Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, miro napisał(a):

nie wiem czy było ,

 

bardzo popularny na allegro sklep z częsciami, olejami itd - motostacja z Krakowa ogłosił upadłość

sprzedawali i i jeszcze próbują pod róznymi nazwami, ale nie wysyłają towaru..

 

np oficjalny sklep febi /bilsten  sma-febi

A jeszcze przedwczoraj dostarczyli mi poduszkę silnika. Szkoda. Lubiłem robić u nich zakupy, bo często wychodziło taniej niż na Allegro. 

1 godzinę temu, miro napisał(a):

nie wiem czy było ,

 

bardzo popularny na allegro sklep z częsciami, olejami itd - motostacja z Krakowa ogłosił upadłość

sprzedawali i i jeszcze próbują pod róznymi nazwami, ale nie wysyłają towaru..

 

np oficjalny sklep febi /bilsten  sma-febi

A jeszcze przedwczoraj dostarczyli mi poduszkę silnika. Szkoda. Lubiłem robić u nich zakupy, bo często wychodziło taniej niż na Allegro. 

Opublikowano

Szkoda tego sklepu. Kilka razy zamawiałem od nich części, czasem odbierałem na miejscu. Zawsze wszystko było szybko, zgodnie z zamówieniem, miło itd. 

 

Co do wnoszenia nieporęcznych rzeczy... Lustro 3m x 1m na pierwsze piętro. Szerokość schodów 96cm. Lustro wnosilem z teściem i w połowie zaczęły się odklejac przyzssawki. Oj zrobiło się cieplutko. 

Opublikowano
2 godziny temu, lesiu155 napisał(a):

2 lata temu moto-net, teraz motostacja... Niedługo Punkt olejowy i Filtry Gdańsk też padnie jak tak dalej pójdzie...

Hart też odwala takie szopki z cięciem kosztów, że jak się nie ogarną, to szybko odbije im się takimi "spadkami słupków", że się nie pozbierają (nie da się zarabiać nie mając wykwalifikowanej kadry i zapasu towaru - niska cena tylko krótkoterminowo przyciągnie klientów). 

Ogólnie w ciągu 5 lat na rynku zostaną zapewne tylko Inter Cars i Auto Partner a ze sklepów internetowych jeden lub dwa z wielkiej trójcy (Eutoparts, Ipart, Aparts) - tylko, że wtedy będzie płacz, że "tanio już było".

Opublikowano (edytowane)

Coś mi granie trzeszczy, wydawało mi się. A to całe auto

A i tak lepiej niż cx60, które oglądałem. Tam podobnie wykończony jest przesuwny dach, gdzie są luźne krawędzie podsufitki itp. 

 

Kolejny będzie któryś z Chińczyków. Tam z czymś takim się nie spotkałem a zwracałem na to uwagę. W kudze wyszedłem z założenia, że będzie jak w przedlifcie i jak ten dureń nie sprawdziłem. A tu G prawda, jedno wielkie guano w czoło.

 

Poszycie słupka środkowego trzyma się na mocowaniu pasa. Z obu stron 

 

 

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Sad 1
Opublikowano
Godzinę temu, bergercs napisał(a):

Ogólnie w ciągu 5 lat na rynku zostaną zapewne tylko Inter Cars i Auto Partner

Nie śledzę za bardzo rynku ostatnimi czasy, ale w Motostacji też robiłem sporo zakupów - wiadomo, Alfa. Skąd upadłość tak dużej hurtowni? Klientów chyba mieli sporo, o czym nawet świadczą posty na forum :hmm:

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, wallec napisał(a):

Mało już jest samochodów kupionych na własność i nie można serwisować ich u mechaników, którzy zamawiali części.
Kiedy ostatnio kupiliście sami część do samochodu?
Ja chyba z 15 lat temu jak miałem bmw e30.

Większość sam kupowałem do Mazdy, nie mówiąc o poprzednich. Chyba że mech miał to co chciałem w podobnej cenie, co ja mogłem kupić. A jak już zostawiałem to miał być zawsze top a czujniki, przekaźniki Ori lub tego samego producenta co robi Ori (Lem, pierburg itp). Do forda brałem fomoco lub Motorcraft.

 

Teraz, Petru23 napisał(a):

 

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, wallec napisał(a):

Mało już jest samochodów kupionych na własność i nie można serwisować ich u mechaników, którzy zamawiali części.
Kiedy ostatnio kupiliście sami część do samochodu?
Ja chyba z 15 lat temu jak miałem bmw e30.

Tak, masz rację. Motostacja brała od nas za 2-3 miliony miesięcznie po to, aby sprzedawać te części na złomie.

Jak nie załapałeś, to wyjdź na ulicę i zobacz co jeździ po ulicach...

37 minut temu, Seeba03 napisał(a):

 Skąd upadłość tak dużej hurtowni? Klientów chyba mieli sporo, o czym nawet świadczą posty na forum :hmm:

Alledrogo itp — gonitwa, żeby kupić jak najtaniej - masa "firm" w postaci jakichś Januszy, których "siedziba" to sypialnia w mieszkaniu starych, brak fizycznego magazynu i wystawianie towaru z zarobkiem "2zł"* - "walczysz" z nimi mając ogromne magazyny, dużo pracowników i masę dodatkowych kosztów.

