Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Kyle napisał(a):

Nie wiem, czy dzisiejsze silniki "klasy" PureTech 1,2l są proste

1.2 PT od PSA jest akurat dosyć prosty konstrukcyjnie, tam nie ma udziwnień. Jedyną i zarazem największą jego wadą jest użytkownik, dopiero później pasek w oleju.

 

Lata temu miałem V40 z 1.9dci od Renault 116KM czyli "pure tech" na tamte czasy - produkowane pierwsza połowa lata 2000. Kupiłem przy 240kkm, sprzedałem z przebiegiem 330kkm i znałem jego historię co najmniej do 400kkm. Turbina i wtryski były dalej fabryczne, sławne panewki również.

 

Nawet nie zdajecie sobie sprawy jakim pomiotem szatana są silniki 1.6 cdti 110KM w pandemicznych Astrach K czyli lata 2000-2001. Pozbyliśmy się niedawno w firmie ostatniej takiej Astry zarażonej covidem, a w sumie mieliśmy 4. Jedna kiedyś stała 2 miesiące w serwisie bo się pompa oleju zatarła i zaczęła rzucać błędem o za niskim ciśnieniu - przy 130kkm, a trafiła na wymianę rozrządu na łańcuchu. Pompa była niedostępna GLOBALNIE! Jedna sztuka w Stanach, ale koszt wysyłki przekroczył wartość pompy. W końcu pojawiła się na allegro jedna, serwis kupił ją, przyszła tak samo zatarta XD za jakiś czas na allegro wypłynęła druga sztuka, nówka i tamta już spasowała. Zwykła pompa oleju, zwykła Asterka Boża a problemy jak przy autach nieprodukowanych od 40 lat. Do tego rozrząd na łańcuchu od strony skrzyni i rozlatujące się napinacze przy 50-100kkm. Jak już się w takiej napinacz rozlatywał przy 100kkm to warto za jednym zamachem zrobić dwumas ze sprzęgłem - koszt 10k zł z robotą w warsztacie który się specjalizował w oplach, w serwisie wychodziło ok 15k za to.

 

Tak że tak, dalej narzekajcie na 1.2 PT gdy na rynku są miny przeciwpiechotne po 30k zł w postaci choćby poczciwej Astry :E 

Edytowane przez Katystopej
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, bergercs napisał(a):

Honda

OE 3700zł
OE 940 euro
OE 940 euro
OE 980 euro

 

Nie chce mi się dalej szukać.

kurna, a ja myślałem, że stare bmw mnie rujnuje :E 

Btw passat chyba serio już chce się ze mną rozstać. Keyless przestał działać, tzn. nie otwiera się, bo odpala normalnie bez kluczyka :E 

Edytowane przez dannykay
  • Haha 3
Opublikowano
11 godzin temu, Totek napisał(a):

Ceny są zależne od warsztatu, auta, poziomu skomplikowania i lokalizacji. Za wymianę paska z pompą można zaplacić 500 albo 1500zl. Generalnie w Polsce B da się zrobić tanio, a na lewo jeszcze taniej. Duzo majstrów po pracy dłubie jeszcze w swoich garażach. Polska to kraj dużych możliwości tylko trzeba umieć kombinować :faja:

Oczywiście że można, tylko potem niech nie płaczą jak Mietkowi się o jeden ząbek przestawi w stodole rozrząd :E 

Opublikowano

Ciekawostki ze świata :E 

 

2025_10_02_882581_486198.jpg

 

"Nietypowy tuning w Indiach. Kobieta pokryła auto krowim łajnem.

:

W Indiach jedna z właścicielek Toyoty Corolla Altis zdecydowała się na dość niekonwencjonalne rozwiązanie, by ochronić swoje auto przed palącym słońcem. Zamiast polegać wyłącznie na klimatyzacji, nałożyła na karoserię specyficzną mieszanką.

Sejal Shah, mieszkanka stanu Gudźarat postanowiła skorzystać z naturalnej "powłoki", która jej zdaniem ochroni samochód przed nagrzaniem. Wysmarowała cały pojazd mieszanką krowiego łajna i błota!

Na koniec namalowała ozdobne wzory i podzieliła się swoim pomysłem w social mediach."

