramy albo whatsappy żeby tam było jaknajwięcej osób w moim wieku nawet z małych miejscowości.
    • Ani jednego akapitu... i konto polskie ale nie z polski... sus jestes https://neal.fun/not-a-robot/ zachecam do sprawdzenia sie   poza tym skad ty masz takie informacje
    • Zmieniłem co nie co i zszedłem z ceny tylko pytanie czy te ramy będą git w tym zestawie i nic nie bedzie kolidować? Kartę tez Zmieniłem bo widzę ze praktycznie podobna a 500 stówek taniej https://www.x-kom.pl/lista/3ep34rqd8
    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...