*K2 potrafiło dawać takie same ceny klientowi robiącemu 1000zł/msc jak takiemu robiącemu milion. 

 

Był  okres (zeszły rok), że np TRW sprzedawaliśmy się na 0,55% marży. Kilka lat temu bardziej opłacało się sprzedać filierek niż zestaw przęgła z dwumasą (serio - zestaw na np 1600 a zarobku 24 zł) - do kompletu będąc  dystrybutorem masz np 6msc na zapłatę za towar - towar sprzedany, w międzyczasie euro, w którym masz zapłacić producentowi, poszło w górę i się okazuje, że  kwota, którą trzeba zabulić jest większa niż kasa, za jaką popchało się towar.  U nas udało się wyprowadzić marże na poziom pozwalający na stabilne działanie, ale firmy handlujące tylko w sieci mają mocno pod górkę.

Ogólnie - duża konkurencja na rynku, duże koszty prowadzenia działalności, spora liczba klientów, którzy się "wykładają" i możesz ich cmoknąć w pompkę itd - poślizgnąć się łatwiutko. Nam akurat Motosacja jeszcze niewiele wisi (do tego połowę odzyskamy z ubezpieczenia), ale "po sąsiedzku" mieli ELIT - i Meko może mieć większy problem.

Edytowane przez bergercs
  • Like 1
Opublikowano
6 godzin temu, bergercs napisał(a):

Alledrogo itp

Zdecydowanie Allegro. Jak lata temu było zbawieniem na rynku e-commerce tak teraz jest rakiem tego rynku bo nie mają konkurenta. Może faktycznie Brzoska coś wykombinuje i napsuje im krwi, tworząc swoją platformę gdzie sklepy złapią oddech, jest jeszcze Aliexpress ale tam jest promil naszych sprzedawców.

Opublikowano
10 godzin temu, wallec napisał(a):

Mało już jest samochodów kupionych na własność i nie można serwisować ich u mechaników, którzy zamawiali części.
Kiedy ostatnio kupiliście sami część do samochodu?
Ja chyba z 15 lat temu jak miałem bmw e30.

Ja mam sąsiada mechanika i on zamawia w intercars więc sam mówi, że drogo mają. Więc często zamawiam sam. A do Saaba to w ogóle trzeba samemu szukać bo jest taki jeden sklep z częściami do niego gdzie wszystko 2x-3x drożej :E

Opublikowano
10 godzin temu, wallec napisał(a):

Mało już jest samochodów kupionych na własność i nie można serwisować ich u mechaników, którzy zamawiali części.
Kiedy ostatnio kupiliście sami część do samochodu?
Ja chyba z 15 lat temu jak miałem bmw e30.

Kupuję sam jak wymieniam samemu, do mechanika nie zawożę, zresztą często marudzą bo przy reklamacji itp więcej roboty i problemów. 

Opublikowano
15 minut temu, dannykay napisał(a):

Każdą branżę to czeka. Tzn zostanie kilku topowych graczy, a reszta zdechnie przez zbyt niskie marże ubijane przez takich właśnie sypialnianych handlarzy o których wspomniał @bergercs.  

Pracowałem kiedyś w hurtowni i też już dawno popłynęli. Biznes taki, że zamówienia dla Biedronki to ledwo na plus wychodziły bo Biedronka dawała takie warunki, że nie dało się na tym zarobić chociaż oni w sklepie mieli marzę 30-50%. Do tego producenci też nie dawali pola na marże. Konkurencja duża. Gwoździem do trumny był klient co wziął tira towaru i nie zapłacił. 

Opublikowano

No tak. W mojej branży to samo się dzieje. Spuszczanie gaci na allegro itp. I dochodzi do sytuacji, że żeby zarobić na pracownika zarabiającego najniższą krajową, to musisz przewalić towaru za pół miliona :) 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Zdecydowanie Allegro. Jak lata temu było zbawieniem na rynku e-commerce tak teraz jest rakiem tego rynku bo nie mają konkurenta. Może faktycznie Brzoska coś wykombinuje i napsuje im krwi, tworząc swoją platformę gdzie sklepy złapią oddech, jest jeszcze Aliexpress ale tam jest promil naszych sprzedawców.

Allegro zaczyna pluć na wszystkich (nazywam to ostateczną fazą ewolucji :hihot:). Wczoraj chciałem kupić coś używanego na lokalnym. Jakie było moje zdziwienie gdy przy płatności okazało się, że wykosili połowę banków z listy przelewów. Mtransfer w normalnym allegro działa a w lokalnym bujaj się. 

Prowizje za sprzedaż z kosmosu. Tak jak kiedyś lubiłem tam zakupy tak teraz tylko czekam na coś nowego. 

 

Edytowane przez Totek
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu, zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasujące do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajarzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
    • Co za glupie porownanie 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...