 

a Wam się jakiś klimatyzacji zachciewa :E 

 

"i tak lepiej, niż posiadać bmw" :D 

Opublikowano
5 godzin temu, dannykay napisał(a):

kurna, a ja myślałem, że stare bmw mnie rujnuje :E 

Nie mam porównania bo nigdy nie miałem BMW, ale kumpel ze 2 lata temu się przesiadł z E91 2.0d  (nie wiem jaka moc) na 508 2.0hdi 163KM i mówi, że wreszcie ma tanie w utrzymaniu auto :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Nie mam porównania bo nigdy nie miałem BMW, ale kumpel ze 2 lata temu się przesiadł z E91 2.0d  (nie wiem jaka moc) na 508 2.0hdi 163KM i mówi, że wreszcie ma tanie w utrzymaniu auto :E

Jak dzwonię do mechanika, to już michę cieszy, bo bez 2k w zanadrzu nawet nie ma co na wymianę oleju oddawać, bo zawsze się coś znajdzie :E 

Edytowane przez dannykay
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

A podobne problemy z oplowskim dieslem nie są w tym mocniejszym CDTI? W sensie w Insignii? Bo wiem że szwagrowi wymieniali silnik w takiej, ale on nie pojechał na wymianę oleju więc tam gruby spór był z Oplem :E 

Pojeździj po mechanikach w okolicy, popatrz jakie auta stoją na placu -> tego się nie kupuję. 

Przestając zwracać uwagę na vag, psa, opel, ford, fiat nagle do mechanika jeździ się tylko na klocki, tarcze filtry i oleje :-)

 

Suzuki, Honda, Toyota, Nissan i Święty spokój.

 

Co z tego że części są drogie jak nie musisz ich kupować?

Edytowane przez wallec
Opublikowano
W dniu 2.10.2025 o 20:28, bergercs napisał(a):

Miałem olać wpis o "normalności za 20zł", ale uznałem, że głupotę należy piętnować, a nie ignorować. Pół godziny roboty - 20zł, odliczyć 5 zeta za kołek. No to wychodzi 30zł/godzinę. Październik ma wyjątkowo dużo godzin roboczych - 184, co oznacza, że ktoś będzie zap..ać za 5520/msc (jeśli będzie miał 100% obłożenie klientami cały miesiąc). Powodzenia zapłacenia ZUSu, księgowej, ogrzewania, prądu, licencji za Autodatę (robicie diesla - Boschowski ESItronic sama licencja na moduł serwis to 14000zł/rok) itd z takiej fury pieniędzy.

Dobry mechanik nie przyjdzie wam robić do warsztatu za mniej niż 7-8 tys na rękę, a kosztów "dodatkowych" jest od groma, więc tak jak pisałem - obecnie stawki zaczynają się od 150zł/roboczogodzinę, najczęściej oscylują w okolicy 250. Więc wymiana rozrządu, sprzęgła czy np nagrzewnicy to obecnie 1000+ za robociznę. 

To raczej odstępstwo od normy, gość to potraktował jako szybką fuchę, 20 zł do ręki to ciągle taniej niż 80 zł z FV :E Do tego policzyłeś to tak jakby warsztat zajmował się tylko lepieniem kołków przez cały miesiąc. 

Kolejna sprawa to ciągle są warsztaty gdzie pracuje sam właściciel, bez pracowników. Ceny mają niższe. 

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano
16 minut temu, LYCONE napisał(a):

gość to potraktował jako szybką fuchę, 20 zł do ręki to ciągle taniej niż 80 zł z FV

 

Ciekawe jak do tematu podszedłby właściciel warsztatu, gdyby wiedział, jakie "szybkie fuchy" pracownik robi - bo nie widzę żadnego uzasadnienia, żeby ktoś robił kilkukrotnie taniej.

Skorzystałeś z "szarostrefowej" wersji stodoły - robione "na czarno" bez papieru.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, bergercs napisał(a):

Ciekawe jak do tematu podszedłby właściciel warsztatu, gdyby wiedział, jakie "szybkie fuchy" pracownik robi - bo nie widzę żadnego uzasadnienia, żeby ktoś robił kilkukrotnie taniej.

Skorzystałeś z "szarostrefowej" wersji stodoły - robione "na czarno" bez papieru.

Nie wiem i nie obchodzi mnie to. Naprawił w 20 min, na miejscu, bez umawiania się, 20 zł mnie to kosztowało. Ta sama naprawa u mnie + czekanie w kolejce lub umówiona wizyta 79 zł. 

 

Edit: Tak przemyślałem sprawę i kolejnym razem powiem kierowcy, żeby jechał szukać innego warsztatu, który wystawi fakturę na 80 zł... 

Żyjemy w dwóch różnych światach :D

Edytowane przez LYCONE
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, LYCONE napisał(a):

 

 

Edit: Tak przemyślałem sprawę i kolejnym razem powiem kierowcy, żeby jechał szukać innego warsztatu, który wystawi fakturę na 80 zł... 

Żyjemy w dwóch różnych światach :D

A jak w twoim świecie podejdziesz do tematu, gdy ten kierowca będzie spuszczał paliwo i sprzedawał na lewo - pochwalisz się jego zaradnością czy poszukasz innego? Bo na 99% byłeś w takiej sytuacji przy naprawie opony.

Edytowane przez bergercs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...